Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

søvn eller mangel på samme
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 17:35

Har en lille dreng på snart 5 uger, som bare ikke vil bruge sin tid på at sove. Dvs han falder ALDRIG selv i søvn, og er ekstrem svært at få til at sove. Han bliver tydeligvis træt, men vil bare ikke overgive sig, og bliver mere og mere pylret som dagen skrider frem.

Nogle forslag til hvad vi kan gøre for man kan vel ikke allerede i den alder forsøge at give ham en døgnrytme. Han er ellers glad og virker altså ikke til at have ondt nogle steder.

Vi forsøger at putte ham samme tid hver aften, mellem 20 og 21, når han virker træt, men han vil bare ikke overgive sig. De fleste aftner kan det tage 1- 1 1/2 time inden han overgiver sig. Ligger og blunder, men vågner op hele tiden. Når han så er faldet i søvn sover han ca 3 timer, så skal han have mad, så putter han sig nemt igen, og sover yderligere 3-4 timer, så mad igen, og så sover han igen et par timer. Vågner ca kl 7, og så er det nærmest umulig at få ham til at sove igen resten af dagen. Kan godt blunde lidt men vågner ved det mindste og er lysvågen igen. Skal jeg fastholde ham i tidspunkter han SKAL sove i løbet af dagen?

Nogle gode forslag eller andre der har samme "problem". Syns alle jeg snakker med har børn der bare sover og sover :-)

Hilsen Tina

0
0
Svar på denne tråd

at sove
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 18:06

hvordan putter du ham? giver en flaske/bryst inden han sover eller indtil han sover? for os virkede det bedst at fylde dem i søvn.. så sov de os langt bedre om natten..

Mor til de dejligste børn:

Magnus født 040108

Julie født 040209

Oliver født 260510

Med hestene:

Thor Munksgård født 280595

Viktor Enghøjgård født 210707

0
0
Svar på denne tråd

vi plejer
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 18:09

vi plejer at give ham flaske og så sove.

0
0
Svar på denne tråd

falde i søvn
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 19:00

hvis i ikke allerede gør det så ville jeg lade ham falde i søvn ved flasken.

Vi har også en dreng som bare aldrig har sovet særlig meget, det startede dog først omkring de 3 mdr. Men nøj hvor har det været hårdt.

Går i med barnevognen? Når han er så lille så skal i bare bruge alle tricks til at få ham til at sove og så være ligeglade med at nogle siger de da ikke må køres i søvn, for så lære de det aldrig og de må ikke falde i søvn ved flasken for så lære de det aldrig udene.

De skal nok lære det selv en gang. Næste gang bliver vores bare kørt/ammet i søvn og så må vi trappe lige så stille ud af det når barnet nærmer sig 9-10 mdr. Det var i hvert fald først der hvor det gik lidt frem ad for os.

Vi går ham stadig i søvn i weekenderne for jeg gider ikke tage "kampen", DP har ingen problemer med bare at ligge ham.

Hanne

Mor til Villads musen født 0708-09

0
0
Svar på denne tråd

Sove....
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 19:38

Herhjemme lod jeg også Karla falde i søvn ved brystet om aftenen, og så lå hun ellers og sov i mine arme, og inden vi gik i seng, så listede jeg lige brystet i munden på hende og fik hende tanket godt op til natten, uden hun vågnede, derefter blev hun lagt i vuggen..! Sådan gjorde vi nok de første 8-10 uger...

Den dag i den, 8 mdr gammel, ligger vi hende bare i sengen og så sover hun :)

Stutteri Vica

Forsøger at avle Welsh Cobs... !

www.stutterivica.dk

Mor til Super-Karla, der kom til verden d. 24.08.10

0
0
Svar på denne tråd

har du prøvet
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 20:09

at lade ham falde i søvn mens han ligger på dit bare bryst/maven? Ik nødvendigvis med mad i munden - men for hyggen/kærligheden/omsorgen og tryghedens skyld.

Hvor/hvordan sover han? Lift, tremmeseng el?

27 breve movicol gives væk da min søn ik længere er på det. Et brev kan deles over to dage.

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Be you - Be proud

0
0
Svar på denne tråd

han sover....
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 20:20

Han er desværre flaskebarn, så det der med at amme ham i søvn kan desværre ikke lade sig gøre.

Han sover i sin lift som står i hans tremmeseng lige ved siden af min seng.

Han falder ikke i søvn i barnevognen, heller ikke selvom man går 5 km....

Han ligger tit bare ved mig hud til hud, men heller ikke det har effekt. Han kan godt slumre hen, men falder aldrig rigtig i søvn.

Det er generelt somom han ikke rigtig vil overgive sig.....

Har lavet en aftale med en zoneterapeut imorgen, så må vi se om hun "finder" noget og om det kunne have effekt. Hans mor og far er ihvertfald ved at være godt brugte.......

0
0
Svar på denne tråd

Kiro og slynge
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 22:53

En del børn har nogle låsninger i nakken fra fødslen, som kan drille. Det kan en kiropraktor hjælpe med.

Ellers kan du overveje at slynge ham. Jeg har været rigtig glad for en strækvikle til en lille pyllerrøv, og de falder hurtigt i søvn, når de hænger der. Der er en pokkers masse stof, men når man lige har viklet dem ind et par gange, er det ret nemt :-)

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider