Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

udstyrsjunglen - udetøj?
Forfatter: 
Dato:  10-04-2011 22:24

På den første forårsdag drog barylerne og jeg på visit, og det gik til min store gru op for mig, at jeg slet slet ikke er klar til at sende barylerne på græs, selv om der var en stor græsplæne til rådighed. (De kom nu lidt ud, men kun i solen og kun fordi det var om eftermiddagen og kun i ganske ganske kort tid!).

De små stakler mangler jo overtøj!! De har ganske udmærkede flyverdragter, men dem kan de jo ikke koge i nu. De har også ganske søde og fine jakker i alle farver, men dem kan de jo ikke ligge og kravle rundt og spise græs og mælkebøtter i :-)

Så jeg er på udkig efter regntøj og termotøj. Så...

- Bruger i både regntøj og termotøj, eller foretrækker i en slags?

- Er I til heldragter eller todelt? Warum?

- Hvad putter I på fødderne af sådan nogle børn, som ikke går endnu, men som kravler og står? Sko, støvler, termofutter eller...?

- Hvad gør I på de der dage, hvor det er varmt nok til et tyndt lag tøj, men ikke hvis det skal være vådt - men alt for varmt til regntøj og den slags? Eller er det kun i min fantasi de findes? :-D

Nåja, imens jeg har jer her, så er solen jo også en slags ude-ting. Hvad gør I, når solen tæver lige ned i ansigtet på jeres små poder, og I ikke lige kan vende klapvognen, for I skal den her vej, og poderne gider ikke at lægge sig pænt ned, så man kan hænge en stofble op? Er I på solbriller, solhatte, parasoller eller...?

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

Her brugte
Forfatter: 
Dato:  10-04-2011 22:33

(og bruger) vi termotøj (todelt, fordi det var det, jeg nu lige kunne få fat på). Er græsset vådt, kommes et par regnbukser ud over. Er jorden varm, men græsset vådt, kommes regnbukser ud over de almindelige bukser.

Af sko brugte vi de der bløde og varme termofutter (vores var vist fra Mikk-line), indtil Frederik kunne gå.

Solhatte er et must. Jeg er stor tilhænger af dem, der kan bindes under hagen og med skygge og nakke/-øreklap, så barnet ikke bliver skoldet i nakken og på ørerne.

Nu med hundepension

www.123hjemmeside.dk/hundepension

Man skal ikke sige noget om folk, man ikke kan sige til dem...

Mor til Frederik født 280908

Dobbelt lykke i maven. Termin 20. august 2011

0
0
Svar på denne tråd

Sommer...
Forfatter: 
Dato:  11-04-2011 07:30

Mikkeline er jo så småt begyndt at kravle og igår skulle vi da ud at inspicere græsplænen .. ;) ..

Det foregik i regnbukser samt en varm trøje (Hun er bare for varm til regnjakken) .. På fødderne havde hun i mangel af bedre skindhjemmesko/kravlesko.. Men vi skal have hentet et par regnfutter i dag . (Ligesom de bløde termofutter i flyverdragt stof - bare i regntøjsmateriale i stedet - genialt til kravlebørn) ..

Ville egentlig foretrække en regnheldragt i den her kravlealder - men det kommer prinsessen til at koge helt over i, derfor bruger vi kun bukserne.. Som så til gengæld er med seler og går helt op til brystet, så hun er fint dækket ind alligevel .. :)

Termotøj kommer vi ikke til at bruge - det er hun simpelthen for varm til.. Har heller aldrig brugt det til mandens knægt - han er lige så varm som sin lillesøster..

Vi er gået over til solhatten når hun sidder i f eks klapvognen.. Til at kravle på græsplænen bruger vi nu stadig den tynde bomuldselefanthue som vi har brugt hele vinteren.. solhatten er fra NameIt til 40 kr - og jeg syntes den dækker præcis det den skal uden at dække totalt for udsynet .. :)

MVH ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?

Bryllup 20.02.10

Termin 07.08.10

2010 bliver et fantastisk år, intet mindre.. ;)

0
0
Svar på denne tråd

udetøj
Forfatter: 
Dato:  11-04-2011 08:14

Hej

Her har vi også lige været hele møllen igennem mht. udetøj. Min datter er knap 9 måneder, men kravler endnu ikke endnu, men på en eller anden måde kommer hun alligevel godt omkring.

Oprindeligt ville jeg have købt sådan en regndragt, da jeg tænkte at den var god når hun begyndte at kravle. Men så var min svigermor som er dagplejer så sød at fortælle mig at børnere ofte koger i dragten og at et todelt sæt med smækbukser var langt bedre, da man ofte bare vil bruge bukserne og en tynd jakke. Der ud over har vi købt et to delt sæt termotøj og sådan nogen overfræksfutter fra mikk-line som er foret og vandtætte.

Indtil videre har vi bare brugt en hue, men vi skal da helt klart have fat i en solhat til hende og også en rigtig god solcreme.

Mvh Helle

0
0
Svar på denne tråd

udetøj....
Forfatter: 
Dato:  11-04-2011 08:23

åh ja, vi havde også problemet igår!!

Jeppe endte med at være iført strømpebukser, bukser, body, trøje, lyserødblomstret solhat!!! (det styrer SÅ meget at være nummer to og af det andet køn!!!) Altså ingenting på fusserne. Han var dejlig varm hele tiden.

jeg kunne kun finde termofutterne og de var alt for varme igår - ligeså var termotøj, termoregntøj, regntøj!!

Næste gang bliver det nok iført lille regnfutter. jeg kan simpelthen ikke få sko på hans små fede fusser.

Måskke jeg køber et par dille kravlesko til ham i tyndt skind (de der små ecco-lignede snørefutter) - dem jeg har fra johanne var for små.

Kan du montere en lille solparasol på klapvognen mon?

Christina ..Prinser og Prinsesser

Find mine billeder på

www.skingurs.dk

:-)

0
0
Svar på denne tråd

her har jeg
Forfatter: 
Dato:  11-04-2011 08:58

regntøj uden inderfoer, regntøj med udtagelig inderfoer - og så kan man jo mikse som man lyster. Græsset havde dug i sig i går, så han havde regnbukser på, med en body og en sweat shirt (god tyk bluse). Det var rigeligt varmt for ham - så han røg i strømpebukserne under regnbukserne på et tidspunkt. Du ved sådan nogle med seler, som går op på brystet osse? Det er super fint sus jeg. Jeg har, men behøver så ik termortøjet da jeg har regntøjet med udtageligt inderfoer i af super kvali.

27 breve movicol gives væk da min søn ik længere er på det. Et brev kan deles over to dage.

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Be you - Be proud

0
0
Svar på denne tråd

oliver..
Forfatter: 
Dato:  11-04-2011 09:22

oliver er knap 11mdr og han havde i går... langærmet body på ude, intet andet.. de to andre bare undertøj.. og tjekkede hele tiden og de var meget meget varme(er dog osse varme børn normalt) vi skal osse have solhattene frem nu..

Mor til de dejligste børn:

Magnus født 040108

Julie født 040209

Oliver født 260510

Med hestene:

Thor Munksgård født 280595

Viktor Enghøjgård født 210707

0
0
Svar på denne tråd

jepper!
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 09:36

Tusind tak for input! Jeg kan høre, at jeg springer hel-regndragten over og glæder mig helt vildt over de regnsmækbukser, som jeg lige har hevet med hjem fra en genner til en tier :-)

Jeg kan også godt lide de der solkasketter med stof ned i nakken, og har fundet en i føtex men uden bindebånd. Hiver de dem af uden? Og hvor kan man finde dem med? (ManEater, Nameit er Bilka, ikke?)

Det lyder som om, vi går efter termofutter eller kravlefutter. Tænker mest på kravlefutter, for det bliver nok mest i godt vejr og ikke-våd græsplæne, vi kommer ud. Er der nogen, der ved, hvordan man måler (cirka)størrelse på de små fødder?

I øvrigt er Frederik også forbandet af at have en søster, selv om de er på samme alder. Han er vokset ud af sin lyseblå elefanthue, men så var det jo heldigt, at jeg I samme genner fandt nogle fine lyserøde elefanthuer. Dem kan kathrine få, og så får han den røde, hun bruger nu. Det er næsten ikke piget :-D

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

Taina:
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 19:42

1. JO de hiver dem af uden bindebånd.

2: Name it er ikke Bilka - det er et mærke/en butik for sig selv- som osse føres i eks kære børn.

27 breve movicol gives væk da min søn ik længere er på det. Et brev kan deles over to dage.

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Be you - Be proud

0
0
Svar på denne tråd

mine "futter"
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 20:31

er forresten sådan nogle "poser" med eller uden foer og så med en elastik og en knap om anklen!!! Det ser dumt ud og de sucks sikkert at stå op i, men de er eddermame praktiske - og nemme at få på!!

Christina ..Prinser og Prinsesser

Find mine billeder på

www.skingurs.dk

:-)

0
0
Svar på denne tråd

udetøj
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 22:41

Stute, tak så vil jeg lade være med at købe dem, jeg har set, og kigge videre. Pokkers osse, jeg var lige i kære børn i dag! Så må jeg afsted igen en anden dag og kigge :-)

Skingur: Mærke, butik??? Jeg er i den grad til fals for praktisk og nemt :-)

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider