Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Hun vil kun have babser, 6 mdr gammel
Forfatter: 
Dato:  18-07-2012 12:43

Ej min pige er svær at starte op på skemad... Hun er ved at være et halvt år og har fået smagsprøver siden hun var fire mdr.. Hun vil gerne smage, men ønsker ikke et helt måltid! Det går bedst når hun må sidde med hænderne nede i grøden. Vi har prøvet lidt forskelligt, men det er det samme. Bortset fra kartoffel som hun direkte ikke bryder sig om! Men hun er vældig medinteresseret... Skal jeg bare lade hende køre sit eget tempo?

Mor til Merle

25/01-2012

• Narnia fra Lille Nørregård IS
  • Álfur fra Danefeld IS
  • Harpa fra Ytra-Vallholti IS (R.I.P.)
  • Diamant DV866 (R.I.P)

0
0
Svar på denne tråd

123123
Forfatter: 
Dato:  18-07-2012 13:22

Min pige blev ammede fuldt ud i 7mdr, da hun heller ikke havde interesse for skemaden. Og jeg havde masse af mælk så det gjore ikke mig noget.. Og derefter begyndte hun langsomt og få mere og mere grød ( frugt) var det eneste hun ville spise. så kom kartoffelmosen senere.

Mor til en dejlig dreng fra d.25/6-08 3380g og 53cm

Elsker ham så meget....

Mor til en dejlig pige fra 22/11-10 3400g og 49cm

Elsker hende så meget....

0
0
Svar på denne tråd

Nogle begynder
Forfatter: 
Dato:  18-07-2012 13:27

Først rigtig at spise når de er et år, så bliv bare ved med at tilbyde og så husk at mælk er stadig det absolut primære :)

Sagde Janne

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  18-07-2012 13:30

Okay så vil jeg ikke bekymre mig... Sp sagde bare kød fra seks mdr, mere fast konsistens fra syv mdr osv.... Men jeg har masser af mælk og hun vokser og trives så jeg fortsætter i hendes tempo!

Mor til Merle

25/01-2012

• Álfur fra Danefeld IS
  • Diamant DV866 (R.I.P)

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  18-07-2012 16:47

Hvad laver du til hende og hvem fodrer - dig eller far?

Putter du modermælk eller erstatning i maden?

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  18-07-2012 18:27

Hun får Semperit risgrød og majsgrød. Af mos har det været gulerod, ærter og forgæves kartoffel! Det er med modermælk når det er hjemmelavet! Jeg har lavet det både tykt og tyndt, ingen forskel! Det er oftest mig der giver for da spiser hun mest!

Mor til Merle

25/01-2012

• Álfur fra Danefeld IS
  • Diamant DV866 (R.I.P)

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  18-07-2012 20:43

Har du prøvet at lave det helt tyndt og så give det på en flaske?

Altså modermælk med en anelse ris- eller majsmel.

0
0
Svar på denne tråd

Det er tidligst
Forfatter: 
Dato:  18-07-2012 22:37

Fra ni måneder de skal spise som os, så du har altså god tid. Din mælk er god og fuld af korrekt tilpasset næring.

Sagde Janne

0
0
Svar på denne tråd

sene startere...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2012 23:48

Barylerne var vildt sent på den med at spise. Jeg tror, de var 10-11 måneder, da de var nået op på fuld skrue. Indtil da ondulerede de godt en liter mælk om dagen og så lige lidt smagsprøver. Barylerne startede ellers flot ud med grøden, men så gik de i strejke og nægtede at have noget med grøden at gøre.

Jeg valgte at fokusere på gode oplevelser med mad og plantede dem i højstole, selv om frederik motorisk ikke var helt klar til det. De havde fået grøden i skråstole, og der havde været mange dårlige oplevelser med det der, så jeg ville give dem en frisk start i et nyt "setup". Så sad de der ved bordet, når jeg spiste, og fik udleveret stumper af agurk, tomat, brie, pølse, røræg, rugbrød, kogte grøntsager og hvad jeg ellers overhovedet kunne komme på at give dem, som ikke var alt for hårdt.

De syntes, at det var SÅ hyggeligt at sidde der og kramme brien, så den blev klemt ud imellem fingrene, pille pølsen fra hinanden, sutte på agurken og smide alle tingene på gulvet. Meget spisning blev det bestemt ikke til de første mange mange uger, men jeg holdt mig selv fast i, at de vigtigste var, at de fik gode oplevelser med mad - så skulle spisningen nok komme senere.

De begyndte da også så småt at spise senere, men jeg skulle godt nok nogle gange træde mig selv over tæerne for at lade være med at stresse og kommandere spisning NU, når yngre børn i mødregruppen spiste rugbrødshapsere og drak lidt mælk til, imens mine barylere knugede en brie, suttede det bløde af en agurkestav og smagte på lidt banan og hældte mælk på for resten!

Nå, men den gode nyhed er, at de spiser i dag - ikke nok med det, de ææææææælsker mad, og der er kun en handfuld eller to af ting, som de i dag ikke lige synes skal være på deres madplan, alt andet lige fra kidneybønner til stuvet hvidkål og (stadig!) brie, ryger rask ned.

Nå, det blev lidt langt. Hvis det var mig, ville jeg lade hende køre eget tempo, men have hende med ved bordet, når I spiser og præsentere hende for alt muligt. Men det kræver nok lidt is i maven, specielt i det øjeblik, hvor sundhedsplejersken og familien begynder at spørge til, om hun ikke snart skal til at spise ordentligt. Hvis det bliver ved, så prøv at kigge lidt denne hjemmeside om børn med spiseproblemer: www.lebahn.dk. Det anbefales i udgangspunktet ikke at presse børn til at spise - men som forældre kan man godt blive presset til det alligevel :-)

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  19-07-2012 10:39

Vi har hende også med til bordet og lader hende smage alt muligt! Men hun er begyndt at gnave stumper af som hun flere gange har fået i galhalsen.... Så jeg er lidt påpasselig... Folk er allerede ved at komme med deres gode råd om at sulte hende.....! Ligesom med fødslen hvor vi ventede ekstra på hende så kommer hun når hun er klar...

Mor til Merle

25/01-2012

• Álfur fra Danefeld IS
  • Diamant DV866 (R.I.P)

0
0
Svar på denne tråd

pyha...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2012 14:14

To ting huskede jeg mig selv på, når jeg stressede over, hvor laaaaangsomme de var til at komme i hak.

Den ene var min mors børn. Da min ældste bror jeg og jeg var små, var det helt normalt at vælge sutteflaske frem for amning. Og jeg mener, at de første gange grød gerne skulle ligge efter en måned! Da yngstebroren var spæd, anbefalede man fuldamning i et år. I dag rammer man mere midt i. Men når man engang har anbefalet fuld amning hele det første år, så er det nok ikke noget, ungen dør af.

Den anden er, at jeg aldrig set en teenager klynge sig til sutteflasken og nægte at indtage nogen som helst fast føde. Så det plejer nu at lykkes for de fleste :-D

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

Mon dog ikke
Forfatter: 
Dato:  19-07-2012 16:41

Mon dog ikke det kommer, hvis bare du fortsætter med at tilbyde lækker hjemmelavet mad.

Maja blev ammet fuldt til hun var 6 mdr, men ville gerne have smagsprøver. Et helt måltid var ikke sagen.

Men lige pludselig gav hun sig til at grovæde- det passede med at hun tog et ryk og voksede pænt meget lige pludselig. Hun har nok selv følt, at hun pludselig havde brug for noget mere.

Men i mødregruppen er der en, der har fået flaske fra starten af- og som slet ikke bryder sig om mad. Han er nu 1 ½ år og gider stadig ikke spise andet end små smagsprøver.

Så den slags børn findes også- men du har jo god tid til at få hende lært det ;-D

Avl af typefulde welsh sec. A med prima temperament

Welsh-stutteri Cashella

0
0
Svar på denne tråd

Det kommer
Forfatter: 
Dato:  20-07-2012 14:04

Alexander var langsom med at komme igang med at spise, og jeg var ved at få grå hår af det til sidst. Jeg tror faktisk at han kørte på smagsprøve-stadiet indtil de 8-9 mdr., så blev grød pludselig et hit, så da han startede i dp ved 10 mdr. spiste han stadig ikke alt for faste ting, men fik smagsprøver og så grød bagefter.

I dag er han 14 mdr. og spiser det meste - undtaget kartofler, der aldrig har været et hit.

Udfordringen som mor er nok at lade være med at bekymre sig og lade være med at sammenligne med andre børn. Vi var også i mødregruppe med unger, der hældte flere rundtommer rugbrød ned ved 6 mdr. og så er det svært at bevare roen...

Louise

Alexander: 2. maj 2011

Lille Møvs termin 6. dec. 2012

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider