|
|
| Vanskabte barylere... eller bare fejlkøb |
| Forfatter:  |
taina |
| Dato:  |
28-03-2013 11:49 |
|
Barylerne er åbenbart ualmindeligt lange i kroppen - eller også har de ualmindeligt korte ben, men det lyder endnu værre I går var jeg i kælderen for at tjekke flyverdragt-beholdningen til de næste år, og blev glædeligt overrasket over, at der lå en fin ny pigedragt i anerkendt mærke i str. 104 til næste vinter. Knap så glædeligt var det at finde ud af, at dragten er mindre i nakke-til-r*v mål end den, barylerne nu bruger i 98... I 110 har jeg sørme både en ny drenge- og pigedragt til at ligge. Her er nakke-r*v -målet samme længde som nuværende str. 98 - arme og ben selvfølgelig overdrevent lange til et par treårs eller firårs unger. Nå... heldigvis er de købt ret billigt, så de kan sælges igen. Og så må vi jo købe nogle flere Bilka-dragter, som de vanskabte barylere passer så fint Har I erfaring med andre mærker til børn med lang overkrop? mvh. tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Min datter M er lang og slank - lang i kroppen, men også en anelse lange arme + ben - her passer didriksons bedst.. jeg har købt på tilbud i januar måned - som så forhåbentlig passer næste vinter. Størrelserne er STORE og går 10 cm op - fx, så passer en str. 90 børn på mellem 90 og 100 cm osv.
Med venlig hilsen Mette
"Sandt venskab findes, hvor tavshed mellem to mennesker er behagelig."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg har også hørt godt om flyverdragterne fra Fairtail til lange børn i øvrigt!
Med venlig hilsen Mette
"Sandt venskab findes, hvor tavshed mellem to mennesker er behagelig."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uhh kender |
|
|
det her er det bare benene der er for lange, så alt tøj stumper eller også så svømmer hun i det, da hun er slank.. især nattøj er et marreridt.. dragter fra H&M og Name IT fx har hun mega hængebagdel i når de passer i benlængden, fordi overkroppen er for lang og løs 
Hilsen Signe og mini prinsessen Karolina Og nu også med føllebøllen Fanta..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| prinsessemette |
taina |
28-03-2013 21:18 |
|
Tak for navne-ideerne. Barylerne er nu ikke så lange i det - kun i kroppen. Armene og benene er ret korte Jeg håber snart, at de begynder at gro arme og ben i stedet for krop  Signe, sådan en pige er der også i min mødregruppe. Det er sjovt, at de hænger så forskelligt sammen... mvh. tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kroppen |
|
|
Her er datteren lang i kroppen og har korte ben. Så hun passer fx 80 i body men 74 i bukser. Hun er dog kun 16 måneder og kan ikke gå så vi har bare brugt den flyverdragt vi har arvet i str. 80, den er også lang i krop med korte ben. Næsten for kort i benene nu underligt nok, hvor vi er gået over i str 80 i body. Jeg er 99% sikker på det er en Minymo og jeg kan ikke tjekke for jeg putter.
