Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Skide pladsanvisning
Forfatter: 
Dato:  06-02-2010 11:40

Altså skal der bare ikke være andet end bøvl med den åndssvage pladsanvisning?

Jeg har fået skrevet Milas op til, at han skulle starte i Mikkels dp, altså overtage hans plads d. 1/4, når Mikkel skal i bh.

Så får jeg et brev, at Milas skal starte ved en anden dp - MEN for det første er det ikke en jeg vil have mine børn ved og for det andet så har hun en helt anden åbningstid end den jeg skal bruge.

Ringer så til pladsanvisningen og siger jeg ikke kan bruge den åbningstid og, at jeg vil have at Milas skal overtage Mikkels plads.

Der er så åbenbart ikke plads i bh til Mikkel før d. 1/4, men jeg holder fast ved, at Milas skal overtage Mikkels plads i dp.

Så bliver hende jeg snakker med skide fornærmet og siger det jo ikke kan lade sig gøre og hun da virkelig ikke ved, om hun kan finde en plads med ønskede åbningstid til Milas.

Siger, at Milas jo så må overtage Mikkels plads d. 1/8 eller Mikkel kan tages ud af dp og Milas starte i stedet for ham, de par mdr. det drejer sig om....

Hun vil så skrive milas op til en anden, der har den ønskede åbningstid alligevel og siget, at det kan hun bare gøre - men holdr fast ved, at Milas gerne skulle overtage Mikkels plads.

Nu er der så kommet brev fra pladsanvisningen... Mikkel har fået en plads i i bh fra d. 1/4. FEDT.... hvis så bare det ikke var fordi det er i en helt anden by

Så nu skal det lige undre mig, at de har taget ham fra ventelisten til den bh i vores by.

ORK.

Andre der har samme døj?

http://dphorses.webs.com/

Shulay Gold Rush og Moonhaze Silver Spiral står til avlstjeneste i sæsonen 2010.

0
0
Svar på denne tråd

tra la la
Forfatter: 
Dato:  06-02-2010 12:20

Næh, og gudskelov for det! Vi har kun et barn og hun er ikke startet i dp endnu. Men pga. meget kritik af kommunen mht. børnepasning har vi ganske enkelt valgt en privat dp. Det håber vi på vil være det rigtige for os og så er vi helt fri for at døje med dem ;)

Mvh. Fie

Ponyer sælges: Sportspony vallak 2 år, Shetlandsponyer: 2 hopper på 4 og en ældre, hingst fra juni 2009.

Skriv for mere information

0
0
Svar på denne tråd

næh....
Forfatter: 
Dato:  06-02-2010 13:48

... foreløbig har vi ikke kæmpet med pladsanvisningen om noget, men vi sagde også ja til den første dagplejer de tilbød og vi har kun Emma.

Havde de en god forklaring på, hvorfor han ikke kan overtage pladsen?

0
0
Svar på denne tråd

ja kender det....
Forfatter: 
Dato:  06-02-2010 14:27

da vi i sin tid flyttede til løgstrup, fik jeg oliver skrevet op til DP, fik afvide at der gik 2 md, hvilket passede med at min barsel var slut, og jeg ville være højgravid med daniella... da jeg så efter ca. 3 mdr, stadig ikke havde hørt noget ringede jeg ind.... fik afvide at jeg skulle ringe 2 mdr. før jeg skulle bruge en plads, hvilket jeg jo havde gjort... jeg bad så om en plads hurtigst muligt, jeg gik hjemme med oliver, var højgravid og havde bækkenløsning, måtte ikke løfte på ham, men han kunne jo ikke gå.....ikke nemt...

der var så mangel på DP i løgstrup, så plads kunne vi ikke få, jeg rykkede mange gange....

vi fik så lejlighed i viborg, og ringede så ind og bad om en plads der istedet, men 2 dage efter fik vi en plads i løgstrup.... jeg ringede igen ind og sagde at den kunne vi ikke bruge vi skulle have en i viborg, fik så afvide at vi slet ikke var skrevet op i viborg... hmmm bad så den rare dame om at gøre det... det kunne hun ikke og hende der skulle gøre det var på ferie.... øhhhhh tog derind, for skrives op skulle vi, for jeg skulle føde en md efter....

her får jeg igen afvide at jeg ikke kunne skrives op, da personen der skulle skrive mig op havde ferie og ingen andre kunne gøre det.... så jeg måtte gå skuffet hjem... da jeg kom hjem havde jeg så fået en mail fra en fra kommunen som jeg havde skrevet lidt med ang. noget andet... hun havde overhørt min samtale dernede og havde nu skrevet os op, og 14 dage senere fik vi en plads....

var så heldig at få samme DP til begge børn, men da min DP valgte at tage orlov fik vi igen problemmer, 14 dage før hun stoppede havde vi stadig ingen plads, ringede ind og fik afvide at vi fik tilbudt en ca. 4 uger før de skulle starte der... øhhh der er 14 dage til... nå det eneste de kunne tilbyde os var plads ved 2 forskellige DP'er med en ½ times gang imellem, vi var afhængig af offentlig transport, min kæreste mødte kl 7 og jeg kl 7.30 og begge DP'er åbnede først 7.15, og lå ca. 10 km fra vores arbejdspladser..... dette kunne jo ikke lade sig gøre.... og vi brokkede os rigtig meget.... fik så tilbudt en vuggestueplads til daniella, som lå lige ved siden af hvor vi boede... perfekt den tog vi, så var det kun oliver der var problemmet.... her tog manden orlov i 2 md. og vi satsede på at få en plads til ham inden den var slut....

en uge før hans orlov var slut stod jeg igen på kommunen, de havde ingen pladser, pludselig spørg en af de andre hvor gammel han var... 2½ sagde jeg.... jamen jeg kunne få en BHplads til ham... ja tak, og så gik det hele alligevel....

så flytter vi til bjerring hvor vi bor nu, og her skulle oliver i BH ingen problem, daniella havde de desværre først plads til i DP 2 mdr senere, vuggestue kunne hun ikke komme i da hun var 2½ selvom hun egentlig kom fra vuggestue, BH ville de ikke sætte hende i det var for tidligt, så hun gik hjemme i 2 mdr. så 3 mdr. i DP og så startede hun i BH så et rykken rundt....

nu satser jeg på at victoria får lov at starte i vuggestue i den BH de store går i nu... hun er skrevet op dernede, og vi krydser fingre for at det denne gang vil forløbe uden problemmer......

hilsen stella

engangsvaskeklude på rulle sælges 450kr pr. kasse det er 30 ruller. er incl. porto.

kontakt mig over PB. for at bestille.

0
0
Svar på denne tråd

pladsanvisning
Forfatter: 
Dato:  07-02-2010 21:34

Ja, de er skisme heller ikke et hit her i huset.

Først tilbyder de den eneste plads vi ikke vil have. Jeg ved damen stopper også er hun ovenikøbet ikke en person jeg vil overlade mit barn.

Jeg ringede derind, fast besluttet på at være det flinkeste man kan tænke sig, fordi så kom jeg da ikke "bag i køen" for at være en gås.

Men nej, uanset hvad jeg foreslog, så var det bare nej nej nej nej... Ikke til at hugge eller stikke i.

Derfor måtte vi ty til en privat som heeldigvis havde plads.

Derefter har de smidt halvdelen af vores papire væk, som vi så skulle udfylde igen. Vi afleverede dem enda personligt!!!

Nu har de tilsyneladene fundet dem igen... Men puha, kommunen er vist noget af et bekendtskab.

"Det tar lang tid, at få en gammel ven"

Trakehner FAN :)

Nu også med titlen Mor!

列弗

0
0
Svar på denne tråd

De vil bare være umulige...
Forfatter: 
Dato:  09-02-2010 15:08

Nu har vi fået tilbudt en bh plads til Mikkel i en anden by, som vi skal tage imod.

Han SAL altså stoppe i dp d. 1/4 fordi han fylder 3 år.

Så enten skal vi lade ham starte i den bh vi har fået tilbudt og lade han gå der 4 mdr, indtil der er plads oppe ved os selv eller også skal vi beholde ham hjemme i 4 mdr.

What to do? For det bliver sq noget besværligt omend nærmest umuligt nogen dage, at nå at hente og bringe begge unger, nå de skal passe to forskellige steder.

En anden ting er, at vi slet ikke skal forvente at Milas får Mikkels plads ved dp'en, selvom vi skal bruge en plads fra d.1/4 - altså samme dag som Mikkel SKAL stoppe.

Det blev vi jo lovet, da jeg meldte Milas til dagpleje, men hende der står for det, nægter hårdnakket at det er noget de har lovet.

For man kan nemlig ikke "arve" hinandens pladser, heller ikke selvom det er søskende, fordi ældre børn har fortrinsret til pladsen.

Kan for fanden da ikke se forskellien i, om Milas overtager den plads eller en anden gør og så Milas skal et andet sted hen.

Giver sq snart op.

Har prøvet at komme med flere løsninger, men ALT bliver afslået.

De VIL bare være på tværs! >ORK

Shulay Gold Rush og Moonhaze Silver Spiral står til avlstjeneste i sæsonen 2010.

0
0
Svar på denne tråd

i det..
Forfatter: 
Dato:  09-02-2010 20:57

... tilfælde har hun jo ret kommunedamen. Hun kan ikke se bort fra lovgivningen om at ældste barn på ventelisten går først i fordelingen af pladser. Men I kan selvfølgelig altid ønske jer en bestemt dagplejer.

De forældre som står næst på listen til en plads, som så må vente til en ny bliver ledig, fordi din søn arver storebrors plads, de kan nok godt se den forskel, som du ikke kan få øje på.

0
0
Svar på denne tråd

Vi er lovet
Forfatter: 
Dato:  10-02-2010 16:05

en plads til Milas d. 1/4 og der bliver en ledig plads når Mikkel stopper. ERGO kan han jo ligeså godt få den plads, som han kan blive sendt et andet sted hen ikke...

Det er da mere logisk at en søskende kommer i samme dagpleje som sin storebror/søs, når der ikke er venteliste...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider