Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Hårfarvning under graviditet,
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 10:36

Hvordan ligger det med hårfarvning når man er gravid? Inden jeg blev gravid startede jeg på at farve mig lyshåret, men da jeg er meget mørkhåret tar det jo noget tid inden det bliver sådan rigtig lyst, det er så blevet meget lyst nu, men nu hvor jeg er gravid tør jeg ikke at få farvet min udgroning mere, det plejer jeg at få farvet 1 gang om md ca.

Jeg har fået af vide af en masse jeg kender at nu må jeg ikke farve mit hår mere, men jeg kunne jo nok godt tænke mig at få min egen hårfarve tilbage ellers ved jeg ikke hvad jeg kommer til at ligne, er henna hårfarverne os giftige for mit barn? og vil det skalde mit barn hvis jeg farver det 1 sidste gang så det kommer tilbage til min egen mørkebrune farve?

Undskyld hvis mit indlæg er lidt rodet..

Maria

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er selv
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 10:47

farvet lyshåret og får udgroning- du må gerne farve dit hår- det må bare ikke komme i kontakt med hovedbunden, hvad enten det er henna eller alm har jeg ladet mig fortælle. Så det jeg gør er, at jeg får lavet lyse reflekser hos min frisør NÆSTEN helt op til hovedbunden og det tager så det knap så kønne syn af udgroningen :-)

Nu med en dejlig dreng i maven

0
0
Svar på denne tråd

Der......
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 21:56

Der er ufattelig meget kemi i hårfarve/affarvning, og jeg ville aldrig nogen sinde kunne finde på, bare at overveje det, hvis jeg var gravid...

Man er i forvejen proppet med kemi, så at proppe mere ind, aldrig i livet....

Men - jeg er også mor med kæmpe M - måske andre er komplet ligelgad med, at der fiser div kemikalier rundt i ungernes blod

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

At finde livets vej, er ikke det ringeste som kan ske....

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

llllllllllllll
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 23:40

Hårfarvning, henna, striber etc er uhensigtsmææsig under graviditet.

Støt børnecancerfonden
www.boernecancerfonden.dk

Gravid med termin 24. august.

0
0
Svar på denne tråd

jhmfhjmjmjhf
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 00:00

Ja det er noget som man bliver frarådet at bruge. Men prøv at tænke på alle landets frisører. De arbejder med disse ting hver dag gennem hele deres graviditet.

Har ikke selv farvet mit hår. Men synes du at du har et behov for dette så synes jeg du skal gøre det.

Den lykkelige ejer af Søgaards De Zero og Martina

0
0
Svar på denne tråd

jeg farver
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 07:46

dælme ikke hår mere. Det har jeg da ikk gjort et godt stykke tid inden graviditeten... Ikk om jeg vil indånde el ha det stads på mig emd en bebs i maven da. Det er ganske enkelt at slippe- det er IKKE en afhænighed. Og jeg har ellers farvet hår siden jeg var 14.

Ja det gør frisørerne - men de bruger osse handsker - og BURDE bruge masker!

www.nikon-pics4u.webs.com

HN Jyllandstræf 2 i cowhouse HER...

NU med termin den 15 dec 2009

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 08:34

tak for jeres svar.. jeg tror bare jeg lader vær med at farve mit hår..

Jeg er jo nød til at høre jer ad.. Det er mit første barn :D

Maria

0
0
Svar på denne tråd

farve hår
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 10:16

Du kan roligt farve dit hår, MEN du skal ikke gøre det selv men tage til en frisør der har farver som de anbefalder gravide :) Jeg har selv farvet hår i alle 3 graviditer. Mine børn lider ikke af noget hellere ikke allergi eller alverdens ting som mange børn desværre lider af idag :/

0
0
Svar på denne tråd

Min frisør
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 10:31

Frarådede det, og sagde også, at der er kommet nye retningslinier, og de nu skal oplyse om risikoen ved, at farve år, uanset om man er gravid, ammende eller bare er sig selv.

Jeg vil ikke farve hår igen, før jeg er færdig med, at amme.

Mod dumhed, kæmper selv guderne forgæves

Rideklubben Hammelev og Omegn

0
0
Svar på denne tråd

farve hår...
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 10:50

Må du farve hår under graviditet og amning?? Det bestemmer du jo selv, men anbefales det ?? : NEJ, hverken det ene eller det andet.

Find evt. yderlige info på Astma og Allergi forbundets hjemmeside, eller SundhedsStyrelsen for den sags skyld.

Er selv frisør, så er jo "tvunget" til at stå og arb. med farver osv, men fraråder ALTID mine kunder at få farvet hår, hvis de er gravide eller ammer.

At nogle så gerne vil farve deres hår på trods af info, er det jo deres frie valg.

Jeg forstår dem personligt ikke -

Ved godt der er forskellige alternativer (fra fx Grønne Saloner) men problemet er bare, at det er en jungle, og forbrugerbeskyttelsen er nærmest en by i rusland. Og ikke engang eksperterne kan blive enige... hvordan tør I så?? Ja forstår det ganske simpelthen ikke.

Læner mig 100% op ad Vibs, der er SÅ mange kemikalier i vores hverdag som vi ikke kan slippe for, hvorfor ikke vælge dem fra der er så åbenlyse????

Mht at vi står og arbejder med det, gør det jo ikke sundere!!?? Vores fagforbund gør en stor indsats for at vores arb.forhold skal blive forbedret, men det går lidt trægt når det jo skal gennem EU, og de store firmaer har jo MANGE penge på spil, og er jo ikke decideret interesserede i, at der kommer for stramme regler det kunne jo gå hen og blive besværligt for dem....

Så jeg synes det er FEDT, at der begynder at komme grønne alternativer, desværre er det bare ikke dem allesammen, der er så grønne, som de gerne vil give udtryk for, at de er!!

princess2004: Du ved jo rent faktisk ikke endnu, om dine børn er blevet påvirket... Det kan jo vise sig langt senere, fx ved problemer med at forplante sig. Det er jo det der er det farlige ved farverne....

Et er, at de lugter grimt i det du blander dem op, men det er jo de påvirkninger du IKKE har en CHANCHE for at få øje på, der er de rigtig farlige!!

Sjovt nok, er der lavet en stor undersøgelse på tværs af faggrupper (fra Kræftens Bekæmpelse)

Som viser, at Frisører rent faktisk har større risiko, end andre faggrupper, for at udvikle forskellige former for kræft (blærekræft har været kendt længe, men nu dukkede brystkræft altså også op) - Man kan jo ikke sige den præcise årsag, men det ER da tankevækkende... er det ikke??

mvh Trine - mor til Mads 200506 - og venter nr. 2 d. 7/7-09.

Opsøg gerne dem der leder efter sandheden, men sørg for, at undgå dem der har fundet den....

Don´t let a fool kiss you
....or a kiss fool you

: ...

0
0
Svar på denne tråd

måske...
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 11:03

Ja man kan aldrig vide sig sikker her i livet, men jeg valgte at gøre det, da min frisør bruger speciel farve til gravide. Der er så mange ting man må og ikke må efterhånden og det bliver lavet om hele tiden. Man skal følge ens mavefornemmelse så skal det nok gå.

Brystkræft kan også fås selv om du ALDRIG går med makeup eller farver hår. Jeg har en veninde som aldrig har brugt makeup eller farvet hår og hun har alligevel fået konstateret brystkræft for 1 år siden. Hvis nogen skulle undre sig over hun aldrig har brugt det, så er det fordi hun er lebbe. Så kom det på plads.

Er godt klar over der findes alverdens kemi i alt hvad vi har med at gøre idag. Jeg tager det bare roligt og følger min mavefornemmelse hvad JEG synes er rigtig og forkert for mig :)

0
0
Svar på denne tråd

princess2004
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 11:31

Du må gøre, nøjatig som du vil, det er jo enhvers valg...

Men - sætter du dig blot en kende ind i realiteterne om, hvor meget kemi som fiser rundt i kroppen, så bliver man altså ret klog.

Det er meget meget skræmmende, at man lever med alt den kemi, ligeså vores børn gør det.

Man bliver klogere med tiden, altså dem som undersøger sager. Ingen ved jo, om man pludselig finder ud af, at grundet mors hårfarve og dermed massiv kemi i blodet, da bliver børnene ADHD børn, forstyrrede børn, mangler evnen til forplantning eller andre ting...

I min verden, har jeg sorteret det fra, som jeg kunne mens jeg var gravid og ammede. Jeg ville med 100 % sikkerhed kunne sige til mig selv, at jeg gjorde hvad jeg kunne for mit barn.

Der er man forskellig, men jeg tror også, at viden om de ting man skal afgøre er vigtige. Det er ikke nok, at man bare tror - når man skal tage et så alvorligt skridt som at farve hår som gravid...

Men igen, i min verden, men jeg valgte også at passe meget på mine børn - og nej, det betyder ikke, at andre ikke passer på deres børn. Det er blot de tanker jeg har gjort mig, som gravid og ammende....

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

At finde livets vej, er ikke det ringeste som kan ske....

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

mm......
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 13:37

Og JEG tror at man godt kan "gøre" børn allergiske ved feks at overdrive at de ALDRIG må komme i nærheden af diverse ting. Bland andet pcv legetøj, overdreven renlighed, osv osv jeg kunne blive ved. Men i bund og grund handler det jo om hvad man selv synes er bedst :)

0
0
Svar på denne tråd

princess2004
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 14:49

jamen det er JEG personligt enig med dig i - men jeg tror dog ikk lige at farve hår er noget af det jeg ville gøre for ikke at blive for hys...

www.nikon-pics4u.webs.com

HN Jyllandstræf 2 i cowhouse HER...

NU med termin den 15 dec 2009

0
0
Svar på denne tråd

Det som Robsen
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 15:53

skriver læner jeg mig opad ! Desuden kan jeg se at flere af de farvestoffer i hårfarverne, er de samme jeg bruger til mine vævsfarvninger på arbejdet. Der er arbejdspladsanvisningerne fra arbejdstilsynet at alle de stoffer (som også findes i hårfarverne) skal bruges under sug dvs. i et stinkskab.

Jeg har selv farvet hår i en årrække, men droppede det nogle år før jeg blev gravid med den første. Hårfarve giver hovedsagligt blærecancer, og denne kræftform er stigende blandt kvinder. Den er meget hyppig hos mænd og rygere af begge køn. Men nu er der en stigning på ikke rygende kvinder.

En lille håndfuld af farverne kan muligvis påvirke fosters reproduktionsevne. Men kender ikke grænseværdierne og ved heller ikke hvilke stoffer de skal være "sammen med" for at virke uhensigtsmæssigt.

Men som jeg altid har skrevet før, er det op til EN selv (!) om man vil lade sig farve med hårfarver. Det er helt ens egen valg, der er ingen der pådutter dig noget om du vil have farvet hår eller ej.

Gravide hos min frisør, ryger ned i stueetagen for kun at klippe og sætte hår. Al hårfarvning og andre kemiske hårbehandlinger foregår på 1. salen !

Beagle.

0
0
Svar på denne tråd

princess2004
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 20:06

Nu er der jo ikke så meget "mavefornemmelse" indover, når det gælder hårfarver, det er skam ret veldokumenteret, at det skader.... Det er bare et åbent spørgsmål præcis HVOR meget.

Selvfølgelig kan man blive ramt af brystkræft selvom man har "passet" på - andet skriver jeg da heller ikke??

Jeg skriver bare, at min bla. min faggruppe er overrepræsenteret, og det synes jeg da ikke er så fedt??!! For hvorfor er den mon det

Ellers er jeg enig med dig i, at man kan være for hysterisk mht at holde børn fra lidt skidt og snavs osv. Men her snakker vi altså kemikalier!!! Du lader vel heller ikke dit barn bade i fx rengøringsmidler

Beagle: det bliver kun værre mht de stoffer, det blir (som det ser ud nu) højst tænkeligt tilladt at anvende flere CMR (cancer.mutagen.reproduktion) stoffer i bla. hårfarve, flere af kat. 1 stofferne, som er de værste - dvs dem hvor man VED at de piller ved vores indre!!

Men som jeg starter med at skrive, det er ens EGET valg (og ikke mindst ansvar) om man farver hår som gravid/ammende....

Jeg farver jo selv hår, når jeg ikke er gravid osv, og jeg kender jo div. risici, men vælger det fra for mine børn, indtil de er gamle nok til selv at tage valget! (så må vi se om hårfarver som vi kender dem i dag, overhovedet er lovlige mere....)

mvh Trine - mor til Mads 200506 - og venter nr. 2 d. 7/7-09.

Opsøg gerne dem der leder efter sandheden, men sørg for, at undgå dem der har fundet den....

Don´t let a fool kiss you
....or a kiss fool you

: ...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider