Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Barnevogn og alt det andet
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 07:18

Jeg er nygravid og ret overraskende lidt over halvvejs .

Mine forældre vil meget gerne give os en barbevogn og har bedt os om at overveje hvad vi vil ha. Men hvad søger man efter i en barnevogn? Det aner vi intet om og det hele er som sagt meget nyt.

Derudover har vi tænkt at planlægge hvad vi behøver til en start, så tænkte der måske var nogen herinde som kunne give nogle ideer .

Den farligste af vore fordomme er at tro,

at vi ikke har nogen.

0
0
Svar på denne tråd

Det jeg søgte efter - efter råd.
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 08:40

Var en stor liggelængde. Børn omkring 1 års alderen ligger vist som regl et sted mellem 80-86cm, dette er der faktisk mange barnevogn's kasser der ikke kan klare. Eller det kan de godt,med det resultat at barnets hoved næsten rammer det øverste. Min barnevognkasse er 92 cm. Og det burde kunne betyde at min yngste søn kan ligge i den indtil omkring2 års alderen - med plads at være på..

De har jo noget mere tøj / sleepypose omkring sig i vinteråret. Og de der få cm stof fylder meget i en barnevogn..

Det var det råd jeg fik fra min mor (til 4) Og den erfaring var jeg glad for..

0
0
Svar på denne tråd

søg og du skal finde
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 10:22

stooooor længde er en god ting. Vores dreng som var 47 cm ved fødslen, er nu som 13 mdrs omkring 84 cm. Det siger lidt om hvor meget de kan gro! Skal barnet som 1 års- hvilket er rarest eks i DP/VS osse ligge i vognen så længe som muligt skal du ha med maks mål, som vist er 97 cm. Det udelukker selvfølgelig en kombivogn! Børn er nemlig ret ofte meget længere end det eks tøj mv siger de er generalt. Eks er min søn i str 86 - noget i 92, og ellers generalt tæt på helt at skulle over i str 92 (specielt i bluder). Og det er altså tøj der siges at være til 2 årige.

Så vil jeg se efter hva jeg ønsker ved en vogn - tag i butikkerne og rul med dem og få erfaringer om dem fra andre (ikke sælgere!!!).

Eks KAN emmaljunga desværre ha en grim tendens til at være en hel gynge at gå med- jeg finder vores ubehagelig fordi den gynger vanvittigt når man går med den (affjedringen). Den hænger i rupen på trods af der aldrig er vægt på der.

Styret er løst, så når man skal dreje vognen så skal man faktisk løfte/trykke mere ned end nødvendigt nu (hvilket den ik kommer til at hænge mindre af). Og de ter suuuuper træls når man kører, og lige skal rette vognen ind.

Desuden er barnevognskassen ikke fuldt understøttet, men kun på midten.

Til forskel fra Odder som jeg til enhver tid vil vælge en anden gang eks.

De billigere vogne som eks Basson har jeg osse kun hørt godt om. De er prisvenlige og efter hva jeg som sagt har hørt rigtig gode ligeledes.

Det er bare med at komme i gang med at kigge- start på nettet og dan dig et indtryk af priser og hva du kunne tænke dig på alle måder.

Så i butikkerne og afprøve dem, og så skal du nok finde en god vogn.

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

0
0
Svar på denne tråd

Barnevogn og andet
Forfatter: 
Dato:  17-01-2011 13:24

Uh, tillykke med din graviditet, det er sådan en skøn tid at gå og forberede sig på den lilles ankomst og hvem vidste at barnevognsvalg kunne være så svært??

Nå, men vi valgte efter lange overvejelser en Odder Zip på X-dream stel, dvs. letvægtsstel. Her har vi fået en god kvalitetsbarnevogn med langt liggemål - 97 cm - som samtidig vejer mindre end en barnevogn på traditionelt stel og er nem at klappe sammen. Værd at overveje hvis I tit skal have den med i bilen. Vores vogn bruges dagligt i skov og den har en god affjerdring. Det er en stor barnevogn så hvis den udelukkende skulle bruges i by og på shopping, ville jeg vælge en mindre.

Men den opfylder vores behov til brug i skov og strand, som sovevogn og kan snildt bruges til en bytur også.

Ellers kan man jo købe sig fattig i udstyr allerede inden den lille kommer, men husk det faktisk er endnu sjovere at købe ind når babyen først er kommet.

Men gode ting at have klar er:

Soveplads: barnevogn, evt. vugge eller tremmeseng. Lift eller Voksi pose. Vores datter sov i starten i vores seng, kom så senere over i sin tremmeseng i liften så vi har aldrig savnet at have en vugge. Men Voksi posen har vi været super glade for at putte i.

Pusleplads: puslebord og hynde. Vi har bare lagt en pude på bordet vedsiden af håndvasken på toilettet. Havde fået prøver på sæbe, zinksalve osv. i gratispakkerne og først her efter et halvt år skal jeg ud og supplere. Bleer og skumvaskeklude er også gode samt almindelige vaskeklude til daglig vask.

Badekar og håndklæder. Almindelige håndklæder kan sagtens bruges til at tørre den lille i.

Ammepude, uldammeindlæg, almindelige ammeindlæg og brystvortecreme var ting jeg ikke ville have undværet fra starten. Så hvis du tænker på at amme, ja så vil jeg anbefale dig det. Vi havde ikke købt sutteflasker osv på forhånd og vores datter nægtede så også at tage flaske, så godt jeg ikke havde brugt så mange penge på det.

Tøj: tja, alt efter temperement... Men langærmede bodyer og strømpebukser/bløde bukser er nok gode i den første tid. Generelt tøj der er nemt at få af og på!

Stofbleer har vi været glade for - en god stak!

Det var lige hvad jeg kunne komme i tanke om - god fornøjelse!

0
0
Svar på denne tråd

tak for svar
Forfatter: 
Dato:  17-01-2011 14:25

Takker for svar... Venter gerne på flere bud.

Efter mit temperament skal vores valg være baseret på det praktiske... ligefra barnevogn til tøjet. Det skal være nemt og praktisk :-)

Pengene er relativt små, så valgene bliver også taget ud fra hvad der er mest nødvendigt og selvfølgelig godt for barnet.

Så tankerne drejer sig omkring:

- Skifteplads og det nødvendige dertil. (aner virkelig minus )

- Legested/hyggested - tænker på noget med underlag med tæppe på da vi her det lidt fodkoldt.

- Hvad går man efter mht legesager? Til at starte med er det vel sanserne, noget som man kan kigge på måske gribe om. Hvad går man efter her mht materiale?

Har netop erfaret at mine forældre har min gamle babyseng. Den skal blot hentes hjem, pudses lidt og evt. en klat maling. Så skal vi blot finde en god madras, dyne m.m. :-)

Barnevognen kan jeg næsten se ville være en god ting at købe i en stor størrelse. Men sådan en fylder vel en del i en peugeout 206

Da jeg har allergi, er jeg blevet rådet til at amme, så det er planen at jeg skal amme

Modtager gerne flere bud, da jeg ved at jeg bliver snotforvirret i en sådan babyland-butik, hehe. Så det er rart med et lille indblik i hvordan andre har indrettet sig :-)

Den farligste af vore fordomme er at tro,

at vi ikke har nogen.

0
0
Svar på denne tråd

tillykke tillykke.
Forfatter: 
Dato:  17-01-2011 16:13

jeg er selv i uge 31+4 og vi har lige købt barnevogn.

Vi har købt en basson grande da den tiltalte mig mest.

den har langt liggemål på 98 hvilket jeg lagde stor vægt på.

ekspedienten i ønskebørn forsøgte ellers ihærdigt at sælge os en emaljunga, men jeg har hørt og læst så meget dårligt om den at sådan en ville jeg simpelthen ikke have. synes os den er mega dyr.

Vi har givet 3999 kr for Basson Grande og synes at vi får meget vogn for pengene.

nu har vi jo af gode grunde ikk fået den hjem endnu men håber da bestemt den lever op til forventningerne.

Held og lykke med det hele.

JNP

------------------------ oooOOOooo --------------------------

Venter en dejlig dreng med termin d. 17 marts

0
0
Svar på denne tråd

Barnevogn
Forfatter: 
Dato:  17-01-2011 18:23

Du er nødt til at gå i butikkerne og køre og røre ved de forskellige mærker og modeller.

Der findes mange fine brugte vogne, hvis I vil spare lidt på pengene.

Stute: Mht. Emmaljunga barnevogn. Vi købte også sådan en sidst og fik hurtigt problemet med at den hang og man skulle hive op i styret mens man gik - den lignede en hvor jeg havde haft en siddende i benenden. Jeg gik i butikken og klagede og de gav den nye fjedre, uden problemer. Det hjalp! Måske hvis alle, der oplever problemet, klager de så laver systemet om? Jeg er aldrig rigtig blevet super glad for den og ja en kostede ellers rigeligt!

Jeg har flere bekendte der har Basson og Trille vogne, som de er meget glade for - begge er i den billigere prisende

Hvis I har det meget fodkoldt er det måske en god ide med en kravlegård? Den kan også købes brugt. Vi kan ikke undvære vores. Vi købte den for 9 år siden fordi vi havde det fodkoldt og fordi vi havde hund. Så kunne Frederik ligge uden træk og han kunne lige ligge der mens jeg fodrede dyrene.

Vi har stadig den samme kravlegård, den har endda været lånt ud til et hold venner, så den er brugt til 3 børn og den er stadig pæn. Den er i træ og kan jo males hvis man synes den bliver grim - den var BILLIG!

Ellers er det vigtigste en autostol, så I kan komme rundt med baby - og så skal du nok finde ud af hvad lige DU mangler når baby er kommet ud.

Alle os der har prøvet at have baby før kan helt sikkert fortælle om flere fejlkøb og ting vi aldrig har brugt...

Julie

Frederik 07.11.2001

Cirkeline 24.04.2008

Termin (Alfred) 18.04.2011

0
0
Svar på denne tråd

Julie...
Forfatter: 
Dato:  17-01-2011 19:07

det er nøjagtigt det samme her- alle med basson/trille vogne (generalt de billigere vogne) - de har været rigtig glade for deres. og så harj eg endnu ik hørt en som har været utilfreds med sin odder heller ikke (så vidt jeg husker).

Dem elsker jeg personligt - men har ik så mange penge hvis jeg kan få en billigere, næsten lige så god.

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

0
0
Svar på denne tråd

barnevogn
Forfatter: 
Dato:  17-01-2011 20:37

du kal finde en der passer til dit behov, altså skal du transportere den meget i bil eller skal den aldrig klappes sammen da du eks bor i gå afstand fra alt.

vi valgte en brio kompact da den kan klappes sammen uden at kalechen eller hjulene skal af og den kan nemt være i et lille bagagerum, men vi kører meget og derfor skulle det være nemt.

vores datter på 2½ er først kommet ud af den nu, så selv om liggemålet ikke er stort så kan den bruges længe. stabil og funtionel.

jeg prøvede at forestille mig den værst tænkelíge situation at man holder parkeret og begge naboer holder tæt og det @!#$ øsregner og baby græder lungerne ud;), så er det ikke fedt at skulle have kalechen ind på bagsædet og hjulene af inden vognen er klar til pakning;)

mvh louise

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er også
Forfatter: 
Dato:  17-01-2011 22:39

gravid frste gang. Vi har bestilt en emmaljunga, jeg har krt med MANGE barnevogne og den er altså bare den bedste til vores behov. Samtidig betød det også noget at den klarede sig bedst i TÆNK´s test. De har lavet et system så den ikke kommer til at hænge, man kan stramme fjeder eller sådan noget. Min kæreste fik det forklaret, jeg kiggede på noget andet imens. Men de vogne jeg har kørt med har ikke haft problemet (brugte vogne). SÅ ud og trille med flere vogne, gerne brugte og se hvad du godt kan lide :)

I første omgang skal vores bebs bare sove i liften om natten, så det eneste vi skal ankaffe er et puslebord og noget tøj samt stofbleer. Jeg skal også amme. Ellers en pusletaske til man skal ud. Restene tror jeg man finder ud af efterhånden, altså legetøj osv. Det er ikke noget jeg vil købe ind på forhånd ihvertfald.

Sagde Janne

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

em elsker
Forfatter: 
Dato:  18-01-2011 16:54

har en stor dreng og han kunne være der til ca 2 års alderen.

Er igang med nr 2 og det er ikke at se.

Gå efter liggemål, skal den klappes meget sammen i bil mv, jeres terræn - er det til by eller land. Betræk - vaskbart mv.

Tænk praktisk!

Dyr ja, men bare den skønneste vogn jeg kunne tænke mig.

Held og lykke med det hele

Ventetøj sælges. 25 dele. Bukser, bluser, kortærmede ammetoppe, leggins, nederdele, 3/4 bukser mv. Str 42 - xl.

0
0
Svar på denne tråd

hov en rettelse
Forfatter: 
Dato:  18-01-2011 16:56

der skulle stå til min dreng var 2,5 år. og han er lang og faktisk et nummer foran sin alder i tøj

Ventetøj sælges. 25 dele. Bukser, bluser, kortærmede ammetoppe, leggins, nederdele, 3/4 bukser mv. Str 42 - xl.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider