da vi i sin tid flyttede til løgstrup, fik jeg oliver skrevet op til DP, fik afvide at der gik 2 md, hvilket passede med at min barsel var slut, og jeg ville være højgravid med daniella... da jeg så efter ca. 3 mdr, stadig ikke havde hørt noget ringede jeg ind.... fik afvide at jeg skulle ringe 2 mdr. før jeg skulle bruge en plads, hvilket jeg jo havde gjort... jeg bad så om en plads hurtigst muligt, jeg gik hjemme med oliver, var højgravid og havde bækkenløsning, måtte ikke løfte på ham, men han kunne jo ikke gå.....ikke nemt...
der var så mangel på DP i løgstrup, så plads kunne vi ikke få, jeg rykkede mange gange....
vi fik så lejlighed i viborg, og ringede så ind og bad om en plads der istedet, men 2 dage efter fik vi en plads i løgstrup.... jeg ringede igen ind og sagde at den kunne vi ikke bruge vi skulle have en i viborg, fik så afvide at vi slet ikke var skrevet op i viborg... hmmm bad så den rare dame om at gøre det... det kunne hun ikke og hende der skulle gøre det var på ferie.... øhhhhh tog derind, for skrives op skulle vi, for jeg skulle føde en md efter....
her får jeg igen afvide at jeg ikke kunne skrives op, da personen der skulle skrive mig op havde ferie og ingen andre kunne gøre det.... så jeg måtte gå skuffet hjem... da jeg kom hjem havde jeg så fået en mail fra en fra kommunen som jeg havde skrevet lidt med ang. noget andet... hun havde overhørt min samtale dernede og havde nu skrevet os op, og 14 dage senere fik vi en plads....
var så heldig at få samme DP til begge børn, men da min DP valgte at tage orlov fik vi igen problemmer, 14 dage før hun stoppede havde vi stadig ingen plads, ringede ind og fik afvide at vi fik tilbudt en ca. 4 uger før de skulle starte der... øhhh der er 14 dage til... nå det eneste de kunne tilbyde os var plads ved 2 forskellige DP'er med en ½ times gang imellem, vi var afhængig af offentlig transport, min kæreste mødte kl 7 og jeg kl 7.30 og begge DP'er åbnede først 7.15, og lå ca. 10 km fra vores arbejdspladser..... dette kunne jo ikke lade sig gøre.... og vi brokkede os rigtig meget.... fik så tilbudt en vuggestueplads til daniella, som lå lige ved siden af hvor vi boede... perfekt den tog vi, så var det kun oliver der var problemmet.... her tog manden orlov i 2 md. og vi satsede på at få en plads til ham inden den var slut....
en uge før hans orlov var slut stod jeg igen på kommunen, de havde ingen pladser, pludselig spørg en af de andre hvor gammel han var... 2½ sagde jeg.... jamen jeg kunne få en BHplads til ham... ja tak, og så gik det hele alligevel....
så flytter vi til bjerring hvor vi bor nu, og her skulle oliver i BH ingen problem, daniella havde de desværre først plads til i DP 2 mdr senere, vuggestue kunne hun ikke komme i da hun var 2½ selvom hun egentlig kom fra vuggestue, BH ville de ikke sætte hende i det var for tidligt, så hun gik hjemme i 2 mdr. så 3 mdr. i DP og så startede hun i BH så et rykken rundt....
nu satser jeg på at victoria får lov at starte i vuggestue i den BH de store går i nu... hun er skrevet op dernede, og vi krydser fingre for at det denne gang vil forløbe uden problemmer......