Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Igang igen efter fødsel
Forfatter: 
Dato:  14-11-2009 23:12

Jeg går igang med at småtræne igen her fra på mandag af, og har opsagt mit medlemsskab igen fra slut januar (har termin i slut februar).

Jeg forventer ikke de store træningssæt, men mere lidt let konditræning og let styrketræning, så min ryg forhåbentlig for det lidt bedre (den er mærket af at jeg ikke har lavet dagens gode gerning i 117 år).

Men efterfølgende vil jeg jo gerne igang igen.

Jeg har netop idag set i lokal avisen, at der åbner et nyt center i byen fra januar, og man kan få et ret godt tilbud, hvis man melder sig ind der.

Man kan selv vælge hvornår ens medlemsskab skal starte fra.

Så her kommer det store spørgsmål. -Set udfra deres andre afdelinger, ser det ikke ud som om de har mor-barn hold. -Det er der forresten ingen af de 5-6 centre der ligger i omegnen der har!

Jeg påtænker da alligevel at have bebs med til træning (når det er selvstændig træning og ikke hold). Jeg vil jo komme til at træne mest når der ikke er så mange andre tilstede.

Men er det overhovedet lade sig gøreligt?

Og hvornår skal mit medlemsskab starte mon?

Jeg havde selv tænkt 1. april, idet så er der gået ca en måned (forhåbentlig en måned og et par dage også ), også selvfølgelig starte ganske let op.

Er det helt urealistisk?

Det er ret vigtigt for mig at få trænet min ryg hurtigst muligt op igen efterfølgende, da jeg netop har fået af vide, at allerede nu har jeg visse udfordringer med den, pga kombien nul træning og graviditet.

Men omvendt, ved jeg jo heller ikke, om man stadig er så tæske øm efter fødslen en måned efter, at jeg dårligt vil kunne løfte en 1 kilos vægt, eller sidde 10 min på motionscyklen?!

Eller om den nye verden gør en dødelig træt.

Er klar over det er individuelt, men jeg søger egentlig mest erfaringer og ideer!

Mvh. Tine

Fotografering?

Klipning tilbydes i Midtsjælland

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=47&i=1880&...y=desc&e=0

Kvalitets DV'ere sælges, kontakt for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd

lllllllll
Forfatter: 
Dato:  15-11-2009 08:07

Jeg begyndte så småt efter en måned. Det var både i træningscenter og på hesten. Det gik egentlig meget fint, og det gav mig mere energi, for selvfølgelig er man træt når man får sådan en lille en. Det er svært for os andre at sige om du er klar til at træne en måned efter, men mon ikke du kan lave lidt der ;)

Mvh. Fie

Ponyer sælges: Sportspony vallak 2 år, Shetlandsponyer: 2 hopper på 4 og en ældre, hingst fra juni 2009.

Skriv for mere information

0
0
Svar på denne tråd

Jeg må
Forfatter: 
Dato:  15-11-2009 12:05

indrømme at jeg først ville være klar til at træne nu. Jeg fødte for 11 uger siden. Dog går jeg 1 1/2 time hver dag med hunden og gjorde det 3 uger efter fødslen. Men at skulle løfte, steppe og træne på andenvis ville jeg ikke kunne før nu. Energien og overskudet er også først ved at komme til mig nu- man skal jo lige vænne sig til den nye rolle og manglende nattesøvn.

Det skal lige siges at jeg havde en nem fødsel uden komplikationer Det vildeste og fedeste oplevelse nogensinde!!!

Blev mor tirsdag 01.09.09 kl. 18.59 til en skøn pige som var 54 cm lang og vejede 3870 gram.

Min elskede hund - hvil i fred 21/04-2007-25/6-2009

Hilsen stine

0
0
Svar på denne tråd

nenya...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2009 12:09

jeg forventer heller ikke at kunne gå til step, bodypump osv

Jeg er naiv, men ikke SÅ naiv

Vi snakker mere almen pensionist genoptræning, med hjælp fra lidt maskiner.

Også hen af vejen, måske lidt spinning og styrketræning med god modstand.

Men ja, jeg har også tænkt at tiden smutter nok rigtig hurtigt. Fordelen er, at jeg så er "tvunget" afsted, idet jeg har meldt mig ind. Minusset er, hvis jeg er helt kvast, så er det spildte penge.

Tricky...very tricky

Mvh. Tine

Fotografering?

Klipning tilbydes i Midtsjælland

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=47&i=1880&...y=desc&e=0

Kvalitets DV'ere sælges, kontakt for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd

1 måned
Forfatter: 
Dato:  15-11-2009 18:02

Jeg var igang 1måned efter fødslen af Frederik. Fik ks, så der var lige en helingsperiode.

Kh

Mette

Team Lodberg Riders Coaching
undervisning og uddannelse
af hest og rytter
tlf. 20924205

Nu har Team Lodbergs ryttere vundet 260 placeringer på 10 Måneder!

Samt 6 mesterskaber!

50 ryttere kan ikke tage fejl.

0
0
Svar på denne tråd

Vi blev jo
Forfatter: 
Dato:  15-11-2009 21:02

velsignet med et kolikbarn + en svær amme-opstart, så de første 10 uger var bare ren overlevelse hjemme hos os...

Jeg havde minus overskud, så når barnet endelig sov, så havde jeg bare brug for fred i mine ører, en lur, noget at spise og ellers bare slappe af!!

Jeg havde også mange forestillinger om, at jeg skulle gå lange ture i skoven med hunden og barnevognen, træne mor/barn eller styrketræning om formiddagen i fitnesscenter og lignende, og ellers bare fortsætte mit aktive liv... Det havde jeg simpelthen ikke overskud til - barnet tog alt min energi, kræfter og tid, så jeg var fuldstændig bombet de første mange uger.

Det var en rigtig svær kamel for mig at sluge, dels fordi alle mine forestillinger om mig selv blev skudt i sænk, dels fordi jeg aldrig havde troet det ville være SÅ hårdt at blive mor/familie.

Så jeg tror det er godt at tænke over, hvordan livet efter fødslen kan/vil se ud, men lad være med at gabe over for meget, for så kan man nemt blive ked af det og skuffet.

Rigtig meget afhænger også "hvilken slags barn" der kommer ud. Nogle sover de første måneder væk, og er nemme at have med rundt - andre er kede og græder ved det mindste, og så kan det være drønsvært at komme ud af døren...

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider