Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Hvor ondt havde I?
Forfatter: 
Dato:  14-12-2010 14:57

Det er et svært emne, for det der gør ondt på den ene kan den anden nærmest ikke mærke.

Jeg ligger med influenza og en smule feber og mit underliv er bare tungt og ømt. Bliver så nervøs for om der er noget galt, suk, en pylrerøv er man vel!

Jeg har haft ligament smerter, som kommer og går samt en smule plukveer (2 gange). Det er til at tage og føle på, fordi man "kender" smerten. Men det her ømme underliv har jeg ikke prøvet før. Hver gang jeg går på toilettet skal jeg lige tjekke at jeg ikke bløder og ungen er på vej ud.

Jeg skal scannes på fredag og så får jeg svar om alt er normalt :) Men hvor ondt havde I og hvad er normalt (ved at det er meget forskelligt)?

Jeg kan jo stadig ride uden nogen former for smerte, hvilket jeg er lykkelig for :) Jeg er 19+2.

Sagde Janne

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

Lad mig sige
Forfatter: 
Dato:  14-12-2010 15:49

det sådan, jeg var indlagt et døgn til obs for blindtarmsbetændelse.

Så ondt havde jeg.

Mvh. Tine

Klipning tilbydes på midtsjælland og Køge området.

0
0
Svar på denne tråd

det er meget
Forfatter: 
Dato:  14-12-2010 17:21

... almindeligt at føle sig lidt oppustet og øm. Det hele vokser jo dernede, og der skal skubbes og strækkes i alle retninger

0
0
Svar på denne tråd

puh ha...
Forfatter: 
Dato:  14-12-2010 18:06

jamen det er lidt svært - for havde ondt på flere måder sådan set.

Jeg fik giga ligament smerter en kort overgang... Men så mener jeg egentlig de gik væk igen.

Og så led jeg af ekstreme plukveer- dog kunne jeg kun mærke de slemme og de helt slemme... Der var dog en dag de helt slemme nær fik krammet på mig, da hestene skulle afsted og tingene pakkes og med. Jeg rendte helt krumbøjet rundt pga plukveer... Ja det tror jeg da det var, for faktisk var det kun den ene gang det avr så voldsomt... Hmmmmm

Men ellers kan jeg ik mindes at der ellers har været noget - andet end det med dårligt at kunne komme op nogle morgener pga smerter i lænd - og at undersiden af fødderne gjorde uhyggeligt ondt til sidst - og de bøvler endda stadig!

Det skal siges at jeg ahr en ret så god smertetærskel og ik er pylleret på nogen måde.

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes selv
Forfatter: 
Dato:  14-12-2010 18:16

jeg har en fornuftig smertetærskel, brokker mig da ikke over en brækket arm eller lign. Det er nok mere det der med at man ikke ved hvorfor det gør avs.

Var det allerede så tidligt i forløbet i fik ondt?

Sagde Janne

Sælges:

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

mit bækken eks
Forfatter: 
Dato:  14-12-2010 18:41

begyndte allerede i uge 8, hvor jeg skød det hen- for DET kunne det ik være. Det måtte jeg senere sande at det var.

Liga smerterne begyndte VIST et sted mellem 8 og 12 uge mener jeg at det var...

Plukveerne har jeg i hvert fald haft fra siden første jordmoderbesøg- der lå hun mærke til dem (jeg gjorde ikke)...

0
0
Svar på denne tråd

blærebetændelse
Forfatter: 
Dato:  14-12-2010 19:57

er du tjekket for blærebetændelse? Det kan godt give lidt flere plukveer og uro i underlivet. Det er bare når du nu ligger med influenza så kan så meget andet jo nemt følge med.

Hanne

Mor til Villads musen født 0708-09

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har tænkt på det
Forfatter: 
Dato:  14-12-2010 20:21

men jeg husker bare fra barn at så gjorde det ondt at tisse, det sved i urinrøret. Men det gør mere sådan lidt ondt i maven (blæren?) når jeg tisser. Skal da bede dem teste mig på fredag, det kan man vel godt på sygehuset?

Uh de der tanker om at baby er død i maven er altså HÆSLIGE. Har dem på trods af at jeg mærker liv. Er bare bekymret for at der er et-eller-andet med den og det forstærkes når man så har ondt.

Sagde Janne

Sælges:

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

Ondt...
Forfatter: 
Dato:  15-12-2010 09:45

Tror jeg var omkring 22 uger henne da jeg fik noget tilsvarende det du beskriver..

Det begyndte på arbejde, jeg måtte holde pause flere gange da jeg kørte hjem (skulle nok have ladet bilen stå) og da jeg kom hjem gik jeg direkte i seng..

Efter et par timer ringede vi til vagtlægen som bad os komme med det samme .. De kunne ikke finde noget, heller ikke i urinen, men for en sikkerheds skyld sendte de os på fødegangen..

Her var jeg "indlagt" resten af aftenen og den halve nat, og til sidst fandt de en blærebetændelse ...

Fik medicin og efter et par dage gik det i sig selv..

Jeg havde heller ikke de klassiske symptomer på betændelse...

Hellere kontakte lægen en gang for meget - om ikke andet så for at få ro på bekymringerne ...

MVH ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?

Bryllup 20.02.10

Termin 07.08.10

2010 bliver et fantastisk år, intet mindre.. ;)

0
0
Svar på denne tråd

Ingen symptomer
Forfatter: 
Dato:  15-12-2010 10:20

Gavide har ofte blærebetændelse uden yderligere symptomer end lidt murren i underlivet - jeg har haft blærebetændelse et par gange uden jeg selv havde lagt mærke til det, men det blev opdaget da min urin rutinemæssigt blev stixet..

Husk i denne kolde tid at dække maven godt til, underlivet er jo pludselig "maven"

Hvis du er bekymret så ring til din læge eller jdm og få en snak, de vil helt sikkert gerne se dig en gang for meget end for lidt.

0
0
Svar på denne tråd

strammer foran i maven/blæren
Forfatter: 
Dato:  15-12-2010 10:26

Jeg havde i min første graviditet gentagne blærebetændelse, i denne kun en enkelt gang (endnu).

Hos mig er symptomet helt klart at det strammer/smerter foran nede i blære regionen. Jeg troede nemlig heller ikke det var blærebetændelse de første gange, men nu kan jeg kende det.

Jeg huskede også min barndoms symptomer, men din krop er bare helt anderledes under en graviditet.

Straks til læge med en tisse prøve.

Blærebetændelse er ikke ufarligt for dit barn, da de kan forårsage at fødslen går igang.

"Det tar lang tid, at få en gammel ven"

Trakehner FAN :)

Nu også med titlen Mor!

列弗

0
0
Svar på denne tråd

Smerter...
Forfatter: 
Dato:  15-12-2010 10:42

Jeg havde i begge graviditeter over 15 blærebetændelser - blev behandlet konstant! (har så også B-streptokokker og skal have antibiotika IV under & efter fødslen + baby skal måske have efter fødslen).

For mit vedkommende har jeg aldrig rigtig lagt mærke til mine blærebetændelser - SLET IKKE som når jeg havde dem uden at være gravid, hvor det kunne være super ubehageligt.
Under graviditeterne har jeg kun mærket det som jag i underlivet, lidt tyngende fornemmelse og ekstra plukkeveer.

I min førstre graviditet blev jeg sygemeldt med bækkenløsning allerede i 12. uge og i denne graviditet omkring uge 17. Så det med smerter tidligt, det kan sagtens forekomme. Ikke nødvendigvis som bækkenløsning, men som ligamentsmerter, blærebetændelser mm.

Mvh Juliette

Bedækning tilbydes ved champion palominohingsten Shulay Gold Fever

Sommergræs tilbydes Vestsjælland, 500kr/hest

Mor til verdens dejligeste lille prins fra 28-07-09 og en ny melder sin ankomst 02-02-11

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ringer
Forfatter: 
Dato:  15-12-2010 17:40

til min egen læge imorgen, er lidt træt af at jeg ikke kommer i stalden, ligger bare herhjemme og er nederen. Så kan de lige tjekke min urin og mit øre, der også gør ONDT.

Sagde Janne

Sælges:

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  15-12-2010 20:01

Først vil jeg sige at smertetærskel eller ej skal smerter tages alvorligt. Uanset om man kan udholde meget eller lidt smerte. Har man ondt har man ondt. På det punkt spiller smertetærskel ingen rolle.

Men selvfølgelig håndtere vi smerte forskelligt. Nogle er gode til det og kan abstrahere fra det meste.

En alm kendt ting er at hvis man er syg som du jo er for tiden så nedsættes ens tolerance overfor smerte. Har man feber og er træt så udholder man mindre, så du kan sagtens ligge mærke til nogle smerter som har været der før, på en anden måde fordi du skranter med helbredet.

Sørg for at få sovet og hvilet så kroppen kan få ro.

Men er du nervøs skal du søge læge/jordemoder. Er man tryg så kan meget smerte lettere håndteres end hvis man går og er bekymret.

Men selvfølgelig kan der også være noget galt som skal behandles, derfor skal man reagere på smerte uanset om man ellers mener man kan uholde meget eller lidt.

Jeg selv lider af kraftige ligament smerter. I 3-4 måned blev jeg behandlet med morfin. Men jeg har også arvæv på mine ligamenter, så det skal bare gøre ekstra nas!

Men ud over at ligamenterne skal give sig så skal livmoderen jo også. Det er jo en muskel og det er ikke så underligt at man kan blive øm.

Plukkeveer kan også gøre en øm. Babys bevægelser kan være så kraftige at man bliver øm - Jeg selv har 2 gange fået blå mærker på min livmoder fordi jeg er blevet sparket så hårdt. Det er altså ikke en tændstikke baby du har derinde. Den har alligevel rimelige krafter til at kunne forårsage smerter.

Men du kan også have blærebetændelse, glukose i urinen, plukkeveer du ikke aner du har som gør dig øm. Det kan være alt muligt. Er du utryg skal du blive tjekket. At blive tjekket og blive behandlet hvis der er noget kan gøre det lettere for dig at acceptere og tackle smerten. Måske vil den endda forsvinde. Om det så er fordi de behandles medicinsk eller fordi du er tryg er ligegyldigt.

Jeg glæder mig til at høre hvordan scanningen fredag er gået

Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  15-12-2010 20:05

mht blærebetændelse så er musklerne omkring urinrøret lidt slappere end når man ikke er graivd (pga hormoner) og derfor får man ofte ikke følelse af at tisse glasskår eller andre symptomer som man normalt får med blærebetændelse.

0
0
Svar på denne tråd

jamen smertetærskel
Forfatter: 
Dato:  15-12-2010 20:31

spiller da netop en rolle- det er da ik nemt at vide hvornår man måske reelt fejler noget når den er stor- såvel som man måske med en lille ofte tror man fejler noget, hvor man så ikke gør. Begge dele er skam både godt og ondt og spiller da en klar rolle. Det kan da gøre det super svært at definerer noget begge dele

0
0
Svar på denne tråd

tralalal
Forfatter: 
Dato:  15-12-2010 20:39

Uanset hvor ondt man vil mene man har skal er smerten reel. Smerte er en sansoriskoplevelse som uanset hvem der opelver den skal den tages alvorligt. Har man ondt og er nervøs, uanset hvem man er så bør man søge læge.

0
0
Svar på denne tråd

Ingen blærebetændelse
Forfatter: 
Dato:  16-12-2010 18:21

sagde lægen. For en sikkerheds skyld dyrker de urinen til imorgen. Der var heller ikke sukker i urinene :) Så nu glæder jeg mig bare til imorgen, hvor vi skal se den lille igen :)

Så har bare influenza og væske i ørene, så de gør ondt.

Sagde Janne

Sælges:

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider