Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Simons mor???
Forfatter: 
Dato:  09-09-2012 21:21

Hej alle I dejlige HNér - og specielt Simons mor!!

Min veninde og arbejdskollega skal have tvillinger med termin om ca 18 uger. Hun har ved hjælp af scanninger fundet ud af, at den ene tvilling har hareskår. Der er intet andet i vejen, men hun er alligevel meget urolig over dette...naturligvis!

Jeg har ofte fulgt med i tråde om Simon og hans operationer pga hans hareskår.

Jeg spørger nu Simons mor, om hun ikke vil være sød at gøre dette til en billedtråd, og lægge et par billeder ind af Simon fra start til slut, så jeg kan se udviklingen og vise min veninde hvor flot det er???

Hvis du har gode råd eller ting du vil fortælle hende, vil jeg gerne være mellemled - du har jo en erfaring at trække på! :0)

Mange tusind tak, hvis dette lykkes! Det ville helt klart lette hendes hjerte at se Simon og hans udvikling, for jeg kan huske det er super flot!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-09-2012 10:39

Der ligger da vist allerede en billedtråd om Simons operation... Prøv og søg på de tråde der er - hendes brugernavn er "Mor til ?Emma?"

Med venlig hilsen

Mette

"Sandt venskab findes, hvor tavshed mellem to mennesker er behagelig."

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-09-2012 10:44

Der er bl.a. denne:

www.heste-nettet.dk/forum/27/155098/ 155098/

Og denne:

www.heste-nettet.dk/forum/27/159272/ 159272/

Måske der findes en mere (jeg tror det måske), men så er den nok mere end 365 dage gammel og kan derfor først søges frem efter kl. 23!

Med venlig hilsen

Mette

"Sandt venskab findes, hvor tavshed mellem to mennesker er behagelig."

0
0
Svar på denne tråd

jamen do
Forfatter: 
Dato:  10-09-2012 12:41

Jamen dog, en helt PERSONLIG tråd til mig ;D

Jeg har set den, og jeg vil selvfølgelig gerne suppelere med billeder, tekst og svare på eventuelle spørgsmål osv.

Skriver senere i aften :)

Vil dog lige lægge det allermest dugfriske billede ind af knejten:

Billede

0
0
Svar på denne tråd

Ihhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  10-09-2012 14:45

Fedt!!!! Tusind tak!! ...og så hedder du ikke engang "mor til Simon" ;0) heee... Er glad for du gider :0) Kunne ikke finde de gamle tråde.

0
0
Svar på denne tråd

tænker
Forfatter: 
Dato:  10-09-2012 19:29

Tænker hvor man skal starte??? Så kom endelig med nogle konkrete spørgsmål (y)

Indtil da - jamen vi fik jo også det at vide ved en scanning.

MD scanningen fik ikke så "lykkelig" en slutning som forventet, den endte nærmere med en hulens masse ekstrascanninger og fostervandprøve og tilstillingtagen om vi skulle beholde den lille eller ej...

Ikke spor sjovt! Man har vel altid en forventning om at alt er i den skønneste orden og de der scanninger er jo bare for lige at se hvordan den lille arter sig og få et par billeder til albummet!

Men sådan går det ikke hver gang - det er ikke kun naboen der får kedelige nyheder (n)

Da vi havde slugt kamelen og snakket om det, søgt på nettet (og hér set skrækscenarier!) valgte vi at beholde lilleprinsen og håbe på det bedste.

Scanningerne kunne jo ikke vise hvor meget spaltet han var, kun at der var noget.

Så vi vidste jo ikke om det var læbe-gane-gummespalte eller kun noget af det...

Vi fik nogle super gode snakke med vores specialsundhedsplejerske også (y)

Da det så endelig blev den 2. oktober fik vi jo så lilleprinsen at se og han blev undersøgt her og der og allevegne og konklusionen var; læbespalte som det eneste (y) samt hypospadi (spalte på penis).

På grund af sidstnævnte blev vi indlagt da der skulle tages yderlige prøver og scanninger af ham, især hjertet.

Men han var top tunet og lækker:

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Det er HELT UTROLIGT så hurtigt man vænner sig til det smukke lille ansigt!

Han var jo bare ekstremt charmerende med den lille spalte som gjorde hans smil så meget større (y)

Men det VAR virkelig en stor kamel at sluge efter scanningen og jeg var også meget nervøs da han blev født for hvor "grim" han var (forstå mig ret)

Smukkeprinsen skulle så yderligere undersøgelser igennem og så den lange tunge vej til Riget og opereres som 4 måneder gammel.

Min lille prins var SÅÅÅÅ sej! og klarede det hele helt fantastisk flot. (selvom der selvfølgelig var meget hårde stunder også!!!!)

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Det er sgu hårdt at være mor der ovre!

Men der er heldigvis mange andre med samme problemer som man kan snakke med og følge...

Vi skulle være der hele ugen Simon og jeg - hvis det er må man gerne tage hjem mellem narkoserne, men pga. afstanden blev vi.

Da ugen var gået med skrig, skrål, hygge, og sygdom skulle stingene endelig fjernes og så skulle vi hjem af igen:

Billede

Billede

Billede

Vel hjemme igen skulle såret ikke som sådan plejes, men det skulle skånes for snavs og direkte berøringer så vi fortsatte med plaster/englehud indtil perioden var gået.

Herefter skal arret have ekstra opmærksomhed ved solskin og gerne smøres med specialcreme for at fremme helingen.

Smuksakken er nu helet 100%

Vi var så enormt heldige at det jo kun er læbespalte = vi slipper for yderligere operationer.

Hans tænder sidder også flot i munden så heller ikke her er der flere problemer, så det er skønt!

Der har været ekstra undersøgelser på hørelsen da læbespalter kan have betydning herfor. Heller ikke her nogen problemer.

Så vi har været heldige og det er vi meget taknemmelige for.

Jeg har selv en kollega som fik en søn med løbe,gane,gummespalte - han er født små 14 dage før Simon. Så vi har fulgtes lidt ad - han er desværre slet slet ikke færdig med operationerne, stakkels lille purk. Men han er også blevet helt ufattelig smuk - næsten pænere end Simon, dog ikke når han så åbner munden da tænderne nærmest er smidt ind :(

Så der er lang vej endnu.

Simon ha rstadig en lidt skæv næse og det ene næsebor er en del mindre (indvendigt) end det andet.

Vi ved endnu ikke om man vil gøre noget ved det...

Men læben er færdig og helet fint, man kan selvfølgelig stadig se der har været "noget" især når han laver bestemte bevægelser med munden... Men vi kan vist ikke klage!

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Og det spritnye billede fra igår:

Billede

SPØRG endelig...

0
0
Svar på denne tråd

Ihhhhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  11-09-2012 20:31

Ihhhhhhhh.... Tusind tusind tak! En dejlig grundig beskrivelse og billeder som er brugbare!! Du er en skat!

Min veninde så dem i dag og synes Simon er blevet SÅ flot. Desværre har hun fået at vide, at hendes tvilling med spalte, har åben læbe spalte og de kunne ikke se hvor slemt det var ved næsen på skanningen. Så hun frygter det værste og håber på det bedste!

Men dine billeder gjorde alligevel at hun var fortrøstningsfuld, fordi hun kunne se hvor flot Simon er blevet - man kan jo næsten ikke se det!

Igen.. Mange tusind tak! Var dejligt du gad at bruge tid. Måske kommer der spørgsmål senere ;0)

0
0
Svar på denne tråd

Simon...
Forfatter: 
Dato:  11-09-2012 20:55

... vil bare lige sige, at han er usædvanligt køn og dejlig at se på

-rikke

Mor til Sally - menneskebarn - årgang 2011

Mor til Tintin - hyphest - årgang 1988

Nedrivningsmodent hus og grund på minimum 3 hektar søges i Østjylland.

0
0
Svar på denne tråd

velbekomme
Forfatter: 
Dato:  11-09-2012 21:22

Velbekomme, er da dejligt at kunne hjælpe (og rart at blive husket :P)

Spørg endelig senere hen!!

Jeg vil da lige høre min gamle kollega om jeg må lægge et før/efter billede ind af hendes søn, så kan i også se det. Han er blevet SÅ flot!

...

Rikke iiiiiiiiiiiih 1000 tak!

0
0
Svar på denne tråd

Ja, det ville være fedt!!
Forfatter: 
Dato:  11-09-2012 21:56

Meget gerne !!!! Ville være dejligt at se andre også :0)

0
0
Svar på denne tråd

123445
Forfatter: 
Dato:  12-09-2012 01:36

Jeg fandt denne video på nettet. Han har dobbel gange/læbe spaltning og allerede første gang kan man tydelig se forandring.

www.youtube.com/ watch?v=KcpYeO9eW9A&feature=relmfu

Det ligge flere videoer med ham.

Mor til en dejlig dreng fra d.25/6-08 3380g og 53cm

Elsker ham så meget....

Mor til en dejlig pige fra 22/11-10 3400g og 49cm

Elsker hende så meget....

0
0
Svar på denne tråd

videoen
Forfatter: 
Dato:  13-09-2012 10:17

Pyyyyh den video vækker minder!!!

Var som at være tilbage igen!

Især det med narkosen og ventetiden på stuen og gangene...

Puuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh det er hårdt.

0
0
Svar på denne tråd

Kommer
Forfatter: 
Dato:  13-09-2012 19:47

Her kommer et par før/efter billeder af min kollegas smukke dreng.

Billede

Og SE så lige her - er han ikke bare blevet SÅÅÅÅÅ lækker!!

Billede

Billede

Billede

Billede

Den stakkels lille dreng, mangler så stadig en masse operationer, gummen osv.

Har for nylig fået lukket ganen, men med lidt komplikationer til følge...

Det er så synd for dem det de skal igennem, men hold op hvor er de fantastisk dygtige de læger nutildags!

Nåmen - det var lige et par billeder af min kollegas/venindes smukke dreng.

Hun har 2 andre ældre børn - piger - som ikke har haft noget med læben/gummen/ganen...

0
0
Svar på denne tråd

tusind tak
Forfatter: 
Dato:  15-09-2012 20:13

Tusind tak Christina!!!

Jeg har vist billederne til min veninde, og tror det gjorde kæmpe indtryk på hende. Din kollegas søn er jo blevet så pæn, at man næsten ikke kan se det!!!! Det er godt nok vildt!

Ved godt at han stadig mangler mange operationer, men udseendet kan man vist ikke sætte en finger på - super godt arbejde til lægerne :0)

Mange tusind tak fordi du gad bruge tid på det ;0)

0
0
Svar på denne tråd

Imponerende!!!
Forfatter: 
Dato:  16-09-2012 14:52

Hvor er det bare nogle flotte resultater! Jeg er, som overskriften siger det, DYBT imponeret. Hvor er de blevet dygtige...

Christina: Valgte egentlig kun at kommentere denne tråd, for at sige til dig at du har nogle fantastiske smukke børn

0
0
Svar på denne tråd

takker
Forfatter: 
Dato:  16-09-2012 20:20

kb ?pumpkin? iiiiiiiiih tusind tak, meget søde ord :)

0
0
Svar på denne tråd

simon drengen
Forfatter: 
Dato:  21-09-2012 17:20

Ville bare lige kommentere: Hold da fast han bare er for lækker ham Simon, dejlige billeder.

Kan kun give den her til lægernes arbejde med simon og kollegaens søn...super smukt

Mvh "lymme"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider