Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Barnevognssele?
Forfatter: 
Dato:  07-09-2010 20:32

Præcist hvor stram bør en sådan være?

Jeg tænker på at jeg sys jo ik den skal være så stram at han ik lige kan ligge lidt på siden el lig. For han kan ik komme op over kanten el noget fordi den er løs nok til det. Det er tjekket! Han vil heller ik rigtigt kunne sidde det rigtige sted i vognen (selvom der jo da er 2 dimser i hver side til selen) hvis den skal være så stram.

MEN uden at ha en ide om hvordan pokker han har gjort det - så præsterede han skisme i eftermiddags at få sig vendt om på maven MED sele på!! Jeg kunne ik vende ham tilbage for at åbne den, så måtte gøre det mens han stadig lå på maven i vognen... Jeg fik ik helt set hvordan selen lige lå der - så skal ik kunne sige hvordan han har gjort. Men han lå altså der på maven, med selen på en el anden måde under sig nærmest (men uden bare at være rullet om, for den var ikke rundt om siden på ham) - hvis ellers det gav nogen mening... Kan ik forklare det rigtigt

diskuterer helst kun med mig selv- så er der ingen der siger mig imod

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

0
0
Svar på denne tråd

Sele - - -
Forfatter: 
Dato:  07-09-2010 20:39

Hej,

Nu ved jeg jo ikke hvilken sele du har, men alt andet lige, er den monteret forkert - for løst hvis han kan flytte sig om på maven.

Den sele jeg har brugt til vores store datter sidder ret stramt til i bunden af vognen, og den er det ikke beregnet til at de skal kunne ligge hverken på siden eller på maven i.

Den må ikke sidde så løst at han kan blive viklet ind i den, den skal med andre ord have en ret tætsiddende tilpasning. Jeg kan huske at jeg regulerede den til alt efter hvor meget tøj hun havde på.

Nu skal den lille snart i "spænde trøjen" så må nok hellere få kigget på monteringen ;o)

Mvh

Lene

TOPPONY sælges. Hoppe 6 år, 147cm - dressur potentiale i top.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-09-2010 20:56

Sallies sidder tæt til overkroppen, så hun ikke kan få armene ud af selen.

Den sidder helt spændt ud i bunden, da hun er en pige, der flipper skråt, hvis hun kun kan ligge fladt på ryggen. Så Sallie kan trille lidt om på den ene side, og når vi går tur kan hun sidde op på knæene og nå barnevognsstyret.

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  07-09-2010 20:59

jeg kan slet ik forstå hvordan han ahr kunnet komme på maven må jeg erkende. For det brude han altså ik kunne - men det gjorde han jo så.

Jeg må ha strammet den lidt op så - det er nu ik meget den rent faktisk kan strammes, for den er ik ret løs... Men den må strammes helt til så. Er bar spændt på om han så kan sove i vognen el han blir helt hys hvis ik han kan bevægesig det mindste - det var det der skete sidst den var helt strammet til og derfor jeg løsnede en smule.

Det er en trille sele. Den med kliksystem foran og fuld ryg.

Hva faen - vokser han fortsat med 2 cm i mdr så kan han jo snart ik være i vognen når han kommer i DP alligevel hvis der skal være plads til tøj/dyne/sovepose og så er det selvfølgelig uden betydning

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-09-2010 15:45

Måske et dumt spørgsmål, men er det nødvendigt de har sele på når overslaget (kaldes?), altså det der ligger hen over dynen, er lagt over barnevognen. Ville mene at de ikke kunne komme ud/op når det var lagt over?

Sp har nemlig sagt at Julius skal til at have sele på da han er meget stærk (han er snart 7 måneder), kan dog ikke sætte sig op endnu. Det "vildeste" han gør i barnevognen er at ligge sig på siden. Hvad synes i er det nødvendigt?

Mvh

Maria

0
0
Svar på denne tråd

til epinet
Forfatter: 
Dato:  11-09-2010 19:27

Han sætter sig op før du opdager at han kan.

Min søn kan få benene ud af sin voksipose selvom den er bundet op til brystet på ham.

Det jeg gerne vil have frem er, at de kan mere end man lige regner med og de lærer ting før vi opdager at de kan noget nyt.

Din søn skal have sele på. Der er så mange hovedskader på sygehusene hver måned der kunne undgåes ved at bruge en sele i barnevognen.

Jo før jo bedre. Introduceres den tidligt, så brokker de sig ikke når de får den på.

Maria - Voksen begynderrytter med ekspertise i faldteknikker...

Fik fantastiske Kristoffer d. 6. august 2009

0
0
Svar på denne tråd

altså...
Forfatter: 
Dato:  12-09-2010 09:08

nu smed jeg overslag på den anden dag (MED sele) fordi ungen smed tæppet konstant - og lå og hev sig op i armene (rettere PRØVEDE). Og jeg kan hilse og sige de kan hive overslaget af når de prøver at hænge med hele vægten/vægt og barnevognssele i den.

0
0
Svar på denne tråd

overskriften
Forfatter: 
Dato:  12-09-2010 09:29

altså vores opdagede vi først kunne sidde op, da vi kom ud og skulle hente ham i vognen fordi han var vågen, og så sad han... Vi havde sele på.

Han sætter sig snildt med overlæder på, og kan kravle ud af sin voksi hvis ikke der var sele i.

.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-09-2010 20:04

Tak for jeres råd .

Må vist hellere give den lille bandit en sele på, håber ikke han bliver for hidsig .

Mvh

Maria

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider