Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Plukveer i 16. uge
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 20:45

Som første gang gravid gik jeg lidt i panik da jeg har haft mange smerter i min mave de sidste par dage og tog derfor til lægen i dag.

Her kunne den søde læge fortælle mig, at det sørme var plukveer jeg havde og var meget bekymret for om jeg havde blødt, det kunne jeg rolig fortælle hende, at det havde jeg ikke.

Konklusionen var en kraftig blærebetændelse og sygemelding resten af ugen.... jeg kan åbenbart ikke selv finde ud af, at gear ned og skal til at lytte noget mere til min krop....

Med en lille pige i maven - som har meldt sin ankomst den 27. december 2009 sådan ca.

0
0
Svar på denne tråd

jeg har faktisk
Forfatter: 
Dato:  16-07-2009 06:53

hørt forbløffende mange sige de har haft plukveer allerede ved 12 uge og derefter naturligvis.

jeg har vist ikk selv haft nogle (så har jeg ikk rigtig opdaget det i hvert fald) endnu.

Men jeg har osse gearet ned som jeg har kunnet mærke det er nødvendigt (pga af min lænd). Det gør nok sin del at den siger det er nødvendigt.

Blærebetændelse er man jo ret udsat for som gravid- heldigvis er jeg foruden dette endnu osse. Men rigtig mange får det jo desværre.

Men jo vær opmærksom på din krop og dens signaler- graviditet er ikk en sygdom- men man skal lytte efter hva kroppen siger. Så er jeg sikker på man reelt osse får den bedste graviditet med mindst komplikationer af forskellig art.

Har du mærket bebs endnu så? (sidespring)

www.nikon-pics4u.webs.com

HN Jyllandstræf 2 i cowhouse HER...

NU med termin den 15 dec 2009

0
0
Svar på denne tråd

Stute....
Forfatter: 
Dato:  16-07-2009 14:41

Jeg vidste godt det med blærebetændelse, men jeg har ikke haft symptomer på det, så troede egentlig ikke at jeg havde det.

Ja nu er tiden til at lytte efter hvad kroppen siger.

Jeg vidste ikke at der var "mange" der havde plukveer så tidlig i forløbet, men så blev jeg da det klogere.

Nej jeg tror ikke jeg har mærket lille pigen, men det er jo også første gang jeg er gravid, hvad med dig? har du mærket liv?

Med en lille pige i maven - som har meldt sin ankomst den 27. december 2009 sådan ca.

0
0
Svar på denne tråd

Min søster
Forfatter: 
Dato:  16-07-2009 14:51

havde 2 meget svære graviditeter, med plukveer fra 15.-16. uge begge gange, og dertilhørende bækkenløsning.

Min mor havde det samme. Så jeg frygter virkelig at det også rammer mig.

Som nyudlært, med hest, nykøbt hus og bebs i maven,skal jeg bare ikke miste mit job (pt desværre kun forlænget vikar stilling... Håber jeg kan overbevise dem om at lade mig blive ihvertfald til jeg skal på barsel).

Så jeg dyrker MEGET at lytte til kroppen. Jeg har været rigtig uheldig med voldsom kvalme og 2 omgange rigtig voldsomt opkast fordelt over 2 dage, så jeg på 3. dagen lå og var mere død end levende. Vagtlægen ville giev mig drop og det var det, og jeg orkede faktisk ikke at kører på hospitalet, sidde med halvdelen af byens befolkning for at få et drop.. Så begyndte at spise sodavandsis istedet...det blev noget og der er lidt sukker i.

Efter disse 2 oplevelser, og familiens historie, er jeg begyndt konsekvent at tage en kort lur når jeg kommer hjem fra arbejde.

Igår startede jeg til svømning. Jeg undgår såvidt muligt at bære på meget tunge ting. Drikker en masse vand. Tja alt hvad jeg har læst mig frem til.

Det ironiske var et familiemedlems reaktion på ovenstående, netop "graviditet er ikke en sygdom", nix, men de ting jeg gør, føles faktisk også rigtig naturlige. Det er ikke noget jeg som sådan tænker over (udover svømning, det er jeg ikke glad for, men med dårlig ryg og nul ridning i over et år, så er det en meget god ting for mig). For jeg er død træt når jeg kommer hjem. Jeg er drøn tørstig i løbet af dagen. Netop pga trætheden er tunge ting også bare noget af en udfordring etc etc...

Det er virkelig ikke noget jeg tænker på.

Alle mulige arrangementer bliver rykket til weekenderne.

Jeg glæder mig bare til trætheden er væk, og jeg kan få lidt mere overskud i hverdagene.

Wow, det blev en lang, måske ikke helt så relevant forklaring.

Men ja, det er mit mareridt at jeg får en svær graviditet, som min verden ser ud pt, så hellere forebygge.

Håber de går i sig selv igen, og du lærer at koble lidt mere af.

Held og lykke.

Mvh. Tine

Fotografering?

Fatboy sækkestol købes. Send PB.

0
0
Svar på denne tråd

Vicky02
Forfatter: 
Dato:  16-07-2009 20:02

Puha det lyder ikke behageligt - jeg håber ikke at det ender sådan med mig, for jeg er bare dårlig til at slappe af.... kan bedst lide når der sker noget hele tiden

0
0
Svar på denne tråd

Christina ♣Meiko♣
Forfatter: 
Dato:  17-07-2009 07:57

ja det har jeg. Blyp sparker ind i mellem lystigt kan jeg mærke når jeg ligger på ryggen el sidder foroverbøjet etc. Så er det nemmere at mærke både på indersiden og ydersiden da det fedtlag der hos en gravid danner sig på maven synker lidt ind, så livmoderen kommer tættere på maveskindet. Jeg ahr ikke haft bobler før jeg kunne mærke blyp både ind og udvendigt sjovt nok. så den aften jeg mærkede spark både ind og udvendigt første gang startede boblerne osse helt tosset. Og det gør de gerne hver aften når jeg lægger mig nu.

0
0
Svar på denne tråd

jeg havde også..
Forfatter: 
Dato:  17-07-2009 21:26

plukveer gennem hele min graviditet, og jeg kan med SIKKERHED sige, at jeg ikke overanstrengte mig ;)

Sagde Carina Gøttler (:

- som ENDELIG er blevet mor til den skønneste lille dreng<3

R.I.P Pax&Carsten Junior

4-års DV-hoppe på 1.60 i stg. sælges

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bliver nød
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 09:19

til at spørge hvordan plukveer føles?

Siden igår aftes har jeg haft nogle "jav" igennem underlivet. Ikke noget jeg som sådan kan kategorisere.

Det er ikke mange, men relativ kraftige når de kommer. Har vel siden igår aftes haft ca 4-5 stykker.

Jeg har en mindre mistanke om jeg har blærebetændelse, ikke fordi det gør ondt eller jeg tisser mere end jeg plejer, men det skal "presses" ud.

Så overvejer at smutte via vagtlægen senere (nøj, hvor føler jeg mig åndsvag, får har en tid hos egen læge på torsdag..men hvis der er noget, er det jo bedre jeg kommer i behandling nu).

Så ja, hvordan føles plukveer?

Mvh. Tine

Fotografering?

Hippolyt Naturmüsli sæk sælges: 150 kroner. Kan afhentes i Tåstrup, Ballerup eller Herlev

0
0
Svar på denne tråd

ha ha ha
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 09:34

jeg ser spændt med- jeg for jeg er osse "nysgerrig" efter hvordan plukveer reelt føles

0
0
Svar på denne tråd

plukveer
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 09:43

når man får blærebetændelse så vil blæren bliv spændt og irriteret. Da den ligger lige op af livmoderen tror den også at den skal spænde op når blæren gør det og derfor får man mange plukveer når man har blærebetændelse.

Hvis du får bugt med din blærebetændelse igen kan plukveerne altså også gå i sig selv igen.

Plukveer føles hos de fleste som noget der strammer hen over maven øverst i livmoderen. Altså spændningen starter for oven og går så ned ad. Hvis de er slemme kan de trække lidt om i lænden også. De må ikke gøre ondt, bare føles sådan lidt ubehagelige, hvis man overhovedet mærker dem. Livmoderen bliver desuden fuldstændig hård når man har dem.

Jeg mærker ikke rigtig mine, men har da den sidste tid godt kunne fornemme at min mave bliver hård nogle gange. En enkelt aften var der et par stykker som trak om i lænden, men de skal jo også til at arbejde lidt for kroppen når jeg er i uge 38.

De der jag nede i underlivet, altså helt nede for neden, det er som regel ligamentsmerter (når man ikke er så langt henne) eller det kan også være bækkenet som gør ondt. Jeg havde vildt mange ligamentsmerter i starten og blev også tjekket for blærebetændelse, bare for en sikkerhedsskyld. Nu har jeg så afsindig ondt foran på skambenet og det er bækkensmerter. Ikke bækkenløsning, men bare smerter fordi bækkenet jo også skal give sig lidt.

Hanne - Nu må lille bebs godt snart komme ud :)

0
0
Svar på denne tråd

Plukveer
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 10:30

føles som jav (i mit tilfælde), de kan komme i serier eller bare en gang imellem. Ifølge den læge der tilså mig, så var hun ikke i tvivl da jeg har mange smerter når jeg får dem.

Det er selvfølgelig forskelligt hvordan det føles fra personen til personen, men lægen ville gerne at jeg skulle fortælle på en skala fra 1-10, hvor ondt det gør - jeg må ærlig indrømme at jeg syntes de lå på en 7-er.

De er dog blevet noget mindre efter behandling mod blærebetændelse, så om det har været det der gjorde det, ved jeg ikke, da jeg aldrig før har haft blærebetændelse og ifølge de beskrivelser jeg har hørt/læst om så troede jeg virkelig ikke at jeg havde det.

Ang ligament smerter/bækkensmerter så er det for mig ikke sådan plukveer føles, for det døjede jeg meget med de første 12 uger og det var en anderledes smerte.

0
0
Svar på denne tråd

Ja ligamentsmerter
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 10:33

Har jeg også.

Faktisk har jeg ikke mærket noget til dem siden i mandags, men igår, da jeg gik rundt på kræmmermarked kom de igen.... Også et par timer senere begyndte de der mærkelige jav.

Men ja, så snart bilen er hjemme, smutter jeg til lægevagten og ihvertfald lige får tjekket den blærebetændelse.

(findes der egentlig, ligesom en graviditetstest, en blærebetændelsestest? Jeg tænker, det er jo total åndsvagt, at jeg sidder derovre og glaner og optager plads for en der måske er mere syg, hvis det ikke er noget overhovedet. -Men hvis man nu havde en test der fortalte at der fx var forhøjet hvideblodlegemer i, så vidste man da at det nok var fornuftigt at blive tjekket nærmere).

Mvh. Tine

Fotografering?

Hippolyt Naturmüsli sæk sælges: 150 kroner. Kan afhentes i Tåstrup, Ballerup eller Herlev

0
0
Svar på denne tråd

Det ved jeg
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 10:42

ikke om der gør, men hvis du har blærebetændelse skal du have medicin på recept, så du skal forbi lægen selvom du måske selv kan teste det.

0
0
Svar på denne tråd

det ved jeg godt
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 10:43

men tænkte, hvis man nu kunne for-teste, så lægen slap for besøg der er irrelevante

(jeg er ikke så god til vagtlæger, så forsøger at tænke mig uden om ).

Så man altså kun kørte derhen, hvis man enten havde det rigtig skidt, eller testen var positiv.

Mvh. Tine

Fotografering?

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har ikke
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 10:48

hørt om det er muligt at finde sådan en test.

Så afsted til læge med dig - og når man er gravid skal man testes igen når man er færdig med behandling....

0
0
Svar på denne tråd

Orv, så må jeg
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 11:00

igang. Så er det jo lige før jeg kan blive testet igen på torsdag, når jeg skal til egen læge.

Mvh. Tine

Fotografering?

0
0
Svar på denne tråd

ja det kunne
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 11:04

sikkert godt passe sammen - men rigtig god tur forbi lægen

0
0
Svar på denne tråd

Jeg havde blærebetændelse
Forfatter: 
Dato:  19-07-2009 17:47

og sågar en lidt voldsom en af slagsen mente han

Så blev beordret hjem og holde mig i ro.

Mvh. Tine

Fotografering?

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder ligesom
Forfatter: 
Dato:  19-07-2009 18:37

mig.... husk at slappe af og drik en masse væske.

Godt du overbeviste dig selv til, at komme afsted

0
0
Svar på denne tråd

llllllllllllll
Forfatter: 
Dato:  20-07-2009 00:47

Jeg havde også blærebetændelse uden symptomer i 9/10. uge, og med forholdsvis kraftige smerter tilfølge - jeg blev sendt hjem fra arbejde, og til lægen, både for at blive tjekket for graviditet uden for livmoderen, abort m.m. Efter behandling (som jeg bare ikke kunne tåle), har jeg ikke haft så meget som en eneste plukve før omkring uge 33, og det kun efter hård ansterengelse.

Nanna.

Støt børnecancerfonden
www.boernecancerfonden.dk

Gravid med termin 24. august.

0
0
Svar på denne tråd

lllllllllllllll
Forfatter: 
Dato:  20-07-2009 18:19

Lige været til 3. graviditetsstjek, og ja, blærebetændelse igen, derfor har jeg nok haft plukveer de sidste 2 uger.....

Nanna.

Støt børnecancerfonden
www.boernecancerfonden.dk

Gravid med termin 24. august.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider