Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Vi gik en tur i Danmark
Forfatter: 
Dato:  11-06-2011 22:45

Idag havde vi planlagt at vi ville gå en tur i omegnen.

Vi smurte madpakker, pakkede drikkevarer, trøje osv. og så satte vi kursen mod farmor og farfar.

2km senere havde vi afleveret Simon og så gik turen igang - vi startede klokken ca. 11:00 solskin og højt humør.

Ruten var planlagt hjemmefra - cirka 9km med vand, mark og skov - bedre kunne det ikke blive :)

Først kom vi her til, der var klippet en lille sti i græsset, Emma i fuld firspring ;)

En lille hyggelig sø

Så var det at vi skulle til venstre, og her havde de ikke lige tænkt at klippe græsset, så vi måtte have Emma op:

En bro langs vandet, og henne for enden og langt frem var det så ren jungle - tror ikke nogen har gået denne tur i år, eller sidste år!

Så kom vi igennem tunnel nummer to - efter at have hugget os vej gennem brændenælder og andet høj vækst.

Jeps, undertegnede...

Her var dog MASSER af smukt dyreliv, for eksempel denne unikke/smukke petroliumsfarvede guldsmed.

Billedet yder den ikke retfærdighed, farven er helt unik

Så kom vi til endnu en sø hvor det var meningen vi skulle spise madpakken.

Men da der jo som sagt ikke var særligt letfremkommeligt, ventede vi til vi kom ud på den anden side af tunnel nummer 3.

Hyggeligt med smukke blomster var her dog, men det tog en krig at komme gennem "krattet" ;)

Her baner undertegnede og Emma sig vej gennem vildnisset :)

En lille sommerfugl

Der plukkes blomster :)

En fin buket blev det til :)

Efter møje og besvær fik vi kæmpet os gennem en række brændenælder (hvorfor skal de altid vokse VILDT ved vand :P)

Og så kom vi til tunnel nummer 3:

Her var der et par frøer og snegle der skulle studeres.

Emma og jeg hyggede med at kigge på vandet, se på guldsmede og smide sten i vandet mens Michael banede vej op til vejen (y)

Endnu en af de smukke guldsmede

Så fik man banet vejen og han kom tilbage for at hente kone og afkom :P

Vi rendte dog i forvejen og vinkede til ham oppe fra broen:

Heeey farmand!

Efter en hyggelig stund med den medbragte madpakke, gik den videre tur så...

Emma i fuld firspring.

Indtil en snegl kom forbi hendes færden ;D

og SÅ afsted efter far!!

Emma som stolt bjergbestiger :P

Yeah! I'm strong!

Linse-lusen :P

Uden at kny kastede hun sig over til farmand (y)

Endnu en lille linse-lus

Med vandrepind også (y)

SKØN udsigt!

Så gik der spurt i den...

Og klokken ca. 14:00 var vi tilbage ved farmor og farfar for at nyde en kold Cola og hende Simon :)

Efter en lille times snak gik turen hjemad igen - på gåben (y)

Emma har været SÅ glad og interesseret på hele turen og har minimalt tilbragt tiden på fars skuldre.

Det er SKØNT med sådan en natur i baghaven!

Smid en kommentar hvis du nåede så langt.

Venlig hilsen Christina

Små fødder sætter dybe fodspor...

Div. babyudstyr i pigefarver sælges f.eks. div. sengesæt i str. baby eller legetæppe med f.eks. Peterplys. Desuden Emmaljunga klapvogn i lyser...

0
0
Svar på denne tråd

Hvorhenne
Forfatter: 
Dato:  11-06-2011 23:00

Hej!

Tak for historie og fotos af dansk natur. Super idee som familie udflugt, sundt og lærerigt og ikke dyrt som forlystelser mv.

Hvorhenne i landet bor i?

KH Lisa (Græsted)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-06-2011 23:15

Hold da helt op et lækkert område i bor i!! Er godt nok lidt misundelig. Heroppe nordpå er der bare klitter og lyng så langt øjet rækker Det er jævnt kedeligt at drøne rundt i i længden.

Det ser ud til I har haft en skøn tur ud i det blå!

0
0
Svar på denne tråd

Dejlig tur...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2011 08:26

Sikke en dejlig tur, og aktivt barn (!) Dejlig hun bliver ved med at holde energi på sådan en tur, så man ikke skal slæbe halvvejen.

Jeg glæder mig simpelthen sådan til vores pige bliver så stor jeg kan tage hende sådan rigtig med på gåture og opdagelses ture. Vi har karup å på den ene side af vejen, og nede i den anden ende af vors eng ligger sejbæk, og begge er beriget med dyr og sjove planter, og sidst nævne meget lidt dyb mange steder, så hun kan plaske rundt i den uden at blive våd på mere end numsen når hun sidder ned :)

Og så har vi jo en masse jagt rundt omrking med fantastisk natur, enge, sletter og vand - glæder mig, glæder mig, glæder mig :D

Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)

Fotografering jylland? klik WWW.RIKKEJOHNSEN.COM

0
0
Svar på denne tråd

takker
Forfatter: 
Dato:  12-06-2011 09:36

Taak, ja det er en SKØN natur vi har lige om hjørnet!

Vi har Pinds Mølle skov, Jeksen/Adslev Skoven og masser af marker, søer og ren natur.

Vi bor 8362 - syd for Århus.

Emma er generelt meget interesseret i naturen og dyrelivet heri, og hun havde været MEGET entusiatisk inden vi skulle afsted. Vi havde snakket med hende om at vi skulle på en laaaaaaaaaaang gåtur, hvor hun ville se vand, broer, tuneller og skov.

Så ville hun have sin cykel med (En med støttehjul) det kunne hun jo så ikke lige, men hendes løbecykel kunne nok gå (y)

Hun brugte den dog ikke særlig meget, hun ville hellere gå/løbe rundt selv og udforske (y)

Hun kunne godt have haft været i åen (Århus Å) men den var ikke sådan specielt ren at se på. Jeg havde tæerne i fordi jeg trådte i en gang mudder, og der murede en del brunt "slam" op når man plaskede lidt i vandet.

Der skulle have været lidt mere strøm i åen tror jeg, men måske det kommer en anden dag. Jeg har selv soppet en del i den da jeg var mindre, så det ér skam muligt.

Det havde også været nemmere om der ikke havde været ren jungle/urskov flere steder, men så fik vi jo den oplevelse med ;)

Sparky - du kan ROLIGT glæde dig - det er skønt!

Venlig hilsen Christina

Små fødder sætter dybe fodspor...

Div. babyudstyr i pigefarver sælges f.eks. div. sengesæt i str. baby eller legetæppe med f.eks. Peterplys. Desuden Emmaljunga klapvogn i lyser...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider