Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

at holde ferie i skoletiden
Forfatter: 
Dato:  14-04-2009 09:22

HVad er jeres holdning til at holde ferie udenfor skolernes ferie?

Sagen er den at Oliver der går i 2. klasse i uge 4 fik lov til at komme med sin far til Gran Canaria og fik i den forbindelse med sine lektier med.

NU har han så spurgt om han må få Oliver med til næste år igen i uge 4.. (vores aftale hedder han ska ha Oliver i vinterferien..)

JEg sagde nej fordi jeg mener ikke man skal holde ferie udenfor "ferien" hvert år.. jeg sagde at jeg MÅSKE kan gå med til hvert andet år.. men ikke hvert år, da jeg mener det er en form for pjæk... faderen spurgte så Oliver imens jeg var der om han vil med til Gran Canaria til næste og og knægten sagde selfølgelig ja, hvorpå faderen sagde at mor siger du ikke må..

Så vi er pt åbenbart meget uenig i om det er ok at tage fri fra skole for at komme på ferie hvert år.. jeg mener nej og jeg mener at de kan tage på ferie i uge 7 til næste år.. men det er jo noget dyrere..

så pt er jeg vist den dumme her..

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville gøre det
Forfatter: 
Dato:  14-04-2009 09:42

Tja jeg ville så også gøre det hvis det var mig, altså tage ungerne ud de 5 dage det drejer sig om på et år... Pjæk er det da sikkert men en oplevelse med familien er det værd, synes jeg. Skolerne er selvfølgelig ikke glade for det, det er forståeligt, men her prioriterer jeg familiens oplevelser sammen højest ;-).

Mange hilsener Ann-Rikka :-)

Mor til englebarnet Tika R.I.P, Snorre og Danæ

Hestene: Jossie, Chico og Catwalk

0
0
Svar på denne tråd

ferie ferie ferie
Forfatter: 
Dato:  14-04-2009 09:55

I efteråret o8 tog jeg mit barn ( 2 kl.)ud en uge inden efterårs ferien, turen gik til malaga. Pga arb og så videre kunne det deværre ikke planlægges i ferien. så sådan var det.

Mit barn - jeg bestemmer.!

Planlægger helst i hans ferie men kan det ikke lade sig gøre ja så må han jo tages ud den uge.! Så ville nok gøre det igen.

ved godt skolen ikk synes det er vild fedt. Men heldigvis er det mig der bestemmer. ;-)

Stald Østergård

oestergaard.upfront.it/Forside

Box udlejning

Bedækning V/ Falkhan Expresso.

Kh/ Christina.! *

OX HOPPE KØBES....!!!

0
0
Svar på denne tråd

Ja.....
Forfatter: 
Dato:  14-04-2009 10:20

Ja - jeg syntes du er den dumme her......

Hvis dit barn er bare nogenlunde normalt begavet, så mister man altså intet af, at tage på en uges ferie, nærmere får man noget socialt, som man bare ikke kan få i en klasse, man får samvær med sin far......

Ikke om jeg nogen sinde kommer til at forstå, hvorfor det skal være SÅ dominerende at være mor. Blot fordi man er mor, er man vel ikke den alvidende, man er vel ikke specielt klogere end far....

En ting er, at det ikke er din personlige holdning at gøre sådan, at man holder ferie, udenfor skolernes, men hvorfor er din holdning bedre end fars?

Hvis hans er, at man gør sådan, så har han faktisk den holdning langt de fleste forældre har, men du vil gennemtrumfe din

Rigtig mange børn holder ferie udenfor skolernes ferie, det bliver man altså ikke hverken social taber af, mister de eneste guldkorn som gør livet værd at leve eller noget andet...

I min verden, da virker det enormt smålig, det virker som om du er misundelig, ikke har rum til barn/far, ikke ønsker det samvær far/barn....

Havde faderen til mine børn bedt om 1-2-3 måneder fri, ville jeg da aldrig i livet sige nej, så måtte lektier med, men at sætte sig på halen, bare for at bestemme, nej slet ikke i mit liv...

Unge i gymnasiet, unge på uddannelser - universiteter og andet, kan tage en uge fri, skulle man så ikke kunne i 2 klasse, uha jeg syntes det lugter vildt af misundelse.....

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

Min datter søger 2 vær. lejlighed i Aalborg, skriv en pb hvis du har en ledig bolig

WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

jeg er nok
Forfatter: 
Dato:  14-04-2009 10:34

gammeldags.. jeg må tilstå at jeg aldrig har haft en uges fri fra skole pga ferie.. men mine forældre tog mig altid med på ferie I ferien.. og ja de ferier nød jeg..

jeg skriver ikke på noget tidspunkt han ikke må komme afsted med sin far.. faren spørger jo om han må tage ham ud af skolen ISTEDET for at få han i ferien som er i uge 7.. jeg har givet dem lov I år.. og havde istedet knægten i vinterferien... ferien bliver vel ligeså god om det er i uge 7 (som godt nok er højsæson) eller om det er i uge 4.

MEN jeg mener at det er et dårligt signal at give sine børn ved at sige det er ok at "pjække" hvert år for at komme på ferie.. ja en gang i mellem kan være noget særligt..

så er det vel også ok at pjække sig syg fra arbejdet når man bliver voksen!!! er det ikke nærmest det signal der bliver sendt..

0
0
Svar på denne tråd

lefab98 (Lene Farving)
Forfatter: 
Dato:  14-04-2009 10:48

Jeg forstår godt dine tanker, jeg har været der selv....

Men - jeg tror ikke, at fordi du opdrager dit barn med stram styring, at du får et bedre barn, et barn som pjækker mindre eller et mere veluddannet barn...

Derimod kan jeg sige, af dyb personlig erfaring, at man tit blive blødere med alderen, eller med de oplevelser man får i livet...

Og - et barn i 2. klasse, er altså ikke nød til at være der, som en af de få i klassen.

Det er jo rigtig mange i en klasse, som holder ferie forskudt, fordi det koster næsten det dobbelte, at holde ferie i de uger, hvor skolerne har fri...

Jeg tror altså ikke at du bliver mere lykkelig af at være så "strid", eller at dit barn bliver mere lykkelig af at være en af dem, som ikke må for mor....

Jeg har mistet et barn på 6 år, jeg ønsker ikke for nogen i verden at prøve det, men når det er sket, så lærer man altså meget af livet, ved en sådan oplevelse...

Tænk engang, hvis du mister et barn på 7 år, du vil aldrig tilgive dig selv, at du har holdt på noget så tåbeligt, som ikke at tillade en uges ferie....

Dermed IKKE sagt, at man bare skal give lods i alle tilfælde, men man skal lære at tage sine kampe, og at stille sig op med korslagte arme og sige nej, det er i min verden helt ude i skoven....

Jeg har tilladt mine børn at holde ferie, når de blev indbudt til det af den anden forældre, bedsteforældre o.l. Vi snakker nok om 2 uger pr skoleår.

Jeg har i dag jordens 2 mest ansvarlige børn, den ene pjækker ALDRIG NOGEN SINDE, den anden kan finde på det i ny og næ, hvilket er så sjældent, at hun aldrig nogen sinde har fået så meget som en anmærkning for det.

Er det nødvendigt at man er 100 % okay? Er det ikke nok at man er 98 %, 95 % eller noget i den retning?

Så ja, jeg mener du er den "dumme" (dit eget ordvalg) i denne sag, jeg tror du kunne lære rigtig meget af livet, og jeg tror du vil kunne komme til at ærge dig dybt...

Jeg taler desværre af erfaring......

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

Min datter søger 2 vær. lejlighed i Aalborg, skriv en pb hvis du har en ledig bolig

WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ferie...
Forfatter: 
Dato:  14-04-2009 11:01

Hej

Jeg syntes også du er "den dumme her". (Men mener nu ikke faderen er for smart at hænge dig ud overfor drengen)

Jeg forstår godt hvad du skriver, men kan ikke se problemet så længe det ikke drejer som en uge midt i eksamenstiden eller hvis ikke han har været rigtig meget syg.

Jeg forstår udmærket at folk tager ferie udenfor højsæssonen, en uge sydpå for vores familie, der kan vi spare hurtigt spare 8-10.000 ved at tage udenfor sæsonnen, det er godt nok mange penge.

Nu er det heller ikke alle der kan holde ferie i alle skoleferierne.

Nå men jeg ville helt klart unde drengen og hans far at tage afsted i uge 4.

Hilsen

Jette

**Maxi cosi autstol sælges**

**voksipose sælges**

**Welsh Sec. C hoppeplag sælges**

0
0
Svar på denne tråd

lektier på forhånd
Forfatter: 
Dato:  14-04-2009 11:52

nu er jeg så en af de børn som blev taget ud af skolen for at komme på ferie. Og det var tit

Nok en gang om året eller hver andet år. Nogle gange en måned til thailand eller andre gang en uge et eller andet sted.

Det har aldrig været et problem! Jeg har haft lektier med og jeg sågar lavet en lille dagbog som senere hen er sjov at se tilbage på. med postkort og diverse ting fra turen. Denne afleverede jeg til dansklæren og nogle af tingene blev læst højt i klassen.

Jeg fik lært, hvordan verden ser ud uden for klassen.

Jeg fik snakket lidt engelsk og regnet kursen ud.

Idag er jeg kontor elev siden sept. og har kun været syg en gang. Og nu her hvor jeg har forstuvet foden.

Jeg pjækker IKKE - nej!. Det har jeg skam ikke lært ;-)

Nej, jeg har fået FANTASTISKE oplevelser med min far eller anden del af familien.

Og når jeg får børn en gang - ja, så bliver de ganske enkelt også hævet ud af skolen, hvis der er en fantastisk oplevelse som jeg ik kan sige nej til dem! Og det er uanset om det bliver med deres far eller mig eller med os begge :-)

Så tag du bare og send dit barn afsted ;-) Det tager han ikke skade af. Desuden kan man altså godt lave lektier på forhånd ;-) Hvis det er det.

ps. jeg var svag i skolen, men jeg klare mig altså udmærket idag ;-)

pps. pas på at han ikke bliver rejsefanatiker - det er jeg desværre blevet ..og skal da både til usa og nepal i år ;-) ( og nogle andre steder :-P ) Det er nok det eneste "minus" der er kommet ud af ;-) hehe....

<3 med katten Bella <3
Blå stævne jakke sælges.

Str. 38, meget velholdt! Kom med et bud.

Med en dejlig killing i hjemme snart!

0
0
Svar på denne tråd

hmmmm...
Forfatter: 
Dato:  14-04-2009 14:35

jeg er så af den mening at det ikk er i orden, drengen har ferie og den er dertil indrettet.

Det er for mig at se rent ud sagt ikke i orden, det påvirker osse resten af klassen og lærerens arbejde oven i om man vil det el ej. Det er jo ikke kUN feriebarnet det omhandler faktisk.

www.nikon-pics4u.webs.com

Linamix problemer? www.heste-nettet.dk/forum/5/508026/ 508026/

2-3 bokse udlejes i 6040 Egtved.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg må så
Forfatter: 
Dato:  14-04-2009 16:33

Også sige, at jeg er af den mening, at ferie skal holdes, når der er ferie, og ikke i skoletiden, så jeg synes ikke, at du er dum.

Nu har vi jo så heller ikke overhørt samtalen imellem barnets far og dig, og kan derfor heller ikke vurdere, hvordan I har talt sammen om sagen.

Mod dumhed, kæmper selv guderne forgæves

Rideklubben Hammelev og Omegn

0
0
Svar på denne tråd

Ferie...
Forfatter: 
Dato:  14-04-2009 22:59

Jeg havde ladet ham komme med - Bestemt..

Er alternativet ingen ferie pga økonomien, så ville jeg bare være endnu mere sikker i mit valg.

Jeg rejste med min mor , lillebror og mine børn. En uge inden skolens sommerferie, fordi det var billigere. Min mor spurgte faktisk læreren, som syntes det var en fantastisk ide´. Min lillebror havde aldrig været i udlandet og vi havde da, ikke råd til at rejse i højsæsonen.

5 dage.. Ud af et helt skoliv.. Forstår godt skolens evt frustration. Men damn.. Jeg ville give meget for, en far som ville rejse med sine børn ;-) Det skulle dælme være det mindste problem her..

Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06

0
0
Svar på denne tråd

silas..
Forfatter: 
Dato:  15-04-2009 08:15

vi taler heldigvis stille og roligt og har faktisk fået det til at fungere ganske ok for det meste.... dog blev han lidt sur da jeg bad om forhøjet børnebidrag efter han havde fundet ud af de nye regler sagde at jeg skulle sørge for hjemmetransport.. (ja så tjekkede jeg også lige reglerne efter)..

når vi har diskuteret.. har det for det meste været i en pæn tone..

så det er ikke problemet i det her.. nok mest min holdning..

Endnu en grund til jeg ikke er vild med han skal holde ferie er at i vinters var drengen i en rigtig træls periode i skolen, hvor han lavede noget ballade.. det er så heldigvis ved at være et stykke tid siden nu..

men jeg har oplyst at jeg lige vil tage en snak med hans lærer før jeg tager endelig stilling.. man har jo et stanpunkt til man tager et nyt er der jo nogen der siger..

0
0
Svar på denne tråd

ingen rejse udenfor ferien!
Forfatter: 
Dato:  15-04-2009 09:06

Nej jeg er helt på din side. Børn skal ikke tages ud af skolen for at tage på ferie. Jeg mener at skolebørn har så meget ferie at det er urimeligt for de andre børn i klassen og lærerne at de skal mangle 2,3,4 måske 5 børn i klassen i ugerne før og efter skoleferierne. Hvis man ikke har råd til at rejse kan jeg anbefale at vise sine børn nogle af alle de dejlige steder i Danmark eller lige nøjagtig NYDE hinandens samvær med at spille spil, lege, læse historie osv. Man behøver ikke skulle med fly og bo på hotel for at hygge sig. Det er rigtig fint at tage syd på og nyde solen eller sneen, men der er 6-8 ugers sommerferie, efterårsferie, juleferie, vinterferie, påskeferie og pinsedage at holde ferie i, hvis ikke det kan lade sig gøre kan vi jo alle holde weekender tirsdag og onsdg fordi det passer os lidt bedre... Nej, du må nok gå med til det i år hvis din mand har lovet din søn det, men ellers tror jeg jeg ville tage en snak med barnets far om hvordan i skal finde en løsning på det. Børn har undervisningspligt og folk der ikke har noget arbejde kan jo heller ikke bare holde børnene hjemme fordi de har lyst til det.

Der er selvfølgelig få dage hvor det kan være nødvendigt og det er jo et valg man selv tager, men jeg synes at der er så mange uger om året at man kan tage på ferie og hvis i er enige i at faderen skal have sønnen i vinerferien så er det i uge 7 eller 8 hvor der holdes ferie for hele skolen.

Håber ikke at jeres uenighed går for meget ud over barnet

Venlig hilsen Helle.

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  15-04-2009 17:25

Jeg mener at børnenes ferie, skal holdes i skolernes ferie. Har faderen ikke råd til at tage afsted i højsæsonen, må han jo nøjes med at tage afsted hvert 2. år.

Venlig hilsen Cathrine

www.trendgirl.dk

***gratis mode på nettet***

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-04-2009 22:35

Jeg synes bestemt heller ikke, at man bør tage børnene ud uden for ferierne. Jeg er selv lærer, og det er altså temmelig træls, når der mangler børn pga. ferie. Undervisningen står jo altså ikke stand by imens, men feriebarnets forældre forventer jo stadig, at barnet lærer det samme som de andre, så det giver dobbeltarbejde til læreren.

Til de af jer, der mener det er i orden: er det så også ok, hvis læreren tager på ferie i eksempelvis uge 4 hvert år...?

Kh

Maria

Errare humanum est - sed perseverare diabolicum est...

Mor til skønne Kathrine, født 24.08.06

-Og skønne Frederik, født 22.03.09

0
0
Svar på denne tråd

Maria *1979*
Forfatter: 
Dato:  20-04-2009 22:43

Tja - det er jo noget helt anderledes, i og med at du som lærer får løn for at være der.....

Derud over, så har mine børn altid haft lærer som tog på ferie ved siden af deres planlagte ferie, vi har hvert eneste år haft vikarer af samme grund.

Det får jeg ikke ondt af nogen steder, ingen ved hvor langt livet er, og ingen går under af at miste en uge, eller have vikar en uge....

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Har skimmet igennem
Forfatter: 
Dato:  27-04-2009 14:32

Nok nogle gentagelser her fra da jeg har skimmet tråden igennem ret hurtigt.

Om du er den dumme i dette "forhold" synes jeg nu ikke, Specielt ikke med den bemærkning faren kommer med. Du har din måde at gøre tingene på og han har hans måde. De er ikke ens og det er vel en af grundene til at I ikke er sammen den dag i dag.

Når det så er sagt vil jeg sige at vi (min mand og jeg) vil tage vores børn ud af skolen for at komme på ferie. Vores børn er dog ikke i skolealderen endnu, men det kommer.

Nu er det så skiferie vi priotere, og der er det ikke fedt at tage af sted når skolerne har ferielukket. For det første er der 5 x så mange på pisterne = kø ved lifterne. Der ud over koster det en krig mere end ellers. Så for vores vedkommen må lektierne komme med og blive lavet når lifterne lukker.

Det vil kun være når børnene bliver så gamle at der venter prøver mm at de må blive hjemme, gælder i hvert fald op til en prøve.

Mht om mine forældre gjorde det samme den gang jeg var bette. Nej det gjorde de ikke. Vi tog på camping i sommerferien i 1 uge og ellers var vi hjemme resten af året. Måske en ferie hos mine bedsteforældre. Havde ikke midler til at tage af sted som min mand og jeg har i dag. Tiden var en anden den gang, ting kostede mere osv.

Med venlig hilsen

Lena

0
0
Svar på denne tråd

Ambivalent
Forfatter: 
Dato:  28-04-2009 07:22

Ja, jeg er sådan lidt ambivalent. På den ene side er det ikke ok "bare" at tage afsted i skoletiden. Her lærer Lærke på 8½ år, at det er ikke ok bare at holde fri når det passer en, og man ikke gider stå op f.eks. Og det er noget vi holder hårdt på - de skal tidsnok lære at pjække/holde fri efter "behov".

På den anden side har Svigermor inviteret os alle ud at rejse i år, 1 uge i slutningen af August - og ALLE (9) kan - undtaget Lærke der er i skole. Og hun ville da blive SÅ ked af det, hvis hun som den eneste ikke kom med, men "bare" måtte komme hjem til sin mor den uge.

Så der har vi valgt at spørge skolen om det er ok med at dem at Lærke er væk fra undervisningen en uge, dette er så godkendt af såvel klasselærer som skoleleder - OG til den tid er hun i 3. klasse - og de laver en lektieliste til hende, så hun kan lave lidt hver eftermiddag vi er afsted :-)

På den ene side kan jeg godt følge tanken i at nøjes med at rejse hver andet år eller "kun" være i Danmark - men det er sq også svært for barnet når faren siger som han gør. Og så er der f.eks. i Lærke's klasse 22 elever - som ALLE uden undtagelse har været udenlands flere gange årligt på sommerferier og vinterferier den tid hun har gået i skolen (3 år) - og hvis Lærke ikke kunne få lov at holde fri uden for skoleferier en uge en gang om året, havde hun ikke været udenlands endnu, dette dels pga. økonomi fra moderens side, og så fordi vi ikke har kunnet holde ferie i skolesommerferie de sidste 2 år!

Nu jeg ved godt man ikke skal have alt, fordi naboen har - men det må være surt at være ene barn om at sidde og fortælle om at man har fodret ænder, og besøgt farmor i hendes kolonihave. Når de andre fortæller om flyvemaskiner, lækre sandstrande, Disneyworld m.m.

Så mit svar må være - alt med måde. Og er barnet godt med i skolen, og skolen siger ok til det - så er det ok med mig - men ikke hverken 2-3-4 uger ekstra hvert skoleår.

/Eva

NB: Lærke's skolelærere holder også alle ferie uden for skoleferierne, Maria - og det overlever alle fint ;-)

Brugt drengetøj sælges billigt - str. 56-98 se annoncen her:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4

Mor til Mikkel 03 04 06 og venter en lille prinsesse d. 03 06 09 :-)

0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  28-04-2009 11:46

jeg stod pludselig uden noget valg.. for faderen ringede til skolen og fortalte om den planlagte ferie... dansklæren godkendte nærmest allerede ferien og selvfølgelig får han lektier med, samt han skal skrive dagbog som han kan fortælle om når han kommer tilbage i skolen...

jeg sagde at jeg stadig ikke synes det var en god ide, men følte ikke jeg havde noget valg.. jeg insisterede på at få Oliver i vinterferien som bytte (selvom faren mente han da skulle på ferie hos hans forældre, sjovt nok har knægten aldrig været på ferie hos sin farmor og farfar i faderens weekender/ferie.. men kun når jeg har beviliget det fra mine weekender, men nu sagt stop for det)...

så knægten skal til Grand Canaria til næste år...

0
0
Svar på denne tråd

Hi hi.....
Forfatter: 
Dato:  28-04-2009 12:10

Handlekraftig far, og jeg indrømmer gerne, jeg forstår ham til fulde...

Jeg kommer aldrig til at forstå, hvorfor det er så vigtigt, at nogle mødre skal være så - dette ord er mit - stride, at de tror de er eneste person som ved bedst, for deres barn...

Jeg ville ønske, at flere ville prøve at tage ved lære af de mennesker, som har oplevet noget grumt i livet. Hvis flere var villige til at lytte og tage ved lære, så ville mange kunne undgå en masse bøvl.

Intet blot nogenlunde begavet barn, ville komme hverken bagefter eller andet, fordi man får lov at rejse en uge i skoletiden.. Ligeså med indlæring, hvad nu hvis barnet blev syg 3 uger, så ville man vel ikke lade det gå året om?

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

Så er vi igen i gang med ombygningen af gården, hvor er det skønt, at man får det nøjagtig som man gerne vil...

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Lene, Maria 1979.
Forfatter: 
Dato:  28-04-2009 14:22

Jeg syntes det er ok at rejse i skoletiden, så længe barnet kan følge med og det kan en god lære hurtigt vudere.

I mine skoleår, rejste jeg med mine bedsteforældre hvert år i uge 7, pga mine fætre og kusiner havde ferie der, det vil sige at jeg var nødt til at få fri den uge fordi min ferie først lå i uge 8.

Den gang skulle det godkendes af lære og skoleinspektør, men da jeg ellers var en pligtopfyldende elev, var der ingen problemer.

Jeg mener ikke du lærer Oliver at pjække, den er jo en chance for at nyde hans far i andre omgivelser end normalt.

På et helt semester har jeg 4 fraværstimer, så jeg har tydeligvs ikke lært at pjække;)

Maria 1979:

Jeg kan ikke helt følge din holdning, vil det sige at jeg skulle have undværet de ferier jeg har holdt med mine bedsteforældre igennem mine skoleår.

Det ville jeg nødigt, de har givet mig så mange oplevelser og minder, som jeg den dag i dag ofte ser tilbage på.

Det er da helt sikkert noget jeg aldrig ville fratage mit barn,

Min søn skal med hans bedste til afrika i 14 dage på det tidspunkt er han startet i skole, men jeg vil da aldrig fratage ham sådan en oplevelse, heller ikke selvom læren skal lave ekstra arbejde.

Jeg er selv studerende og vores lærer holder da også ferie uden for de planlagte ferier og det kan da helt ærligt ikke få mig op af stolen.

Iøvrigt har jeg lært igennem min uddanelse at relationer er vigtigt for det enkelte individ, og man må da sige at relationer til familen er meget vigtigt.

Vh.Susanne.

Mor til guldklumperne:

Kian 29/02-04

Emily 04/10-07

"Det er ikke den erfarne træner,der kan få en hest til at optræde,det er den erfarne træner,der kan få en hest til at ønske at gøre det."

0
0
Svar på denne tråd

vibs...
Forfatter: 
Dato:  28-04-2009 14:24

det kan godt være faren er handlekraftig.. og jeg har ikke på noget tidspunkt sagt jeg er bedre end ham.. kun at vi ikke altid har samme mening..

jeg foreslog ham faktisk at de kunne tage ham ud af skolen HVER ANDET år og ikke hvert år.. så mener jeg vi begge var på kompromis.. men nope..

men ok der gav jeg mig.. men jeg ville dog ikke give mig da han mente at en knægt på 9 år skulle tage toget alene fra Randers til Aalborg, når der kører et børneguide tog blot 2 timer senere...

så vi endte med begge at gå på kompromis i to sager uden at stemmerne skulle hæves...

men generelt synes jeg stadig den der med at holde fri i tide og utide ikke er noget man gør når man går i skole..

har en veninde der er skolelærer hun siger så at jeg er en pjatrøv, da hun synes børnene er mere motiverede når de kommer tilbage..

ja hver sin mening.. man har sine laster ik! (opdragelse)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-04-2009 08:56

synes også det kommer an på barnet, og om den der tager barnet med på ferie vil fastholde lektiekrav under ferien.

Står selv i problematikken pt. og jeg er rimelig splittet, da jeg ved at lektiekrav ikke vil blive fastholdt, og at min dreng nemt kunne komme bagefter- og han er svær nok at motivere i forvejen..

Overordnet set synes jeg ferie skal holdes i ferierne. Kommer det så alligevel på tale med ferie uden for ferien må det være en individuel vurdering.

0
0
Svar på denne tråd

Min....
Forfatter: 
Dato:  29-04-2009 09:50

Min datters lærer, hun kiggede meget meget underligt på mig, første gang vi skulle på ferie udenfor skolernes ferie, og jeg sagde, at nu måtte hun sende lektier med min datter...

Læren kiggede virkelig meget underlig på mig og spurgte, om jeg tog arbejde med på ferie?

Næh, det gjorde jeg ikke, hvortil hun spurgte, om jeg ikke kunne unde min datter en skøn uge, uden tanke på skolen.... tjo - det kunne jeg da godt, fint så var den i vinkel..

Og følte jeg min datter kom bagefter, så var der nok tid at samle op når vi kom hjem... Hvilket vi aldrig har prøvet, trods mange ferie for begge børn.

Så ingen af vores børn har prøvet at få lektier med, og skulle jeg gøre det om i dag, hvor jeg faktisk sagtens kan huske de 100 år tilbage, hvor jeg gik i skole, så ville jeg nægte at tage lektier med, så hellere lave dem når vi kommer hjem...

Men, i min familie da elsker vi også vildt at holde ferie sammen, uden arbejde, krav, mobiler og andet, bare være sammen, slippe hverdagen og hygge.......

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

Så er vi igen i gang med ombygningen af gården, hvor er det skønt, at man får det nøjagtig som man gerne vil...

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Enig enig..
Forfatter: 
Dato:  29-04-2009 23:42

Sad også hele vejen og undrede mig ;-) Ikke på vilkår, om jeg kunne forestille mig, at mit barn skulle sidde og lave lektier, mens mor flød rundt i en badering... Altså sådan groft sagt :-)

Jeg har virkelig virkelig svært ved at forestille mig, at et barn kommer frygteligt bagud pga 5 fraværsdage - For vi snakker vel ikke gymnasieelever her.. Og gjorde de.. Tja, så mener jeg nok, at det må gå op med det input / oplevelser / familietid / fremmed sprog etc etc som de har oplevet istedet.

Men jeg havde også en matematiklærer som syntes det var fedt, at vi feks hver år hjemme hos os holdt en fridag for at julebage..

Men er det et signal, man ønsker at sende til sit barn er det jo en lidt anden sag. Fred være med det :-) Vi prioriterer alle forskelligt..

Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06

0
0
Svar på denne tråd

Vibs1....
Forfatter: 
Dato:  30-04-2009 00:19

Jeg er fuldstændig enig med dig og synes det var flot gjort af faren at han selv tog kontakt til skolen.

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

samråd
Forfatter: 
Dato:  30-04-2009 07:57

jeg var til samråd i skolen igår og vi fik en snak om Oliver og hans opførsel her i vinters og ferie.. dansklæren forklarede at de ikke kan nægte børn ferie i skoletiden, men siger jo at de sender lektier med.. hun mente ikke det vil være et problem for Oliver hvis han fortsætter den kurs han er på vej med NU (han var nemlig lidt af et ukoncentreret problembarn i vinters).. OG han har jo været flink til at være i skole, dvs han har jo ikke rigtig haft nogle sygedage..

han er godt på vej i matematikken og hvis han læser godt når han også sit "pensum" i dansk inden han går ud af sin 2. klasse..

men læren kunne godt forstå mig.. og jeg fik faktisk også af vide, hver gang en elev skal have fri får læren faktisk ekstra arbejde.. men ja de får lektier med og de skal skrive en dagbog..

Men ellers mener de nok Oliver skal klare det..

der det giver problemer med at holde ekstra ferie er hvis børnene bliver meget syge.. så kan de komme bagud..

SÅ Oliver får en ekstra uges ferie i enten uge 3 eller 4 til næste år.. og jeg får Oliver i vinterferien..

og Sanne (susanne K) ja jeg ved godt jeg er en underlig snegl.. og måske gammeldags af holdning.. det er jo netop også derfor jeg spurgte efter jeres erfaringer.. man bliver jo kun klogere..ik!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider