Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Jerntilskud til gravid
Forfatter: 
Dato:  27-07-2009 13:11

Jeg er altså lidt forvirret med det der uge udregning osv, med hvor langt henne jeg er.

Men efter at have siddet og regnet lidt frem og tilbage er jeg kommet frem til at jeg er i 10. uge (altså 10 med et punktum efter), og helt præcis 9 +4.

Jeg blev lidt forvirret efter mit sidste lægebesøg, hvor min læge helt fik gjort mig rundtosset.

Nå, men nu hvor jeg er i 10. uge, står der på mine gravital, at jeg skal spise jerntilskud ved siden af.

Min egen læge anbefalede det også, men fik aldrig spurgt ind til om der var noget som var bedre end andet.

Har i nogle erfaringer på dette område?

Mvh. Tine

Fotografering?

Fatboy sækkestol købes. Send PB.

Hippolyt Naturmüsli sæk sælges: 150 kroner. Kan afhentes i Tåstrup, Ballerup eller Herlev

0
0
Svar på denne tråd

halløj
Forfatter: 
Dato:  27-07-2009 13:39

Jeg har taget dobbelt dose jern (Niferex) fra uge 7 - da jeg fandt ud af jeg var gravid.

Grunden til dobbelt dose, er at jeg i starten af min graviditet modtog 4 poser blod - grundet alt, alt for lave blodværdier.

I uge 28, tror jeg det var, fik jeg lov til at gå ned på normal dose - da min blodværdier var acceptable der.

Jeg er ikke helt på det rene med, hvilke erfaringer det er du vil have? Altså er det om nogle jerntilskud er bedre end andre, eller?

Live your life to its fullest potential...

0
0
Svar på denne tråd

jeps...
Forfatter: 
Dato:  27-07-2009 13:48

sådan produktmæssigt.

Jeg stødte på en artikel fornylig om at nogle produkter var sat helt forkert sammen, mens andre var perfekte osv.

Problemet er bare jeg kan ikke huske bare ca hvor jeg læste det henne.

Så tænkte der med garanti, var nogle HN'er, som lå inde med en smule viden.

Mvh. Tine

Fotografering?

Hippolyt Naturmüsli sæk sælges: 150 kroner. Kan afhentes i Tåstrup, Ballerup eller Herlev

0
0
Svar på denne tråd

det der hedder
Forfatter: 
Dato:  27-07-2009 15:14

graVitamin, graviJern og graviKalk er helt hundres lavet efter at skulle passe sammen (mærket er det samme) og afstemt efter hinanden så doserne er de helt rigtige hvis man kun bruger gra produkterne.

Glassene er i plastic og hvide med hvide/blå klistermærker på- de købes på apoteket.

www.nikon-pics4u.webs.com

HN Jyllandstræf 2 i cowhouse HER...

NU med termin den 15 dec 2009

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tager....
Forfatter: 
Dato:  27-07-2009 16:19

... enten Hemojern eller Kräuterblut, alle andre produkter giver hård mave synes jeg.

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

Sælges; 1-års vallak efter Rush Hour, Hingsteføl efter Rush Hour, 3-års velgående hoppe efter Londonderry (i proffesionel ridning)

0
0
Svar på denne tråd

jeg har
Forfatter: 
Dato:  27-07-2009 16:40

heldigvis ingen problemer med hård mave- ikke mere end normalt i hvert fald*LOL* Men pt bruger jeg osse kun graviJern, en anden vitamin og en 3 kalk af forskellige andre årsager.

Men som sagt er Gra produkterne afstemt hinanden så de går hånd i hånd. Man skal osse holde øje med om der er folsyre mv nok i mange andre vitamin produkter til gravide. de tre jeg kiggede på i matas da jeg skulle ha indehold KUN EN nok!

www.nikon-pics4u.webs.com

HN Jyllandstræf 2 i cowhouse HER...

NU med termin den 15 dec 2009

0
0
Svar på denne tråd

Jeg købte
Forfatter: 
Dato:  27-07-2009 17:57

Ferro Durett på apoteket. de var ganske fine og gav ikke hård mave. Dog bliver ens afføring farvet på en meget grønagtig måde...

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

halløj
Forfatter: 
Dato:  27-07-2009 20:56

Godt så - altså produktnavn.

Så melder jeg pas på spørgsmålet, da jeg bor i Sverige og ikke aner om I kan købe det jeg tager :)

Jeg fik dem jeg tager på recept, da jeg blev udskrevet fra hospitalet og er så blevet anbefalet af JM at forsætte på dem.

Live your life to its fullest potential...

0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  29-07-2009 09:57

jeg bruger Hemojern, det skulle være en af de mildste til maven (altså ikke give hård mave)

Mvh Jannie

www.skysite.dk/oneworldonedream

1års OX araber E`xtravaganza Tilsalg.

Ox araber føl E`pifani Tilsalg. (klar til at flytte nov. -09)

0
0
Svar på denne tråd

Aminojern
Forfatter: 
Dato:  29-07-2009 17:55

dyrt, men det virker. jeg gik sent i gang med at tage jern, pga i forvejen tendens til hård mave. Men jern-niveauet faldt drastisk, træthed osv, jeg startede med tabletterne - og vupti steg jernkonc. og jeg har ingen problemer haft med maven!

Vh. Maiken

Husk at smile før du sover

så går dagens surhed over.

- Piet Hein.

0
0
Svar på denne tråd

jeg fik svar på
Forfatter: 
Dato:  30-07-2009 09:57

div blodprøver igår, og min hæmoglobin er på 8,2, så min læge mente jeg burde vente lidt med at påbegynde jern alligevel.

Mvh. Tine

Fotografering?

0
0
Svar på denne tråd

Jernspm.
Forfatter: 
Dato:  01-08-2009 09:35

Jeg vil også lige bringe en lille kommentar til dit spm.

Kik efter jern indholdet- Ferro Duretter indeholder 100 mg jer og Henojern 9 mg. Måske derfor de er mildere men så skal du jo tage mange Hemojern i forhold til det anbefalede daglig dosis... og hvor milde er de så for maven.

Et godt alternativ er Apovit Ferrofummerat. Den indeholder 66 mg jern, og der er du sikret en god optagelse!

Husk aldrig tag jern med mælk! 2 timers forskudt. Heller ikke syreneutraliserende. Så mindsker du også din optagelse.

Med dine fine blod værdier vil jeg ikke vælge Ferro Duretter på de 100 mg men Apovit Ferrofumerat på de 66 mg som du kan få på apoteket.

Bruges også på flere sygehuse....

God fornøjelse med jern balancen og graviditeten.

0
0
Svar på denne tråd

og kalk....
Forfatter: 
Dato:  01-08-2009 09:47

i forlængelse af det Laust skriver, så husk at man IKKE må tage kalk tilskud eller kalkholdige produkter sammen med jern. Et glas appelsinjuice (eller andet c-vit. holdigt) er tilgengæld godt. Men jern og kalk går ikke sammen.

Hanne - Nu må lille bebs godt snart komme ud :)

0
0
Svar på denne tråd

nemlig
Forfatter: 
Dato:  01-08-2009 11:54

Jeg tog det for givet at når jeg skrev mælk at folk vidste det også var kalk tilskud og kalkholdige produkter...

Tak for support Hanne!!!!

Og det med c-vitaminer øger optagelsen...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider