havde 2 meget svære graviditeter, med plukveer fra 15.-16. uge begge gange, og dertilhørende bækkenløsning.
Min mor havde det samme. Så jeg frygter virkelig at det også rammer mig.
Som nyudlært, med hest, nykøbt hus og bebs i maven,skal jeg bare ikke miste mit job (pt desværre kun forlænget vikar stilling... Håber jeg kan overbevise dem om at lade mig blive ihvertfald til jeg skal på barsel).
Så jeg dyrker MEGET at lytte til kroppen. Jeg har været rigtig uheldig med voldsom kvalme og 2 omgange rigtig voldsomt opkast fordelt over 2 dage, så jeg på 3. dagen lå og var mere død end levende. Vagtlægen ville giev mig drop og det var det, og jeg orkede faktisk ikke at kører på hospitalet, sidde med halvdelen af byens befolkning for at få et drop.. Så begyndte at spise sodavandsis istedet...det blev noget og der er lidt sukker i.
Efter disse 2 oplevelser, og familiens historie, er jeg begyndt konsekvent at tage en kort lur når jeg kommer hjem fra arbejde.
Igår startede jeg til svømning. Jeg undgår såvidt muligt at bære på meget tunge ting. Drikker en masse vand. Tja alt hvad jeg har læst mig frem til.
Det ironiske var et familiemedlems reaktion på ovenstående, netop "graviditet er ikke en sygdom", nix, men de ting jeg gør, føles faktisk også rigtig naturlige. Det er ikke noget jeg som sådan tænker over (udover svømning, det er jeg ikke glad for, men med dårlig ryg og nul ridning i over et år, så er det en meget god ting for mig). For jeg er død træt når jeg kommer hjem. Jeg er drøn tørstig i løbet af dagen. Netop pga trætheden er tunge ting også bare noget af en udfordring etc etc...
Det er virkelig ikke noget jeg tænker på.
Alle mulige arrangementer bliver rykket til weekenderne.
Jeg glæder mig bare til trætheden er væk, og jeg kan få lidt mere overskud i hverdagene.
Wow, det blev en lang, måske ikke helt så relevant forklaring.
Men ja, det er mit mareridt at jeg får en svær graviditet, som min verden ser ud pt, så hellere forebygge.
Håber de går i sig selv igen, og du lærer at koble lidt mere af.
Held og lykke.