Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

 gode råd søges
Forfatter: 
Dato:  26-02-2017 08:29

Hej jeg er en pige på 12 år. Jeg har ønsket mig en pony i meget lang tid. Lige indtil jeg red på en islænder første gang, der var jeg solgt og nu ønsker jeg min egen islænder. Jeg har gået til ridning i 4 år da jeg var yngre, men holdte så pause til i sommers hvor jeg lige pludselig fik sådan en ride trang at jeg startede til ridning igen og det har gået virkeligt godt. Men jeg tænkte jeg ville have det til at gå lidt hurtigere med opbygning af effarenhed nok til at få min egen så jeg gik ned til nogen der har islændere tæt på der hvor jeg bor og fik en aftale om jeg måtte passe deres islændere (strigle, samle heste pærer, ride med dem) noget i den stil. Jeg har også været ude på to rideskoler med opslag om heste pasning tilbydes og går også til ridning 1 gang om ugen på rideskole. Jeg kan godt håndtere islænder/ponyer selv. Økonomisk ville vi spørge dem der har islændere tæt på os om de har en ekstra plads hvis jeg skulle have en og om det kunne blive til en god pris hvis jeg også hjalp dem. Jeg ville derfor høre jer om i har nogen ide om hvad det kræver af effaring til at få sin egen islænder og om i syntes jeg snart er klar eller nu og hvad koster det endtlig at have islænder. Glæder mig til at høre fra jer.

MVH Marie

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaaaa
Forfatter: 
Dato:  26-02-2017 22:57

Ja - og nej. Det er et enormt stort ansvar at have hest, og som 12 årig kan man ikke stå med det selv - så det kræver et enormt engagement fra dine forældre, og er de klar til det?
Jeg har haft egen hest siden jeg var 15 - både store heste og islændere. Rigtigt nok er opstaldningen for en islænder lidt billigere end en stor hest - de spiser mindre osv. Men lige som en stor hest, skal en islænder have tandlæge, vaccinationer, kiropraktik, massage osv osv. De er lige så dyre i dyrlæge, og absolut ikke altid lige så hårdføre som rygtet siger. Fordi at de er ret seje i det, og sjældent viser tegn på smerter, skal man lægge mærke til alle de små signaler - og det kræver altså også en del af én som ejer.
Helt konkret giver jeg 1000 for løsdrift, derudover kommer der foder, wrap og diverse fodertilskud (400 kr ca), så lægger jeg 500 til side hver måned til forsikring, samtidig med at jeg lægger mellem 500 og 1000 kr til side hver måned til dyrlæge og udstyr.


Men omvendt så lærer man også enormt meget af at have sin egen hest - så længe man forstår hvilket ansvar det er. Jeg har ihvertfald lært meget af det!

Jeg vil dog under alle omstændigheder sige, at jeg synes at du lige skal vente lidt endnu - få dig en part og en masse god undervisning, så går det stærkt med at blive klar til din egen hest!


En god hestetræner kan få en hest til at gøre, hvad hun ønsker. En fremragende træner kan få en hest til at ønske at gøre det.

2
0
Svar på denne tråd
 
 tak for dit svar
Forfatter: 
Dato:  28-02-2017 08:46

ok tak for dit svar, jeg skal nok lige vente og se om der er nogen der gider have en heste passer OSV. Min mor kommer ik specielt til at være indblandet i det, så jeg skal nok have mere effaring. MVH Marie

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider