|
|
| hvornår stoppede i med at ride? |
| Forfatter:  |
Dina1985 |
| Dato:  |
29-09-2009 12:45 |
|
Hej. Hvornår stoppede i med at ride under jeres graviditet? Lånte i ud, fandt part eller lod i hesten hygge sig? Hvornår havde i overskud til at starte op igen?
Mvh. Dina Weibull med hesten Infighter Julia lever i evigt minde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lllllllllllllllllll |
Nanna Geenie |
29-09-2009 13:55 |
|
Stoppede 5 uger før termin, opstart, tjah... håber på en tur næste uge (6 uger efter fødsel) efter lægetjek, men seriøs opstart skal man nok ikke påregne før 12 uger efter hvor de fleste børn har fået en rytme hvor ridning kan kalkuleres ind.
Min har hygget sig, prøvede at finde en hvor jeg kunne betale mig fra det, men det lykkedes ikke rigtig. Overvejede at sende hende i ridning, men følte også det var lidt spild hvis jeg ikke kunne følge op på det efterfølgende. Man kan selvfølgelig altid lave øvelser fra jorden, longering etc.
Nanna.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hm det gav et indblik |
Dina1985 |
29-09-2009 16:06 |
|
Mange tak for svar... Det giver et lille indblik i hvad man har og forvente... Min tanke er nu at min hest er lidt utilregnelig i forhold til et buk spring i ny og næ, er det noget man kan bærer? og hvornår begynder det er knibe? Tanken går da os om jeg kan finde en der vil overtage ham for en periode. Men en hest der ingenting kan stort set er vel svær at afsætte...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| så længe det er sjovt |
|
|
Rid indtil "det hele" er lidt i vejen -og det er meget individuelt hvor længe det er. Selv red jeg indtil 3-4 uger før og bagefter havde jeg meget travlt med at komme op og nyde det igen. Ridningen op til fødslen var "almindelig" mens det bagefter var knap så seriøst for "tingene" sad pludselig anderledes og vægten og balancen var pludselig en anden
Hilsen fra Strit 77 -Ikke noget der ikke kan limes... -Den der frygter vind og vand er ikke en rigtig handymand!
Bullerklubben
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Medmindre |
|
|
det er en god konkurrence hest, så tager den altså ikke skade af nogle måneder, hvor man longerer og evt får en til at tage en skov tur en gang om ugen. Den kommer jo hurtigt i form, sammen med en, når man begynder at ride igen.
Sagde Janne Sælges: Super sød shetlænder vallak, tilredet, højde 1 meter. Lædergjord med maveplade - 110 cm - Send PB for info -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Jeg stoppede den dag jeg fandt ud af at jeg var gravid. Jeg har det med at dratte af i ny og næ Så jeg turde ikke tage n ogle chancer
Min verden fyldes af 4 dejlige pletheste og mit hjerte af 3 sorgfulde tab R.i.p Sally 8. Oktober 2008 R.i.p.Silja 23. Februar 2009 R.i.p.Tarzan 9. Juni 2009
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min først |
AC |
01-10-2009 13:30 |
|
graviditet, red jeg min sidste springtime, 4 dage før jeg fødte og var tilbage på hesteryg 6 dage efter fødsel, (med 18 sting forneden). Har lige fået en pige mere for 3 uger siden, men denne gang har jeg kun siddet på en hest maks 5 gang, ikke pga graviditet, men pga 5 knæ operationer og en hofte skade hilsen anja
Jeg er som, jeg er, men jeg er go' til det. 
Bedækning tilbydes, ved yderst fornuftig, og meget rolig pinto hingst, naturlig bedækning, han er på ingen måde voldsom ved hopper eller deres føl.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg valgte.. |
|
|
Jeg valgte at lade være med at ride helt i min graviditet, jeg synes det er for stor en risiko at løbe, da man jo desværre ikke er garanteret at lande på benene hvis man nu skulle dratte af 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er lige stoppet |
|
|
Jeg er lige stoppet og er i 16. uge.
Jeg er bestemt ikke stor, men alligevel kan jeg mærke maven, og jeg synes ikke det er så rart mere med ridningen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| *overskrift* |
|
|
Jeg rider stadig og skal føde d 13. okt...
Med venlig hilsen Laila
SÆLGES
Skimmel (tysk) holstener hingsteplag Casillas x Leandro født 2009 Velholdt hestetrailer kan evt. indgå som del af prisen
Kontakt for mere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak for de mange svar... |
Dina1985 |
02-10-2009 20:01 |
|
Så det har ikke nogle betydning at hesten kan finde på at bukke og en gang imellem give et ordentlig et.. sÅ det giver lidt stød igennem kroppen.. Jeg er ryger stort set aldrig af, så det er ikke det jeg er bange for, det er mere om noget kan tage skade eller tabe det af den grund ???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis du sidder |
|
|
i balance, tror jeg altså ikke du kan tabe baby hvis hesten hopper eller fx bliver forskrækket. Ingen jeg kender er stoppet med at ride af den grund, de er kun stoppet fordi de har haft ondt og mange har redet helt indtil de skulle føde.
Sagde Janne Sælges: Super sød shetlænder vallak, tilredet, højde 1 meter. Lædergjord med maveplade - 110 cm - Send PB for info -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| halløj |
|
|
Sidste gang jeg sad på min hest, var 2 uger inden fødslen - men der skridtede jeg ham bare af. Hvilket var den eneste form for ridning, det sidste stykke tid - turde ikke andet, da min hest er STOR, ung og småskør  Jeg er så heldig, at min kæreste også rider og har heste - Så han har holdt Lillebror i gang. I dag var 1. dag tilbage i sadlen - 15 dage efter fødslen. Det var SÅ skønt  Meeeen, det kunne da mærkes (blev syet ret meget) havde ellers hugget kærestens springsadel, for lettere at kunne aflaste lidt. Glæder mig vildt til, at jeg kan ride rigtigt igen! Havde forøvrigt ikke overskud, til at ride i dag - men jeg gjorde det og NU føler jeg at jeg har masser af overskud til alt! Der ligger noget psykisk der... Og lige 2 billeder, af en GLAD pige, tilbage på ryggen af sin stjerne   
Live your life to its fullest potential... Mor til Oscar 18-09-09
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lllllllllllllllllllllll |
Nanna Geenie |
03-10-2009 18:14 |
|
Balancen ændrer sig efterhånden som maven bliver større, det skal man selfølgelig være obs på. Stød gennem kroppen skal du ikke være bange for, men tænk på din lænd der hurtigere bliver øm. Al færden på hesteryg under graviditet skal man tænke over, for det kan være fatalt at ryge af, så man skal kende den risiko man løber. Efter fødsel skal man også være påpasselig med at være "for hurtig ude", for ens underlig skal lige have lov til at komme på plads igen. Under min første graviditet red jeg kun til omkring uge 25, for da havde jeg en unghest, der også kunne finde på at lave krumspring. 2. graviditet red jeg, som skrevet tidligere i tråden, til 5 uger før termin, endda på en hest jeg købte da jeg var et par og tyve uger henne i gravditet, men hende stoler jeg utrolig meget på, og jeg lavede selfølgelig ikke noget der var alt for vildt. Føl efter hvad du har det godt med, for der ER ikke noget der er mere værdifuldt end det barn du bærer i maven. Nanna.
Støt børnecancerfonden www.boernecancerfonden.dk
Mor til Jeppe født 16/8-03 og Eskild født 25/8-09. ....og Fina fra Thurø og selskabshyppen Candy i stalden!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak tak |
Dina1985 |
03-10-2009 23:40 |
|
1000 mange tak for de gode svar.. det hjælper virkelig, når det er første gang og hvad man lige kan forvente. Det der sådan set bare bekrymere mig mest det var de buk spring som er ret livlige lige for tiden... Han ter sig om en unghest lige for øjeblikket... Endnu en gang tak...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg red |
|
|
slet ikke mens jeg var gravid netop fordi jeg synes risikoen for at miste den dyrebare gave inde maven var for stor, hvis jeg pludselig strøg af og landede uheldigt (lander mannogensinde heldigt når man skvatter af ?) Og da jeg stort set har været alene om ungerne er det først nu, hvor den yngste er 3 år at jeg har fået tid til lidt hyggeridning igen. jeg er dog blevet en stor kylling efter jeg har fået børn....
MVH Mette
- Salg af lucerne, andet grovfoder, halm, havre og roepiller
- St Hippolyt Naturmüsli sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg rider stadig |
Tina K (Dragør) |
04-10-2009 20:41 |
|
Hey! Under min sidste graviditet stoppede jeg i 7 måned. Da jeg ikke red lavede jeg en masse arbejde fra jorden, var til hest igen 3 uger efter jeg havde født. Er pt. gravid i 6 måned og rider stadig, men skridter og tölter kun. Er så småt gået igang med at kører min islænder til, så det skal vi arbejde med, når jeg ikke kan ride mere. Vh. Tina!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg havde regnet |
|
|
med at ride til jeg var 7 md henne og maven blev for stor. Desværre gik det ikke sådan. Allerede da jeg var 3 md. henne var det ikke nogen fornøjelse at sidde på en hest. Derfor valgte jeg at sælge min ridehest. Det gjorge simpelthen ondt "bag i" at sidde der, det samme gjalt når jeg skulle prøve at cykle. Sådan kan det desværre også gå, at man faktisk gerne vil men ikke kan. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jordemoder |
|
|
Min jordemoder var meget forarget da jeg fortalte, at jeg stadig red i uge 20. Hun frarådede mig det kraftigt sammen med lægen. Det var simpelthen for farligt. Og jeg skulle vide, at det kunne skade barnet meget hvis jeg var uheldig at ryge af. Så jeg stoppede faktisk med at ride i uge 21. Indtil da red jeg hver anden dag og kun i ca. 1/2 time da jeg fik meget ømme bryster efter 1/2 times ridning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gravid og ride |
|
|
Jeg red til tre dage før jeg fødte og var i sadlen igen tre uger efter fødslen.
Jeg talte meget med jordemoder og læge omkring ridning, deres råd var at jeg skulle lytte til mig selv og min krop. Det der var rigtige for mig, er jo ikke nødvendigvis det er det rigtige for andre. Men jeg nød turene til sidst, på trods af stor mave og besvær med at komme op og af. Jeg var højgravid i 30 graders varme og kunne ikke være i nogen ridebukser og red rundt i shorts, leggins og undertrøje - ømt syn...;o)
Jeg har så fået en part, som rider tre dage om ugen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har........ |
|
|
aldrig haft lyst til at ride under mine graviditeter. 
Mange vrinsk fra Elegant Spotlight og Lene
Barefoot bomløssadel sælges fuld monteret.
Passer/part søges til min hoppe.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|