Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Stævner, hvor længe??
Forfatter: 
Dato:  09-07-2012 20:55

Hej allesammen...

Jeg er gravid for første gang og er i 12. uge... Jeg rider stadig og har ingen problemer med det overhovedet.. Men er nysgerrig for at høre jer andre ad hvor langt I var henne da I måtte stoppe med at ride stævner?? Jeg rider dressur på MB niveau...

Mvh Laura

0
0
Svar på denne tråd

Stævner
Forfatter: 
Dato:  09-07-2012 21:40

Jeg havde termin 5/9 og red sidste springstævne i starten af marts og sidste dressurstævne i maj (dog på meget lavere niveau).

Derefter kunne jeg ikke lukke min stævne jakke (skete faktisk lidt før, så jeg lånte en til de sidste stævner) og det begyndte at være ikke så nemt at sidde ned i traven

Derefter red jeg udelukkende på ridebane/ridehus indtil jeg havde termin og endte med at gå 13 dage over tid.

Mvh Alette

0
0
Svar på denne tråd

Alette..
Forfatter: 
Dato:  09-07-2012 22:11

Tak for at dele din erfaring... Ved godt det jo er meget individuelt men synes det kunne være sjovt at høre hvordan andre har haft det..

Ja det med at passe stævnetøjet er også en af mine bekymringer men så må jeg prøve at låne mig frem...

Har termin sidst i januar og håber da jeg får nogle stævner med her i starten af efteråret også... :) nu er dressur jo heldigvis ikk så "farligt" som springning, men har godt høre en del sige at nedslidningen bliver et problem....

0
0
Svar på denne tråd

nedsidning
Forfatter: 
Dato:  09-07-2012 22:19
I min sidste kritik stod der i hvert fald noget i stil med 'ret dig bedre op', men man prøver nok at skåne maven lidt, så den ikke hopper så meget :-D

Mvh Alette

0
0
Svar på denne tråd

:) :) :)
Forfatter: 
Dato:  09-07-2012 22:27

Ej hvor sjovt, ja den dommer skulle bare vide.... ;) og ja helt ubevist passer man jo ekstra godt på maven.....

0
0
Svar på denne tråd

bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  10-07-2012 00:44

Jeg red mit sidste dressurstævne (LA1) da jeg var 6,5 mdr. henne

0
0
Svar på denne tråd

tumle tum
Forfatter: 
Dato:  10-07-2012 18:28

jeg var sat til sidst i januar, og red mit sidste stævne til jyskride uge, i jysk ride uge, LB spring, så måtte jeg ikke det mere for manden. Men red hesten til undervisning i dressur lidt længere, så begyndte de ledeste plukveer og jeg måtte opgive

My ass is hurting

0
0
Svar på denne tråd

Sidste stævne
Forfatter: 
Dato:  10-07-2012 20:58

Jeg var vel 6 måneder henne da jeg red sidste stævne (LA2). Der var et hjemmebanestævne en uge før termin og jeg overvejede det seriøst, men blev enig med mig selv om at det blev lidt for meget "fordi-jeg-kan" eller noget i den dur og i øvrigt var fjollet hvis jeg så måtte melde fra fordi jeg lå på fødegangen.

Men red da dressurundervisning to dage før jeg fødte. Endda uden bøjler da det irriterede mig kraftigt at jeg var begyndt at sidde skævt og det skulle der bare rettes op på.

Tag det som det kommer, din krop skal nok fortælle dig hvad du kan og ikke kan.

VH Line

0
0
Svar på denne tråd

undskyld mig
Forfatter: 
Dato:  11-07-2012 19:34

men er ikke spor imponeret over dem der rider til den sidste dag. Det kan sku ikke være rart og særlig sundt at "bumpe" rundt med stor mave.

men det er jo jeres eget valg. Jeg kunne aldrig drømme om, at gøre det. Syntes at kroppen automatisk siger lidt fra, fra 6 mdr og frem.

Men hver sit valg - spørg din læge/jordmor og lyt til din krop.

Noget helt andet er dem der starter stævner nærmest lige efter de har leveret bebs. Det er sku absolut ikke noget kønt syn. Ønsker ikke at støde nogen, men det må da være så usundt for kroppen.

Tænk over hvilken belastning en graviditet og fødsel er.

Det var bare min mening.

God aften

Mærke babytøj sælges.wheat, H.J.O.T.H og Esprit. Se min præs

0
0
Svar på denne tråd

Kritik kan man altid få
Forfatter: 
Dato:  11-07-2012 20:44

Hø, nej khj, men nu er det jo heller ikke for at imponere dig vi gør det.

Det er bestemt sundt at holde sig i form under sin graviditet, og hvis man ikke har gener af det, så kan man vel lige så godt gøre det til hest, hvis det er det man gerne vil.

Nu er vi jo alle forskellige. Jeg tog 3 kg på og blev aldrig særligt stor, det er også en del af forklaringen på at jeg ikke havde nogle problemer. At din krop har sagt fra efter de første 6 måneder er jo de vilkår du har haft, men mine vilkår har altså været anderledes.

Som du selv skriver må vi hver især lytte til vores krop.

VH Line

0
0
Svar på denne tråd

jeg vil gerne tilføje
Forfatter: 
Dato:  11-07-2012 20:58

at det ikke er ondskabsfuldt ment

Nu var jeg i en anden situation at min hest ikke var ridebar under mine graviditeter, så det var ikke derfor jeg ikke red.

Ja gu er det sundt at holde sig i form, men nu er ridning jo ikke altid ufarligt.

Mærke babytøj sælges.wheat, H.J.O.T.H og Esprit. Se min præs

0
0
Svar på denne tråd

tumle tum
Forfatter: 
Dato:  11-07-2012 22:10

Tror heller ikke ret mange af dem som rider i graviditet ( der i blandt mig selv) gør det for at imponere nogen.

Kender rigtigt mange sportsudøvere som bliver ved så længe de kan når de bliver gravide, fordi så er det ikke så svært at kommer i gang igen.

My ass is hurting

0
0
Svar på denne tråd

farligt at leve
Forfatter: 
Dato:  11-07-2012 22:12

Det har du ret i. Jeg var mig meget bevidst at jeg jo for så vidt løb en risiko, selv om min hest så er nok så fornuftig. Min risiko faldt så ud til ridningens fordel, andre vælger anderledes.

Men det er en fin pointe at man skal gøre sig risikoen klart og på den baggrund tage et bevidst valg.

VH Line

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider