Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Barn udenfor ægteskab ??
Forfatter: 
Dato:  19-07-2011 21:45

Mig og min dejlige kæreste venter vores første barn til december, hvilket er en hel vidunderlig ting som vi glæder os meget til

Dog giver det også nogle tanker, da vi "kun" har været samboende i et år og ikke er gift. Vi har en krydslivsforsikring via banken, som blev lavet da vi købte ejendom sammen.

Jeg har så forsøgt at sætte mig ind i hvordan vi står, såfremt der skulle ske noget med den ene af os, og hvad jeg har kunnet forstå at såfremt en af os skulle gå hen og dø, så er det vores forældre der "arver" halvdelen af ejendom mv. Naturligvis er det ikke noget jeg regner med, men det er bare tanker der naturligt følger at vi bliver én mere i vores lille familie

Jeg tror det er her de fleste vælger at blive gift, det gør jo tingene en hel del lettere, men det er nu ikke noget vi har talt om, og derfor har jeg været ved at læse om testamente o.lign., men dette bliver naturligvis også hurtigt ret pebret

Derfor vil jeg høre om andre herinde har siddet i samme situation, og hvad i har gjort jer af tanker og valg?

Håber at høre fra nogen

Mvh. Nadja

.. nu med prinsen og det halve kongerige ..

Firde van de Kerkweide

Stutteri Jestis Alekxandra DH

Darcia ERDH

0
0
Svar på denne tråd

Fik lavet testamente
Forfatter: 
Dato:  19-07-2011 22:00

Da vi købte vores hus var vi hverken gift eller havde børn. Vi fik lavet et testamente gennem samme advokat som ordnede huspapirene for os. Hun sagde at hvis vi fik børn skulle vi også få papir på hinanden. For ville ikke kunne testamentere os ud af det.

Vores børn ville arve halvdelen, og da børn ikke kan arve gæld ville vi blive nød til at sælge ejendom for at få frigivet kontanter. Er der først børn inde i billedet så arver forældrene til den afdøde (mig bekendt) ikke noget efter den afdøde.

Vi tog på rådhuset den 25 marts hvor jeg fødte vores første den 8 april... Holdt en lille komsammen for nærmeste familie (bror, søster forældre). Det kostede ikke en krig og krævede ikke meget forberedelse. Forberedte så det hele på kun 9 dage... Så tjep behøver det jo heller ikke at gå, kunne knap nok nå at få ringene lavet... Men alt i alt en hyggelig dag som kan anbefales. Holdt så en efterbryllupsfest 1½ år senere for hele vennekredsen/familien.

Med venlig hilsen

Lena

0
0
Svar på denne tråd

Papirer
Forfatter: 
Dato:  20-07-2011 07:25

Hej,

Stort tillykke med den lykkelige begivenhed.

Vi valgte at blive gift, i al hemmelighed - til barnedåbet. På den måde var familien med til bryllup, men der var ikke stor fest og kjole mv.

Jeg undersøgte en del i, hvordan man kunne sikre hinanden, og det er meget svært at sikre hinanden, på samme vis som en vielse....

Mvh Lene

TOPPONY sælges. Vallak, 5 år e. Antario N. 147cm

dressur potentiale i top.....! Andre super ponyer sælges!

0
0
Svar på denne tråd

tra la la
Forfatter: 
Dato:  20-07-2011 07:55

Vi valgte så at få lavet testamente. Jeg vil ikke giftes bare fordi vi får et barn og det er nemt.

Desuden tager testamentet også hensyntil ting som en vielse ikke gør. Vi har også taget stilling til hvad der skal ske med børnene hvis vi begge skulle gå bort. Hvornår de skal have de penge de evt. arver fra os osv. Så jeg er glad for at vi har fået lavet testamente og pengene er ikke spildt hvis vi en dag skulle vælge at gifte os.

Vallak, 4 år, e. Cannon SPH 103 sælges

Part søges til Oldenborg hoppe (9530 Støvring)

0
0
Svar på denne tråd

Testamente
Forfatter: 
Dato:  20-07-2011 12:27

Et testamente behøver ikke være en stor udgift, men giver lige meget hvad ikke de samme muligheder som ægteskab. Og et ægteskab kan altså godt supleres med testamente mv., hvis man som en anden skriver har særlige forhold (særeje, tidspunkt for udbetaling ect.).

Da vi købte hus sammen fik vi lavet testamente, så en af os ved dødsfald ikke skulle købe den andens forældre ud af huset. Det ændrer jo ikke på at der stadig vil skulle betales arveafgift (ingen mulighed for uskiftet bo uden ægteskab).

Under alle omstændigheder - jeg købte en standardformular fra familieadvokaten.dk (vist nok 300 kr.). Der medfølger genpartspapir og vejledning til udfyldning mv. Dernæst skal man så en tur til notaren (kan ikke huske gebyret her, men ikke en formue) og så er der styr på det. Man kan også få testamenter beregnet til samlevende med børn, men som en anden skriver, det er ikke muligt bare tilnærmelsesvist at opnå den sikkerhed/nemhed som en vielse giver.

Jeg har termin midt i september og vi tager en tur på rådhuset. Jeg har ikke de store romantiske illusioner vedr. bryllup, så det er ikke et problem for mig, men ellers kan man jo lade være med at fortælle det til nogen og så holde "rigtigt" bryllup på et senere tidspunkt.

Griner lidt af mig selv. På trods af al min pragmatisme omkring emnet har jeg annonceret til kæresten at jeg altså gerne vil spørges. Har dog også sagt at hvis han ikke får taget sig sammen til dét, så bestiller jeg en tid på rådhuset engang i august. Det er ikke sådan når man har en kæreste der så gerne vil gøre det helt rigtigt og derfor strander til i tanker og aldrig får det ført det ud i livet

Tillykke med den kommende familieforøgelse.

Line

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  20-07-2011 19:24

Vi har snakket om det også!

Dog ejer vi intet sammen endnu, men ligeså meget for at sikre hinanden når den lille kommer....

Og så en så simpel ting som EFTERNAVN til barnet ;-)

Ejer af;

• Narnia fra Lille Nørregård IS
  • Harpa fra Ytra-Vallholti IS (R.I.P.)
  • Álfur fra Danefeld IS
  • Diamant DV866

OS Oslo trense str II sælges!

Nypris 5.700,-

NU 4.000,-

ALDRIG BRUGT!!!

0
0
Svar på denne tråd

testamente
Forfatter: 
Dato:  21-07-2011 00:24

altså da vi fik vores søn var vi ikke gift, og tænkte nok heller ikke så meget i hvad der kunne ske osv.. men i sommeren 2010 købte vi hus sammen, og vores advokat anbefalede at vi lavede et testamente, så det blev gjort, det betyder at hvis feks kim skulle komme ud for en ulykke og dø, så er jeg første arvingen efter ham, så jeg ikke pludseligt står i en situation hvor jeg skal forlade både hus og hjem oveni en ulykkelig situation, det sikrer mig og dermed vores børn, havde vi ikke lavet testamente ville vores børn automatisk arve hans halvdel selvom jeg jo stadig er her.. men vi har så oveni det valgt at blive gift, så ja vi er sikret i hoved og R.... ;o) livsforsikringer i bank og forsikringsselskab hvor alt jo går til ægtefællen, testamente som jo ikke kun dækker økonomien men også noget om vores børns fremtid osv hvis vi begge skulle gå bort før tid, og ja så er vi jo gift, så vi skulle være nogenlunde så forsikrede som vi kan blive ;O) et testamente behøver ikke være dyrt, vi har givet 2500 for salær og oprettelsen, og så 300 for samtykke med retten..

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

vi gik
Forfatter: 
Dato:  21-07-2011 08:05

på rådhuset i (næsten) al stilhed - meget lettere end al det papirbøvl!!!

Alle vores forældre (jojo, der er en del; vi er begge skilsmissebørn!!) kom og vi spiste stor frokost i haven (meget idyllisk med hvide duge, langstilke glas på sølvbakker osv - vi var heldige med vejret!!)

Christina ..Prinser og Prinsesser

count your blessings

0
0
Svar på denne tråd

Vi var så
Forfatter: 
Dato:  21-07-2011 20:19

godt nok gift før vi valgte at få barn, men ellers var vi blevet det nu hvor vi er blevet forældre, da det simpelthen er den nemmeste og bedste måde at sikre hinanden på hvis der sker noget..

Forstår egentlig ikke at nogle mener at det at blive gift er at binde sig for meget (siger ikke nogle her har det sådan, men har mødt folk der sagde det) hvis man har et barn sammen, for man kan ikke binde sig mere end et barn..

Hilsen Signe Og guld klumperne Karolina (datter) og Emma (guldhest)

www.min-mave.dk/boern/billeder/ 13821 stem på min datter :-)

0
0
Svar på denne tråd

smiler signe
Forfatter: 
Dato:  21-07-2011 21:19

vi er ikke altid enige, men på dét punkt er vi!!!!!!

Christina ..Prinser og Prinsesser

count your blessings

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider