Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Vidne til fæl ulykke
Forfatter: 
Dato:  05-05-2016 23:02

Måske har I hørt om det i nyhederne - en dreng der kom galt afsted på en bondegård?

Det var heldigvis ikke Simon!!! (føles ondt at skrive, men man ér jo lettet)

 

Men Simon så det ske, så jeg ville høre om der er nogen der har gode ideer/råd til hvordan vi kan takle ham? Eller om vi overhovedet skal gøre noget anderledes?

 

Vi skal tale med psykologen imorgen, så må vi se hvad hun kan bidrage med.

 

Historien kort:

 

Hele børnehaven er på den årlige bondegårdstur, som desværre ender rigtig tragisk for en lille dreng, der bliver klemt af en maskine:

ekstrabladet.dk/112/lille-dreng- klemt-bevidstloes-i-malkemaskine-nu- lukker-gaarden-for-flere-besoeg/ 6069499

 

Simon stod på selvsamme trappe, så han så hvordan drengen blev "taget med" af maskinen og efter eget udsagn, så hvordan han "blev kvalt og besvimede..." :(

 

Turen endte med at en del af børnene - dem der var mest berørte af hændelsen - blev sendt tidligt hjem med bus.

Simon var en af dem.

 

Så da jeg kom for at tage imod ham ved bussen kl. 15 fik jeg at vide hvad der var sket, og at jeg kunne finde ham i børnehaven.

 

Vi fik nummeret til psykologen, men har også fået en tid imorgen hvor vi kan høre om ja, ved det ikke - har aldrig prøvet sådan noget før.

 

Jeg spurgte ind til turen da vi kom hjem og han fortalte lidt om det, men han kan ikke lidt at snakke om det og han er ligsom berørt/beklemt når vi taler om hændelsen.

Han vil gerne fortælle om gården men ikke om køerne (det skete ved køerne)

 

Vi har dog (forstå mig ret, vi har ikke tvunget ham i tale, men har talt lidt i ring af flere omgange og er dermed kommet sagen lidt nærmere - sammenkoblet med hvad vi ved fra pædagogerne, har vi kommet frem til hvad der ca. er sket.)fået talt om hvor synd det er for drengen og hvor fælt det så ud. Han får ondt i maven når han tænker på det, siger han.

 

Han har dog sovet godt i nat og der har ikke været noget at mærke på ham idag - så længe vi ikke berører emnet.

 

Men; skal man bare lade ham være? Eller er det godt at få talt om det?

Og hvad skal der tales om?

Hændelsen? Oplevelsen? Turen? Følelser? Eller?

 

Mine tanker går til drengen og hans stakkels forældre - heldigvis er status pt. at han er uden for livsfare! (y)

 

Og ekstra kys og kram til min egen lille smølf - og lad mig høre hvad Du ville gøre ved hvis det var din søn der havde set/oplevet sådan noget...

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 


Venlig hilsen Christina


Små fødder sætter dybe fodspor...

 

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt nyt
Forfatter: 
Dato:  06-05-2016 07:49

 

Dejligt at høre at drengen er uden for livsfare.

 

Når det så er sagt så tror jeg at, hvis det var mig, så ville jeg opfører mig så normalt som overhovedet muligt. Dvs. du har spurgt ind til dagen og turen, gården, var madpakken god osv. Alt sammen noget du ville under alle omstændigheder.

Jeg ville nok også have sagt at hvis der er noget han vil tale om, vedrørende ulykken så kan han komme til dig eller hans far, men lad det så ligge. Og vent så og hør hvad psykologen kan hjælpe med. :)

Man skal passe på ikke at overreagere som den voksne. Det kan være sundt at flytte fokus fuldstændig, men vær klar til en evnt. efter reaktion.

 

Når vi har været alt for tæt på rigtig grimme ulykker så har vi snakket med vores børn (de er lidt ældre end din men ikke meget) og svaret på deres spørgsmål. Det er vigtigt at de får en forklaring på det de forestiller sig inde i deres hoveder så en myg ikke bliver til en elefant.

Sidste sommer havde vi 2 alvorlige ulykker tæt ved ejendommen og da alle udrykningsbiler kom her forbi så var det også noget der berørte børnene. Men jeg føler at fordi de har fået svar på deres tanker så har det ikke tårnet sig op.

(Jeg fandt senere ud af at min datter på 7 egenhændigt, havde opsøgt og talt med / trøstet en af dem der var hårdest ramt... . Dét er godt nok overskud! Vi andre gik på listefødder....!)

 

Desuden så ser vi sjældent nyheder længere. Syntes simpelthen de er blevet så voldlige og blodige. Det er ikke for børn at vise krig og døde mennesker på tv selvom det er en del af den verden vi lever i. Den slags kan vi slukke for og skærme børnene for. Det vi ikke kan undgå det snakker vi om.

 

Jeg er spændt på hvad psykologen kan byde ind med. :)


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Eventyr hest på 2 år sælges.

 

Landbrug nord/øst-jylland, sælges.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Det er og
Forfatter: 
Dato:  06-05-2016 22:28

Tak, det er også den løsning jeg selv tror på.

 

Som du siger, vi har spurgt ind til turen, især selve turen og det der gik godt/var normalt, i håb om at han ikke tænker ondt om bondegårde eller malkemaskiner generelt.

 

Han har ikke været påvirket idag eller i nat, leger og hygger - er ikke mere pyller eller aggresiv og det tyder på at han er helt okay med det.

 

Tænker nemlig også at vi "bare" må tage det som det kommer uden at malke historien for meget.

 

Psykologen sagde lidt det samme, måske få ham til at tegne det og/eller en tegning til drengen.

Evt. tale med ham mens vi masserer eller andet roligt som han kan lide, men ikke presse på eller overtale det - og så lade ham komme til os.

 

Og ja, skønt at drengen er uden for livsfare, så må vi bare håbe han ikke får mén af det - men i live det er han.

 

PS - enig med "moderne nyheder"

 


Venlig hilsen Christina


Små fødder sætter dybe fodspor...

 

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Puha...
Forfatter: 
Dato:  06-05-2016 22:58

læste godt om ulykken.. Det er jo enhver forældres skræk sådan noget..

Men ja tror i har fat i det rette, med ikke at presse for hårdt men give plads til at han kan komme med det han vil når han vil


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria

og guldheste bassen Safran

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider