Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 gode råd til når bleen skal af.
Forfatter: 
Dato:  24-06-2014 22:10
Min datter på knap 2 1/2år er meget bevist om når hun laver stort og småt i bleen og kommer og siger det og så snart hun har fået bleen af siger hun selv at hun skal på lette (torilet). Vi har haft snakket med dp om at tage bleen af når vi får ferie og så se hvor mange uheld der kommer og se om hun er klar. Hvordan griber vi det bedst an? Hvor mange uheld om dagen er ok de første dage?
Hvor vidt hun er bevist hun er om at det er nu eller om hun først mærker det når hun tisser ved vi jo ikke. Men som regel sidder hun på hug når hun laver og den anden morgen ville hun ikke have ble på igen efter at ha siddet på wc uden held, går så fra badeværelset i 5 min hvorefter jeg kommer tilbage til en grædene pige der har tisset på gulvet.

Legetøj med navn sælges

 

facebook gruppen - Legetimen- Eget design

 

 

Mor til en dejlig datter den 14 marts 2012

Lillesøster i vente slut april 2014

 

4 års palomino vallak søger part.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-06-2014 08:55

Har en dreng på 3 et halvt der er ved at smide bleen. Denne uge har han kun haft den på når han sover. Da han selv meddelte han ikke ville have den på fik han lov at gå uden. Hvis han vil have den på får han det. Han har ca et uheld om dagen, og det regner jeg med fortsætter et stykke tid endnu. I starten gik han kun uden ble hjemme, så vi altid var i nærheden af toilettet. Nu går han uden hele dagen, og han render ude og leger både hjemme og i BH. Det er ikke altid lige han når at komme ind inden det går galt. Han har kun lavet stort i bukserne 1 gang og det var her den anden dag. Han havde blød mave, så tror ikke rigtig han kunne mærke han skulle.

 

Nå synes i skal lade hende gå uden hvis hun selv ønsker det, eller lade hende gå med ble og så tage den af og tisse på toilettet og så ble på igen.. Snak meget om at bruge toilettet, og at tisse på gulvet ikke er så godt. også selvom hun har ble på. Og ingen sure miner når der sker uheld.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har været så
Forfatter: 
Dato:  25-06-2014 09:30

... heldig med mine unger, at jeg faktisk ikke helt ved, hvad vi gjorde. Men det vigtigste er, at det foregår i hendes tempo. Vil hun have ble på, så får hun ble på, og vil hun ikke have ble på, så er det uden (undtagen om natten, hvis hun ikke kan holde tør).

 

Og så er det bare at have masser af skiftetøj parat og ellers ikke gøre noget nummer ud af, at der har været et uheld.

 

God fornøjelse :D

1
0
Svar på denne tråd
 
 Vær afslappede
Forfatter: 
Dato:  26-06-2014 13:35

Min dreng på 3½ har netop - næsten - smidt bleen. Han kan selv styre i forhold til at tisse nu - efter 1-2 uger med op til et par uheld om dagen. Forinden havde han længe haft styr på, hvornår der skete stort - og nogenlunde ifht. at tisse.

Han har selv bedt om ikke at få ble på om natten (har været tør længe) og det er gået uproblematisk.

Han får stadig ble på, når han skal lave stort (kommer og siger at han skal og at han vil have ble på) - og det tænker jeg vi så snart skal have fat på.

 

Hans største udfordring var at 'give slip' - så vi måtte bruge lidt overtalelse for at få ham til at blive ved med at prøve på toilettet (og hjælpe ham til at blive adspredt, når han var lige ved, men så alligevel ikke kunne slippe). Han havde en periode som knap 3-års hvor han selv var interesseret i toilet - men der skete jo aldrig rigtig noget og så gik det i sig selv igen. Her i anden omgang har vi været nødt til at være mere insisterende på, at han skal prøve (og jeg tror det bliver det samme nu her, hvor han så skal øve sig i stort).

 

Jeg tror det er vigtigt at støtte barnet og ikke gøre en sag ud af hverken når der er bingo i toilettet - og eller når uheldene så sker, så de ikke oplever det som nederlag, at det ikke lykkes.

 

MH Nana


Vil du bo på Vesterbro/Frederiksberg?

3½V / 83m2 andelslejlighed sælges - charmerende og lys med stor grøn gård.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-06-2014 19:24

Da min søn sagde han ikke ville have ble på længere, så fik han den selvfølgelig af.

 

De første på dage så bad vi ham gå ud at tisse mindst 1 gang i timen. Nogle gange blev det ikke til en gang i timen.

I løbet af en lille uges tid kunne han selv sige til når han skulle tisse.

 

Vi havde sat et stykke papir fast på toiletdøren som han så fik lov til at sætte et klistermærke på hver gang han selv sagde til i ordenlig tid. Det gjorde det lidt sjovere for ham at sørge for at komme ud at tisse.


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd
 
 At smide bleen
Forfatter: 
Dato:  27-06-2014 13:51

 

 

Karla smed sin ble, sidste år, blot en uge efter hun var startet i børnehave. Hun begyndte selv at vise interesse for toilettet, og så brugte jeg samme fidus med klistermærkerne som tidligere nævnt. Når, der var gevinst på¨toilettet, så fik hun et lille klistermærke, som hun måtte sætte på hendes legekøkken.

Det var faktisk overhoved intet problem, hverken stort eller småt. Jeg tror, at der samlet har været 5-7 uheld, ialt. Hun tisser ALDRIG i bukserne.

 

Hun var på det tidspunkt slet ikke klar til at smide den om natten. Men, en dag her i foråret, sagde hun en aften, inden sengetid, at hun ikke skulle sove med ble mere. Så den smed hun. Første nat var der ingen uheld overhoved, men de efterfølgende nætter var altså et par uheld. Hun blev så flov, at hun gerne ville ha bleen på igen, så det fik hun, men kun 2 dage, så skulle hun ikke sove med ble mere, og der har siden da faktisk ikke været nogle uheld. Vi tager hende op og nattisser, inden vi går i seng.

 

Men, mit bedste råd, er at gøre toilet-besøget til en leg, evt tag ipad'en med derud og se en film, så det bliver hyggeligt fremfor kedeligt. Evt læse en bog, vi har en omkring toilet-træning, som vi har læst mange mange gange.

Og ellers vent til poden viser interessen :) Pøj pøj med projekterne :)


Stutteri Vica

Forsøger at avle Welsh Cobs... !

www.stutterivica.dk


Mor til Karla, der kom til verden d. 24 aug. 2010

Og lillesøster Frida, der meldte sin ankomst d. 22 sep. 2012

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskriften
Forfatter: 
Dato:  28-06-2014 19:58

Jeg syntes det virkede håbløst at få min søn blefri. DA han var 3 år og 10 måneder, tog jeg en morgen bleen af ham, ikke noget jeg havde planlagt.. Jeg sagde til pædagogen i børnehaven, at jeg havde taget bleen af ham og at der hang skiftetøj i rummet, sluttede af med at sige held og lykke.. Så smuttede jeg En uge efter var han helt renlig

 


 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-09-2014 07:11

jeg brugte påskeferien til det, og lod min datter rende rundt med bar numse de første par dage, indtil hun ligesom havde lært at mærke at hun skulle tisse.

Vi havde en potte her nedenunde, da det godt kan tage lidt tid at komme op til vores toilet oppe på 1. sal, og på 4. dagen mener jeg det var, var vi ude at køre bil, samt på legeplads, dagen efter ude at handle, alt sammen uden uheld. Efter ca en måned vill hun heller ikke sove med ble. Det koster et uheld engang imellem, men ikke ret ofte.

Hun var kort inden fyldt 3, så det var noget senere end jeg egentlig havde planlagt, men ved første forsøg ved 2 og et halvt, var hun slet ikke klar.

Vi brugte ikke belønning, men vi tegnede dog et hjerte på et stykke papir, for hvert vellykket forsøg, den første uges tid. Det udløste ikke gaver eller andet, det var bare ment som en anderkendelse, og hun syntes det var sjovt.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  15-09-2014 19:28

Det er uheldene der lærer hende hvad der sker. Jeg synes hun lyder klar :-) held og lykke, det er hårdt!


 

 

OS OSLO TRENSE STR II SÆLGES!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider