|
|
| Vasketøj |
| Forfatter:  |
Maria G |
| Dato:  |
20-06-2010 18:22 |
|
Hvilke mærke vaskepulver bruger I, pulver eller flydene, og hvilke temperature vasker I ved? Jeg bruger neutral og vasker ofte en hurtig vask på 30 eller 40 grader. Jeg synes bare ofte at jeg får skjolder af vaskepulveret på tøjet, som om det ikke er opløst ordentligt... Så hvordan og i hvad vasker I tøj?
Maria Mor til Silje 30.05.07 og William 11.06.10 Væghængt puslebord købes - skriv pb hvis du har et du vil sælge til rimelig pris!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg bruger |
|
|
Jeg bruger Flydende Neutral. Nogengange kan jeg også få skjolder eller striber på tøjet, men det skyldes vist mere at vandet - grundet dårlig afløb - ikke kan rende hurtig nok ud af maskinen. Men det er blevet meget mindre efter jeg har skiftet fra pulver til flydende. Pia
Team Østerled Fjordheste i Sport * Nu mor til 2 dejlige piger *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi bruger.... |
|
|
neutral flydende, vasker som regel på 40grader, men afhængig af hvad det er, så også 30 og 60 - hvis det er tøj vel og mærke. Vi har ingen problemer med skjolder. Mvh Juliette
Bedækning tilbydes ved champion palominohingsten Shulay Gold Fever og OX-hingst Shaklan Ibn Saskatoon
Sommergræs tilbydes på Vestsjælland, 500kr/hest
Mor til verdens dejligeste lille prins fra 28-07-09
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ************ |
|
|
Jeg bruger neutral pulver Vasker udelukkende en hurtig vask på 30 grader. Udover koge selvfølgelig  Har aldrig oplevet skjolder, pletter eller lign. Tror aldrig jeg kommer til at bruge andet 
Nu mor til jordens smukkeste pige Alice Sofia 13. Februar 2010 3330 g og 53 cm lang
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skjolder |
|
|
Vi havde problemer med hvide skjolder på tøjet med vores tidligere vaskemaskine. - En ellers nok så dyr AEG. Den døde for et lille års tid siden og vi har ikke haft skjolder på tøjet en eneste gang med den nye maskine. Vaskepulveret er enten fra Netto eller Biotex. Vh Heidi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg vasker allerhelst med Änglamark, men løber jeg tør, og har ikke fået fyldt op på lageret, så bruger det parfumefrie, som er i nærheden. Typisk den fra ALDI eller Føtex. Jeg bruger pulver, og bruger eddike som skyllemiddel, hvis det er tøj, som ikke ryger i tørretumbleren. Oftest vasker jeg et økonomiprogram på 40 eller 60 grader. Hurtigvask bruger jeg meget sjældent, da jeg ikke synes det vasker ordentligt rent, ej heler er det særlig godt for miljøet. Lidt hellig er man vel.... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nautral pulver |
Hanne GJ |
20-06-2010 19:10 |
|
vi bruger neutral pulver og har aldrig oplevet det med skjolder fra sæben. Pas på du ikke putter for meget sæbe i, jeg tror nemlig at køber man noget lidt billigt hvor der også skal bruges en del så klumper det nemt sammen og tænker at det så kan give skjolder...ja jeg ved det ikke. Vi vasker 40 grader alm tøj og 60 er kogevask hjemme hos os. En sjældengang får det 90, men det bliver rent alligevel og 60 er jo nok til at slå ihjel.
Hanne Mor til Villads musen født 0708-09
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fællesvask |
little-horsie ♥Blaze♥ |
20-06-2010 20:07 |
|
vi har fællesvaskeri her hvor vi bor og jeg ved ikke hvad mærket hedder de bruger men det er allergimærket og parfumefri.
?? (Kage)
Nu med en lille dreng i armene født den 9/2-10
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| jeg bruger |
|
|
Neutral pulver og skyllemiddel. Jeg vasker på 40 og 60 grader (ellers sidder baktaerierne jo stadig der i). Jeg har ingen problemer med skjolder el lig. Men jeg bruger heller ikk den mængde man påstår, for det er simpelthen for meget. Det siger vaskemaskine manden der i sin tid var nede hos os osse. Man skal ikke bruge mere end en håndfuld med mindre man vil ødelægge maskinen
RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010 Du vil altid være i mit hjerte skønne basse - æret være dit minde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vasketøj |
|
|
Hej Vi vaske undertøj, strømper, klude, håndklæder, sengetøj og sådan ved 60 grader så alle baktusserne kommer væk. Alt andet vaskes ved 30 grader som de nye anbefalinger er og det bliver altid rent. Vi bruger også neutral i pulverform. Jeg har en enkelt gang eller to prøvet det med at pulveret ikke bliver skyldet ordentligt ud, men mon ikke det er fordi der er overdoseret? Nogle af legekammeraterne bruger ikke neutral, jeg er ved at blive kvalt af "stanken" af vaskepulver i Deres tøj.  Hilsen Jette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rent eller snavset |
|
|
Vi bruger også neutral, men efter Johanne er blevet så stor og iøvrigt er et meget aktivt barn, bæliver tøjet ganske enkelt ikke rent længere, hverken på 30, 40 eller 60 grader. Alt det pæne arvede tøj er nu plettet og æv at se på... måske andre vikler deres barn ind i div. kæmpehagesmække mm - men det haaaaaader hun!! hvordan holder i tøjet rent? ... Min svigerfar var her i fredags. I flere timer efter lugtede huset af skyllemiddel!!! Adder!!!!
Christina ..Prinser og Prinsesser Find mine billeder på www.skingurs.dk :-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
jeg bruger biotex og vanisch og jeg har ingen pletter selvom jeg kun vasker på 30 grader
Går gennem ild og vand for mine heste 28-11-07 blev Emma født 17-02-10 blev Elvira født
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pletter - til Skingur |
|
|
Hej Jeg hader pletter!!! Vores har haft store hagesmækker Nå men jeg putter almindelig opvaskemiddel på pletten, og så i vaskeren med det. Hænger det ud i sommersolen og vupti har solen fjernet resten af pletten. Det er faktisk kun mælke-bøtte-saft jeg ikke får væk ;o) Hilsen Jette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| navnet? |
|
|
jeg bruger det billige fra Bilka. Det koster 20kr for 3kg og er uden parfume. Det er jeg fint tilfreds med. Prisen er specielt god i forhold til f.eks Neutral
Mor til Nova den 8/11-2007 og Vega den 7/5-2010 Life is what happening while you´re busy making other things:-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|