Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Anbefal klapvogn
Forfatter: 
Dato:  06-07-2011 10:10

Vi skal til at finde en klapvogn til at transportere vores datter rundt i. Men ligesom med alt andet baby/børnegrej, synes jeg markedet er lidt af en jungle, og jeg frygter timelange seancer i babysam med en "ekspert", der forklarer de forskellige modellers fortrinligheder. Desuden vil vi gerne købe en brugt vogn - også for at undgå babyudstyrsbutikkerne, der hurtigt fremkalder koldsved og røde tal på kontoen.

Vi vil have en vogn med mulighed for gode ligge/soveforhold som er let og ikke fylder så meget, men alligevel har plads til varer og lign. Vi har en Emmaljunga barnevogn, som jeg må sige ikke har imponeret, men måske deres klapvogne er udmærkede?

Skriv meget gerne lidt om jeres erfaringer - fordele/ulemper ved vogne/modeller I kender.

TAK - Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Klapvogn...
Forfatter: 
Dato:  06-07-2011 20:22

Er da ked af at høre at du har så dårlige oplevelser med udstyrsbutikkerne.. Så må jeg hellere, som udstyrsansvarlig i en sådan butik, undlade at komme med råd, skulle nødig fremkalder koldsved hos nogen .. :) ..

Men jeg vil da lige linke til den tråd hvor præcis samme spørgsmål stilles og besvares .. :) ..

www.heste-nettet.dk/forum/27/149364/ 149364/

Pøj pøj med jagten ..

MVH ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?

Bryllup 20.02.10

Termin 07.08.10

2010 bliver et fantastisk år, intet mindre.. ;)

0
0
Svar på denne tråd

Basson Milan
Forfatter: 
Dato:  06-07-2011 20:42

er jeg tilfreds med - eneste minus som ved nærmest alle vogne er de forbistrede seler!

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Be you - Be proud

0
0
Svar på denne tråd

Emmaljunga
Forfatter: 
Dato:  17-07-2011 20:44

Vi har lige købt en Emmaljunga Nitro City. Vi er SÅ glade for den! Det er det bedste køb jeg længe har fortaget mig.

Denne model og farve!:

Jeg kan ikke sætte en finger på den. Den er let, og nem at kører rundt med, designet lækkert, der fælger både regnsalg og fluenet med (indsyet i kalechen) og man kan selvfølgelig også købe en kører pose til. Den koster 4500kr Alle pengene værd! Fåes selvfølgelig også i andre farver...

Man kan også få en barnevognsdel til den så skal man have flere børn kan man bare købe den del og sætte på. SMART!

Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean

0
0
Svar på denne tråd

vi har også
Forfatter: 
Dato:  17-07-2011 21:33

Vi har også lige købt en Emmaljunga Nitro city, og den er intet mindre en fantastisk! min søn er kun 4 mdr men sover bare som en sten i den modsat barnevognen, så vi bruger faktisk ikke andet nu. Kalechen kan lukkes helt ned foran, så der nærmest bliver en hule derinde. Har klappet den til føderne op og sat fast med den bøjle der går over benene, og vupti så virker det lissom en barnevogn.

Den vejer ingenting, nem at komme i bilen, og med svinghjulene(som også kan låses fast så de ikk drejer) er den super nem at komme rundt med.

Vores er grå og blå, og som Bare camilla skriver, så er designet bare lækkert og indbydende.

Vi gav 4300 kr for vores, på udsalg og så lidt alm forhandling. Alle pengene værd!

0
0
Svar på denne tråd

emmaljunga
Forfatter: 
Dato:  17-07-2011 22:38

ja jeg er så absolut ikke fortaler for emmaljunga, vi har en cerox, og har da aldrig i mit 25 år lange liv gjort er dårligere køb, den er da bare slet slet ikke pengene værd, set fra min side burde den ikke koste mere end en bilka klapvogn på tilbud.....!!!!!

den er tung at køre med,tung at bære i bilen, det er ikke til at komme til med varer under den, vores ruster for et godt ord selvom den altid har stået indendørs og blevet holdt på alle leder og kanter, vores søn som er lidt lille af sin alder har ikke kunne sove i den siden han var ca 1 år pga den har et mærkeligt mål, selen er lige til at smide væk, regnslaget der medfølger kan hverken holde barn og klapvogn helt eller halv tør, det integrerede fluenet er da ok, men ikke til megen gavn når det ikke slutter til for neden..

det eneste positive ved den er vel at den er flot at se på, og ja folk kan se man virkeligt har brugt penge på kvalitet øøøhhhhhh noooot...

jeg vil ikke røre emmaljunga med en ildtang igen, fy for en skefuld..

har jo så desværre ikke andet at anbefale, men tror nok vi køber en teutonia til babypigen istedet, og forsøger at sælge den anden for en billig penge og til en svag sjæl som tror på navnet emmaljunga ;o)

det lyder vildt negativt, og det er også hvad jeg er omkring den, men har dog også hørt mange der har gode erfaringer, men den ligger vist på 50/50 om man er tilfreds....

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

Emmaljunga
Forfatter: 
Dato:  18-07-2011 16:54

Supermusse@Helt enig! Vi bruger også vores til vores kun 4 måneder gamle søn. Han vil nemlig heller ikke sove i barnevogn.

Jeg fortryder faktisk helt at jeg ikke købte en Nitro City fra start af i stedet for en barnevogn.

Jeg vil ogs sige at jeg overhovedet ikke kan genkende til det Ditte skriver. På en Nitro City slutter insektnettet altså HELT til. Det går faktisk helt ned over fødderne. Der er altså ingen insekter der kommer ind der!

Regnslaget virker også uden problemer. Det er MEGET stort. Men det dækker jo hele vognen og jeg har afprøvet det i regnvejr og det kan godt holde til en regnbyge. Nu er vores vogn jo helt ny. Men mine forældre havde en Emmaljunga for 12 år siden til min lillebror (det kunne godt være samme model som din) Jeg husker den tydeligt. Guld stel og sort, sortternet betræk. Jeg var godt nok bare en stor teenager. Men jeg husker hvordan den var at kører med og det var altså en god vogn. Og NUL rust! Ikke en plet! Da hun solgte den efter 3 år og jeg ved at hun ikke har gjort en masse særligt for at holde den. Det eneste hun har gjor t var at ligget et tæppe over kalenchen hvis den stod i direkte sol, hvilket jeg også gør, så farven ikke falmer.

Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean

0
0
Svar på denne tråd

klapvogn
Forfatter: 
Dato:  18-07-2011 17:42

Vi har båede emmaljunga barnevogn og klapvogn (Cerox 2,0) Vi er glade for begge dele, og bruger vores klapvogn rigtig meget. Så vi er altså glade for den :)

0
0
Svar på denne tråd

2 år gammel
Forfatter: 
Dato:  18-07-2011 21:09

vores emmaljunga er kun knap 2 år gammel, og den har været rusten siden den var et år gammel og det værste er at hverken forhandleren eller emmaljunga vil gøre noget ved det på garantien, de mener vi selv er skyld i det, de kommer med den "jamen i har jo brugt den udendørs i vinter hvor der har været salt på vejene, så det er jeres egen skyld" ja gud f.... har vi brugt den i vinters, den bliver da ikke sat i hi pga vejret!! og vores odder barnevogn har kørt noget mere i sne, slud og salt og der er ikke en eneste lille plet på, så den holder bare ikke...

det med insektnettet er ikke i fødderne, men der hvor den skal hægtes fast, som sagt er det okay og vi har brugt det, men der kan sagtens komme fluer osv ind hvis de virkeligt vil...

regnslaget, ja netop det er MEGET stort, hullet er enormt, så det regner lige ind til bebs, og materialet er så tyndt at det kun kan holde til en meget let byge, og slet ikke en god dansk sommerbyge.

jeg ved ikke om du mener at det er min der kan være samme model som dine forældres var for 12 år siden ;o)det tror jeg nu næppe da min er fra 2009, men det var lige inden de begyndte at have de der plastikfælge så det er vores fælge der er hårdest ramt af rust, de er nærmere røde end metalfarvet, stellet er ikke helt så slemt, det er kun overfladerust... vores vogn er ikke blevet brugt vildt meget ad vi ofte har taget barnevogn med istedet så han kunne sove ordentligt, og den har altid stået indendørs, endten helt inde, eller i en garage uden frost og fugt, den er altid blevet tørret godt af når den har været smadret til med feks sjap og sådan noget.. men ligegyldigt hvad vi har gjort er fælgene bare rustet helt vildt..

det at den er tung, må vi jo selv bøde for, det var vi jo egentligt godt klar over da vi købte den, men vi var jo forelsket i udseendet og navnet...

som sagt kender jeg også flere der sætter kæmpe spørgsmål ved det når jeg fortæller vores erfaringer og viser dem det, men der er syn for sagen, så de kan heller ikke sige det er os den er gal med, men måske vi bare har været uheldige, det skal jeg ikke kunne sige, men har desværre også hørt mange andre der har de samme erfaringer, synes ofte man ser emmaljunga med rust..

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

Min er klart den bedste
Forfatter: 
Dato:  18-07-2011 21:16

Min er klart den bedste - og tænk engang den er også til salg

Synes den har opfyldt de krav vi havde. En brio model.

• Teleskop styr
  • Vendbar styr
  • luftgummihjul, som gør den terrængående vs dem med små hjul forrest
  • Kan ligges ned så barnet kan tage en lille lur
  • Vandtæt overlædder
  • Nem at pakke sammen
  • Forholdsvis stor varekurv, med trådnet

Med venlig hilsen

Lena

0
0
Svar på denne tråd

Emmaljunga
Forfatter: 
Dato:  19-07-2011 18:14

Jeg er STOR fortaler for Emmaljunga - de er sgu geniale! (y)

Vi har Emmaljunga barnevogn og klapvogn - klapvognen er model Scooter:

Den er simpelthen suveræn!

Den er nem at klappe sammen, fylder ikke meget når den er lukket, den er terrængående og nem at køre med, punkterfrie hjul, justerbart styr (ikke vendbart, det er Cerox som har det).

Den fåes i mange smarte farver - vores har pt. forkert farve hihi ;)

Den har 3 sidde/ligge positioner hvor den ene er faktisk vandret = man kan sove rimelig ordentligt i den (y)

Emmaljunga Cerox har jeg harf hjemme og vende i kort tid - købte en til lillebror for nylig.

Men må give en anden ret - den er ikke god (n)

Syntes den er alt for uhandy og møjsommelig at arbejde med. Den er svær at klappe sammen, den fylder meget og den er væsentligt tungere og sværere at manøvre rundt med.

Venlig hilsen Christina

Små fødder sætter dybe fodspor...

DESIGUAL forårsfrakke str. 36/38 farve sort/hvid/pink

sælges - skriv PB.

MASSER af babytøj/ting pige og dreng sælges - skriv PB

0
0
Svar på denne tråd

Tak for råd og svar.
Forfatter: 
Dato:  20-07-2011 11:38

Tak for råd/svar - link til tidligere debat.

Jeg købte en cerox - inden jeg fik læst de negative omtaler af den. Så nu må vi se, hvad jeg kommer til at synes om den. Indtil videre synes jeg den er god. Det er dog irriterende, at nye vogne stinker så voldsomt af imprægnering. Så den står stadig mest og damper af, mens junior sover i barnevognen. Jeg kan sagtens følge både modstandere og tilhængere af Emmaljunga. Jeg er enig i, at man vist betaler rigeligt for navnet - omvendt synes jeg ikke, at alternativerne i butikkerne imponerede. Vores arvesag af en Emmaljunga barnevogn er 5 år gammel, rusten, falmet og tung. Men den var gratis og barnet sover godt i den. Jeg ville have en klapvogn med vendbart og justerbart styr, fire faste hjul og med sædesom kan lægges ned, så det blev altså cerox - så må vi se, om jeg fortryder det bitterligt. Jeg synes de Teutonia, jeg så på i butikken (ja, jeg tog en dyb indåndning og brugte noget tid i Babysam, for derefter at gå i Kære Børn, hvor jeg købte vognen)var ret tunge, selv når de var helt tomme.

Hvorom alting er, kan ungen jo selv cykle og løbe inden man får set sig om. :-)

0
0
Svar på denne tråd

dejligt
Forfatter: 
Dato:  21-07-2011 00:14

dejligt at du fik købt en vogn, jeg håber virkeligt du bliver mere glad for den end vi har været for vores, men som skrevet er vores også fra lige inden de lavede plastikfælge som jeg går ud fra er på din, så det værste rust skulle du kunne undgå ;o) vi kender flere der er glade for deres emmaljunga, både cerox og andre vogne, men desværre også en del der er utilfredse med dem..

jeg krydser bare for at i er nogle af de heldige og at i bliver glade for vognen ;O)

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

halløj
Forfatter: 
Dato:  21-07-2011 16:24

Vi har en Emmaljunga Scooter 2.0 og vi RIGTIG glade for den. Den lever et hårdt liv, med mange kilometer på grusveje, stævner i mudder og bor i en stald når den ikke er i brug. Den holder til ALT - Oscar sidder super i den og sover også rigtig godt i den, når vi er afsted til stævner. Jeg har faktisk intet negativt at sige om den, den er måske ikke verdens mindste når den er pakket sammen - men den får plads bag i en Volvo V70, sammen med en Border Collie ;D

Jeg kan forøvrigt have plads med en proppet indkøbspose, på pladsen under sædet.

Glad ejer af den fineste frøken hest

- Sirop de Cassis

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider