Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Rolig baby??
Forfatter: 
Dato:  03-01-2010 11:07

Hejza allesammen.

Hvor er jeg glad for ar jeg kan stille alverdens "dumme" spørgsmål herinde :)

Havde aldrig i min vildeste fantasi forstillet mig at jeg kunne bekymre mig om så mange mærkelige ting, når jeg blev gravid. :)

Så har er endnu et bekymrings indlæg fra mig

Som jeg har nævnt i tidligere indlæg er det ikke den mest aktive pige der ligger i min mave. Og der er altså kun 4½ uge tilbage.

Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal beskrive det. Men har aldrig prøvet at få et spark så det gjorde ondt. Kun nogle skub på mine hofter som har været ubehalige. Ikke prøvet spark op i ribene, haft søvnløse nætter begrund af asen og masen inde i maven. Syntes tit man læser/høre om folk ikke kan falde i søvn for når de lægger sig begynder den lille.

Når der er lidt i gang i maven, er det sådan set ikke spark men mere at hun flytter på sig. Kan godt gå en hel dag uden og tænke over om hun har sparket og så bliver jeg enormt nervøs og begynder og trykke løs på maven : vågn op lille pige...

Hvad siger I?? skal jeg bare nyde det er en lille rolig pige, eller er der måske grund til bekymring?

Har tænkt om det er fordi hun stadig syntes der er masser af plads i maven, så det faktisk er en lille baby.. Meen øv hvor jeg hader at være så nervøs og bekymret HELE tiden :(

Nu med lille pige

I mavsen.

4. febuar 2010

0
0
Svar på denne tråd

Nyd det
Forfatter: 
Dato:  03-01-2010 11:19

Nu må de mere erfarne rette mig, hvis jeg tager fejl, men umiddelbart vil jeg sige, at du skal nyde det. Hvis hendes bevægelsesmønster ændres, bør du være opmærksom og evt. søge jordemoder/læge.

Jeg bærer rundt på en superaktiv pige, som okser rundt og har gjort det længe(!). Pt. er jeg kun godt halvvejs, så jeg "frygter", hvad det dog ikke kan blive til, når hun fylder det hele ud.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-01-2010 11:27

Ja det snakkede jeg også med min mor om. At hun jo hele tiden havde været rolig. Men kan alligevel ikke lade være med at bekymre mig om det :(

Skræk historier om at babyer dør inde i maven :( uha!!! Tror jeg aldrig skulle ha haft internet og set de unge mødre... haha

Tror jeg bliver en rigtig irriterne pyller mor .. ØV altså!! syntes det er frygtelig at høre på, tænk hvis jeg ender lige sådan...

Nu med lille pige

I mavsen.

4. febuar 2010

0
0
Svar på denne tråd

MiniBailey.
Forfatter: 
Dato:  03-01-2010 11:56

Nu har jeg en dreng, der er MEGET aktiv flere gange om dagen.

Det er ikke spark mere, da pladsen er ved at være trang med 13 dage til termin.

Men er du urolig, så snark med din JM næste gang du skal afsted.

Hilsen Carina.

http://www.epona.tv

http://www.showjumping.dk

Nu med en lille prins i maven, som melder sin ankomst i Januar.

0
0
Svar på denne tråd

lllllllllllllllllllll
Forfatter: 
Dato:  03-01-2010 13:19

Min første dreng var meget aktiv, spark i ribbenene etc.

Nr. 2, fik aldrig et spark der gjorde ondt, ingen skurren på ribbenene, spark i blæren, generelt mere rolig - også efter han kom ud

Jeg har aldrig haft soveproblemer etc., så ro på, og bid mærke i om du mærker hende dagligt og at mønsteret ikke ændres. Husk også der bliver mindre plads derinde nu, så de kan ikke boltre sig så vildt som tidligere.

Støt børnecancerfonden
www.boernecancerfonden.dk

Mor til Jeppe født 16/8-03 og Eskild født 25/8-09.

....og Fina fra Thurø og selskabshyppen Candy i stalden!

0
0
Svar på denne tråd

bekymringer
Forfatter: 
Dato:  03-01-2010 14:38

Jeg kan ikke mindes at mine piger har sparket så det var ubehageligt eller gjorde ondt. Det kommer jo også meget an på hvordan man selv er "konstrueret", og hvor meget plads, der er.

Nyd din lille babys bevægelser, mine piger har ikke været rolige, da de kom ud .

Og bekymringer hører desværre med til at være mor.... tror aldrig de helt hører op. Men sådan er det jo, når de er det bedste, vi har på denne jord.

Louise

Dressurtanten.

