Jeg er ved at gå ud af mit gode skind, så nu prøver jeg at søge råd herinde. Min dejlige datter er 9 mdr gammel, og har aldrig sovet super godt, hun har som regel altid vågnet omkring 1 gang om natten og lige har skullet ha sin sut, det kan tælles på 2 hænder, hvor mange gange hun har sovet igennem hele natten. Da hun var mindre kunne hun også godt have mareridt (tror vi), da hun lige pludselig begyndte at græde, men når vi så kom ind til hende, så sov hun stadigvæk, og faldt til ro igen, ved at vi lige lagde en hånd ned til hende. Nu til problemet. den sidste uge er hun begyndt at vågne om natten og græde helt vildt og ulykkeligt. Hun kan falde til ro i ganske kort tid, hvis jeg ligger en hånd på hendes pande, men efter få sekunder starter hun forfra. De andre nætter har jeg kunne få hende til at falde til ro, ved at give hende en flaske ca. 30-50 ml, så det er ikke pga. sult, men efter en snak med sp, frarådede hun at vi gav hende flasken, da det ville give hende en vane med nattespisning. I nat vågnede hun hver halvanden time, men jeg kunne få hende til at falde i søvn igen, lige ved at ligge hånden ned til hende, men fra kl. 2.30 til kl. 5 græd hun næsten uafbrudt, og der var ikke noget der kunne trøste, til sidst faldt hun i søvn (af udmattelse måske, og på dette tidspunkt havde jeg siddet inde hos hende hele tiden. Så vågnede hun igen kl. 5.45 men faldt til ro igen, for til sidst at vågne kl. 6.45, så jeg var ikke super frisk på det tidspunkt, og hele dagen har jeg simppelthen været så ked af det, for jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Hun har en rigtig fin rytme i løbet af dagen, hun spiser ikke så frygtelig meget, men tager på som hun skal. Vi har et fast ritual om aftenen med aftensmad, lege på tæppe uden tøj (noget hun ELSKER) en halv times tid, bad, nattøj på, en gang godnatgrød, sidder og hygger ved mor eller far for at falde lidt til ro, og bliver derefter puttet i sin egen seng på eget værelse, hvor hun får en flaske inden hun skal sove, og hun falder som regel i søvn med det samme. Vi var ved lægen i går og få tjekket ører og diverse, der var ikke noget, ud over lidt forkølelse, men lægen foreslog at vi prøvede at give hende panodil til natten, for så kunne vi i hvert fald udelukke at det var smerter, så det prøvede vi så i gåt, uden nogen effekt overhovedet, så hun har ikke ondt. Hun er også tjekket af kiropraktor.
Jeg er blevet anbefalet af min mor, at prøve at tage en "kold tyrker" med sutteflasken, da hun mener det har noget med den at gøre, at hun vågner fordi at hun vil have den om natten, og det hjalp dengang på min lillebror, og at det måske også ville gøre, at hun spiste noget mere i løbet af dagen, men ved det simpelkthen ikke.
Ved godt at dette blev et frygtelig langt indlæg, men håber virkelig at der er nogen der har nogle guldkorn, eller som har prøvet noget lign. og kan fortælle mig at det går over igen, for lige nu føler jeg mig som verdens dårligste mor.