Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Jeg har født ..
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 07:35

Beklager det tog lidt tid, men sådan en FB tager da alligevel lang tid at skrive...;).. I hvert fald når man meget dårligt kan løsrive sig fra sin lille pige... ;) ...

Fødselsberetning ... :) ..

Torsdag d 12.08.10 kom vores skønne lille datter til verden efter et forløb på 23½ time.. Født uge 40+5 med en længde på 51 cm og en vægt på 3380 gr..

D 11.08 kl 01 vågner jeg og skal tisse.. Går på toilettet og snakker imens lidt med manden der står under bruseren, på vej i seng.. Undrer mig lidt over det fortsætter med at løbe og efter små 5 minutter går det op for mig hvad det egentlig er ..

Siger til manden at vandet gået, tager et bad og smutter i seng .. Ved 02.30 tiden kommer de første små uregelmæssige veer og jeg får kun sovet en enkelt time inden det er tid til at stå op og følge Junior til første skoledag ..

Ringer til fødegangen kl 7 og aftaler at møde derinde kl 11 til tjek, de så helst jeg kom med det samme, men manden skulle jo være med Junior i skole til kl 10 og da jeg ingen veer havde så jeg ingen grund til at skulle ringe til fasteren som ellers var back-up til at tage med Junior hvis nu ..

Undervejs til fødegangen smutter vi lige forbi jobbet og hilser på en måbende chef (hun havde jo fået en sms om morgenen om at vandet var gået) .. Manglende et par dimser til min barnevogn, så dem kunne jeg jo lige ringe til Odder og bestille .. ;)

På vej til FG tager veerne lidt til, dog stadig hverken regelmæssige eller noget der gør ondt..

På FG er der travlhed og først 11.45 kommer jeg ind og får kørt en kurve.. Alt er fint og vi bliver enige om at vi kører hjem igen og afventer veer.. Hvis ikke de kommer af sig selv skal vi møde kl 8 næste morgen til igangsættelse ... Vi fik valget om vi ville sættes igang med det samme eller vente og se tiden an... Da mit ønske var at føde i vand var den beslutning ikke svær - det var kun muligt hvis der kom veer af sig selv indenfor 24 timer efter vandafgang..

Vi havde lige et par ting der skulle ordnes nu vi var i Esbjerg, så vi får handlet det meste og som sidste stop skal vi lige i Bilka ... På vej hertil begynder veerne at bide noget til og jeg beslutter at blive siddende i bilen og blot sende manden op efter en pølsemix så jeg kan få lidt at spise ..

Da han kommer retur er der 3 min mellem veerne og de varer lidt over et minut... Ringer til FG og vi bliver enige om jeg bare kommer med det samme...

På FG får vi med det samme en stue og bliver tilset af verdens sødeste JM .. Gammel garvet rotte der bare læser mig med det samme .. Her er klokken ca 14 og jeg er 3-4 cm åben ..

Kommer i brusebad og klarer veerne ok men de bliver bedre og bedre.. Efter en time - halvanden opdager jeg at jeg har fået en stue uden kar og mit ønske var jo at føde i vand .. Nævner det for Ida, vores JM, som siger at jeg ikke var blevet spurgt da der ingen ledige stuer med kar var da vi kom.. Men der er netop ved at blive en ledig og hun ville straks sørge for den blev rengjort så jeg kunne komme i ...

I mellemtiden får jeg akupunktur som ikke tager smerterne men til gengæld gør mig dejlig afslappet .. (Det var jeg nu i forvejen, fik meget ros for min vejrtrækning) og får varmepuder der dog heller ikke giver det vilde .. Manden finder på at trykke imod på min lænd under hver ve og det hjælper faktisk rigtig meget..

Omkring kl 16 ligger jeg og hygger mig gevaldigt i fødekaret, inden jeg kom i var jeg 7-8 cm åben og overskuddet var stadig stort- for nu var der jo en ende inden for rækkevidde..

Desværre skal Ida her forlade os og istedet får vi nu Karen.. Hun starter med at jage mig op af vandet, jeg skal have kørt kurve da hun mener hjerterytmen er for høj.. Prøver at forklare hende at baby's rytme under hele graviditeten har ligget på 148-154 i hvile og op på 160-170 under aktivitet ... Den ligger nu på 154 hvilken hun syntes var alt alt for højt ... Og lytte ville hun ikke ..

Kurven bliver sat på og mit overskud ryger af pommerns til.. En JM der ikke lytter er ikke just fremmende for fødslen og desværre krymper jeg til ca 5 cm ..

Karen beordrer derfor Vedrop og jeg forlanger smertestillende.. På dette tidspunkt er det eneste der kan tilbydes Epiduralen, jeg takker ja og hun ringer med det samme efter narkoselægen ..

Han kommer inden der er gået 10-15 min og får lynende hurtigt lagt blokaden - hvilket jeg stort set ikke bemærkede.. Han var knaldhamrende dygtig og Kenneth som han hed, blev min nye bedste ven ... ;) ..

Med drop og blokade går det støt og rolig fremad, mit overskud vender så småt tilbage og jeg hygger mig egentlig lidt med at ligge der..

Kl 23.45 kommer de rigtige presseveer og jeg er fuldt åben.. Sikke en befrielse det var at få lov at presse.. Epi'en var lagt helt perfekt, jeg kunne fint mærke presseveerne og arbejde med dem..

00.35 kommer lillepige så til verden, perfekt velskabt og med fuld score.. Afføring med det samme og efter ganske få minutter ligger hun og smasker.. Den stolte far klipper navlestrengen med tårer i øjnene og jeg er bare så stolt over ham..

Moderkagen bliver født og jeg skal syes sammen, slap med en bristning Grad 1, kun indvendigt.. Så snart de er færdige med at rode med mig bliver jeg sat lidt bedre tilrette og jeg ligger hende til.. Hun sutter med det samme, mors dygtige pige..

Omkring 03 tiden kommer vi ind på familiestuen, hun sutter stadig og jeg er helt klar til at køre hjem ... Min mand havde dog ikke mod på det allerede og jeg snakker med JM om hvad muligheder vi har da jeg helst vil have min mand hos mig ...

Vi bliver enige om PatientHotellet da Martin her kan indlægges med mig og JM går op for at aftale det med BarselsGangen... Fra dem er der også stor service da de har en ledig 2 sengs stue jeg må få alene og hvor de så kan redde op til Martin... Vi holder dog fast i hotellet da jeg jo gerne vil være "i fred" .. Vi bliver flyttet hertil og der kommer en fra Barselsgangen og viser os rundt og lige kigger på lillepigen der stadig bare ligger og sutter..

Vi får besked på at ringe op på BG næste morgen når vi vil pusle hende, så vil de lige komme og undersøge hende igen .. Vi får sovet et par timer, hun ligger bare lige så fint i sin vugge og hygger sig..

Ved ca 9 tiden kommer de og kigger og jeg nævner at jeg gerne snarest vil udskrives.. Hun kigger noget forbavset på mig og siger så hun vil snakke med FG, da jeg jo indtil 24 timer efter fødslen sådan set hører til hos dem og da jeg allerede vil hjem er det at betegne som en ambulant fødsel ...

De går dog med til at udskrive mig da de kan høre jeg er helt tryg ved det og hun allerede sutter korrekt .. Med baggrund i min uddannelse (landmand) kender jeg en del til mælkeproduktion og langt hen af vejen er forløbet jo ens om det er ko eller kvinde... De griner de noget af, men som den JM der udskriver mig sagde "Jamen for fanden vi er jo alle pattedyr" ...

Så kl 13 ca forlader vi sygehuset med en fantastisk lille prinsesse på 51 cm og 3380 gram ..

På vej hjem kører vi lige forbi min mor og viser vidunderet frem - og da vi kommer til Ribe vil jeg lige forbi arbejdet for at købe lidt tøj til hende... Chefen var lige så målløs som da jeg dagen før stod der efter vandet var gået ... ;) ..

Herhjemme går det bare super godt, mælken løb til natten til lørdag, altså allerede 2 døgn efter fødsel og pigebarnet har en god appetit.. At hun så sover hele dagen og er vågen natten igennem, det må vi ændre på lige så stille og roligt ... Skal bare lære at sove om dagen istedet for at rende i Bilka, på Korskro osv.. ;) ...

Junior har endnu ikke den store interesse i lillesøster, men det skal nok komme lige så stille når vi alle sammen kommer ind i en rytme.. Han startede jo også i skole onsdag og har så været hos hans mor indtil søndag eftermiddag (for at han ikke skulle komme til at føle sig til overs) ... Så han skal lige fordøje det hele og det får han selvfølgelig fred og ro til ..

MVH ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?

Bryllup 20.02.10

Termin 07.08.10

2010 bliver et fantastisk år, intet mindre.. ;)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 08:01

Dejlig læsning.. STORT tillykke.

Lyder som om du har haft et rigtig godt fødselsforløb. Skønt!

Og så er det sagt!

(Med forbehold for ændringer)

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 08:01

med vidunderet

Billeder?

Tina - nu med søn & Anastasia

Anastasia søger part 2-3 gange om ugen: www.heste-nettet.dk/lodge/45094/ hest/192323/

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 08:08

Stort tillykke med den nye titel som mor :D det er en helt fantastisk følelse :D

Sikke en god fødsel du havde. Men man kan altså ikke fortælle FBér uden billeder :D :D

Glæder mig til at se den lille prinsesse. HAr i fundet et navn??

Nu mor til jordens

smukkeste pige

Alice Sofia

13. Februar 2010

3330 g og 53 cm lang

0
0
Svar på denne tråd

det var godt
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 08:10

endelig at høre fra dig :-)

Rigtig mange gange tillykke :-)

Christina ..Prinser og Prinsesser

Find mine billeder på

www.skingurs.dk

:-)

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke!
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 17:09

Stort TILLYKKE med prinsessen!

Og sikke en dejligt detaljeret fødselsberetning, lød til at have været en god oplevelse.

Glæder mig til billeder!

Har i fundet et navn til den lille pige?

Stutteri Vica - Avl og salg af welsh sec. D

v/ Vicky Stolberg og Camilla Alring

http://stutterivica.dk

En gang Welsh, altid Welsh.....

Nu med en lille guldklump i maven, der har meldt sin ankomst d. 23/08-10

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 18:26

Stort tillykke med jeres lille pige... hvad skal hun hedde?? og kom da endelig lige med et par billeder... lyder til at du har haft en rigtig god fødsel...

Hilsen Jeanette

Ejer af skøn haffe...

venter en lille prinsesse i slutningen af marts...

0
0
Svar på denne tråd

Stort..
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 19:35

Tillykke!!

0
0
Svar på denne tråd

lllllllllll
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 21:34

Sikken en dejlig beretning om en god fødsel. Stort tillykke med pigen

Støt børnecancerfonden
www.boernecancerfonden.dk

Mor til Jeppe født 16/8-03 og Eskild født 25/8-09.

....og Fina fra Thurø, Fála fra Nøddegården og selskabshyppen Candy i stalden!

0
0
Svar på denne tråd

Mikkeline...
Forfatter: 
Dato:  18-08-2010 12:07

Lillepigens navn blev Mikkeline ... :) ... Kravet var at det skulle starte med M.. Og vi vaklede længe mellem Merle, MiaMaya og Mikkeline...

Men vi blev enige om at kom hun til at slægte sine forældre det mindste på, så blev hun jo næppe sådan en lille sminkedukke .. Nærmere den i klassen der kan kravle højest op i træerne og senere har den mest tunede knallert .. ;) ..

Og sådan en pige skal jo ikke have en tøsepigenavn .. ;) ...

Billeder skal jeg lige se om jeg kan ligge ind, aner ikke hvordan man gør .. :) ...

MVH ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?

Bryllup 20.02.10

Termin 07.08.10

2010 bliver et fantastisk år, intet mindre.. ;)

0
0
Svar på denne tråd

maneater ;-)
Forfatter: 
Dato:  18-08-2010 13:32

mikkeline 1½ døgn

Christina ..Prinser og Prinsesser

Find mine billeder på

www.skingurs.dk

:-)

0
0
Svar på denne tråd

skøn tøs
Forfatter: 
Dato:  18-08-2010 19:56

mums en skøn tøs du har der. Og vidunderligt navn :) Tillykke med hende

Hanne

Mor til Villads musen født 0708-09

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider