Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Dumme lænd!
Forfatter: 
Dato:  18-04-2013 22:19

Åh jeg er ved at gå ud af mit gode skind!

Sagen er den jeg for år tilbage faldt af en unghest og slog den lændehvirvel, der sidder aller længst nede mod halebenet, skævt.. Jeg vil lyve hvis jeg siger jeg ikke har mærket til den - men det har været meget i perioder og det kan "holdes lidt for døren"...eller rettere kunne...med at passe på arbejdsstillinger (arbejder i børnehave)og ved hjælp af øvelser der styrkede musklerne til at holde den på plads så den ikke "glider rundt" og trykker på nerver osv..

MEN nu er jeg så gravid og allerede fra 5 uge (er 11+2 i dag) ca gør det ondt konstant nærmest og trækker ned i halebenet og låret :( bare det at vende mig i sengen er et helvede :'( prøver så vidt muligt og holde mig igang (er pt sygemeldt pga af lænden) med lette rideture alt efter hvor meget jeg kan de pågældende dage og har somregel ikk ondt når jeg rider - og det hjælper op til en times tid efter jeg er stået af.. Og ellers forsøger jeg og gå lidt ture og starter op med lidt "svømning" og fys fra næste uge..

Men kære ænder - er der mon nogen der har oplevet det samme og/eller nogen der har råd mod smertelindring ? Det er ikk så meget muskulært mere at musklerne og senerne i forbindelse med graviditet giver sig mere så lændehvirvelen "glider"

Vil ikk tá nogen piller og min back ón Track ting må jeg heller ikk bruge under graviditet :-/ håber nogen har nogle forslag for det er bare ved og være SÅ træls :(

0
0
Svar på denne tråd

tumle tum
Forfatter: 
Dato:  19-04-2013 08:29

lige præcis hvad du skal gøre ved jeg ikke, men jeg havde også et styrt som 18 årige hvor jeg forskubbet et led i mit korsben, og døjet længe med det, men fik det i orden, men da jeg så blev gravid med den første, ja så giver ens led sig jo og jeg gik sygemeldt i slutningen af min graviditet, fordi jeg havde så ondt, de kunne ikke gøre noget fordi det var fordi at det er jo naturligt at kroppen gør plads til graviditeten :(

jeg ville snakke med din læge/fys eller hvad du har gået til før. For at høre dem

Vi gør som vi plejer, og det fungere fint :)

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-04-2013 20:27

Jeg har sammenvoksninger i deN ene side af de 3 nederste lændehvirvler så døjer på samme måde som dig.

Her har det virkelig hjulpet at få et glidestykke fra fys som jeg har til at ligge under lagenet, så det er nemmere at vende sig i sengen. Det gør at jeg sover meget mere afslappet og ikke har så ondt fra morgenenstunden. Snak med din læge eller JM om sådan et. De kan henvise dig til en fys.

0
0
Svar på denne tråd

ondt i lænden
Forfatter: 
Dato:  22-04-2013 20:53

Det er tidligt at døje med det :(

Jeg er selv i uge 12+5, og har vanvittigt ondt i lænden.

Er selv faldet af for et par år siden, hvor jeg slog mit korsben - det betaler jeg prisen for nu.

Hvordan gør du mht. ridning? Jeg vil være MEGET ked af, at stoppe med at ride allerede nu, da hesten er en ENEmandshest, og døjer meget med stivhed i bagparten. Han har idag smidt sin nye partrytter af.. man er vel "mors hest"!

Jeg synes ikke alm. smertestillende hjælper - så jeg leder også efter gode råd til hvad man kan gøre.

Kender du Lexieton??KLIK HER
0
0
Svar på denne tråd

Bækkensmerter
Forfatter: 
Dato:  23-04-2013 08:50

Jeg har født for 6 uger siden og fra uge 12 i graviditeten også døjet med bækkensmerter - også efter fald fra hest for flere år siden :-( Jeg prøvede forskellige ting som fys og akupunktur, men det var først da jeg kom i fingrene på en dygtig kiropraktor, der udover kiropraktisk behandling gav mig tape på henover de instabile led for at støtte dem og undgå at de så nemt faldt tilbage til der, hvor de gjorde ondt. Det fungerede rigtigt godt og hvor skulle jeg dog bare have gjort det noget tidligere ;-) På trods af smerter red jeg indtil et par måneder inden termin - jeg fik ikke mindre ondt af at ride end af at gå en tur, cykle eller svømme og motion skulle jeg jo have og så kunne jeg ligeså godt få det på hesteryg :-)

0
0
Svar på denne tråd

111111111
Forfatter: 
Dato:  24-04-2013 22:05

Jeg kan klart anbefale dig at lede efter en dygtig osteopat. Ikke mange ved hvad det er, men prøv om ikke du kan google det.

Har selv en skæv lænd og haft smerter i den i snart 30 år. Gik hos ham i min graviditet ( ni måneder siden)og går stadig jævnligt, hver anden til tredje uge. Synes det er meget bedre end kiropraktor og han laver heller ikke de knæk som en sådan gør.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  26-04-2013 18:25

Mange tak for alle de gode brugbare svar allesammen :)

Jeg har ikke lige haft overskud til at svare før - da NF scanningen i 11+6 desværre viste at fosterets lille hjerte var hold med at slå i 9+3 :( Fik det fjernet den dag jeg ville have været 12 fulde uger henne :(

Men tak for mange gode svar - helt sikkert noget jeg skal have kigget nærmere på :)

0
0
Svar på denne tråd

Tumle tum
Forfatter: 
Dato:  26-04-2013 20:23

:( Årh det var trist at høre

Håber du er ok

Vi gør som vi plejer, og det fungere fint :)

0
0
Svar på denne tråd

Tak for tanken
Forfatter: 
Dato:  26-04-2013 21:14

Jo tak - det er hårdt - meget hårdt!

Men efter omstændighederne er jeg ok :)

0
0
Svar på denne tråd

1111111
Forfatter: 
Dato:  26-04-2013 22:27

Åhh, det er jeg ked af at høre :(

Håber du får mod på at prøve igen.

Mange tanker til dig.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider