Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Tøj med på sygehuset?
Forfatter: 
Dato:  24-06-2012 19:56

Hej

Ja, så nærmer tiden sig til, at Blyb kommer til verdenen...og jeg ligger ting frem til sygehus-tasken, men hvor meget tøj skal jeg have med til Blyb og hvilken slag og størrelse? 50? 56?

Hvor meget tøj skal jeg egentlig have til ham, når han kommer hjem?

Hvornår vokser han ud af de to størrelser?

Jane

Med guldhesten, MacCoy og en Blyb på vej :)

0
0
Svar på denne tråd

Tøj.......
Forfatter: 
Dato:  24-06-2012 20:40

Åh, jamen det er jo så individuelt, hvor store de er, når de kommer ud og hvor længe de blir ved med at være den størrelse :-)

Men jeg kan sige for mit vedkommende, at vi bruge hospitalets tøj de to døgn, vi var indlagt (pga infektionsrisiko), så jeg fik kun ét sæt tøj i brug på hospitalet, nemlig det, hun havde på på vejen hjem. Det var en body str. 50, en heldragt str. 56, en trøje str. 56, et par strømper og en hue.

Den første måned tid (november) brugte hun str 56, og jeg mener, jeg havde 5-6 kortærmede og 5-6 langærmede bodyer, 2-3 par bukser, 2-3 heldragter, 2-3 sparkedragter, huer, fleecedragt, strømper.... Kan huske, at jeg fik brug for flere langærmede bodyer og heldragter hurtigt, for vi har ikke vaskemaskine, og jeg orkede ikke at vaske hver 3. dag, fordi hun konstant sked igennem..... Så jeg fik købt lidt ekstra efter kort tid. Men køb ikke for meget, for de fleste vokser lynhurtigt ud af det. Str. 50 brugte vi slet ikke (havde kun en enkelt body) og 56, der gik vel 5-6 uger, før hun var i 62 i bodyer, mens hun brugte 56 i bukser noget længere... måske 2½ måned.

-rikke

Mor til Sally - menneskebarn - årgang 2011

Mor til Tintin - hyphest - årgang 1988

Nedrivningsmodent hus og grund på minimum 3 hektar søges i Østjylland.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-06-2012 22:02

Hø. Havde ikke købt ret megt i str. 50, for det havde jeg luret at de alligevel voksede ud af med det samme. Fik så et lille myr på 2400 g og 49 cm. Husker det ikke præcist men mener vi var ovre 3 måneder før hun var helt færdig med str. 50.

Hvis du forventer en gns. str. baby ville jeg købe ganske lidt 50 og ellers 56. Hvor hurtigt de vokser når de kommer ud er det fuldstændig umuligt at spå om. 9 måneder gammel var min datter helt gennemsnitlig i vægt og over gennemsnit i længde.

VH Line

0
0
Svar på denne tråd

Størrelser..
Forfatter: 
Dato:  24-06-2012 22:29

Til Mikkeline havde jeg 2 sæt (heldragt + body) i 50 samt 1 i 56 med på sygehuset - samt et par natdragter i begge størrelser..

Hun var lige et par timer i sygehustøjet og da vi så endelig efter 12 timer måtte blive udskrevet, fik hun et sæt i 50 på hjem..

Vi kendte ikke på forhånd kønnet og havde derfor kun købt begrænset af rigtigt tøj - til gengæld havde vi 7 korte bodyer (augustbarn) samt 3-4 natdragter i hver størrelse på lager- det kunne jeg jo fint købe i neutrale farver..

Hvad angår størrelser var Mikkeline 51 cm og 3380 gr ved fødslen - hun passede 50 i præcis en uge, 56 i 3 uger og derefter 62 indtil hun var 3-4 mdr.. I strømper og futter har hun aldrig kunne passe mindste størrelse, hun lagde ud med en str 17/18 ... ;) ..

I dag er hun 22 mdr og bruger 98 i tøj samt 25 i sko..

Lillesøster skulle efter planen fødes hjemme og her kender vi jo så kønnet, så jeg satser på at have 4-6 hele sæt i 50 og 56 - vi har jo noget fra Mikkeline men hun voksede også så hurtigt at vi ikke har en kæmpe garderobe i de helt små størrelser ..

Natdragter kunne vi kun bruge uden fødder, hun kunne simpelthen ikke passe fødderne i de andre modeller .. ;) ...

ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?

Stengers Maskinservice- reperation af alle former for biler, maskiner og alt i svejseopgaver-værkstedet der har åbent når du har tid!

Ring 24656668

0
0
Svar på denne tråd

tøj til baby
Forfatter: 
Dato:  25-06-2012 10:27

hellere for meget ind for lidt... jeg havde nok 40 str af hver slags tøj i hver sin str.. = giver RIGTIG meget tøj til baby.. ville simpelthen ikke stå og mangle hvis jeg feks blev syg eller baby gjorde og manden så ikke fik sat maskinen over nok ;) alle vore 3 har SVØMMET i str 50, måtte endda ud og købe i str 44 da de svømmede så meget.. de brugte str 50-56 til de var ca 3 mdr..

men her ville rådet være at købe en del af hver og især af stofbleer og bodyer..

Mor til de dejligste børn:

Magnus født 040108

Julie født 040209

Oliver født 260510

Med hestene:

Thor Munksgård født 280595-090811 R.I.P

Viktor Enghøjgård født 210707-200811 R.I.P

La Caiser født 010508 < ...

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  25-06-2012 10:43

Vores brugte str 50 den første måned og er som 4 månders kun i en str 62 så vi har brugt de små størrelser i lang tid.

Med på sygehuset havde vi et enkelt sæt i 50 og et i 56.

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  25-06-2012 12:11

Merle vejede 3760 og kom i str 50. Det varede dog 4 dage så var hun i 56. I dag fylder hun 5 mdr og bruger str 74, og boderne er ved at være lidt korte i det...

Så køb ikke for meget! Vi købte 200 stk brugt tøj for 900 kr i str 50-74 og det har været mere end rigeligt tøj, hun har ikke nået at bruge mere end halvdelen...

Mor til Merle

25/01-2012

• Narnia fra Lille Nørregård IS
  • Álfur fra Danefeld IS
  • Harpa fra Ytra-Vallholti IS (R.I.P.)
  • Diamant DV866 (R.I.P)

0
0
Svar på denne tråd

Dumdidum
Forfatter: 
Dato:  25-06-2012 15:31

Tak for jeres input

Var i dag ved jordemoder og hun vurderede Blyb til at veje 3200 g (2500 for 14 dage siden) og hovedet sad fast nu Jeg er i uge 36+6, så synes måske det er lidt vildt. Jeg får nemlig at vide, at jeg ikke er vild stor...hvad ved jeg. Overvejer om Blyb skal direkte i størrelse 80, hi hi.

Har heldigvis fået 4½ sæk tøj i størrelse 50-90 eller sådan noget. Så det hjælper da noget, men vil jo også gerne selv købe lidt

Stofbleer har jeg høst at jeg skulle have en masse af, tror jeg nærmer mig de 25 styks

Tror jeg pakker lidt af hvert ned til turen hjem fra sygehuset.

Jane

Med guldhesten, MacCoy og en Blyb på vej :)

0
0
Svar på denne tråd

Her gad jeg ikke slæbe alt det
Forfatter: 
Dato:  26-06-2012 08:46

der er jo tøj og bleer på sygehuset. Ja ikke det smukkeste og nok også brugt da jeg blev født men det er smag og behag.

Så vi havde kun en lift, en autostol og et sæt tøj samt en jakke , hue, dyne med til turen hjem.

havde kun et sæt 56 med og en body i 50. Derhjemme havde jeg 5 stk i str 50. Min første var 2930 og kunne passe det. nr to en basse på over 4000g, så han fyldte str 56 ud;)

Lad være med at forslæbe dig og endnu mere købe for meget. Køb det meste brugt, der er så mange penge at spare. Det er stadig pænt og ungen vokser så hurtigt.

Pøj pøj med fødslen.

Husk amme bher og dine ventebukser til sygehuset - maven skrumper ja, men er stadig slap så der kan ammebukserne godt bruges stadigvæk en uge eller to. Ved dogt man higer efter at komme i sine gamle bukser men med mormorbind skal der lidt plads til;)

Mærke babytøj sælges.wheat, H.J.O.T.H og Esprit. Se min præs

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  26-06-2012 15:02

Vent med at købe amme-bh til mælken er løbet til. Størrelsen kan godt ændre sig. Jeg brugte en sportsbh i stedet.

0
0
Svar på denne tråd

stofbleer
Forfatter: 
Dato:  26-06-2012 22:15

25 stofbleer skriver du... det havde jeg også, men det viste sig at være for lidt ;-) Fik et gylpebarn og har ikke vaskemaskine, så tror jeg har omkring 50 stofbleer nu... det passede så nogenlunde, da gylperiet var på sit højeste ;-) (Men altså, vil dog mene at 25 burde kunne gøre det ;-)

-rikke

Mor til Sally - menneskebarn - årgang 2011

Mor til Tintin - hyphest - årgang 1988

Nedrivningsmodent hus og grund på minimum 3 hektar søges i Østjylland.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider