Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

 Mordax?
Forfatter: 
Dato:  12-02-2017 13:20

Mordax. Skal/skal ikke?

 

Jeg synes det er rigtig irreterende, at jeg ikke bare kan ride en tur i skoven om vinteren, uden at min hest skal glide rundt. Jeg har hørt en del om mordax, men har ikke så meget erfaring med det, så:

 

Hvilke mordax skal man bruge?

 

Kan man ride på asfalt med dem, i skridt selvfølgelig? (skal ride på en stykke asfalt for at komme hen til skoven)

 

Gode/dårlige erfariunger med dem?

 

Betyder det som sådan noget for hesten, når man "

ændre hovens vinkel, ihvetfald på asfalt?

 

Tak på forhånd :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har desværre ingen
Forfatter: 
Dato:  12-02-2017 13:46

erfaring jeg kan bidrage med, men man kan få boots med mordax (som jeg heller ikke har erfaring med)..

 


Sort havre sælges 100 kg/200 kr.

Vårbyghalm, småballer fine. 10 stk./100 kr.

4470 Gl. Svebølle - Ring 4014 3480

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mordax
Forfatter: 
Dato:  17-02-2017 11:38

Vi bruger dem nu her hvor der er sne og is - normalt ikke hvis det bare er mudret.

 

Vi skruer dem af og på hver gang vi rider, så de ikke skal gå med dem på fold - men det er der lige så mange meninger om som der er heste :) Det kommer også an på om din hest går på en fold hvor de leger meget, så de kan risikere at sparke hinanden. Som sagt - vi tager dem af.

 

Du skal bruge dem der er afrundede - de spidse er til is fx istølt. Få det rigtige værktøj fra start - så er de nemmere at skrue i og af - ellers bliver du bare træt af det - det er lidt bøvlet ;) Men til gengæld er det fedt at kunne ride der ud af uden at hesten glider!


"Jeg og mine overbeviser ikke med argumenter, lignelser eller vers, vi overbeviser med vort væsen"

Walt Whitman 1885
;-D

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider