Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Nysgerrig...Epidural...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2010 18:26

Her for godt 1½ år siden gik jeg i fødsel og kom på fødegangen på et tidspunkt. Her bad jeg om en epidural, hvilket jordemoderen var noget imod, da hun mente jeg ville føde indenfor få timer...

Men jeg insisterede og dermed troppede der et styks narkoselæge op for at give mig den.....

Efter adskillige forsøg på at lægge den rigtigt, måtte han give op pga. gentagen knoglekontakt og dermed måtte jeg klare mig uden, hvilket jeg så også gjorde.

Hvor ofte sker egentlig det? -at det ikke kan lade sig gøre??

Jeg synes da ikke, at det er det, man hører alleroftest at en epidural ikke er mulig....

/musseh

0
0
Svar på denne tråd

Jeg fik lagt
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 10:29

en, hvor jeg godt kunne mærke at den summede i tæerne og tog det værste af ve smerterne, men efter 30 min så virkede den ikke mere.... narkose lægen blev kaldt på stuen og lagde den om, jeg kunne mærke at den virkede i den ene fod, men tog slet ikke smerterne - så de tilkaldte narkose overlægen og han undersøgte mig og den sad hvor den skulle, hvilket jeg ikke tvivlede på da jeg jo kunne mærke, at den summede i den ene fod.

Efter 10 min snak mellem lægerne valgte de at give mig dobbelt dosis af smertestillende igennem den og jeg skal love for, at den så virkede. Jeg fik en fødsel der var helt smertefri, men det gjorde desværre at jeg ikke kunne mærke presse veerne, så jordmoderen måtte guide mig igennem hvornår jeg skulle presse.

Skal jeg have flere børn vil jeg gerne have en igen, jeg har aldrig haft så mange smerter i min lænd før og med en fødsel på 87 timer fra start til slut må jeg indrømme at de sidste 3 timer, hvor den virkede var som at være i himmelen

0
0
Svar på denne tråd

epidural
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 16:08

jeg fik lagt epidural da jeg fødte, den blev lagt forkert så jeg blev lam i det ene ben. Den havde været perfekt hvis jeg feks skulle have haft nyt knæ. Jeg kunne seriøst IKKE styre mit ben, det måtte min kæreste holde under hele fødslen.

De kom så igen og lagde en ny, men uden den store effekt :(

Der gik 12 timer før jeg igen kunne gå forsigtigt på benene.

Med venlig hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd

Epidural.
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 17:46

Under begge mine fødsler har jeg fået lagt en epidural, og begge gange med succes.

Begge gange gik det nemt med at få den lagt, og begge gange har den virket efter hensigten.

Jeg har været smertefri under udvidelsesveerne, og har fint kunne mærke presseveerne.

jeg har begge gange med støtte kunne bevæge mig til og fra toilet, men dog følt mig en anelse "føleforstyrret" i benene.

Så herfra kun positive beretninger .

0
0
Svar på denne tråd

Pyha....
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 20:29

Tjah. Jeg fandt jo så aldrig ud af om en epidural var noget for mig eller ej. Det eneste jeg fik ud af den seance var at jeg havde en usandsynlig øm ryg efter alle de forsøg på at stikke ind i mellem ryghvirvlerne.

Det jeg fik at vide var, at jeg havde meget tætsiddende ryghvirvler, hvilket åbenbart gjorde at epidural ikke kunne lade sig gøre....?

/musseh

0
0
Svar på denne tråd

Epidural.
Forfatter: 
Dato:  24-07-2010 09:54

Jeg fik også en epidural da jeg skulle føde Emma. Den virkede så godt at jeg ikke kunne mærke noget fra taljen og ned. Jeg måtte så også føde med føddernemi bøjle, da jeg jo heller ikke kunne styre mine ben.

Lægen ramnte desværre en nerve ved ryggen, så den dag i dag bøvle jeg stadig med rygsmerter nogle gange. Desværre tit når jeg rider og når eg sover...

Men tror nu stadig jeg vil have en, hvis fødsel nr to bliver lige så lang og hård ( 24 timer )

Held og lykke

Stine / www.sitbag.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider