|
|
| Hvordan laver man en pige? |
| Forfatter:  |
AmigoCjn |
| Dato:  |
03-01-2010 20:56 |
|
Ja, det er et godt spørgsmål hva' - der er vist 50/50 chance/risiko for hver gang. Men lad os høre nogle myter - både mht. at lave dem (pigerne) men også med at læse maven/formen/andet om hvad det bliver. Den kinesiske kalender foreksempel - hvis jeg ville have en pige næste gang så skal vi i en alder af 27 år igang her i januar eller igen til marts. Februar er fy fy *S* Jeg faldt over et sjovt indlæg på nettet med at man skulle have 6 sjældent idet piges*dcellerne kan leve længst? Der var også noget med stillingen osv  Sjov læsning. Er der nogen der har prøvet sådanne projekter? Eks. nogen som har 2-3 af samme køn og nu gerne vil have den sidste i det modsatte. Eller andre sjove/realistiske/interessante fortællinger og tanker og øvelser og og og.
...
små fødder sætter dybe fodspor
Twinkle, twinkle little star Do you know how loved you are...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har forr |
AmigoCjn |
03-01-2010 21:09 |
|
Har forresten selv en dejlig pige - den kinesiske kalender passede i mit tilfælde, men ja ville nu ikke bare stole på den og gå ud fra den. Er det korrekt at der er nogle par som pga. deres X/Y kromosomer kun kan få det ene køn? Eller er der mere/flere ting som spiller ind? Mener at have hørt at kvinden altid lægger et X(? ) kromosom til og det så faktisk er op til manden at komme med Y'et for en dreng eller endnu et X til en pige? Eller er det modsat? Men ja, så igen hvordan kan han så "vælge" hvilket han vil komme med - der er jo mange par som har en af hver? Svær hovedregning hva *S*S
...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Genetik mm |
|
|
Lad os først få den almene genetik på plads under normale forhold.  Piger/kvinder har to X'er. De kan derfor kun give X videre til deres afkom. Drenge/mænd har et X og et Y. De kan enten give et X eller et Y videre. Det er altså mandens sæd, der afgør kønnet. Derfor er det også noget f*s og mangel på viden, når man i nogle kulturer giver kvinden skylden for fx ikke at kunne give hendes mand en søn.  Sædceller med X har lidt mere DNA end dem med Y (godt 3% så hut jeg visker). Om det er årsagen til, at de er langsommere end dem med Y ved jeg ikke, men det er de. (Sig ikke til mændene, at det forholder sig sådan... ) Sædceller med X lever til gengæld længere. Hyppige udløsninger skulle derfor øge sandsynligheden for at få en dreng - og vice versa. Konklusionen er, at der ikke er 50/50 chance hver gang. Jeg mener at kunne huske, at der på verdensplan fødes flere drenge end piger, men at pigerne til gengæld har en bedre overlevelsesrate. (Ta' den, drenge! ) Div. kalendere tror jeg ikke på, men jeg kender en jordemoder, der har mange år bag sig i faget, og hun har virkelig tit ret i hvilket køn, der er i vente. Det må være kvindens fysiske fremtoning, hun ser det på. Hun har selv nævnt faktorer, som vi i forvejen kender som kønskarakteristiske: fx øget behåring op ad maven = dreng, mere på sideben/hofter = pige osv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| her passede den |
|
|
kinesiske kalender- men i forhold til min kusine nej- der sagde den to piger og en dreng, men det blev to drenge og en pige ha ha... Der er kun en måde at lave en pige på - og det er ved at det ikk er en drenge sædcelle der når frem først - drenge sædceller er ikk nær så langtids holdbare som piger så at sige- de er ikk nær så udholdende og dør hurtigere- derfor er det en dreng er cellen nået frem kort efter ægløsning- er det en pige senere, sandsynligvis endda dagen efter i og med de er langsommere end drengeceller men mere udholdende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stute... |
|
|
Den mener jeg ikke holder vand - desværre. Sæden ændres jo ikke i forhold til ægløsningstidspunktet. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Guest... |
|
|
nej men det har jo ikke med ægløsnings tidspunktet at gøre - det har at gøre emd mandens X og Y kromoson - siger vi der er 50/50 af hver, så er drengene hurtigere end pigerne men ikke lige så udholdenende. Pigerne lever længere - i op til 3 døgn hvor drengene oftest går til efter 24 timer. Dermed er en dreng hurtigst vinder den, men er der ikke nået en op før drengene dør så blir det en pige hvis der når en frem - og det er hva jeg lærte af en overlæge inden for faget at hjælpe barnløse til at få børn  Det er korrekt der fødes flest drenge, men dødeligheden er større end blandt piger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Godmorgen |
|
|
Stute, vi er helt enige om det med hurtigheden/levetiden ved hhv. X og Y.  Det, jeg ikke kunne følge, var dette: "...derfor er det en dreng er cellen nået frem kort efter ægløsning- er det en pige senere". For mig lyder det som om, at en befrugtning kort efter ægløsning giver en dreng og befrugtning af et ældre æg giver en pige. Det mener jeg ikke er korrekt. Samlejet kan jo godt have fundet sted x antal dage før ægløsningen, så det er "gammel" sæd, der befrugter ægget, og da er det så pigerne, der fører. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Guest... |
|
|
nej det jeg mener er at chancen for en dreng dermed er større ved hurtig befrugtning, end ved senere da de jo dør hurtigere end pigerne - så er det en dreng er man oftest befrugtet med en sædcelle inden for 24 timer efter mandens udløsning og en pige op til 3 døgn efter. Det er igen ikke æggene jeg mener men sædcellerne. Og ja pigerne fører hvis vi taler om "gmmelt" sæd- eks fra et samleje der har fundet sted to dage før ægløsning, for der vil drengene oftest alle være gået til jo.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen, ... |
|
|
så er vi enige - udløsning, ikke ægløsning.  Det skal dog lige med, at sædcellerne heller ikke overlever til evig tid i mandens pung, så tiden siden sidste udløsning spiller også ind. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Guest. |
|
|
det er vi skam osse enige om - de går nemlig til og fornyes og det i sig selv tager 3 mdr så hut jeg visker- el osse så fornyes de hver 3 mdr (kan ikk helt huske hvilken af delene) Derudover påvirker varme i bilens sæde og andre ting manden måske sidder med i skødet el lig som kan opvarme pungen osse til at de kan dø - testiklerne hænger nemlig uden på mandens krop for at forblive et par grader koldere end resten af hans krop fordi det er sådan de bedst lever- så varmer manden sin pung op med sædevarme, bærbar i skødet mv så slår han dem faktisk osse ihjel. Derfor er stramme underhylere osse en dårlig ide for mænd.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| drenge og piger |
|
|
Jep. Dette medfører nemlig, at man kan øge chancerne for at få en pige på følgende måder: - Manden har ikke haft saedafgang en uge inden samleje
- Saedafgang finder sted langt 'ude' (og ikke dybt inde)
- Eventuelt med kvinden øverst.
På denne måde øger man chancerne for at survivor X'erne kommer først og ikke rambo Y'erne Omvendt kan man jo så satse på en dreng ved at sikre at: - Manden har haft saedafgang tæt på samlejet
- og af saedafgangen finder sted så tæt på livmoderen som muligt. Så har de hurtige Y'ere optimale betingelser.
Derudover har ældre mænd og mænd med nedsat sædkvalitet flere X'ere, og der fødes derfor også flere piger som resultat af barnløshedsbehandling hvor manden også er 'behandlingskrævende'. Og så kan der være forhold i kvindens indre, der gør at den ene eller den anden type sædceller har nemmere ved at komme frem (om det er hastighed eller udholdenhed man vinder på). God fornøjelse!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| ægløsning |
|
|
Der er jo også noget om det med udløsning i forhold til tidspunktet for ægløsing. For har man 6 lige på dagen for ægløsningen, så har Y sædcellerne størst chance for at nå frem og befrugte, men hvis man har haft 6 et par dage før ægløsning, så er det mest sandsynligt, at det er en X sædcelle, der har overlevet så længe og klarer befrugtningen. Mvh Merete
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| interessant |
AmigoCjn |
04-01-2010 20:56 |
|
Interessant læsning... Især den med Cornflakesene hihi  Men sjovt at læse om i hvert fald - også netop med de familier der kun har det ene køn mod dem med begge. Tilfældighedernes spil, og så alligevel ikke helt. Men nej nu ikke noget pøj pøj her 
...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Man laver... |
TinaR |
04-01-2010 20:58 |
|
en pige ved at prøve at lave en dreng! Den har virket 2 gange her 
TinaR Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205 og Bertram 250108
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tvillinger.................. |
|
|
Jeg må lige have et kig på den kinesiske kalender og se om der er noget specielt omkring de datoer hvor mine tvillinger er undfanget, fik nemlig tveæggede tvillinger dreng og pige. Hvordan laver man tvillinger dreng og pige? hilsen Birgitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Piger x 3 |
Gitte ♥Ryan♥ |
04-01-2010 22:21 |
|
Jeg er en af dem som gik bevidst efter at få piger. det er lykkedes må man sige, 3 stk årg 97, 00 og 07. Og alle er undfanget ud fra devisen om at pigesædcellerne er mere levedygtige, så derfor blev manden lagt på is, og fik forbud mod gør-det-selv-projekter i en periode. Med venlig hilsen Gitte, nu snart som trucker 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ha ha ha |
|
|
Gitte: dvs jeg vil gerne ha en dreng mere end ham vi nu har- så skal jeg abre eftertrykkeligt bede manden om at rykke i den selv, sørge for at misbruge ham groft på forhånd, dyrke 6 hver dag mv el hva 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| helt galt på den... |
|
|
..Det er hvad I er. Faktisk er det meget mere simpelt. vil man have piger får man manden til at sige til kollegaer og gutterne: "rigtig mænd laver drenge". Vil man have drenge skal manden bare tie stille. Vi har i hvert fald 2 piger og en mand som er blevet drillet meget for førnævnte sætning.  Næste gang prøver vi med: Rigtige konger laver prinsesser. -Mon så vi får en dreng?
Kilden Med Fjordhesten Sussi og vores Kejserføl Pilgrim (Pilgrim sælges ved fravænning)
Samt vores mini Tarzan (som gerne vil have en part)
Mor til Lea 02.05.06 og Maya Isabel 08.12.08
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Da min mor var en lille tyksak, fik jeg at vide af min dagplejemor, at jeg skulle ligge sukkerknalder i vinduet hvis jeg ville ha en lillebror, det gjorde jeg og sørme om jeg ikke fik en lillebror... Mon ikke det var held...
Til salg/udlån: 9 års DH hoppe efter Bøgegårdens Lantano, tilredet, mangler genoptræning.
Send besked for nærmere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Camilla ♥Guld drengen Drabant |
05-01-2010 20:36 |
|
Hehe.. sjov tråd... Min far har altid sagt, at rigtige mænd laver piger 
Samtidig har mine forældre også sagt at hvis vi min kæreste og jeg gerne vil have en pige, så skal kæresten beholde sokkerne på hehe..
" Det er ingen kunst at ride en prægtig hest middelmådigt, men en kunst at ride en middelmådig hest prægtigt"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Interessant læsning.  Her er projekt baby også skudt igang, men vi er ligeglade med kønnet - bare baby får 10 fingre og 10 tæer, og så ellers bare er sund og rask.  Jeg har altid hørt at rigtige mænd laver drenge, men følsomme elskere laver piger. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Man kunne jo også bare |
|
|
Hvis altså det er så vigtigt, at få et bestemt køn, så er det jo altså muligt at benytte videnskaben. Men så hedder det jo kunstig befrugtning og kromosomanalyse på embryonerne. Men så er der også 100% garanti for, at få det ønskede køn lagt tilbage i ovnen  Jeg ved, at kommende forældrepar, hvor der er CF i familien, får ægsortering. Ligeledes forældre med et sygt barn får designet en lillebror eller søster, som skal være reservedel for det syge barn. Jeg tror ikke, at man i DK kan få lov at vælge køn på barnet. Men det er bestemt muligt i andre lande som UK, Finland, Rusland og andre lande, hvor etikken vægtes på en lidt anerledes måde end i DK.
Venlig hilsen
M
Hestetrailer udlejes (7000 Fredericia) - se mere på min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| de sidste... |
AmigoCjn |
12-01-2010 18:58 |
|
De sidste indlæg, lige et svar hertil: Lige for at slå én ting fast: Intet køn er "bedre" end det andet, et sund og rask barn er at foretrække helt klart. Det er mere for at se om der var nogen som kendte en "metode" til det ene/det andet køn.
...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hehe sjove historier |
|
|
Hehe kender det godt... Har en dreng på knap 3år, og er nu gravid i 7. måned med endnu en skøn dreng. Manden og jeg har før i tiden snakket om 3-4børn, men holder nu nok ved 3 vidundere - træls graviditet. Nå, men en veninde havde snakket med en jordemoder som påstod selv at have "valgt" hendes børns køn, 2 drenge og 2 piger. (jeg vil gerne have en bette pige engang, så var jo nysgerrig!) Eftersigende er pigesædceller langsommere end drenge. Hun sagde at hvis man ønsker en pige, så skal man dyrke s?x 3 dage før ægløsning, og så ikke igen senere!! Bliver man ikke gravid der, så skal man prøve igen 2 dage før ægløsningen måneden efter. Hmm... Ja ved jo ikke om det virker, meen... det må da prøves herhjemme når/hvis vi skulle forsøge på nr.3.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pige vs drenge |
|
|
piger er langsommere end drenge, det er derfor de er mere udholdende - fordi de ikke har så travlt så at sige*LOL* Så den er skam god nok som tidligere beskrevet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| X dage før |
AmigoCjn |
13-01-2010 20:16 |
|
x antal dage før ægløsning - hvordan kan man præcis vide hvornår man får denne?? Ellers nogen sjove/interessante vikler ind imellem *S*
...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ved at tag |
|
|
ægløsningstest nogle mdr i streg - minimum 2 mdr i streg - den dag testens streg slår aller mest ud er dagen du har din ægløsning, dagene op til er stregen lidt mindre tydelig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| her har vi to piger |
Reginella ♥REGINELLA Mor til LU |
14-01-2010 07:10 |
|
Her har vi to skønne piger. Den kinesiske kalender passede ingen af gangene her. Og tja...vi var meget opsat på at få et barn,så det var nærmest dagligt.... Jeg håbede et eller andet sted at nr.også blev en pige, og det blev det. Men hvis vi senere vælger at prøve at få et barn mere så vil jeg gerne have en dreng MEN MEN MEN som altid så er sundheden det vigtigste 
Mor til Lucia 20-06-06 og Angelina 20-06-09 <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
GLRosina ♥Primmer♥: Tvillinger som ikke er enæggede kommer som navnet antyder, at der har været 2 æg i ægløsningen. Således skal der også 2 svømmere til at befrugte  Det gælder jo så for alle tveæggede tvillinger, uanset om de er samme køn eller hver sit. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|