Hilsen Lene Fik en datter november 2011 :0)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Med udgangspunkt |
|
|
i din overskrift stemmer jeg på at de er vanskabte, det giver nogle langt sjovere indre billeder end flyverdragter gør 
Sorry The lifestyle you orderd is currently out of stock.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum |
|
|
den er ret svær - for jeg sys min fint passer bilka, colour kids og tidligere twins med god plads i kroppen til evt tøj indenunder. Pt er det bilka og colour kids - bilkaen er en ekstra ekstra - de andre er købt dejligt billigt (2 for 300 kr sommeren før de skulle bruges til vinter). Colour kids passer faktisk bedst - og virker lidt længere i kroppen end bilka i mine øjne, når jeg ligesom lige ser ham i begge dele for mit indre øje. Han er lang og slank. Har før groet mest i ben og arme - nu passer det lidt bedre sammen. Han er desuden slank. Så colour kids vil være mit bud umiddelbart- de passer ham bedre nu end bilkas sys jeg - over all set faktisk. Jeg skal (forhåbenlig) på jagt i år, og håber de er der med dragterne igen til samme pris som sidste år, så jeg kan få 2 for 300 kr (de koster vist en 500-600 kr stykket normalt ellers, mener jeg). Og de har dælme holdt godt. De er ik vasket overhovedet - så man kan da se de har været brugt - men intet vildt. Og intet slid endnu (ret godt klaret sys jeg!)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lela.... |
taina |
29-03-2013 21:17 |
|
Det lyder som om, vores børn er omtrent lige umuligt sat sammen Frederik har faktisk også en ekstra-dragt, som er fra Minymo, i 98. Den er længere end den nye 104 i kroppen og lige så lang som den i 110. Vildt underligt... Når jeres også er arvet, kan det være en ny pasform på de nye? Golda Showers: Man skal altid fokusere på det, der gør en i godt humør  Nå, men Bilkas er åbenbart bare rigtigt lange i kroppen. De dragter, som barylerne er i nu i str. 98 er længere i nakke-r*v mål end både de nye str. 104 og 110. Og også en smule længere end ekstra-dragterne i 98 Minymo og Metoo. Biiiiiilka, here we come!!! mvh. tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flyverdragt |
|
|
Mine børn må være mere normale - eller også bemærker jeg bare ikke, at de går rundt og ser lidt skægge ud  Jeg vil bare sige, at i børnehavetiden, som barylerne og også Stutes søn lige er påbegyndt, så skal man regne med, at flyverdragterne bliver slidt noget mere end i dagplejen/vuggestuen. Nu ved jeg godt, at mine er i naturbørnehave, og at man måske ikke er lige meget ude i alle børnehaver, men Karlas primære flyverdragt er slidt op efter denne sæson, og dragt nummer to er også godt brugt, men den kan godt gå som Sofias nummer to næste år. Nummer tre bruger hun kun hjemme, og den har jeg så købt brugt. Med andre ord - køb endelig nogle gode flyverdragter og rigtig gerne to på tilbud. De slider hårdt på dem, når de rigtig udfolder sig udendørs. Jeg har fået at vide af en pædagog, at Color Kids og Bilkas simpelthen ikke er gode nok. Til gengæld skulle dem fra Kvickly være helt i top, ligesom Mikk-Lines, som koster 500 for to på deres lagersalg. Jeg kan dog se, at nogle af børnene har fx Colorkids, og de ser ikke ud til at fryse mere end de andre børn, så måske er det bare denne ene pædagogs personlige erfaringer? Men tjek evt. TÆNKs tests. I øvrigt skal de altså have lidt hængerøv i en flyverdragt, når de står op. Man skal kunne få fat i en håndfuld dragt uden barn, hvis man tager fat i skridtet, ellers er den for lille. Der skal være stor bevægelsesfrihed - de står jo ikke bare stille i den  Personligt går jeg på tilbudsjagt efter en Reima til efteråret. Det har været de bedste, vi har prøvet indtil videre, og vi har efterhånden været en del mærker igennem. Karla har dog også en fra Danefæ liggende, som var for stor i år - den er jeg også spændt på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvordan er det lige.... |
|
|
er Barylerne renlige nu? For ellers skal du huske, at de (forhåbentlig ) er renlige næste vinter, og så er der jo en ble mindre til at fylde i nakke-r*v-målet. Mvh. Guest, som sjovt nok også har to unger med korte arme og ben - eller er det lange kroppe eller store bleer...? :/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| stute... |
taina |
30-03-2013 22:06 |
|
Colour kids er hermed sat på listen over muligheder  Stinebrkr, Bilkas - som i øvrigt hedder Alpine - virker tyndere end andre dragter jeg har haft fingre i. Men barylerne er også varme børn, så det passer sådan set meget godt sammen Måske tænker hun i holdbarhed? Der tror jeg klart, at der kan være noget. Guest, god pointe! Hvor mange centimeter flyverdragt fylder sådan ble mon - det kan vel ikke være meget mere end et par centimeter i længden? StineP - arh sådan. Altså ikke lange arme og ben også? Så er det jo et godt bud, hvis jeg falder over sådan en  mvh. tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flyverdragt |
|
|
Altså, jeg har ikke lige prøvet flyverdragterne fra Bilka, men vi har haft et sæt regntøj derfra, og det var fantastisk. Ja, der endte godt nok med at gå en syning, men det var også andet år, Karla brugte det. Det hed vist North Field, mener jeg. www.billigeflyverdragter.dk/color- kids-flyverdragt/ Ovenstående link er omkring Color Kids flyverdragte. Jeg tror, de er fine til dagplejebrug eller dragt nummer to, men jeg ville ikke satse på sådan en som dragt nr. 1. Jeg har dog ingen personlige erfaringer, og det er jo ellers altid det bedste. Siden der gennemgår i øvrigt en masse dragter, men ellers plejer jeg at kigge TÆNKs tekster, og i øvrigt køber jeg ellers bare, når jeg finder noget billigt - ofte på lagersalg  Min mands pædagogsøstre sværger begge til Mikk-Lines, som altså også er billig, især hvis man bor tæt på Ikast, hvor de har lagersalg. De har traditionelt klaret sig godt i tests, og jeg kan se i Karlas naturbørnehave, at der er mange børn i de dragter. Jeg ved dog ikke, om de er gode til langmavede børn... Sofia bruger altså også en størrelse mindre i bukser end trøjer, men hun leger fint i begge sine flyverdragter alligevel. (Ha ha, hvor dum kan man være... Jeg var lige ude for at lure mærket på Sofias flyverdragt nummer to, og den er faktisk fra Color Kids... Den har været fint vandtæt til brug i dagplejen. Jeg kan da prøve at sende den med hende, når hun starter i børnehaven, det er den ultimative test. Den virker dog ikke helt så tyk og lækker som hendes Reima, men det kan man nok ikke regne med).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pyha stine... |
taina |
31-03-2013 00:01 |
|
Nu har jeg læst om en hel del flyverdragter på det link, og min konklusion må være, at der ikke er noget, der er så godt, at det ikke er skidt for noget Så vidt jeg kan se, er det grundlæggende de dragter, som er vandtætte og åndbare, som til gengæld går fra hinanden, hvis man ånder på dem (sådan sat lidt på spidsen ) Det lader ikke til, at barylernes børnehave går frygteligt meget op i udeliv, så jeg tror bare, at jeg lader pasform og pris afgøre sagen, med mindre jeg finder et suuuuperknaldfantastiskgodt tilbud på en Didriksen og et strygejern (jeps, den er enormt vandtæt, og den bliver også ved med at være det, når man stryger den efter vask. Og da jeg jo går rundt her og ikke rigtig ved, hvad jeg skal fordrive tiden med, er den jo det åbenlyse valg ) Nå, tror vist snart, at jeg skal i seng....  mvh. tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aner ikke |
|
|
hvor tyk sådan en ble er, men jeg synes godt nok de fylder meget. Når nu snakken går på Mikk-Line, så er jeg en af de heldige, der bor nær Ikast, og vi er yderst tilfredse med deres flyverdragter, jakker, tilbehør osv. Hvis du vil have mål på str. 98 eller 104, siger du bare til. Det er godt nok forskellige modeller, men så har du da lidt at sammenligne med. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| amirglory |
|
|
Nix, ikke ekstra lange ben og ærmer, men de har i år, lavet en model hvor du bare lige skal klippe en sygning, så får du 4 cm ekstra at give af på ben og ærmer. Jeg plejer at købe dem her : www.texpro.dk -> der har de ofte rigtig gode tilbud. Efter at jeg har købt den første Didriksons, køber jeg ikke andet. De er super varme, men ikke totalt ubevægelige, tvært imod er de, synes jeg, meget bløde og nemme.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er colour kids |
|
|
jeg har til min søn - han brugte den i DP inden BH og nu i BH - bortset fra de kunne bruge lidt mere end vandsøjletrykket på 3000 - så kan man slet ik se slid på dem vi har til trolden endnu. De har været i brug siden det blev nødvendigt for ??? Ja ved ik hvor længe siden (det føles som lang tid nu!) Nu er vores i BH godt nok (tilsyneladende) ik så meget ude so de var i DP ligesom Taina siger hendes ikke er. Men vores kan man slet ik se slid på endnu som sagt. Det eneste er at der en gang har været så vådt deroppe og han elsker vand så den ene var blevet våd igennem noget af dragten (ik kroppen). Men netop derfor har jeg en ekstra + en ekstra ekstra. Min ekstra ekstra er en friends og ik en alpin. Alpin har vidst samme vandsøjletryk som mine som jeg pt har. Jeg har osse købt regntøj i colour kids- en dragt og ikke to delt, og har så et ekstra bilka sæt liggende - osse friends. At dragterne er dyre er ik = holdbarhed el at de er gode. Jeg kan da huske de dyre fejlede i test i forhold til de lidt billigere forrige år, mener jeg det var. Jeg sys da at mindes at mikk-line var iblandt (men skal ik sige om jeg husker galt) - det var oppe at vende herinde tror jeg nok. Jeg går i hvert fald igen i år på jagt efter colour kids, og håber at finde 2 for 300 kr igen i år samme sted som sidste år. Dur de så ik næste vinter i børnehaven, må jeg jo finde nogle andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flyverdragter |
|
|
Det er jo også vildt billigt med to dragter for 300 kr, og det kan garanteret fint bruges til alm. børnehavebrug. Jeg læste et eller andet sted, at vandsøjletrykket er unødvendigt højt ved mange producenter. Altså, at det er vandtæt længe før de 8000, som nogle mærker laver. Og bare til info, så stryger jeg da alt vores tøj lige fra underbukser til flyverdragter. Det troede jeg da var almindelig god husførelse?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| jeg havde MLs |
|
|
flyverdragt med dobbelt lynlås da trolden var lille og i dagpleje - han gik ik før han var 16 mdr, og har dermed sat/kravlet på jorden meget i dagpleje hvor de var ude hele formiddagen, og oftest eftermiddag osse. Den er langt tyndere endnu end eks colour kids - men han er en varm dreng og havde ik ekstra under, og holdt altid varmen. Det er ikke altid tykkelsen det komer andet på, hvor godt de holder ungerne vare. Der var masser af plads til ekstra tøj inden under - men ik nødvendigt. Jeg har en alpin liggende for i øvrigt. I blå- som ekstra. Den var beregnet til i år, men er vist ik aktuel før næste år. Vandsøjle trykket på min er 2000 - den er ik tyndere i laget der beskytter mod regn end colourkids - jeg har ik tænkt på hvor lang den ummiddelbart er i kroppen ect - men hvis jeg husker det kan jeg hive den frem - tjekke str og sammenligne den med de andre han bruger nu. Jeg tror dog den er ret stor i str så vidt jeg husker - men ik kun i kroppen, mere helt generelt. (er at stryge alt alm god husførelse?? - så må jeg beklage at være gået glip af noget). Jeg er dog ik gået glip af at pelsen på canada goose som der linkes til - bl.a. er ulve fanget i naturen i de modbydelige fælder der fanger dem og holder dem fast i et ben så de lider frygteligt  Nu skriver Taina at hun har varme børn - så jeg tror nu osse en sådan ville blive for varm igen... Det ville den i hvert fald her.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sælge eller ej... |
taina |
31-03-2013 16:41 |
|
Jeg ved ikke, om jeg skal sælge dragterne i str. 110. De er samme nakke-r*v-mål som de flyvere, de er i nu i str. 98, og som de passer fint - ikke for store, heller ikke på vej til at blive for små. Kathrine er bredest og går uden ble, frederik er en bette ski' og går med ble. Så kathrine må ikke vokse i kroppen indtil vinteren 2014-15, og frederik må vokse det, som en ble fylder. Synes I, at det lyder videre sandsynligt? Guest, tusind tak for tilbuddet om mål - men hvis det ender med en Mikk-line, så må sælger lige måle den aktuelle dragt, det tror jeg er sikrest  StineP, jeg synes, at Didriksons ser virkeligt lækre ud - og godt tilbud du der har fundet, tak Og det er også smart, at man kan forlænge ærmer og ben, i hvert fald hvis poderne holder sig til at vokse der  Stute, det der vandsøjletryk har jeg det sådan lidt hm hm med. Jeg kan se, at mange, der lover højt vandsøjletryk, ikke kan leve op til det i test - imens nogle dragter, der næsten ikke lover at være vandtætte, er i den ende, hvor man kan plante ungen i en vandpyt i en halv time og stadig forvente, at den er tør. Så det giver selvfølgelig et fingerpeg, om hvad dragterne kan, men ikke meget mere, synes jeg. Jeg vil meget gerne høre, hvor du køber to dragter for 300  Stinebrkr, du er den evige og perfekte husmoder. Jeg bøjer mig i støvet for dine evner og dine holdinger til det huslige, samt undrer mig en kende over, hvornår du får tid til at lege med dine børn (nåhja, du er jo lærer - I arbejder jo kun 25 timer, det må være derfor ) Dragten du linker til er jo perfekt - og prisen matcher jo lige præcis det, som enlige mødre med tvillinger har til rådighed til flyverdragt-indkøb... eller noget Men måske bliver den lidt for varm... mvh. tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flyverdragter |
|
|
Nej, sælg du endelig de to 110'ere. Hvilket mærke er det, siden de er så små? Min Karla på fire passer 104-110. Og hvor får du det med de 25 timer fra? Jeg har selv hørt gentagne gange i medierne for nylig, at det er 16 timer... Canada Goose flyverdragten var nemlig præcis den, jeg kunne finde med den bedste pris. Hvis den så oven i købet har mishandlede ulve i pelsen, så vil jeg straks slå til! Klart, at det er et eftertragtet mærke! Nå, jeg smutter - jeg skal tilbage til strygetøjet  Sådan helt alvorligt er jeg forresten helt enig i, at pris og kvalitet ikke altid hænger sammen, når det kommer til børnetøj. Her dikterer moden jo nærmest mere end hos voksne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HAHAHA Stine.... |
taina |
31-03-2013 21:35 |
|
Du må da straks ud og investere i mishandlede ulve til dine børn. Ud over den forrygende arbejdstid ved vi jo også alle, at lærere er håbløst overbetalte, så det er vel bare et greb i pengetanken! I øvrigt vidste jeg da godt, at I arbejder mindre end 25 timer, men der er jo enkelte suspekte individer, der brænder for deres job og bruger deres forberedelsestid til andet end strygning og leg med egne børn, og de trækker jo gennemsnittet voldsomt op! Dragterne er Minymo. Det er ikke fordi, de er specielt små - kun i overkroppen, i hvert fald i forhold til baryler-mål  God fornøjelse med strygetøjet  mvh. tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| der går nogen |
|
|
tid og jeg ved ik om de har igen i år - men hvis det først er til næste år du skal bruge - så gør det vel ik så meget at der går nogle mdr endnu?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stute... |
taina |
03-04-2013 00:02 |
|
Nej, det er jo ikke ligefrem fordi, jeg har travlt Men du må meget gerne sige til, når og hvis du falder over dem igen! mvh. tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|