Må du farve hår under graviditet og amning?? Det bestemmer du jo selv, men anbefales det ?? : NEJ, hverken det ene eller det andet.
Find evt. yderlige info på Astma og Allergi forbundets hjemmeside, eller SundhedsStyrelsen for den sags skyld.
Er selv frisør, så er jo "tvunget" til at stå og arb. med farver osv, men fraråder ALTID mine kunder at få farvet hår, hvis de er gravide eller ammer.
At nogle så gerne vil farve deres hår på trods af info, er det jo deres frie valg.
Jeg forstår dem personligt ikke - 
Ved godt der er forskellige alternativer (fra fx Grønne Saloner) men problemet er bare, at det er en jungle, og forbrugerbeskyttelsen er nærmest en by i rusland. Og ikke engang eksperterne kan blive enige... hvordan tør I så?? Ja forstår det ganske simpelthen ikke.
Læner mig 100% op ad Vibs, der er SÅ mange kemikalier i vores hverdag som vi ikke kan slippe for, hvorfor ikke vælge dem fra der er så åbenlyse????
Mht at vi står og arbejder med det, gør det jo ikke sundere!!?? Vores fagforbund gør en stor indsats for at vores arb.forhold skal blive forbedret, men det går lidt trægt når det jo skal gennem EU, og de store firmaer har jo MANGE penge på spil, og er jo ikke decideret interesserede i, at der kommer for stramme regler
det kunne jo gå hen og blive besværligt for dem....
Så jeg synes det er FEDT, at der begynder at komme grønne alternativer, desværre er det bare ikke dem allesammen, der er så grønne, som de gerne vil give udtryk for, at de er!!
princess2004: Du ved jo rent faktisk ikke endnu, om dine børn er blevet påvirket... Det kan jo vise sig langt senere, fx ved problemer med at forplante sig. Det er jo det der er det farlige ved farverne....
Et er, at de lugter grimt i det du blander dem op, men det er jo de påvirkninger du IKKE har en CHANCHE for at få øje på, der er de rigtig farlige!!
Sjovt nok, er der lavet en stor undersøgelse på tværs af faggrupper (fra Kræftens Bekæmpelse)
Som viser, at Frisører rent faktisk har større risiko, end andre faggrupper, for at udvikle forskellige former for kræft (blærekræft har været kendt længe, men nu dukkede brystkræft altså også op) - Man kan jo ikke sige den præcise årsag, men det ER da tankevækkende... er det ikke??