Uh, tillykke med din graviditet, det er sådan en skøn tid at gå og forberede sig på den lilles ankomst og hvem vidste at barnevognsvalg kunne være så svært??
Nå, men vi valgte efter lange overvejelser en Odder Zip på X-dream stel, dvs. letvægtsstel. Her har vi fået en god kvalitetsbarnevogn med langt liggemål - 97 cm - som samtidig vejer mindre end en barnevogn på traditionelt stel og er nem at klappe sammen. Værd at overveje hvis I tit skal have den med i bilen. Vores vogn bruges dagligt i skov og den har en god affjerdring. Det er en stor barnevogn så hvis den udelukkende skulle bruges i by og på shopping, ville jeg vælge en mindre.
Men den opfylder vores behov til brug i skov og strand, som sovevogn og kan snildt bruges til en bytur også.
Ellers kan man jo købe sig fattig i udstyr allerede inden den lille kommer, men husk det faktisk er endnu sjovere at købe ind når babyen først er kommet.
Men gode ting at have klar er:
Soveplads: barnevogn, evt. vugge eller tremmeseng. Lift eller Voksi pose. Vores datter sov i starten i vores seng, kom så senere over i sin tremmeseng i liften så vi har aldrig savnet at have en vugge. Men Voksi posen har vi været super glade for at putte i.
Pusleplads: puslebord og hynde. Vi har bare lagt en pude på bordet vedsiden af håndvasken på toilettet. Havde fået prøver på sæbe, zinksalve osv. i gratispakkerne og først her efter et halvt år skal jeg ud og supplere. Bleer og skumvaskeklude er også gode samt almindelige vaskeklude til daglig vask.
Badekar og håndklæder. Almindelige håndklæder kan sagtens bruges til at tørre den lille i.
Ammepude, uldammeindlæg, almindelige ammeindlæg og brystvortecreme var ting jeg ikke ville have undværet fra starten. Så hvis du tænker på at amme, ja så vil jeg anbefale dig det. Vi havde ikke købt sutteflasker osv på forhånd og vores datter nægtede så også at tage flaske, så godt jeg ikke havde brugt så mange penge på det.
Tøj: tja, alt efter temperement... Men langærmede bodyer og strømpebukser/bløde bukser er nok gode i den første tid. Generelt tøj der er nemt at få af og på!
Stofbleer har vi været glade for - en god stak!
Det var lige hvad jeg kunne komme i tanke om - god fornøjelse!