Jeg har arvet en cykeltrailer fra min søde kusine, som jeg hidtil har brugt som ekstra klapvogn. Men nu er ny cykel indkøbt, og i dag kom så dagen, hvor jeg fik monteret dyret, placeret og monteret barylere og kom ud på den første tur. Det var ikke nogen ubetinget succes...
For det første var der selve monteringen. Ud over, at den lille dims på cyklen blev monteret et par gange fordi fjolset her ikke lige havde styr på det, viste det sig også ret hurtigt, at sådan en cykeltur bliver både længere og væsentligt mere behagelig, hvis man sætter stangen sådan, at den ikke går i baghjulet så snart man overvejer at dreje til højre.
Men det værste var faktisk montering af barylerne. Selen er sådan en, som de skal have armene igennem, og hvis den skal sidde sådan, at den rent faktisk holder dem lidt på plads, så kræver det åbenbart, at moren står med måsen i vejret og hjælper alle fire arme på plads. Jeg synes så også, at pladsen er ualmindeligt trang, indstigningen temmeligt ringe, og hvis en baryler kom til at rokke med traileren, væltede cyklen! Prøv lige at spørge, hvor fjollet man føler sig, når man står med et ben bagud for at holde på cyklen, måsen i vejret, og arme strakt til yderste position for at montere seler...
I bredden er det selvfølgelig noget med overtøjet, som snart ikke fylder så meget. Men benene rammer kanten, hovederne når til loftet, og hvis det der smarte "tag" med fluenet og gennemsigtigt plastik skal være trukket for, har barylerne det faktisk lige i ansigtet.
Det er en croozer et-eller-andet. Er de bare små, findes der nogen større, findes der nogen, der er lidt rarere at arbejde med, eller skulle jeg bare have kastet mig ud i en ladcykel med det samme?
mvh. tina