Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Børnehave udfordringer
Forfatter: 
Dato:  20-11-2014 13:13

For første gang har jeg oplevet nogle udfordringer i lillepigens børnehave jeg ikke helt kan lodde, hvor meget jeg skal gøre ud af.

 

Min datter går på en fantastisk stue, med skønne skønne voksne, der virkelig VIL ungerne. Jeg er SÅ glad for den stue!

 

Men en nabo stue har fået sat sådan en Ipad op på en dockingstation, så ungerne kan se "fjernsyn". Igen, ikke noget jeg som sådan har et problem med.

Men nu har den ipad været igang hver morgen når jeg er kommet, og der står altid en hob af unger fra alle stuer.

En til to gange har der været noget tegnefilm på eller lign, men de fleste gange er det musikvideoer. -Og det er så her mit problem opstår.

For der er sjældent voksne i nærheden. I morges da jeg afleverede stod 9-11 unger og nedstirrede en musik video med vel nøgne damer, der gned sig op af mænd. -Igen jeg er ret afslappet til sådan noget, men jeg har dog en holdning om, at "udsætter" man et barn for sådan noget, så skal der ihvertfald også være voksne til stede, som man kan snakke om det. Herhjemme hører datteren alt fra gammelt dansk top, over børnemusik til det der kører på the voice. Hun får også lov til at se forskellige ting, men vi snakker jo så også om det, der ligger over hvad man kan udsætte en i den alder for. Og jeg synes ting i den kategori er udover hvad man bør lærer børnehavebørn.

 

Igen, var det en enkelt morgen, så fred være med det. Men det er bare ikke en enkelt morgen mere eller en morgen i ny og næ.

 

Jeg nævnte det så for en pædagog idag (en der ikke er på stuen) og hun ville nævne det generelt for personalet, men jeg føler stadig at det her kræver lidt mere end "en forældre synes at...".

Jeg synes faktisk det er for galt at +-10 unger bliver babysittet af en ipad i børnehaven hver morgen. Hvis det er hvor vi er, så kan jeg jo nemt selv passe mit barn. -Disneychannel på også klarer vi lige en 8 timers arbejdsdag sådan.

 

Jeg synes det er ok at inddrage en ipad som læreting og som afkobling i ny og næ. Men ikke mere end det.

 

Hvordan ville i takle denne situation?


Mvh. Tine


Klipning tilbydes i Køge området: www.hesteklip.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskriften
Forfatter: 
Dato:  21-11-2014 21:42

I min søns børnehave ser de you tube hver dag.. Jeg hader det, og tog det derfor op til sidste forældremøde. Men jeg er vist den eneste, der synes det er meget unødvendigt med tou tube hver dag, så det må jeg jo acceptere.

 


 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-11-2014 22:28

Jeg ville spørge forældrebestyrelsen, om det kunne tages op på et af deres møder.


Man skal ikke sige noget om folk, man ikke kan sige til dem...

 

Mor til 4 vidunderlige børn

 

Frederik født 280908

Kristian født 030811

Anna født 030811

Sofie født 050313

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-11-2014 20:23

I min datters børnehave har de nogle ipads med forskellige læringsspil på. Det er mit indtryk at de bruger dem meget bevidst til det formål og kun det.

 

De er ikke fremme om morgenen (ser dem af og til, ikke ofte, om eftermiddagen) og jeg har ikke indtryk af at de er på nettet/youtube med dem.

 

Jeg ville blive tosset over det du der beskriver TS. Hvad skal man med pædagoger hvis de under alle omstændigheder lader ipaden klare arbejdet?

 

VH Line

2
0
Svar på denne tråd
 
 Kan godt forstå
Forfatter: 
Dato:  22-11-2014 22:24

At du ikke synes at det er ok.. I min den stores børnehave har de også ipads, men hvad jeg har set af brug er at de sidder lidt om morgenen med nogle spil indtil alle er mødt ind.. Og så igen de sidste børn om eftermiddagen får lov at sidde lidt med dem når de venter på at blive hentet .. Det er jeg ok med, især da min sjældent er der særligt tidligt eller særligt sent


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria og guldhesten Fanta

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg endte
Forfatter: 
Dato:  24-11-2014 10:46

med at "anmelde" det til forældre bestyrelsen, eller hvad det hedder. Ringede til en af dem, mest for at spørge ind til, hvordan jeg skulle gribe det an. Hun valgte så at tage det med til næste møde.

 

Idag var ipaden så slukket. Hvilket virkelig gjorde mig glad!


Mvh. Tine


Klipning tilbydes i Køge området: www.hesteklip.dk

4
0
Svar på denne tråd
 
 Min søns børnehave
Forfatter: 
Dato:  28-11-2014 21:59

har ipads... Eller det siger de de har, jeg har aldrig set dem

 

jeg tror storegruppen bruger dem engang imellem, bogstavsspil og sådan noget, aldrig youtube og musikvideoer.

 

De går meget op i at læse bøger for ungerne og har læsegrupper.

 

en enkelt gang har de haft wii dag med sportsspil.

 

jeg ville heller ikke synes om konceptet fri ipad i børnehaven.



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider