Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Tips til soloforælder?
Forfatter: 
Dato:  12-07-2015 21:26

I december 2013 blev jeg skilt efter 5 års forhold og 2 år og to måneders ægteskab. Blandt andet fordi min exmand havde et alkoholproblem men også fordi han pludseligt ikke ønskede sig børn.

 

Sidste år var jeg, forventeligt nok måske, meget ked af det og deprimeret. Jeg har altid ønsket mig at få børn og selvom jeg "kun" var 31 da mig og min ex gik fra hinanden, så har jeg nogle tidligere skavanker der gør, at jeg altid har vidst at jeg ikke skal vente så længe.

 

Jeg eg forsøgte mig med nogen dates osv. Det sidste år, men det er bare ikke lykkedes for mig at møde en jeg kunne tænke mig noget seriøst sammen med. Og som jeg ser det, så selvom jeg mødte jordens skønneste mand i morgen, så ville der stadig gå 2-3 år før vi var klar til børn og så er det muligvis for sent for mig.

Så nu har jeg taget den super svære beslutning om at forsøge mig med kunstig befrugtning som enlig. Og i hvert fald se om det kan lykkes om jeg kan blive gravid. Men jeg synes jeg mangler erfaringer og information og så tænkte jeg HN! De må vide noget eller kende nogen der kender noget.

 

Så der nogen der har erfaringer med det med at få børn på egen hånd? Jeg vil også meget gerne høre fra folk der har opfostret børn på egen hånd?


 

2
0
Svar på denne tråd
 
 donorbørn
Forfatter: 
Dato:  19-07-2015 10:48

Jeg har et sæt barylere på 5 år, som jeg har fået med donor. Jeg har skrevet en del om det herindei tidens løb - hvis du søger på baryler eller barylere, skulle du finde både historier fra vores hverdag, og skriv om mine overvejelser før, og hvordan det så er blevet. Jeg orker ikke lige at skrive hele vores historie igen, men hvis du har uddybende spørgsmål til det, jeg allerede har skrevet, så skyd endelig :-)

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 eneforældre
Forfatter: 
Dato:  28-07-2015 18:50

Hej

 

Vi har et par stykker i min mands familie der er alene om det og hvor der ikk er en far inde i billedet.

 

Prøv et at tjekke denne gruppe

 

www.facebook.com/pages/Mor-uden-far/ 202763656447202

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa :o)
Forfatter: 
Dato:  03-08-2015 12:09

 

Jeg er selv i gang med fertilitetsbehandling som SEM'er (Selvvalgt Enlig Mor)... Jeg skal i gang med 7. forsøg (insemination) her i slutningen af august. Jeg havde desværre en spontan abort sidste forsøg. Nåede lige at teste positiv og 2 dage efter blødte jeg :o(

Så det er bare på den igen! -Men nu ved jeg at jeg kan blive gravid - så langt så godt...

 

Der findes et fantastisk forum for dem som os! Vi er en masse derinde og vi har alle de samme tanker og problemstillinger. Der er en masse, der har været i gang længe og som kender alt til henvisninger, regler, insemination, IVF-behandlinger osv. Samt til sorgen over når det ikke lykkes, når ens veninder eller søstre er gravide og det bare ikke lykkes for en selv. Og så jubler vi over hinandens succeser når der har "været held i sprøjten" for en af os eller når guldet bliver født.

Omgangstonen er generelt helt i top! Selvfølgelig er der altid enkelte brodne kar, men dem kan man jo prøve at ignorere ;o)

 

Man skal søge om at blive optaget, men du vil ikke fortryde det. Forummet er KUN for kvinder, der forsøger at blive mor (på egen hånd) ved IUI, IVF, adoption eller er nået dertil hvor man har behov for donoræg også, da de problemstillinger vi har, ikke er de samme som dem der får børn på almindelig vis har. (Her tænker jeg på hele det behandlingsforløb man skal igennem samt andre folks reaktioner og bemærkninger, som man kan blive udsat for).

Man kan dog også søge optagelse, hvis man har et "øko-barn" og selv ønsker at lave et barn ved IUI (insemination) eller IVF ("Reagensglasbehandling").

 

Du kan finde os på:

 

semdk.proboards.com

 

Du kan søge om optagelse og vil herefter blive godkendt til forummet.

 

Jeg kan kun anbefale dig at gå i gang. Jeg er selv på vej mod de 41 og har ventet ALT for længe! (Har ikke været videre heldig med mænd). Vores fertilitet varer ikke ved og jeg kan se, at du har alderen med dig :o)

 

Spørg endelig - ellers er jeg sikker på, at du kan finde alt du søger ved at melde dig ind i vores forum. Der kan du snuse lidt rundt i vores andres historier indtil du selv er klar til at komme på banen ;o)

 

Mange hilsner fra

 

Rikke

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hovsa!
Forfatter: 
Dato:  03-08-2015 12:10

Mine smileys gik da helt amok!

0
0
Svar på denne tråd
 
 samme overvejelser
Forfatter: 
Dato:  09-08-2015 18:35

Hejsa

 

Her er jeg i lidt de samme overvejelser, dog er jeg på 3. år i et langdistance forhold med en mand som desværre er steriliseret, men han bakker mig op omkring hele tanken om at få et barn med en donor.

 

Over det sidste år er jeg gået fra absolut ikke at ville have børn nogen sinde til næsten brændende og desperat ønske mig et, og da jeg snart bliver 33 er det ved at være tid til at få taget den endelige beslutning, for ikke at blive alt for langt oppe i årene.

 

Men jeg kæmper lidt med de mange tanker omkring det at gøre det alene, jeg føler at det måske er en smule egoistisk at sætte et barn i en verden med kun en forældre(en langdistance far er måske lidt svær at skabe et fantastisk forhold til, selvom han vil gøre alt hvad han kan, uanset hvem der er far til barnet, da han selv er adopteret). Jeg ved jeg har en skøn familie som vil bakke mig op, både mine forældre og mine brødre, og venner som også vil hjælpe, så jeg ved jo at de mandlige rollemodeller nok skal være i barnets liv.

 

Men hvor synes jeg det er en skræmmende beslutning at tage og så hele processen man skal igennem i forhold til det, og hvor mange skal man fortælle om hvad man gør inden man evt. er gravid og hvordan skal man forholde sig til det når barnet er der, hvordan og hvornår skal man fortælle barnet at dets far er en ukendt donor?

 

Pøj pøj med dit projekt og håber du finder den vej der er den rette for dig.

 

mvh
Mkc

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider