Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

hvordan oplevede i jeres tid "hjemme"?
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 12:28

hej HN-ér

Jeg har brug for råd, fra andre der har været i samme situation.

Jeg er gravid og skal føde til midt september. til hverdag læser jeg til sygeplejerske og mangler lidt mere en 1 år før jeg er færdig uddannet. Dvs at jeg skal på barsel til sep og et år frem og det betyder så at min bachelor bliver udskudt

Jeg glæder mig til at føde, men hvordan gør man det, at gå fra en travl hverdag med skole til at være "hjemmegående" i et år?

kan man forberede sig på det?

Fik i et chok?

kunne i få hverdagen til at hænge sammen som hjemmegående?

hvordan gør man når man skal tilbage igen? hvordan forberedte i jer til at vende tilbage til arbejde/studier?

blev i Underlige, irritable?

Kan man tænke på andet en sin ammehjerne når man går hjemme?

har brug for råd, Fortæll gerne hvordan i oplevede jeres periode som hjemmegående og nybagt forælder.

1 st sadel forhøjer underlag fra Wintec sælges. pris 100kr. western trense(+curbstrap), og rebgrime sælges. se præs, billeder af alt.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har ikke
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 12:30

født endnu, men jeg er allerede ved at blive underlig og er MEGA rastløs. Hold op jeg glæder mig til der kommer noget indhold i mit liv igen. Jeg tror baby fylder ret godt op, så man ikke savner sit arbejde. Men lige nu hvor jeg intet kan og ikke har noget at gå op i, føj det er kedeligt.

Sagde Janne

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

tiden hjemme
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 12:52

her der er den fløjet afsted.. jeg har været heldig at have bilen ved at kører manden til og fra job og så har jeg kunne komme rundt omkring.. jeg har aldrig kedet mig.. tværtimod synes jeg der er for lidt timer på en dag.. nu slutter min 3år lange barsel og jeg er ved at få stress over hvordan jeg skal nå de ting jeg skal nå når jeg skal arbejde..

Mor til de dejligste børn:

Magnus født 040108

Julie født 040209

Oliver født 260510

Med hestene:

Thor Munksgård født 280595

Viktor Enghøjgård født 210707

0
0
Svar på denne tråd

Kedelig?
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 12:57

Hvem i alverden har dog bildt dig ind at man ikke har en travl hverdag når man går hjemme med baby? .. ;)

Jeg er nok velsignet med omtrent den nemmeste, nu 7 mdr gamle, baby du overhovedet kan tænke dig.. Sådan en der gladeligt underholder sig selv på gulvet med legetøj, er et mønstereksemplar at have med i byen og forøvrigt aldrig græder..

Og jeg har ofte så travlt at jeg må sige nej til ting fordi jeg simpelthen ikke kan nå det..

Så hvis du tror du bare skal hjem og trille tomler i et år, så vil jeg anbefale du får revideret din opfattelse, ellers får du vidst et chock.. ;) ..

Blev sygemeldt allerede da jeg var knap 6 mdr henne med risiko for tidlig fødsel, voldsomme plukkeveer og bækkenløsning.. Syntes nogle dage var lange, de dage jeg bare ikke kunne andet end at ligge i sengen og glo.. men de dage jeg kunne komme ud af sengen, der kedede jeg mig nu aldrig..

Om man kan tænke på andet end sin ammehjerne tror jeg afhænger helt og aldeles af den enkelte person.. Personligt syntes jeg ikke jeg er blevet en af dem der ikke kan andet end at snakke om bleer og babymos, men hvad andre opfatter mig som skal jeg ikke kunne sige.. ;)

F eks har jeg brugt rigtig meget tid på min arbejdsplads for at holde mig opdateret, da der hele tiden sker nye ting, kommer nye produkter osv.. (Og da jeg sælger babyudstyr til daglig, er det jo selvfølgelig nødvendigt at besøge dem ret ofte;) )

Kan af gode grunde ikke sige hvordan det bliver at komme tilbage da jeg endnu ikke er kommet dertil, heldigvis .. ;) ...

MVH ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?

Bryllup 20.02.10

Termin 07.08.10

2010 bliver et fantastisk år, intet mindre.. ;)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 13:12

Jeg aner ikke hvordan jeg overlevede de første fire måneder - jeg var fuldstændig kørt i knæ af en meget grædende baby. Det ovverraskede mig også en del, at min afbrudte nattesøvn (pga. amning) havde så stor indvirkning på mit overskud og humør...

Da Sallie endelig blev "normal" blev det isvinter, og herude på landet kunne jeg ikke bare trille en tur med barnevognen, for der lå meterhøje driver alle vegne. Jeg husker dagene som lidt lange... Men Sallie var for det meste glad, så det var ikke så slemt.

Jeg legede med med hende på gulvet og så en del fjernsyn Derudover gik vi mødregruppe, til rytmik og kørte til Roskilde og kiggede butikker. Jeg var også rigtig god til at komme besøg hos alle mulige - jeg er og bliver, aldrig god til bare at være derhjemme.

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

*******'
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 14:20

Jeg syntes også dagene var lange hvis jeg var hjemme. Men havde en veninde jeg holdte barsel med, så vi nød vores sommer sammen og dagene fløj derud af :) De dage hun så ikke kunne var jeg ved at dø

Denne gang har jeg fundet mig en pige som også skal føde i August og vi forsøger at opbygge et venskab så vi kan underholde hinanden. Desuden har jeg lavet en gruppe på facebook for dem i min omegen fra Min mave, så vi har en ekstra mødregruppe og lege med :)

For mig er det vigtigt der sker lidt i hverdagene ellers får jeg hovedpine og bliver i dårligt humør. Bare at der kommer en på besøg er helt fint, bare jeg kommer igang :)

Mor til den dejlige pige

Alice Sofia

Og en lille prinsesse i maven

ankomst 20 August 2011.

2 pakker uåbnet Nan3 sælges billigt. Kan holde sig til Marts 2012. Skriv hvis det har interesse :D

0
0
Svar på denne tråd

At gå derhjemme
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 19:43

Jeg NYDER at gå hjemme med min datter :)

Jeg troede virkelig at det ville blive svært for mig, men nej. Dagene flyver bare afsted, vi laver en masse. Tager på besøg, svømmer og shopper.. Det sidste er vi ret gode til

Jeg starter op på job igen d. 23 maj, dvs. om ´2 måneder, og jeg kan virkelig ikke forholde mig til, at der allerede er gået SÅ lang tid. Jeg har så valgt at starte op på nedsat tid, og tager mine 14 ugers forældreorlov på dagpenge på nedsat tid i stedet. På den måde, kan jeg holde en ugentlig fridag i LAAAAAAAAANG tid :)

Stutteri Vica

Forsøger at avle Welsh Cobs... !

www.stutterivica.dk

Mor til Super-Karla, der kom til verden d. 24.08.10

0
0
Svar på denne tråd

elsker det!
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 20:39

Jeg troede ikke, at jeg ville være god til at gå hjemme, men vidste også, at med tvillinger så skulle jeg have fuld skrald på barslen. Det blev så en del mere end det. Først fik jeg stress, så blev jeg sygemeldt pga. tvillingegraviditet, og det er ved at være 1½ år siden jeg var på job sidst. Og jeg ELSKER det. Har det rigtig dårligt med, at jeg skal starte på job igen i maj, synes slet ikke, at jeg er klar.

For mig har det nok betydet en del, at jeg har redet indtil efteråret, og så har jeg hele vejen igennem haft et gammelt hus, som jeg kan gå og lave lidt i, hvis jeg har kedet mig. Det var rigtig rart, før børnene kom, efter har jeg ikke ligefrem haft BRUG for at blive underholdt på den måde :-)

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

dkjadlkj
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 21:01

hvor er det dejligt at høre jeres udgave af hvordan er er at gå hjemme :D Det var lige det jeg havde brug for at høre!

Det beroliger mig meget!

Cassie84: det med at du havde bilen om dagen må virkelig have sine fordele, det kunne være jeg skulle overveje om det er en mulighed.

Jeg kan nu se fordelen af at jeg bor rimelig centralt, dvs at jeg gå ned til centrum på 20 minutter, samt at der er 3 svømmehaller i nærheden, at jeg har en del venner og bekendte og familie der bor i nærheden som gerne vil besøges, også når baby er med

Tusind tak for at i beroligede mine nerver, det trængte jeg til. Det gælder jo at se på alt det positive. Mange tak i skønne HN-ér .

I må ha en god aften

1 st sadel forhøjer underlag fra Wintec sælges. pris 100kr. western trense(+curbstrap), og rebgrime sælges. se præs, billeder af alt.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider