Tænker hvor man skal starte??? Så kom endelig med nogle konkrete spørgsmål 
Indtil da - jamen vi fik jo også det at vide ved en scanning.
MD scanningen fik ikke så "lykkelig" en slutning som forventet, den endte nærmere med en hulens masse ekstrascanninger og fostervandprøve og tilstillingtagen om vi skulle beholde den lille eller ej...
Ikke spor sjovt! Man har vel altid en forventning om at alt er i den skønneste orden og de der scanninger er jo bare for lige at se hvordan den lille arter sig og få et par billeder til albummet!
Men sådan går det ikke hver gang - det er ikke kun naboen der får kedelige nyheder 
Da vi havde slugt kamelen og snakket om det, søgt på nettet (og hér set skrækscenarier!) valgte vi at beholde lilleprinsen og håbe på det bedste.
Scanningerne kunne jo ikke vise hvor meget spaltet han var, kun at der var noget.
Så vi vidste jo ikke om det var læbe-gane-gummespalte eller kun noget af det...
Vi fik nogle super gode snakke med vores specialsundhedsplejerske også 
Da det så endelig blev den 2. oktober fik vi jo så lilleprinsen at se og han blev undersøgt her og der og allevegne og konklusionen var; læbespalte som det eneste
samt hypospadi (spalte på penis).
På grund af sidstnævnte blev vi indlagt da der skulle tages yderlige prøver og scanninger af ham, især hjertet.
Men han var top tunet og lækker:
Det er HELT UTROLIGT så hurtigt man vænner sig til det smukke lille ansigt!
Han var jo bare ekstremt charmerende med den lille spalte som gjorde hans smil så meget større 
Men det VAR virkelig en stor kamel at sluge efter scanningen og jeg var også meget nervøs da han blev født for hvor "grim" han var (forstå mig ret)
Smukkeprinsen skulle så yderligere undersøgelser igennem og så den lange tunge vej til Riget og opereres som 4 måneder gammel.
Min lille prins var SÅÅÅÅ sej! og klarede det hele helt fantastisk flot. (selvom der selvfølgelig var meget hårde stunder også!!!!)
Det er sgu hårdt at være mor der ovre!
Men der er heldigvis mange andre med samme problemer som man kan snakke med og følge...
Vi skulle være der hele ugen Simon og jeg - hvis det er må man gerne tage hjem mellem narkoserne, men pga. afstanden blev vi.
Da ugen var gået med skrig, skrål, hygge, og sygdom skulle stingene endelig fjernes og så skulle vi hjem af igen:
Vel hjemme igen skulle såret ikke som sådan plejes, men det skulle skånes for snavs og direkte berøringer så vi fortsatte med plaster/englehud indtil perioden var gået.
Herefter skal arret have ekstra opmærksomhed ved solskin og gerne smøres med specialcreme for at fremme helingen.
Smuksakken er nu helet 100%
Vi var så enormt heldige at det jo kun er læbespalte = vi slipper for yderligere operationer.
Hans tænder sidder også flot i munden så heller ikke her er der flere problemer, så det er skønt!
Der har været ekstra undersøgelser på hørelsen da læbespalter kan have betydning herfor. Heller ikke her nogen problemer.
Så vi har været heldige og det er vi meget taknemmelige for.
Jeg har selv en kollega som fik en søn med løbe,gane,gummespalte - han er født små 14 dage før Simon. Så vi har fulgtes lidt ad - han er desværre slet slet ikke færdig med operationerne, stakkels lille purk. Men han er også blevet helt ufattelig smuk - næsten pænere end Simon, dog ikke når han så åbner munden da tænderne nærmest er smidt ind 
Så der er lang vej endnu.
Simon ha rstadig en lidt skæv næse og det ene næsebor er en del mindre (indvendigt) end det andet.
Vi ved endnu ikke om man vil gøre noget ved det...
Men læben er færdig og helet fint, man kan selvfølgelig stadig se der har været "noget" især når han laver bestemte bevægelser med munden... Men vi kan vist ikke klage!
Og det spritnye billede fra igår:
SPØRG endelig...