Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Dagpleje eller vuggestue
Forfatter: 
Dato:  01-04-2009 20:08

Hejsa

Jeg ville gerne høre jeres mening om det er bedst med vuggestue eller dagpleje når nu den tid kommer og junior skal ud i den store verden....

mange hilsner

Christina

0
0
Svar på denne tråd

jeg stemmer
Forfatter: 
Dato:  01-04-2009 20:28

... for dagplejen. Men vi har også verdens bedste dagplejer.

Jeg tror det er meget smag og behag.

Dagplejen er jo meget mere hjemlige rammer end en vuggestue. Men i dagplejen er man også meget afhængig af den ene voksne, og ryger i gæstepleje hver gang DP har fri eller er syg, så det er jo en afvejning af, hvad man mener man selv vægter.

0
0
Svar på denne tråd

Har prøvet begge dele
Forfatter: 
Dato:  01-04-2009 20:52

da Tera startede var det hos en nystartet super dejlig DP hvor Tera var første barn i 14 dage, herefter kom en dreng og et par mdr. senere et par drenge mere. Perfekt indkøring efter min mening og Tera voksede i takt med antal af børn (y).

Lian er i VS. Nu jeg har ham der, ville jeg aldrig vælge DP igen. Ikke om jeg ville betro 1 menneske - sød eller ej - 4 til 5 børn i så mange timer hver dag. Der er rigtig mange situationer hvor børnene er alene (ble skift, putning, potte træning, wc besøg m.v.) som jeg helt sikkert vil vælge fra til fordel for VS.

Mvh Gitte
- mor til Tera og Lian

Mine tre heste: Jack D, Joker (til salg) og Makron.

*** Naturlig bedækning tilbydes af smuk broget hingst (y) :-) ***
.

Læs en sød historie

0
0
Svar på denne tråd

Smagssag tror jeg.
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 22:24

Hej.

Jeg har en dreng på snart 3 år og en datter på 4 mdr.

Min dreng går i dagpleje, det var et bevidst valg dengang han skulle starte. Jeg synes det er rart at børnene er i et lille og hyggeligt hjem, sammen med den samme voksne. De går ture, på biblioteket, på legeplads, til musik og gymnastik. Ja de laver mange dejlige ting, spiser god mad og hygger helt vildt meget.

Men når det så er sagt så har vi haft 3 forskellige faste dagplejere, ja på 3 mdr. Den første var han hos i godt 1 år, så ville hun prøve noget andet og sagde op. Næste var han hos i 3 mdr. så stoppede hun for at prøve noget andet. Og nu er han så nr. 3 faste. De har alle været/er helt fantastiske og vi har været meget glade for dem, men når ens lille dreng igen igen skal starte et nyt sted, ja så smerter det langt ind i ens hjerte.

Hertil kommer så de 8 forskellige steder han har været i gæstedagpleje, det er altså bare uacceptabelt at byde et barn, men hvad pokker gør man lige når man bliver ringet op 5 min. før man skal aflevere sit barn, og stemmen i røret siger: Din dagplejer er syg hvad vil du gøre???? Ja hvad vil du gøre, jeg skal på arbejde...

Ja enormt frustrerende at efterlade sit barn hos en man ikke kender, 10 min efter man skulle være på mortorvejen, og ja man har ikke tid til at sige ordentlig farvel, for barnevognen skulle også lige hentes hos den faste dagplejer.

Jo dagplejen er helt fanstastisk, når det altså bare fungerer, når ingen er syge eller siger op!!

Til lillesøster har vi valgt vuggestue. Bla. fordi storebror skal i børnehave, og der er vuggestue og børnehave samme sted. Det er nemt at aflevere samme sted om morgenen, og de åbner kl. 06.00 som er helt optimalt for os, og vores arbejdstider.

Nå sikken en smøre, håber du kan bruge det til noget.

Mvh. Marlene Tandrup.
Mor til
Marius 9 juli 2006 & Nicoline 29 november 2008
www.familientandrup.dk

0
0
Svar på denne tråd

Synes også at en af de kæmpe store
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 20:49

forskelle er, at man i institutionen er mere "med på hvad der sker" mellem inst og kommunen. synes jeg var total blank mens Tera gik i DP - nu er jeg i bestyrelsen i BH og helt med på beatet i Lians VS :-)

Mvh Gitte
- mor til Tera og Lian

Mine tre heste: Jack D, Joker (til salg) og Makron.

*** Naturlig bedækning tilbydes af smuk broget hingst ***
.

Læs en sød historie

0
0
Svar på denne tråd

bfdbdbdfbd
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 21:01

vil til enhver tid vælge dagplejen. her synes jeg de får enrigtig god kontakt til den ene voksne og der er knap så mange børn som den enkelte skal forholde sig til. det er jo bare et spørgsmål om at finde en dagplejer som har de samme værdier i børne sammenhænge som en selv

Den lykkelige ejer af Søgaards De Zero og Martina

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 21:08

Jamen nu har jeg prøvet begge delle. Og hvis der kommer flere bliver det helt sikkert vuggestue. Ikke fordi vi ikke var glade for vores dagplejer. Men det endte med at vores ældste søn faktisk ikke blev stimuleret nok. Simpelthen fordi der kun var et par hænder. På den ene side var det godt for ham at være i dagpleje fordi han er en forsigtig dreng. Men på den anden side havde han nok fået lidt mere hård på brystet hvis han var startet i vuggestue, med flere udfordringer og muligheder.

Der er minusser ved begge dele. Og vuggestuen har ikke flere minusser end dagplejen. Tvært i mod vil jeg næsten sige. Jeg var ikke et sekund i tvivl hvad jeg skulle vælge til vores yngste og jeg er meget glad for at have valgt vuggestuen til ham, og ikke dagpleje. Nu er han klar til børnehave, til tros for at han er fyldt 3år endnu. Men han trænger til nye udfordringer. Hår på brystet mangler han absolut ikke.

Mange vrinsk fra Evidence, Spotlight og Lene

Løvehovede Kaninunger sælges. Meget smukke og søde. Billeder på min præsentation.

Evidence ifoles med Chicago i april 2009.

0
0
Svar på denne tråd

vuggestue
Forfatter: 
Dato:  09-04-2009 16:13

Jeg har også prøvet begge dele. Min yngste pige startede i dagpleje fordi der ikke var plads i vs. Jeg var åben overfor det, men da jeg så at de skulle opholde sig i husets kælder( uden vinduer) når de ikke spiste eller var ude, ja så blev jeg forarget.Det var bestemt ikke et hjemligt miljø. Hun var i gæstepleje 8 gange på 2 mdr.

I vuggestuen er jeg mere med i hvad der sker, der sker flere ting, flere udfordringer, flere børn i samme alder, flere voksne hvis den ene ikke lige falder i hendes smag. Større område, ja..jeg er mere positiv over for vs.

0
0
Svar på denne tråd

Det kommer an på
Forfatter: 
Dato:  09-04-2009 19:25

... om man er så heldig at få en velfungerende dagpleje. For så vil jeg også helt klart vælge en dagpleje. Ved vores den første havde vi en fantastisk dagplejer, hun var sjældent syg og brugte endda hendes fritid på at invitere børnene i sommerhus. Hun var bare super.

Men nummer to er en helt anden historie...

Da det endelig lykkes os at finde en dagplejer til Mathilde fik vi en nystartet mandelig dagplejer. Ham havde vi i 9 mdr. og var rigtig kede af, at han valgte at stoppe. Han lavede alt muligt sjovt med børnene, tog dem med i skoven og tumlede med dem.

Derefter var det også svært at finde en ny dagplejer og Mathilde blev kastebold mellem flere gæstedagplejer og da vi endelig fik en ny dagplejemor blev hun sygemeldt pga. piskesmæld. Vi fandt først ud af det da jeg ringede til dagplejemoderen dagen inden Mathilde skulle starte for at aftale hvornår hun skulle komme osv. Så endnu en gang blev hun kastebold i systemet.

Langt om længe genoptog hun arbejdet og hun fik Mathilde og en anden pige til at starte med, så de var to 2 års piger der var rimelig selvhjulpende og det fungerede super i et stykke tid indtil dagplejeren fik flere børn og så gik det igen galt og dagplejeren blev sygemeldt, da det var en for stor belastning.

På det tidspunkt fik jeg nok, så jeg ringede til kommunen og forlangte en børnehaveplads til hende, selvom hun endnu ikke var fyldt 3 år, jeg magtede simpelthen ikke at være kastebold mere. Heldigvis var de meget forstående og Mathilde startede i børnehave 14 dage efter.

Heldigvis var jeg studerende på det tidspunkt og kunne selv passe Mathilde når det brændte på og hun ikke kunne klare at være kastebold mellem flere dagplejere. Jeg havde udset mig 3 dagplejere som hun skiftede imellem, men når hun ikke kunne være hos dem og blev sendt videre til nummer 4,5 og 6 sagde jeg fra. Det var rigtig hårdt, hun græd når jeg gik og hun havde ondt i maven og var i det hele taget meget påvirket af ikke at have noget fast holdested. Jeg har regnet ud at på de to år fra Mathilde startede i dagpleje til hun startede i børnehave, har jeg selv passet hende derhjemme i 6 mdr.!!!

Så nu hvor vi venter nummer 3, så overvejer jeg meget kraftigt at vælge en vuggestueplads, for jeg vil simpelthen ikke byde mit barn samme tur som Mathilde fik. Denne gang har jeg ingen mulighed for at tage fri og selv passe barnet.

Med venlig hilsen

Winnie

0
0
Svar på denne tråd

hejsa....
Forfatter: 
Dato:  09-04-2009 21:58

jeg foretrækker dagpleje da der ikke er så mange børn der.

men det jo smag og behag.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider