|
|
| at få godkente et navn |
|
|
Hej piger, håber i kan hjælpe mig, jeg fødte d 29 december, og vores dejlige dreng skal hedde Malli da jeg snakker med hende der skal dåbe ham idag siger hun det ikke er godkendt, og at en del af stavelsen på et andet sprog betyder ond, derfor syns hun ikke om det, jeg sider så at vi gerne vil søge om at få det godkendt, hun siger vi skal skrive en begrundelse for hvorfor vi vil ha han skal hedde det navn og iøvrigt siger hun så at det er et godkendt pige navn, og hvad så tænker jeg, kim er også både et dreneg og pige navn, lige som rene og er det godkendt som pige navn er det jo også total ligemeget om den del af stavelsen betyder ond på et eller andet sprog er der nogen der kan hjælpe mig, er der en øver person jeg kan kontakte, og nogen der har gode råd hvordan man får det godkendt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Familiestyrelsen |
|
|
Mener det er familiestyrelsen du skal have fat i. En præst kan godt nægte at døbe et barn, hvis navnet er specielt  Hvad er jeres begrundelse for navnet?
Julie Frederik 07.11.2001 Cirkeline 24.04.2008 Termin (Alfred) 18.04.2011
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| navne... |
|
|
hejsa, da vi søgte om vores drengs mellemnavn, gik vi bare op til kordegnen i den lokale kirke. Hans navn er et meget alm fransk navn, så der var ingen problemer. Hun slog det op et sted, og så betalte vi 450 kr for det. Men vi skulle også sige hvorfor vi gerne ville have det navn. Hilsen katarina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dotea... |
|
|
... blev vores datter døbt i søndags Vores præst søgte statsforvaltningen midtjylland om det for os, da det i følge navnelovens paragraf 14 stk. 3 ikke er opført på familiestyrrelsens navneliste over godkendte stavemåder.... det er det nu. og det var ganske gratis  Så Dotea er den første der hedder det, måske kommer der nu flere  - Men vi har også en super flink præst. Lykke til med lille Malli Mia p.s. En del af Dotea betyder bl.a. : en - te - Punktum - tilbede - gøre bare på engelsk, tør slet ikke tænke på hvad det gør på andre sprog
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| begrundelse ? |
|
|
vores begrundelser ? jeg ved ikke hvor jeg har navnet fra, det kome til mig i starten af graviditeten og har været det han skulle hendde i mit hoved under hele graviditeten, da jeg havde født kunne han bare ikke hedde andet, syns ikke andre navne passer til ham, vi har været knap 3 uger på børne afd. og da de fik afvide hvad han skal hedde den dag vi tog hjem, sagde de at ham self. skulle hedde det det passer bare så godt til ham  den præst der skal døbe ham siger at en del af stavelsen betyder ond på et andet sprog, hvios jeg forstod det rigtigt er det mal der betyder det, og det er der jo andre navne der også har bla. malu og mallik, hun siger også at mali er godkendt pige navn, og havd så tænker jeg bare, altså jeg har aldrig hørt nogen hedde det, og der er da andre navne der både er pige og drenge navn  hvad er en god begrundelse ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Hvad med Mallik? |
|
|
Ved godt det ikke er det samme, men hvis I ikke får godkendt Malli som drengenavn, kunne i måske kalde ham Mallik? Det er i hvert fald godkendt, selvom der kun er 6 i dk der hedder det. Bare et forslag 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| malli... |
| Forfatter:  |
KatrineSV |
| Dato:  |
27-01-2011 09:15 |
|
altså... jeg synes da det er en rådden præst der siger at navnet betyder ond! Det kan man da ikke være bekendt? På finsk betyder Malli model, mannequin, eller rollemodel! på islandsk er det børnesprog for mave! ligesom på engelsk hvor Tummy eller Belly er navne for Stomach (altså mave) og hvis præsten allerede ved at det er godkendt som pigenavn, så kan det da være inderligt ligegyldigt om noget af navnet på et eller andet sprog betyder ond! www.familiestyrelsen.dk/samliv/ navne/soeginavnelister/ godkendtefornavne/ her kan man i øvrigt se om navne er godkendte! Jeg synes i skal holde fast ved Malli!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| godkendte navne |
|
|
Efter hvad jeg kan se er Malli godkendt pigenavn altså stavet på den måde. Prøvede så med mally som også er pigenavn. Har søgt på hvad navnet betyder og det betyder blomst og er også der pigenavn. Alternativt kan man jo vælge at navnegive i stedet for at døbe, så behøver navnet vel ikke være godkendt eller????
Mor til 3 dejlige piger Amanda 281292 Xenia 240695 Talitha 220510
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skal være godkendt |
|
|
Uanset dåb eller navngivning skal navnet stadig være godkendt 
Julie Frederik 07.11.2001 Cirkeline 24.04.2008 Termin (Alfred) 18.04.2011
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Navn...... |
|
|
Vi skulle også have godkendt knægtens navn dengang (5½ å siden). Det gik nemt - det sørgede præsten for og det gik glat og kostede da ikke en krone. Han skulle hedde Denniz. Der er andre der hedder det, men det er noget med at hvis under 10 i DK hedder det, skal man søge om godkendelse. Deniz med 1 n var godkendt, men vi ville have det med 2...
Mvh Maria
Imellem sort og hvid er der en masse farver
En god hest har aldrig en dårlig farve. Gammelt ordsprog
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| familiestyrelsen |
|
|
jeg har skrevet til familiestyrelsen igår, og begrundet hvorfor vi vil ha hand skal hedde det, og spurgt hvordan vi får det godkendt som et unisex navn, kan se at der er over 500 unisex navne, så hvorfor skulle Malli ikke også kunne godkendes det er Matti bla. til jer der skriver hvad det betyder på finsk og dig der skriver det betyder blomst, vil i ikke være søde at sende et link hvor jeg kan finde det, så vil jeg printe det ud og vedlægge som begryndelse  Jeg er så vild med navnet Malli, og han kan bare ikke hedde andet, skulle det ikke blive godkendt, selv om vi vil ha det bliver det måske med et k men som en skriver kunne man måske også prøve med y men jeg vil så gerne ha det er Malli  Kuns
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ´betydning |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| betydning |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spammer |
|
|
nu spammer jeg lige denne tråd. fandt dette: Mali Ruler. First born. Fragrant. Name of a demon who was the son of Sukesa and Devavati (in the great Indian epic-Ramayana). Men også dette: Malli Jasmine flower. Boy as pure as jasmine flower. på selv samme hjemmeside som du selvfølgelig får link til Det er baby boy navne  vebtoday.com/babynames/m.html
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hejhej |
|
|
Mit navn blev "godkendt" da jeg skulle døbes Min forældre mente kun det kunne staves på den ene måde, og det blev det så til 
Hilsen Annecathrine & Store Mads Kirk - Fjordhesten kan og vil!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|