Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Hvornår er hun klar til at smide bleen??
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 13:10

Astrid på 2 år 3 mdr gør indimellem tegn til at være parat til at smide bleen - for så den næste dag slet ikke at være klar.

Hvornår ved man at det er tid??

Nu tisser hun på potte inden puttetid til middag og inden putning, og engang i mellem laver hun også stort på potte. Har gjort begge dele på toilet også. det er jo rigtig godt.

Men spørger jeg hende i løbet af dagen, sir hun nej (spørger max 1-2 gange om dagen. Til morgen når hun står op også en gang om eftermiddagen)

Hun er begyndt at komme og sige hvis hun har lavet i bleen - men så er det jo sket.

Hvornår ved man at NU er det NU?? Vil jo ikke presse hende, har jo blot reageret på hendes interesse indtil videre.

Men hvad er næste skridt??

Hendes kusine smed bleen inden hun var 2 - men laver stadig en del uheld, hvor jeg så tænker om det alligevel var for tidligt..

Jeg vil jo bare gerne gøre det på det HELT rigtige tidspunkt - men hvornår er det???

Arbejder som sygeplejerske

- Og MOR til Astrid, født 24.04.08!

OG til Andreas, født 10.09.09!

0
0
Svar på denne tråd

tisse tid
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 14:23

Hej,

Med det du beskriver, er det alt for tideligt. Men det er NU du skal gribe chancen. Jeg er ikke tilhænger af at spørge børn, skal du tisse? For børn mærker først blæren er fyldt, når den er lige ved at rende over. I stedet ville jeg sige; Nu skal du på potte, skal vi læse en bog der ude? Så hun forbinder det med en hygge stund, og lærer at tømme blæren, inden den render over. Det gør du så hver anden time - ja det skal altså til så tit ;o)

Jeg tager ikke bleen af, før der kun er ganske få uheld i den. Det er synd hvis de skal opleve nederlag.

Husk nogle børn er 2 år andre 4 før de kan styre blæren!

Mvh Lene

0
0
Svar på denne tråd

Her......
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 14:43

Her hos os er Emma lige blevet renlig 2½ år gammel. Hun har inden hun smed bleen haft enkelte tissegange på potten. Hun har i en lang periode været tør i lang tid af gangen, ifølge hendes DPmor et tegn på at hun kunne styre blæren.

Hun viste meget interesse for potten når hun var sammen med fætteren som brugte den. Ellers sagde hun nej.

Jeg besluttede i sommerferien at tage bleen af og så talte jeg med hende om, at hun måtte få en vingummibamse hvis hun tisse eller lavede stort.

Den fangede hun lynhurtigt Hun havde hun et par enkelte tisseuheld i forbindelse med at hun sov og de første par gange hun skulle lave stort sagde hun det, når hun var igang, men det skete kun 2 gange herefter blev det også gjort på potten.

Det kan godt være at det ikke er alle som anbefaler bolsche metoden, men her var den effektiv. Da hun fik de sidste fra pose nr. 2 efter 2-3 uger, så viste jeg hende, at den var tom og hun har ikke spurgt efter vingummibamser siden.

Jeg ville da prøve et par dage uden ble hvis jeg var dig, hun lyder som om hun er ved at være klar. Jeg tror du ret hurtig vil fornemme om hun er klar eller ej derefter.

Med venlig hilsen
Bettina

mor til Emma og venter en baby igen til januar :-)

0
0
Svar på denne tråd

Meget forskelligt
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 18:18

For det første må du aldrig sammenligne dagsble og natble. Bare fordi et barn er tør og ren igennem dagen, betyder det ikke renlighed om natten.

Det med at sætte barnet på toilet hver anden time fx, giver ikke som sådan et renligt barn. Jeg vil ikke sige det er en skidt ting at gøre det, for selvfølgelig er det bedre at de gør det i toilettet end i bleen. Du skal bare ikke forvente at det kommer hurtigere af det.

Når så du er nået så langt at barnet siger til, så skal du krydse fingre for at du ikke får et "dovent" barn, som ikke gider gå på toilet fordi man skal droppe legen lidt. Ligeledes går de som regel et skridt tilbage når de bliver pakket ind i vintertøj og regntøj. Det tager jo lang tid at få alt det tøj af, og nogle gange vælger de bare det letteste lige her og nu. Det er at gøre det i bukserne.

Det at et barn siger til når de lige har gjort det er et skridt i den rigtige retning, men stadigt ikke helt nok. Så lad bleen blive på indtil barnet selv siger ok for det

Med venlig hilsen

Lena

0
0
Svar på denne tråd

det er altid svært
Forfatter: 
Dato:  18-08-2010 07:10

tror det er meget frskelligt hvornår de er klar..vores datter bliver 2 til november og er meget interesseret i at tisse på potten..

Når jeg morgentisser, gør hun det også. Potten står lige ved siden af toilettet, og hun skal sidde på fuldstændig sammen måde som mig Jeg spørger hende næsten hver gang jeg går på wc om hun vil med ud og tisse og ca 50'% af gangene siger hun ja..nogle gange tisser hun og andre gange sidder hun bare og snakker.

I vuggestuen sidder hun på wc både før og efter middagslur, og det vil hun selv,da de STORE piger j sidder der de store piger har er i meget meget høj kurs..De presser hende ikke, men har hun lyst kommer hun på..

Forleden lavede hun også i vuggestuen, og var hoppet ned i et kæmpe spring grinet og klappet af sig selv, og resterne endte på gulvet, hvorefter hun pænt havde lagt det itoilettet..

SÅ havde hun sagt til den ene pæd: Smukke Sally tisser på wc?? ( Smukke Sally fra Bøllebob sangene har også en høj status)

Nogle gange tager vi bleen af et par timer om eftermiddagen, og ind i mellem siger hun selv hun skal tisse og så skynder vi os ud.

Har hun lavet i sin ble siger hun det med det sammen

min venindes pige på 2,5 viser ingen interesse for potten eller wc,så det er nok meget forskelligt

0
0
Svar på denne tråd

johanne på snart to (3 okt)
Forfatter: 
Dato:  18-08-2010 09:19

er lige begyndt at interessere sig en smule for tis! Hun sætter sig af og til på potten (med tøj og ble) og siger at hun tisser - det tror jeg egentlig også hun gør. En aften ville hun gerne prøve at tisse på potten, men det tog for lang tid og hun endte med at rende rundt med bar røv - og så kom hun selvfølgelig til at tisse, hvilket hun selv synes var ganske forfærdeligt (og vi sagde jo alt det der med at DET gør ikke noget, vi tørrer bare op etc!).

Imorges gik hun også lidt rundt med bar røv - det plejer hun egentlig ikke at ville, hun vil helst have ble på med det samme. Så tissede hun på gulvet og hentede mig og pegede bekymret på gulv og sit ene (våde) ben. Jeg ved ikke om hun er ved at teste hvad der sker - altså tester blæren, hvad sker der når man "giver slip" mm?

Christina ..Prinser og Prinsesser

Find mine billeder på

www.skingurs.dk

:-)

0
0
Svar på denne tråd

Ingen ble.
Forfatter: 
Dato:  18-08-2010 13:37

Hejsa.

Herhjemme har vi Emma på to år og to mdr. Vi bruger altid Pull up pants til hende, for så kan hun selv tage dem af og på. Hun gider ikke rigtig potten, men kan til gengæld selv kravle op på toilettet, som hun så bruger flere gange om dagen. Som regel tisser hun, men laver sjældent mere end det.

Når hun bliver afleveret i DP ca 9.30 har hun efterhånden sjældent tisset i bleen endnu. Jeg ved ikke hvornår hun ( eller andre ) er klar til at smide bleen, men tror det komme lidt af sig selv. Vi kan vel mærke det på hende tror jeg.

Håber bare hun bliver blefri inden marts, når den næste kommer : )

Held og lykke barn og ble.

Stine

Forhandler af Sitbag, en ny type kørepose til babyer og småbørn.

www.sitbag.dk

Eller send mig en personlig besked.

0
0
Svar på denne tråd

Blefri
Forfatter: 
Dato:  18-08-2010 18:43

Jeg har også sådan en knap to-års (12. oktober), som er blevet interesseret i at sidde på potte. Siden hun var omkring halvandet har hun været god til at bruge potten. Jeg tror, det kan tælles på en hånd, hvor mange gange hun har haft en lorteble siden dengang.

Hun tisser nu stadig rigtig meget i bleen. Hun kan godt sige til, at hun skal tisse og så komme ud på potten, men ligeså ofte tænker hun ikke over det. Hun siger oftere og oftere "tisser", når hun gør det i bleen, men hun er ikke klar til at komme af med den endnu.

I sommer har hun rendt i haven uden ble, og stort set hver gang hun steg op i sit kolde badevand i badebassinet har hun skullet tisse. Så fik hun nu en svømmeble på Men det viser mig, at hun slet ikke er klar til at undvære sin ble. Jeg gider altså heller ikke rende på potten med hende flere gange i timen - så er det stadig nemmere med bleen. Det tager jo en god rum tid derude, for vi skal læse hver gang.

mvh Stine

http://www.sk-farm.dk

Nu med avlshingst! New Park Tamerlane 82 cm

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider