Åh jeg er ved at gå ud af mit gode skind!
Sagen er den jeg for år tilbage faldt af en unghest og slog den lændehvirvel, der sidder aller længst nede mod halebenet, skævt.. Jeg vil lyve hvis jeg siger jeg ikke har mærket til den - men det har været meget i perioder og det kan "holdes lidt for døren"...eller rettere kunne...med at passe på arbejdsstillinger (arbejder i børnehave)og ved hjælp af øvelser der styrkede musklerne til at holde den på plads så den ikke "glider rundt" og trykker på nerver osv..
MEN nu er jeg så gravid og allerede fra 5 uge (er 11+2 i dag) ca gør det ondt konstant nærmest og trækker ned i halebenet og låret
bare det at vende mig i sengen er et helvede :'( prøver så vidt muligt og holde mig igang (er pt sygemeldt pga af lænden) med lette rideture alt efter hvor meget jeg kan de pågældende dage og har somregel ikk ondt når jeg rider - og det hjælper op til en times tid efter jeg er stået af.. Og ellers forsøger jeg og gå lidt ture og starter op med lidt "svømning" og fys fra næste uge..
Men kære ænder - er der mon nogen der har oplevet det samme og/eller nogen der har råd mod smertelindring ? Det er ikk så meget muskulært mere at musklerne og senerne i forbindelse med graviditet giver sig mere så lændehvirvelen "glider"
Vil ikk tá nogen piller og min back ón Track ting må jeg heller ikk bruge under graviditet :-/ håber nogen har nogle forslag for det er bare ved og være SÅ træls