Passier lenox og cliff barnsby sadel sælges

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  03-01-2010 15:06

altså jeg havde en enormt aktiv dreng - MEN det eneste der gjorde ondt var når han gned sig i mit stakkels i forvejen skidte bækken. Spark i ribben gjorde ikke ondt selvom jeg kunne mærke der blev sparket der- ribbenene var nemlig ømme. Om natten sov jeg da glædeligt fra alt spark mv derinde fra ligeledes. Nu havde han så osse god plads da han jo kun vejede 2500 g så det KAN være en del af forklaringen, udover min smertetærskel er ret god i forhold til mange andre faktisk.

Så med mindre der ligefrem blir færre spark mv så ville jeg ikke bekymre mig

Nikon-pics4U

NU med Tobias (aka. Nuller) - født dd. 09/12/09, 2500 g og 47 cm, og forlovet med min Peter dd. 21/12/09.

Enlig mor søges - kig her

0
0
Svar på denne tråd

det samme her
Forfatter: 
Dato:  03-01-2010 16:45

Min datter var absolut heller ikke aktiv i maven, og det var faktisk ikke meget faren overhovedet mærkede hende sparke. Det jeg mærkede mest var at hun nærmest skød ryg ud i maven på mig, så jeg indimellem tænket at hun snart kommer ud gennem maven.

Aldrig "onde" spark, kun dejlige bevægelser. Når bare du mærker liv hver dag skal du ikke bekymre dig.

Og så skal det lige siges at det rolige ikke nødvendigvis bliver ved, jeg har en meget aktiv 2½ årig datter idag! hvor jeg tidligt måtte ligge pyllermor på hovedet, og bare trøste når det gik galt, for hun hænger altså helst med hovedet nedaf fra loftet!

Maria

Mor til Silje 30.05.07

Baby i vente juni 2010

0
0
Svar på denne tråd

rolige børn
Forfatter: 
Dato:  03-01-2010 16:59

min var også meget rolig. Fik aldrig spark nogle steder. Højest en fod som sad godt fast oppe under ribbenene og drillede. Men aldrig spark som sådan.

Jeg tænkte altid at jeg nok bare havde et roligt barn.

Hanne

Mor til Villads musen født 0708-09

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-01-2010 17:01

Åhh i ved slet ikke hvor meget det letter mit hjerte

1000 tak for jeres beroligende ord :)

Så vi jeg forsøge at nyde den sidste lille måned, med at sove og slappe af .. hehe er i hvertfald ikke i træning til at komme op om natten eller om morgen ..

Nu med lille pige

I mavsen.

4. febuar 2010

0
0
Svar på denne tråd

Ville lige fortælle
Forfatter: 
Dato:  03-01-2010 20:35

Kan se at du har fået lidt ro på, men ville bare lige fortælle at jeg også har en meget rolig bebs i maven. Har termin samme dag som dig også med en pige. Jeg har aldrig fået spark i ribbenene, og de sidste mange uger har hun "kun" møffet rundt. Så tror at det er meget forskelligt fra bebs til bebs

Jeg har også været meget nervøs, da jeg aldrig har fået de famøse "bank" indefra, men er begyndt at kunne glæde mig over en dejlig rolig pige

Nyd nu de sidste uger...

0
0
Svar på denne tråd

mine børn
Forfatter: 
Dato:  05-01-2010 19:58

hverkan magnus eller julie var særlig aktive.. vidste bare de var der når de nu drejede sig, puffede eller havde hikke.. ingen voldsomme spark.. meget spændt på om denne lille er lige så rolig... ville jeg nyde igen..;) mine børn er stadig meget rolige og nemme børn.. og enormt kvikke børn.. så nyd du det bare;)

0
0
Svar på denne tråd

nu du er
Forfatter: 
Dato:  05-01-2010 20:35

.. så langt henne er det helt normalt, at du bare mangler rumsteren og ikke spark.

Dernæst kan det jo også have indflydelse hvor din moderkage ligger, og hvordan bebs vender :-D

Hvis din JM ikke er bekymret og skønner størrelsen til at være det den skal være, skal du heller ikke være bekymret.

Men ring evt. og spørg hende ad, hvis det nager dig.

Jeg læste en bog mens jeg var gravid, der hed "Før jordemoderen kommer" øj det skulle jeg ikke have gjort. Fik samme bekymring som dig og prikkede og skubbede til maven i ét væk. Jeg kunne også nemt glemme at mærke efter spark, nemlig.

Min datter var i øvrigt monsteraktiv i maven, men jeg har heller ikke fået spark der gjorde reelt ondt. Selvom de godt kunne blive ubehagelige indimellem.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider