Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Sygdom
Forfatter: 
Dato:  24-10-2012 13:49

Min lille fyr var syg med skoldkopper for 3 uger siden og har hostet lige siden. Han havde ret høj feber i en uge mesn det var værst og det gik så over, men hosten blev siddende. Mandag havde han pludselig høj feber igen og aften (knap 40!!) og var SÅ sløj, tirsdag morgen frisk uden feber og kom i dp. Vi tog til læge igår som konstaterede lidt rødme i halsen og væske på ørerne. Nu har dp så lige ringet og han har feber igen (39). Jeg er SÅ træt af sygdom og ked af at han ikke lige kan komme over det. Han plejer ellers ikke at være syg, men jeg tror de skoldkopper har slået hans immunforsvar godt ud af kurs. Han spiser og drikker normalt og er egentlig glad nok. Er der nogen af jer der har oplevet sådan længere perioder hvor de ligesom ikke kunne komme ovenpå igen?

Oveni har jeg også selv været lagt ned to gange i samme periode, først med influenza og så mave virus, men jeg er helt okay igen.

Sagde Janne

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  24-10-2012 14:33

Når mine er syge har de altid en "komme-ovenpå-dag" dagen efter den sidste sygedag. De er for trætte til at komme afsted dagen efter feber, og oplever at de bliver hyppigere syge hvis de ikke får tid og ro til at komme ovenpå igen.

Jeg ville aldrig sende et barn afsted allerede dagen efter det havde haft 40 i feber og været skidt....

Mit råd ville være lidt ferie til den lille gut :-)

www.stutterikrone.dk

Til salg: Gennemavlede dressurheste, 6-års velgående hoppe uddannet til M, god avlshoppe drægtig med BH Zack

0
0
Svar på denne tråd

sygdom
Forfatter: 
Dato:  24-10-2012 19:47

Jeg tænker lidt det samme som ovenstående - lidt ro til lillemanden..

Jeg ville nu heller aldrig sende mit barn afsted, dagen efter det havde haft så høj feber. Jeg har altid fået afvide, at efter sygdom, så tager man en dag ekstra hjemme - en dag, hvor man egentlig føler man pjækker, for så er man sikker på at være på toppen.

Kan godt forstå at det er belastende i forhold til arbejde, og vi er da også så privilligerede, at min mor går hjemme og altid kan passe - hun passer dog aldrig når vores barn/børn er rigtig syge, der har de jo behov for deres forældre.

Karla fik skoldkopper sidste vinter, og var også et godt stykke tid om at komme på toppen, heldigvis var det i vinterferien, hvor vi alligevel havde ferie, så hun fik al den tid hun skulle bruge :)

God bedring til lillemanden...

Stutteri Vica

Forsøger at avle Welsh Cobs... !

www.stutterivica.dk

Mor til Karla, der kom til verden d. 24 aug. 2010

Og lillesøster Frida, der meldte sin ankomst d. 22 sep. 2012

0
0
Svar på denne tråd

Jeg holder ham
Forfatter: 
Dato:  25-10-2012 22:43

normalt også altid hjemme efter feber, men han havde 36,3 om morgenen og hentede selv sin jakke og sine sko. De er kun 3 i alt på samme alder hos vores dp mor, så jeg vurderde at han godt kunne kommer derned og lege nogle timer. Jeg læser, så jeg kunne godt have holdt ham hjemme, men han ville så gerne afsted.

Da han havde skoldkopper var han selfølgelig hjemme nogle dage hvor han var frisk og feber fri.

Og normalvis er han dernede i 6-6½ timer (sover 3 timer) så han har meget sjældent lange dage og har ofte fridage, så tror ikke som sådan han er presset af at være der.

Men som sagt feber igår, mega dårlig nat. Var helt frisk og feber fri her til morgen og havde en dejlig dag hjemme med sin far. Her til aften blev han pylret igen og havde 39 inden jeg puttede ham. Synes bare det er så synd at holde ham hjemme når han super gerne vil afsted. Er sikker på at han imorgen står og hoppe for at komme afsted og han kender godt vejen, så går vi ud på lege pladsen så går han derop. Men imorgen bliver altså hjemmedag, så må vi se søndag, der skulle han være hos min mor fra 10-15 inkl sove derovre.

Sagde Janne

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider