Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Meget forkølet baby - hjælp / råd søges!
Forfatter: 
Dato:  03-10-2009 06:50

Min stakkels lille dreng på 9½ uge er desværre blevet smittet af mig (lungebetændelse + influenza) så han er dødforkølet. Det er især værst om natten hvor han næsten ikke kan trække vejret gennem næsen, hvilket selvfølgelig også besværliggør det at spise væsentligt. Desuden vågner han med 1-1½ times interval.

Jeg har forsøgt at dryppe hans næse med saltvand (en ting han blev MEGET ked af) og derefter brugt sådan en næsesuger. Det er planen at jeg vil fortsætte med det, for forhåbentlig at få løsnet lidt op i alt det der sidder i næsen.

Han har indtil nu (det startede først i går aftes for alvor) ikke haft feber, men det vil vi naturligvis holde øje med for at sikre at han ikke får noget alvorligere såsom bihulebetændelse, lungebetændelse eller lign.

Rumtemperaturen er tilpas og der er luftet godt ud om dagen derinde.

Han har en rigtig god temperakon dyne (mener jeg de hedder) som tilpasser sig efter varme/kulde.

Han sover normalt uden strømper - bør vi give ham dem på ? Jeg synes han virker tilpas under dynen i en sædvanlig body.

Desuden har jeg lagt et håndklæde under sengegærdet i vuggen, så han ikke ligger helt fladt.

Vores hygiejne er ekstra god i denne tid for at undgå mere smitte!

Hvad bør vi ellers holde øje med og være opmærksomme på? Og hvad søren kan vi gøre for at hjælpe ham?

Jeg ville allerhelst køre til lægen med ham, men ved også at de oftest ikke kan gøre noget. Men jeg tror nu jeg ringer og taler med dem i morgen, hvis ikke det bliver bedre.

Hvor længe kan man forvente sådan en forkølelse hos babyer i den alder? Jeg synes godt nok ikke det er sjovt at se/høre ham sådan :( Gid de kunne tale vores elskede babyer!

Mvh. Juliette

Bolig nær Roskilde (max 30 km derfra) søges til lille familie fra ca. jan/feb 2010 - gerne med plads til en hest.

Mor til verdens dejligeste lille prins som kom til verden d. 28-07-09

0
0
Svar på denne tråd

gvghvhhvh
Forfatter: 
Dato:  03-10-2009 07:10

ja bare de kunne.

Vores første fødte fik feber i en alder af c 5 uger, ham ville de på lægevagten. Det var heldigvis ikke noget vi skulle tænke over.

Vores datter på 5 mdr er pt på pencilin kur. Hun skulle til alm 5 mdr undersøgelse. Men da hun om morgen var blevet forkølet, snottet og havde en lille feber (knap 38) ringede jeg til lægen for at høre om vi skulle aflyse besøget til ugen efter i stedet.

Hun mente dog at hun godt kunne se på den lille og hvis hun synes hun var for dårlig så ventede vi bare med selve stikket.

Jeg fik mig en god forskrækkelse da beskeden var at hun havde begyndende lungebetændelse. Jeg var MEGET gla for at vi kom til trods for at jeg egentlig havde mest lyst til at vente.

Hvis jeg var dig og det ikke er blevet bedere her til morgen så vil jeg bestemt ringe til lægevagten. De er jo så udsatte i den her alder.

det er en god ide at ligge en mappe under madrassen og nogle bøger under benende på sengen. Så vil jeg give den lille strømper på, body og en natdragt.

Den lykkelige ejer af Søgaards De Zero og Martina

0
0
Svar på denne tråd

Snottet...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2009 07:31

Hej

Ja det er jo desværre også årstiden for RS-virus og hvis han har svært ved at trække vejret og får feber, så lad ham blive tilset af en læge, for så kan de hjælpe ham! Større børn bliver normalt ikke syge af RS virus, men min datter var nu alligevel 1 år da hun måtte indlægges og have maske.

Ellers kan du vidst ikke gøre mere end du gør. Du er jo OBS på meget. Husk at hvis du får besøg og folk gerne vil holde ham, så bed dem vaske hænderne først. Ja det lyder hysset, men det er altså almindelig hygieine (staves?) også i disse influzenta-tider.

Hilsen

Jette

0
0
Svar på denne tråd

hejsa...........
Forfatter: 
Dato:  03-10-2009 14:43

Det er bare så hårdt at se dem snotte og ralle for at få vejret når de skal spise. Min lille pige på snart 6 ugers er også snottet, jeg var til 5 uger tjek hos lægen i torsdags og hun sagde at hun ikke måtte få feber, det skulle jeg holde øje med..

Men ellers drypper jeg også med saltvand og suger næse, de bliver bare så ulykkelige

Ej, det er vildt træls at have en snottet baby, havde håbet vi kunne undgå det.

Hilsen Marlene

Med termin d.20/8-2009- en lille prisesse :-)

Wrap af god kvalitet, sælges på fyn

0
0
Svar på denne tråd

lægen...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2009 15:21

jeg ville få ham tilset af lægen hurtigst muligt. Hvis der nu sidder noget på lungerne så er det jo vigtigt de bliver behandlet hurtigt.

Min dreng på 8 uger har også en forkølelse. Vi var ved lægen den første da jeg fornemmede noget og det hostede han kun. Men ingen ting på lungerne. Dagen efter snottede han så en del og jeg gav ham de der saltvands dråber. Det hjælper godt nok enormt meget synes jeg.

Vi tog simeplthen en dag på sofaen hvor han fik lov at putte alt det han ville under dynen og det hjalp en del men han har stadig noget snot som vi forsøger at løsne.

Når han er snottet så ligger han stort set ikke ned. Han sidder mere eller mindre op og spiser hos mig og han ligger skrå og sover i armene hos mig. Så snart han ligger ned så hoster og raller han igen.

Så mit råd er lægen og så må i nok bare putte under dynen. Lig ham til og spise så tit han viser tegn så han kan få noget næring. Min læge sagde at det ville tage i gennemsnit 5-6 dage at komme over.

Hanne

Mor til Villads musen født 0708-09

0
0
Svar på denne tråd

lllllllllllllllllllllll
Forfatter: 
Dato:  03-10-2009 18:00

Man skal være hurtigere ude med læge ved de små poder, hellere lige en gang for meget..... De tåler ikke så meget, og i er ikke overpylrede af den grund!

På med strømper igen, hellere tage noget andet af ham, men fødderne skal holdes varme.

Pøj, pøj med den lille mand.

Nanna.

Støt børnecancerfonden
www.boernecancerfonden.dk

Mor til Jeppe født 16/8-03 og Eskild født 25/8-09.

....og Fina fra Thurø og selskabshyppen Candy i stalden!

0
0
Svar på denne tråd

Åhh stakkels Adrian...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2009 10:58

....tænk jeg var af den naive tro at de næsten ikke kunne blive syge/forkølet, sådanne små poder, men nu bliver jeg da helt bekymret, for Ida er begyndt at hoste.

Heldigvis skal vi til lægen på tirsdag og blive vaccineret, så må jeg lige hører doktormanden ad om jeg skal være ekstra obs på hendes hosteri.

Jeg ville måske prøve at ringe til vagtlægen og ellers tage ham til lægen imorgen, just in case.

LIGE NOGET ANDET.

Flytter i herover til øen, Juliette????

Anja - med en lille prinsesse i armene.

http://babytoej.mono.net/

Livet er fedt, men vi lever det for lidt...

0
0
Svar på denne tråd

Forkølet dreng
Forfatter: 
Dato:  04-10-2009 12:41

Nu har vi været en tur ved vagtlægen, temperaturen steg en smule ifht hvad normalen for ham er, og desuden er han begyndt at hoste mere så hellere reagere for hurtigt. Afsted til vagtlægen det gik, men heldigvis var der intet at høre på lungerne, og jeg skulle bare fortsætte som jeg gør.

Han har strømper på, uldbody og ellers ligger han med hævet sengegærde og får dryppet næsen med saltvand (det er vi ikke så kede af længere, heldigvis).

Så nu er vi meget lettede herhjemme, men stadig meget obs, da det jo kan gå frygtelig hurtigt med de små kære.

Anja: Ja, vi flytter til Sjælland til januar. Jeg skal starte på sygeplejerskolen i Roskilde og min forlovede skal formentlig uddanne sig til pilot (han er uddannet indenfor forsvaret pt)

Så det glæder vi os til :-) Jeg er jo oprindeligt fra Sjælland, så det bliver dejligt at komme tilbage.

Måske Adrian og Ida så skulle mødes til lidt babyleg ? :-)

Mvh. Juliette

Bolig nær Roskilde (max 30 km derfra) søges til lille familie fra ca. jan/feb 2010 - gerne med plads til en hest.

Mor til verdens dejligeste lille prins som kom til verden d. 28-07-09

0
0
Svar på denne tråd

hejhej....
Forfatter: 
Dato:  04-10-2009 13:54

Hej

Puha det er ikke sjovt når de små er syge

Vi har selv lige haft en ordenlig omgang herhjemme, så har været ved lægen 3 gange på en uge.

Hvordan gik det i øvrigt på NOEA, kan se du skriver at du nu starter på sygep.skole??

Er selv, langt om længe og efter 13 mdr. på barsel, startet på NOEA

0
0
Svar på denne tråd

her har vi
Forfatter: 
Dato:  04-10-2009 14:05

altid de der mentolh vaseline ting hjemme.

En lille smulle under næsen og så lidt smurt ind på brystet så det letter lidt på vejrtrækningen.

Hovedet er generalt altid hævet det skal hæves så højt som muligt ved forkølelse endten ved at ligge telefonbøger under hovedgærdet eller andet her har vi to hovedpuder under madrassen samt en lille til ham selv

Nu med 2 hoppeføl efter Prins Amadeus Hegnsbo

0
0
Svar på denne tråd

Godt i tog....
Forfatter: 
Dato:  04-10-2009 16:59

...afsted og at i så nu ved at der ikke er noget på hans lunger.

God bedring til prinsen.

Ja det kunne da godt være. Vi prøver jo selv at finde noget i Roskilde...eller omegn.

Anja - med en lille prinsesse i armene.

http://babytoej.mono.net/

Livet er fedt, men vi lever det for lidt...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider