Hej.
Jeg har en dreng på snart 3 år og en datter på 4 mdr.
Min dreng går i dagpleje, det var et bevidst valg dengang han skulle starte. Jeg synes det er rart at børnene er i et lille og hyggeligt hjem, sammen med den samme voksne. De går ture, på biblioteket, på legeplads, til musik og gymnastik. Ja de laver mange dejlige ting, spiser god mad og hygger helt vildt meget.
Men når det så er sagt så har vi haft 3 forskellige faste dagplejere, ja på 3 mdr. Den første var han hos i godt 1 år, så ville hun prøve noget andet og sagde op. Næste var han hos i 3 mdr. så stoppede hun for at prøve noget andet. Og nu er han så nr. 3 faste. De har alle været/er helt fantastiske og vi har været meget glade for dem, men når ens lille dreng igen igen skal starte et nyt sted, ja så smerter det langt ind i ens hjerte.
Hertil kommer så de 8 forskellige steder han har været i gæstedagpleje, det er altså bare uacceptabelt at byde et barn, men hvad pokker gør man lige når man bliver ringet op 5 min. før man skal aflevere sit barn, og stemmen i røret siger: Din dagplejer er syg hvad vil du gøre???? Ja hvad vil du gøre, jeg skal på arbejde...
Ja enormt frustrerende at efterlade sit barn hos en man ikke kender, 10 min efter man skulle være på mortorvejen, og ja man har ikke tid til at sige ordentlig farvel, for barnevognen skulle også lige hentes hos den faste dagplejer.
Jo dagplejen er helt fanstastisk, når det altså bare fungerer, når ingen er syge eller siger op!!
Til lillesøster har vi valgt vuggestue. Bla. fordi storebror skal i børnehave, og der er vuggestue og børnehave samme sted. Det er nemt at aflevere samme sted om morgenen, og de åbner kl. 06.00 som er helt optimalt for os, og vores arbejdstider.
Nå sikken en smøre, håber du kan bruge det til noget.