Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 gravid - katte
Forfatter: 
Dato:  05-06-2009 17:34

Er der ikke nogle der vil fortælle mig lidt om det med at have kat og være gravid. Ved det kan gøre barnet spastikker...

Kan I give lidt flere oplysninger og måske nogle gode erfaringer med at have kat under en graviditet


Termin 25 januar 2010


<3 <3 <3 <3 <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Parresit
Forfatter: 
Dato:  05-06-2009 18:01

Det er en parresit i afførringen som katte har, den kommer hvis man ikke tømmer kattebakke hver dag. Min mand har lige "katte kradse syge" fornylig, det udtales på engelsk. Det slå selv en voksen mand om kuld med hævede lymfekirtler, enorm træthed, høj feber og modtagelige for alle andre sygdomme. Efter den omgang har jeg ikke rørt kattebakken i denne gravidtet, men lægen siger at gravide uden katte har lige så stor risiko for at få parsitten i blodet som gravide med katte, men bedre safe then sorry. Nå ja vi har tre katte, en sund og rask datter på 3 og om kort tid får hun en sund og rask lillebror.


Knus Rikke


Aldrig bliv for lige med din hest!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 foo bass bar
Forfatter: 
Dato:  05-06-2009 18:03

Jeg brugte bare nogle hansker når kattebakken skulle tømmes, ellers var der ikke nogen forskel på hvordan kattene ellers blev passet og plejet.

Dog skal du huske altid at vaske hænder grundig, når du har rørt ved jord og ikke samle mus etc op efter kattene :)


Mor til den skønneste lille pige født d. 7/3-08


Sådan indsætter du billeder.


Warm & Cool bryst puder sælges


I don't suffer from insanity...
..I enjoy every waking moment of it..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det hedder
Forfatter: 
Dato:  05-06-2009 18:09

haresyge, det man kan få af parasitterne fra katten - slå det op på goggle.dk og læs, der står det hele skrevet.


Dit barn kan i værste fald blive hjerneskadet.


Her hjemme tømmer jeg stadig kattebakken, selvfølgelig hver gang jeg ser, at katten har brugt den eller min en gang i døgnet - bruger hansker og vasker hænder bagefter.


Har du fået tjekket om du selv har haft haresyge hos din læge?


Nu med baby i maven - som har meldt sin ankomst den 27. december 2009 sådan ca.

0
0
Svar på denne tråd
 
 239542
Forfatter: 
Dato:  05-06-2009 18:38

nej har ikke fået det tjekket hos lægen.. vidste jeg faktisk ikke man kunne.. Så må jeg heller få gjort når jeg alligeveæ skal derned om 2 uger


Termin 25 januar 2010


<3 <3 <3 <3 <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Toxoplasma gondii....
Forfatter: 
Dato:  05-06-2009 18:57

Nu er jeg ikke lige gravid, men ved da lidt om toxoplasmose. Toxoplasmose (haresyge) er en ret almindelig parasit. Den har katten som hovedvært, hvor den formere sig i tarmen. Oocyster udskilles med kattens afføring, her modnes de og bliver smittefarlige efter ca. 1. døgn. Katten kan udskille oocyster i ca. 14 dage. De kan spredes med vand, de er modstandsdygtige mod ødelæggelse og kan være smitsomme i op til et år. Katten er altså smitsom i få uger mens forurenet jord og vand er smitsomt i et år. Det er forklaringen på, at kontakt med jord udgør en større smitterisiko end kontakt med en kat. Under graviditeten kan toxoplasma smitte fra mor til foster. Der sker kun, hvis moderen selv er nysmittet med toxoplasma. En anden almindelig smittekilde er indtagelse af råt kød, eller kød der ikke er gennemstegt.


Katten kan testes for toxoplasmose, ligesom man selv kan.


Så med forholdsvis få forholdsregler skulle man gerne være fri for haresyge.



-Mvh Maria :-)


2,5-værelses andelslejlighed på ca. 70 kvm på Amager sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 man må heller
Forfatter: 
Dato:  06-06-2009 06:41

ikke flå dyr når man er gravid pga haresygen - om det gælder alle ved jeg dog ikke. Men jeg har nu hele tiden hørt at det er fint abre at bruge handsker og vakse hænder grundigt så skulle man godt kunne ordne kattebakken uden problemer.


Og det er jo ikke kun folk med katte der er udsatte- det kan alle da være.


Man skal osse gennemstege AL kød HELT ikke noget med en smule rødt kød!


Mange ting er smittekilder...



www.nikon-pics4u.webs.com


Linamix problemer? www.heste-nettet.dk/forum/5/508026/ 508026/


Bokse udlejes 6040 Egtved


NU med termin den 18 dec 2009

0
0
Svar på denne tråd
 
 Via blodprøve
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 09:52

kan man få afvide om man har haft sygdommen - jeg fik det automatisk undersøgt det ved den første tid hos min læge, da vi lavede vandre journal, hvor jeg også fik tjekket om jeg havde haft alle de andre børnesygdomme.




Nu med baby i maven - som har meldt sin ankomst den 27. december 2009 sådan ca.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider