|
|
| Fødselsforberedelse - deltog I? |
|
|
Hej  Jeg vil gerne høre lidt om den generelle mening om fødselsforberedelse og ammeundervisning... Jeg er nu i uge 21 og føler overhovedet ingen interesse i at deltage i fødselsforberedelse eller ammeundervisning. Jeg er måske en lidt atypisk gravid, men det har faktisk irriteret mig lidt, at man skulle registreres og tilmeldes så mange steder. Jeg har syntes rigtig godt om scanningerne, men første jordmorbesøg var ikke noget at råbe HURRA for, så jeg "overtalte" hende til, at vi sprang næste over. Grunden er nok, at jeg har ikke alverdens spørgsmål. Tænker, at kvinder har født børn i mange år og så kan jeg vel også. Det er måske også fordi jeg slet ikke har været besværet af min graviditet endnu, kun følt træthed. I bund og grund vil jeg nok gerne bare nyde min graviditet i fred og ro... Lyder det helt skørt?!?! Hvad siger I? Har I deltaget i disse kurser og har I fået noget I kunne bruge ud af det? Udover baby  Mange hilsner Hanne
Du skal ikke bekymre dig om dem, der snakker bag din ryg. Det betyder bare, at du er et skridt foran, ...og i perfekt position til, at de kan kysse din røv 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
tja hvis det er dit første barn så vil jeg sige du bør, da der sker en masse ting under fødsel/veer, som kan få dig til at spænde så meget op, at du kan trække fødslen ud i langdrag, min søster fravalgte også resultat hun spændte så meget op at hun havde veer i 52 timer plus andre ting under graviditet. Jordmoderundersøgelse og læge undersøgelse er jo også med til at sikre sig at det hele forløber ok. hilsen helen
Lækker oldenborg hoppe efter stuntman af hvarre og urprinz samt, lækkert sort til sortbrun oldenborg hingsteplag fra april 2009 efter freigraff af hvarre og stuntmann af hvarre, sælges,
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg gjorde ikke. Jeg havde termin sidst i januer, og missede de timer der lå i december. Havde muligheden at komme i januar, men havde haft vildt travlt på abejde over julen, hvor vi ALLE havde den mest rådne forkølelse, en af pigerne havde svineinfluenza, og jeg var lang tid om at blive rask.. ville derfor ikke smitte en masse andre gravide med mine baktusser. Det generede mig ikke, tror egentligt ikke jeg var kommet afsted om jeg havde været frisk til det. Som dig havde jeg heller ikke en masse frygt eller tanker om fødsel.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg havde |
|
|
Moiselle: Jeg havde det præcist som dig. Nu var der slet ikke noget tilbud om forberedelse eller noget. Men min tilgang til "projektet" var, at når millioner af kvinder kunne finde ud af det, så kunne jeg helt sikkert også. Og det kunne jeg så også.
Mvh Tina R.I.P Turpin 20.05.1996 - 28.07.2002 Calle 28.04.1998 - 02.04.2010 "When a loved one becomes a memory, memory becomes a treasure."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456.. |
|
|
hej hanne  havde det præcis lige som dig, var til forberedelse én gang og det var den ene gang vi var ovre at se fødegangen. og det gik jo for mig også... havde ingen problemer andet end at mit bæggen ikke var stort nok til Kathrines hoved og jed der for endte i AKS efter at have presset i 3 timer.... Så forberedelse eller ej, vi havde nok endt der afligevel... så hav du ingen skrubler med ikke at deltage i undervisningen.. mvh Sette
Det er sjovt at tage heste seriøst!! Nu med trolden Kathrine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Syntes klart du skal tage afsted |
|
|
Hej Hanne Jeg har lige fået en lille søn her i juli. selvom jeg havde verdens bedste graviditet og også syntes at læge og jordemor besøg var spild af tid deltog jeg i fødselsforberedelse. Hvilket jeg er rigtig glad for, jeg havde en svær fødsel som tog over 40 timer, og der skete en masse uforudsigeligt under fødslen og min søn endte med at blive hjulpet til verden med kop. Derfor var jeg super glad for at jeg havde været afsted til fødselsforberedelse, jeg viste hvad der skulle ske når de tog blodprøver af hans hoved, satte en elektrode på hoved af ham, og da de kom med koppen. og kunne derfor forholde mig lidt bedre til det hele. Havde jeg ikke været afsted tror jeg at jeg var blevet skræmt da der pludselig under min fødsel gik en alarm (fra elektroden på hans hoved) og stuen var fuld af læger, ekstra jordemødre, sosu assistenter, børnelæger og læge studerende. Så mit råd er helt klar at du skal tage afsted.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke her |
| Forfatter:  |
little-horsie |
| Dato:  |
06-08-2011 16:01 |
|
Jeg var ikke afsted til fødselsforberedelse, min jordmor havde glemt at booke mig selvom jeg havde sagt jeg ville afsted, havde dog ingen problemer med min fødsel alligevel. Tror slet ikke de har noget ammekursus det har jeg ihvertfald ikke hørt noget om. Denne gang vil jeg ikke til fødselsforberedelse, jeg ved jo hvad der skal ske.
?? (Kage) Nu med en lille dreng i armene født den 9/2-10 Og med termin den 4/11-11
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej ikke her |
|
|
tog ikke til fødseldforberedelser da de her er sådan en slags foredrag hvor man sidder i et auditorium og høre en jordmoder fortælle.. synes ikke rigtig jeg havde behovet.. Var dog til sådan et mini et om bla. amning på fødegangen dagen efter jeg fødte.. Og var så glad for scanninger, lægesamtaler osv men det var nok mest fordi vi har mistet før og jo mere der blev tjekket op på prinsessen jo mere tryk var jeg..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Var til foredrag |
|
|
På herlev, men mest for min kærestes skyld. Havde læst på nettet og min oplevelse var at jordmoderen guider en fint undervejs. Jeg var meget bekymret om jeg nu kunne trække vejret korrekt, men det var intet problem da jeg var igang. Fik lige at vide helt ned i maven, hvis jeg spændte lidt op og så gik det fint.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ej, heller |
|
|
Hej Hanne, Jeg havde FULDSTÆNDIG de samme tanker. Jeg har rejst/arbejdet rigtig meget i Afrika og der føder kvinder altså børn uden nogen form for hokus pokus - jeg havde en helt afslappet holdning til graviditeten som helhed. Havde gjort mig klart at jeg ikke ønskede smertelindring under fødslen, jo mindre jordmoderen anbefalede andet. Havde mentalt indstillet mig på at det var verdens mest naturlige ting at føde børn, og at jordmoderen nok skulle guide mig og at når jeg nu var på et hospital, jamen så skulle alting nok gå stille og roligt. Og det gjorde det også, jeg havde en let fødsel. Jeg brugte nogle tidligere indlærte vejrtrækningsøvelser fra Yoga. Jeg havde "besluttet" mig for at være tryg ved fødslen og havde ingen frygt omkring det. / Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift...... |
|
|
Havde det på samme måde, synes man rendte til kontrol i tide og utide. Det eneste der var spændende var scanninger og høre hjertelyd osv. Jeg har ikke været til fødselsforberedelse og tænkte også at der er født SÅ mange børn, og ud skal den lille baby jo nok komme på den ene eller anden måde  Min første fødte jeg, da den forfærdelige sag i Østrig var fremme, hvor datteren var indespærret i kælderen og fødte alle de børn. Da tænkte jeg, kan hun alene og under de omstændigheder, så kan jeg også  Bare husk at trække vejret dybt ned i maven - at gispe hjælper jordmoderen med. God fornøjelse!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for alle svar |
|
|
Hej igen  Tak for alle jeres svar. Det er rigtig dejligt at høre andres oplevelser. Indimellem kan man føle sig noget sær, når omgangskredsen går helt "bananas" over, at man er gravid, når man nu selv tager det heeelt roligt  Mange hilsner Hanne
Du skal ikke bekymre dig om dem, der snakker bag din ryg. Det betyder bare, at du er et skridt foran, ...og i perfekt position til, at de kan kysse din røv 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mht at snakke undervejs |
|
|
Så snakkede vi jo bla også epidural, da jeg skulle have ve drop. Jeg sagde så nej tak, på trods af jordmoderens opfordring, men der var en super stemning og vi kunne snakke om det undervejs. Erindrer da også at jeg fortrød at jeg sagde nej tiæ smertelindring, men der vr jeg ved at føde og så var det ligemeget. Tror bare man skal huske at man jo kommer igennem uanset hvad og der er fagfolk til at guide en 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg har de samme tanker, men har besluttet at deltage i så meget som muligt. Er sikker på at jeg ikke vil fortryde deltagelse, men man kan jo ikke vide (når det er første barn) om man fortryder senere, at man ikke deltog.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trådstarter |
|
|
du lyder præcist som mig- og jeg deltog ikke.
RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010 Be you - Be proud
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|