Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

nr str autostol?
Forfatter: 
Dato:  05-02-2010 16:44

hej

hvornår satte i jeres små over i en str auto stol. min datter er snart 7 mdr gammel og kan snart ikke side i sin autostol mere da benene stikker langt udover. så nu sider hun med bøjet ben for at være i den i bilen.. og er efterhånden ikke så glad for at køre i bil mere....

min lille pige er begyndt at side selv med støtte. men er dog meget i tivivl om hvornår jeg skal sætte hende over i den fra 9-18 kg.

for som det er nu så kan der godt gå meget lang tid før hun kommer op på de ni kg... vil skyde på at hun nærmer sig de 7 kg nu.

så hvad har i andre gjordt......

0
0
Svar på denne tråd

Autostol ..
Forfatter: 
Dato:  05-02-2010 19:55

Melder mig lige på banen her, selvom jeg endnu ikke har barn selv (den er dog på vej) .... ;) ... Men arbejder i BabySam og autostole er mit speciale..

Det vigtigste er at hun vejer de 9 kg og er stabil i ryggen (kan sidde selv) inden du flytter hende ...

I babyautostolen skal du kigge på selerne ... De skal komme ud ca en 1 cm over hendes skulder og må på ingen måde komme nede bagfra skulderen når hun sidder i stolen ..

Hvis selerne kommer bagfra og hun stadig ikke vejer de 9 kg, så ville jeg anbefale en bagudvendt 9-18 kgs stol, som er det absolut sikreste... I og med hun endnu ikke er stabil nok, vil hendes krop få en alt for stor påvirkning ved sammenstød, siddende i en fremadvent stol...

MVH ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?

Bryllup 20.02.10

Termin 07.08.10

2010 bliver et fantastisk år, intet mindre.. ;)

0
0
Svar på denne tråd

hej maneater
Forfatter: 
Dato:  05-02-2010 21:45

hva gør man så hvis barnet bliver over et år gammel før det vejer 9 kg.

nu har vi købt vores autostol til hende i vægt klassen 9-18 kg og den kan ikke bagudvendes. og den vil jeg ikke gå ned og bytte eller sælge.

skal jeg så ud og invistere i endnu en auto stol. for så bliver det da godt nok lige pludselig meget dyrt.

og jeg vidste godt at de skulle være stærke nok i ryggen men syntes bare jeg har læst om andre der har sat deres børn i en før de vejede de 9 kg.

0
0
Svar på denne tråd

tra la la
Forfatter: 
Dato:  06-02-2010 08:08

Frida er blevet flyttet over i en anden autostol. Hun kunne sidde selv for en måned siden, hvor hun var 5 måneder og vejede 8kg. Hun kunne ikke længere være i den lille autostol længere, så der blev hun flyttet.

Mvh. Fie

Ponyer sælges: Sportspony vallak 2 år, Shetlandsponyer: 2 hopper på 4 og en ældre, hingst fra juni 2009.

Skriv for mere information

0
0
Svar på denne tråd

leje...
Forfatter: 
Dato:  06-02-2010 15:06

Man kan også de fleste steder leje en autostol til hun er klar til din egen

Venlig hilsen Pia

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-02-2010 15:22

Trådstarter:

Hvor stor er din datter højde og drøjde?

Vores Emily er 5,5 mdr. vejer 7,5 kg og er 70 cm lang, og hun kan da vokse min 10 cm mere inden hun har for lange ben til at sidde i den nuværende stol. Vi har en Römer auto safe plus eller hvad den nu hedder ;-) Den er bagudvendt, og jeg er virkelig glad for den, jeg synes hun sidder rigtig godt i den.

Kan det tænkes at der i den du har er sådan en pude i ryggen som kan tages ud? Sådan en havde vi i vores de første uger, hvis den tages ud så får hun liiige lidt mere plads.

Håber du finder en løsning

Louise

0
0
Svar på denne tråd

louise
Forfatter: 
Dato:  06-02-2010 16:36

min datter vejer lige under de syv kg. og er 70 lang.

og hun er jo nu 6½ mdr gammel.

og jeg kan ikke lige huske navnet på vores auto stol hun bruger nu. men der er kun en lille pude til ryggen i og den vil jeg ikke fjerne da autostolen ikke i sig selv er særlig blød.

jeg er ikke intresseret i at leje en, da man aldrig ved hvad den har været ude for.

men ved dog nu at når nr to baby melder sig på banen skal vi have en ny autostol- gerne så stor som muligt i den størrelse.

regnede nu også med at stræke det til hun nærmede sig de 8 mdr, med at flytte hende over i den større auto stol.

men nu må vi se.

0
0
Svar på denne tråd

OKay ;-)
Forfatter: 
Dato:  06-02-2010 16:47

Det lyder som om det er en lille model autostol, jeg tror vores går op til 13 kg, så vidt jeg husker - jeg er i hvert fald ikke nervøs for en udskiftning de næste par måneder :-)

Men egentligt spændende hvad det er for en du har - det vil jeg da gerne vide, bare så man ikke får anskaffet sig den i tilfælde af en 2'er

0
0
Svar på denne tråd

hvad andre gør ...
Forfatter: 
Dato:  07-02-2010 13:30

Selvom andre har flyttet deres børn før 9 kg - er det jo ikke ensbetydende med at det er hverken smart eller sikkert at gøre ... :) ..

Som skrevet kommer det an på hvordan selerne sidder på hende i den stol hun sidder i nu ... Kommer de nede bagfra skulderen når hun sidder i den, ja så er hun ikke længere optimalt beskyttet hvis der sker noget ...

Ingen andre end du selv kan jo bestemme hvornår du vælger at flytte hende - siger blot hvad der er det sikreste.. Personligt kunne jeg aldrig tilgive mig selv hvis der skulle ske min guldklump noget, bare fordi jeg tænkte mere på min pengepung end sikkerheden .... (det kommer så heller aldrig til at ske da jeg er hysterisk med sikkerhed... )

Se evt denne lille film fra TÆNK og bliv klogere på autostolsjunglen .. :)

www.youtube.com/watch?v=pKUwevMJhX0

Bryllup 20.02.10

Termin 07.08.10

0
0
Svar på denne tråd

Bagudvendt ...
Forfatter: 
Dato:  07-02-2010 13:44

Lige en for at vise hvorfor det er så pokkers vigtigt at holde børnene bagudvendte så længe som muligt...

www.youtube.com/ watch?v=Q8gU9zzCGA8&am...re=related

Bryllup 20.02.10

Termin 07.08.10

0
0
Svar på denne tråd

Sikkerhed
Forfatter: 
Dato:  07-02-2010 13:59

har jo altid en pris, som ManEater siger så er der en grund til at man laver nogle gængse regler for brugen af autostole og rent faktisk er det ulovligt at overtræde disse, jeg tror faktisk du kan få et klip i kørekortet hvis din autostol ikke overholder reglerne både angående montering og hvis den ikke passer til barnet så det ville jeg sa lige overveje inden du evt. flytter op i den større stoletype.

0
0
Svar på denne tråd

selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  07-02-2010 15:40

tænker jeg da meget på mit barns sikkerhed. det er da det vigtigste. men jeg bliver jo også nød til at tage hensyn til hendes sidestilling i den auto stol hun bruger nu så hun ikke bliver alt for samkrøllet.

men nu skal vi under alle omstændigheder have en mere til mandens firma bil så må det jo bare blive en der kan bliver bagudvendt også.

og det kan godt være barnets ve og vel kommer før økonomien. men jeg har altså ikke lige flere tusinder kroner til at købe autostol for som nogle andre måske har.

0
0
Svar på denne tråd

MANEATER
Forfatter: 
Dato:  07-02-2010 21:40

Hejsa

Vi har en datter på 3,5år som vejer 14kg, og en datter på 7,5månede som vejer 10 kg.

Den lille har en recaro baby stol som sidder med Isofix. Jeg kan læse udfra dine anbefalinger at hun må være for stor til den, da selen ikke sidder som du skriver. Den store har en recaro Young sport fra 9-18kg. Vi overvejer at flytte den lille over i den store stol og så købe en anden til storesøster. Må hun godt sidde fremadvendt nu??

Vi har kigget på en Recaro Monza med isofix til den store, men jeg er lidt bekymret over at der ikke er 5punkts sele på den. Er det ok med den almindelige sele eller??

Håber at du vil hjælpe,for vi skal have løst dette hurtigst muligt.

Vh Mie

Mor til Lucia 20-06-06 og Angelina 20-06-09 <3

0
0
Svar på denne tråd

Børn og seler ...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2010 09:20

Den lille er vægtmæssigt stor nok til at flytte - men hvor stabil er hun? ... Kan hun sidde selv, uden støtte? ... Personligt ville jeg nok flytte hende over i den næste, da det er farligt når selerne ikke sidder korrekt..

Ang den store, så mangler hun lige et kilo før hun reeelt er tung nok til næste stol... I den stol hun skal over i nu (15-36 kg) sidder de altid i bilens 3 punkts sele og det er derfor vigtigt at vægten er med dem, for at selen kan udløse korrekt.. Aldersmæssigt er det helt ok at flytte hende..

Jeg vil dog ikke anbefale Monzafix'en.. Som sagt sidder hun nu i bilens sele og ikke "fast" i stolen ... Når du så sætter hendes stol fast i bilen med isofix, ja så bliver den siddende hvis der sker noget.. dit barn vil derimod ryge frem i bilens sele (du ved, man ryger altid lidt frem før selen stopper) og ryger så nærmest ud af stolen.. Derved får du slet ikke den støtte der er så vigtigt for barnet ..

Istedet vil jeg anbefale Cybex, som er langt sikre stole end Recaro.. Her er 2 muligheder i dit tilfælde...

Enten Cybex Pallas, som er en 9-36 kgs stol... Her er en pude foran barnet indtil det vejer 15 kg... Puden er langt sikre end selerne.. Her er hun godt beskyttet til hun har vægten helt med sig.. (Et kilo lyder ikke af meget men kan tage lang tid i den alder)

Ellers Cybex Solution Xfix- som er en isofix 15-36 kg .. Cybex har taget højde for det problem jeg beskrev ved Monzafix.. De har simpelthen lavet en fjeder anordning i isofix beslaget, der gør at stolen fjedrer og følger med barnet lidt frem, så det stadig får den optimale støtte.. På en procentskala fra 1- 100 ligger denne stol sikkerhedsmæssigt ca 10 procentpoint højere end Recaro Monxafix...

Pallas koster 1999,- og Solution X-fix koster 1699,- ... Så prismæssigt er de bestemt ikke dyrere end Recaro, selvom de ligger noget længere fremme på sikkerheden ..

Håber du blev lidt klogere, ellers er du mere end velkommen til at sende mig en PB... :) ...

Bryllup 20.02.10

Termin 07.08.10

0
0
Svar på denne tråd

ManEater
Forfatter: 
Dato:  08-02-2010 09:45

Skønt med vores helt egen personlige autostolekspert på HN

Jeg har lige et tillægsspørgsmål. Vi har 2 autostole til vores store dreng, en Römer med isofix og en uden. Autostolene til de største, 15-36 kg, er de så mindre sikre med Isofix fordi de ikke følger med barnet frem? Er det ikke i sidekollision at sidestøtten har en funktion, eller er det også ved frontkollision?

Tilgiv mig, jeg er lige blevet en smule forvirret, mnén der er god logik i det hvis stolen ikke følger med.

Skræmmende filmklip du har linket til

KH. Nanna.

Støt børnecancerfonden
www.boernecancerfonden.dk

Mor til Jeppe født 16/8-03 og Eskild født 25/8-09.

....og Fina fra Thurø og selskabshyppen Candy i stalden!

0
0
Svar på denne tråd

Hej igen
Forfatter: 
Dato:  08-02-2010 20:59

Pyha jeg er glad for dit indlæg for vi havde nærmest bestilt den. Jeg synes også at det virker meget usikkert at sætte den store pige i en stol, som kun bruger bilens seler, selvom den sidder fast med isofix. Synes at hun er for lille til det endnu.

Ja den lille kan sagtens sidde op selv uden at falde.

De der stole, du anbefaler, er der nogen af dem som har en lidt mindre isofix del, altså uden en kæmpe base??synes nemlig at den base til recaro young sport er ret stor og ville gerne have lidt mere plads i bilen .

Tror lige at jeg må se på de stole, du skriver på nettet. Har aldrig hørt om de mærker før.

Men mange tak for hjælpen. Det er meget vigtigt for mig at mine børn sidder rigtigt sikkert samt behageligt, for min mand kommer fra Italien og vi kører 1-2gange om året til Italien.

VH Mie

0
0
Svar på denne tråd

Hej igen igen
Forfatter: 
Dato:  08-02-2010 21:27

Nu har jeg været inde på Cybex hjemmeside. Synes at den Cybex pallas ser god ud. Dog er jeg lidt i tvivl om hvor længe, hun kan få gavn af puden foran, men så vidt jeg kunne se var det til barnet vejede ca.18kg.

Jeg synes at den anden Cybex, du anbefalede ser alt for åben ud i forhold til hendes alder, selvom jeg kunne godt se at de også skrev det samme som dig.

Så tror nok at vi køber en Cybex...

0
0
Svar på denne tråd

Autostole
Forfatter: 
Dato:  09-02-2010 08:49

Nanna .... Sidestøtten er selvfølgelig vigtigst ved en sidekollision, det har du helt ret i .. Men ved en frontal bliver barnet jo stadig "slynget rundt" ... Vi kan ikke regne med at de kun ryger lige frem og så tilbage i stolen ..

Isofix får højere resultater i test, men det er primært pga af monteringen.. Isofix kan man ikke fejlmontere og det gør det selvfølgeligt mere sikkert .. Det gælder dog primært i de små klasser, altså 0-13 samt 9-18 kg...

Personligt ville jeg ikke anvende isofix i 15-36 kg stolen.. Det eneste man umiddelbart opnår er at man ikke selv får stolen i nakken, såfremt man ikke har barnet med i bilen... (Da den alm stol jo ikke sidder fast i bilen) .. Det undgår man jo så ved at sætte bilens sikkerhedssele om stolen, også når barnet ikke sidder deri ..

Reginella.. Ja det er ikke længe hun vil kunne bruge puden, anbefalte denne stol fordi hun ikke helt vejer 15 kg og derfor må hun ikke bruge bilens sele endnu .. :) .. Så min tanke var at du havde puden på indtil hun er stor nok til at sidde i stolen uden - og når du så fjerner puden samt "foden" fra stolen, ja så har du den anden stol jeg anbefalede, Solution X.. :) ..

Autostole er en jungle og jeg er bestemt ingen ekspert .. Men det er en del af mit arbejde, jeg kommer jævnligt på kurser i emnet og så får jeg jo den nyeste viden fra producenterne ... :) ....

Bryllup 20.02.10

Termin 07.08.10

0
0
Svar på denne tråd

hej igen igen
Forfatter: 
Dato:  10-02-2010 09:56

Så er den købt..Cybex Pallas. Synes at den virker rigtig fin, og glæder mig til at sætte hende i den.Min mand synes at den virker så fin, at han nærmest hellere vil have at den lille også får sådan en nu i stedet for at bruge den anden. Men jeg synes at vi skal bruge den fra 9-18kg med isofix til hende til hun bliver lidt større.

0
0
Svar på denne tråd

llllllllllllll
Forfatter: 
Dato:  10-02-2010 11:41

Tusind tak for svar, ManEater, så går man her og tror man har købt det bedste, hmmm...

Støt børnecancerfonden
www.boernecancerfonden.dk

Mor til Jeppe født 16/8-03 og Eskild født 25/8-09.

....og Fina fra Thurø og selskabshyppen Candy i stalden!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider