Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

en anden side af sagen om Thor
Forfatter: 
Dato:  09-11-2009 13:56

http://www.information.dk/204112

bare lige et link, der belyser sagen om den lille bortførte Thor lidt andreledes. Jeg må sige at jeg fik et lidt ambivalent forhold til hele historien, da jeg læste denne.

Hyggehejsa

Renana

Part søges til stor 1´er pony/ lille hest fra 1. september i Haderslev

0
0
Svar på denne tråd

puhaaa
Forfatter: 
Dato:  09-11-2009 14:29

.. skræmmende læsning .. stakkels alle implicerede familier.

Christina ..Prinser og Prinsesser

skingur@gmail.com

0
0
Svar på denne tråd

Pyha...
Forfatter: 
Dato:  10-11-2009 07:41

Det er jo et lidt andet billede af sagen end den man har fået fremstillet gennem medierne indtil nu...

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene. Stakkels Thor

Tina - nu med søn & Anastasia

Anastasia søger part 2-3 gange om ugen: www.heste-nettet.dk/lodge/45094/ hest/192323/

0
0
Svar på denne tråd

Det er frygterligt
Forfatter: 
Dato:  10-11-2009 08:48

suk, stakkels barn som har været i 3 forskellige plejefamilier allerede nu i hans meget korte liv. Stakkels forældre at blive hæng ud som værende noget de måske ikke er.

Jannie

Avl af Welsh Sec B - F og DSP

Stutteri Friis

0
0
Svar på denne tråd

det kan ikke
Forfatter: 
Dato:  10-11-2009 09:22

undre mig- jeg sys desværre ofte at ha oplevet at kommunerne er ret meget efter de som de ikke behøver være ret meget efter- og nærmest slet ikk efter dem de burde. Jeg kan jo bare se på min egen såkaldte fader desværre!!

Jeg tænkte som dig Janni osse stakkels dreng- tre plejefamilier allerede. Vi kan kun håbe for hans skyld at han så kan blive hvor han er nu- der hvor hendes anden sæn osse er. Sjældent er søskende jo smmen når de fjernes og det tror jeg altså de ellers har bedst af generalt ofte.

Nikon-pics4U

Her færdes jeg osse: Tør hvor andre tier (IKKE ekstra bladet!)

Termin d 15 dec 09 med en dreng

0
0
Svar på denne tråd

Stute....
Forfatter: 
Dato:  10-11-2009 09:30

jeg læste det som han også var kommet fra den familie med den anden søn i

Jannie

Avl af Welsh Sec B - F og DSP

Stutteri Friis

0
0
Svar på denne tråd

Stute...
Forfatter: 
Dato:  10-11-2009 09:34

Han er ikke længere i den plejefamilie, hvor kvindens anden søn også er. Det var den anden plejefamilie han var i. Han er nu i en 3. familie, hvor han har været siden slutningen af august.

"Den 18. august giver den første plejefamilie op. »Baggrunden var, at plejefamilien ikke formåede at matche hans behov fuldt ud,« som kommunen skriver i en notits, som lægges ved sagen. Thor anbringes midlertidigt hos en anden plejefamilie, hvor Helenes store søn Kristian bor. Her trives Thor »og har fundet en naturlig ro«, noterer kommunen den 26. august. Samme dag flyttes den godt to måneder gamle baby til en tredje plejefamilie, hvor han fortsat bor."

Stakkel lille trold. Han er da den helt store taber i det her. Håber han nu får noget ro og stabilitet, så han ikke også ender som et sagsnummer som voksen

Tina - nu med søn & Anastasia

Anastasia søger part 2-3 gange om ugen: www.heste-nettet.dk/lodge/45094/ hest/192323/

0
0
Svar på denne tråd

Trist trist trist
Forfatter: 
Dato:  10-11-2009 09:49

Stakkels barn, og det er nu han skal lære at knytte sig. Han bliver mærket for livet

Mange hilsener Rikka

Mor til en hel masse :-)

0
0
Svar på denne tråd

okay...
Forfatter: 
Dato:  10-11-2009 09:52

jeg huskede forkert- jeg læste artiklen i går. Øv øv...

Nikon-pics4U

Her færdes jeg osse: Tør hvor andre tier (IKKE ekstra bladet!)

Termin d 15 dec 09 med en dreng

0
0
Svar på denne tråd

stakkels dreng
Forfatter: 
Dato:  10-11-2009 10:04

Ja, der er jo altid flere sider af samme sag, men hvis jeg skal være helt ærlig, så vil jeg som udgangspunkt stadig mene, at drengen nok ikke vil få en stabil opvækst hos forældreparret.

Uanset om der har været misbrug inde over eller ikke, så er det stadig en hårdt belastet familie, hvor moderen f.eks. har tendens til depression og hvor faderen lyder ikke til, at kunne aflaste moderen på betryggende vis, når det beskrives hvordan han færdes i det kriminelle miljø.

Sådan en anbringelse er en meget dyr foranstaltning for kommunen, så tror nu nok at sagen er mere belyst end den fremstår af den artikel.

Partsrytter(e) (4550) søges til mine 4 heste, da jeg ikke selv kan nå at ride dem alle. Skriv pb for nærmere information.

0
0
Svar på denne tråd

Man skal huske...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2009 00:25

...når man læser den slags artikler, at forældrene kan fortælle deres version af sandheden - imens offentlige myndigheder har mundkurv på. Det gør det rigtig rigtig svært at få hele den anden side af sagen, og det giver forældrene temmelig meget frit løb i fortolkninger og beskyldninger, som kommunen ikke kan svare tilbage på.

Når det er sagt, begås der helt klart fejl i kommunale forvaltninger. Men hvis jeg skal vælge imellem at stole på en kommune, som ikke kan fortælle sin version og et par med en blakket fortid, som bortfører barnet i stedet for at bruge andre tilgængelige metoder, så tror jeg nu nok, at min stemme falder på kommunen.

Som tigaz skriver, er en anbringelse hundedyr, og som regel er problemet det modsatte, nemlig at børn burde have været fjernet for laaaaaang tid siden. Det er muligt, at det viser sig, at det er uberettiget her - men hvis en kommune skrider ind, må der være nogle MEGET tungtvejende årsager til at tro, at det er berettiget - tror jeg.

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

dum situation
Forfatter: 
Dato:  15-11-2009 14:49

Jeg må dog erkende at jeg mistede AL sympati for forældreparret, da jeg i en udsendelse hørte moderen fortælle at hun røg hash helt op til fødslen. Hvad foregår der oven i hovedet på kvinden???

- jeg har selv arbejdet i et misbrugscenter, og både hørt om, og set børn af misbrugere, der er ikke mange solstrålehistorier...

Thor skal nok klare sig, spørgsmålet er bare hvor godt...

Mette

0
0
Svar på denne tråd

hægæææ
Forfatter: 
Dato:  15-11-2009 20:27

Artiklen går jo meget på, at det var en fejl at kalde dem narkomaner, men altså, når barnet er født med spor af cannabis i blodet, så er der jo tale om et barn som er påvirket og formentlig livsvarig skadet af moderens brug af stoffer... Om hun så mener, at det er FORbrug eller MISbrug, det synes jeg egentlig er ligegyldigt. Stakkels stakkel dreng

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider