Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

 Spring problemer.
Forfatter: 
Dato:  30-10-2015 13:16

Hej alle!

 

Jeg har redet 7 år nu, dog kun 6 måneder på min dejlige islænder.

Vi har grundridning og ganger på plads.. Så vi er startet på bomtræning, og mindre spring (dog kun 1).

Meen, jeg har før været springrytter, men min islænder har ikke sprunget rigtigt før, når vi springer de små cavalettis, springer han over(dog ikke højt over).. Meen, når vi så styrer på det lille spring, så løber han enten udenom, stopper op og går over, eller springer direkte ind i det.

 

Er der nogle der kan hjælpe mig, hvad kan jeg gøre for at han springer springet?

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa......
Forfatter: 
Dato:  27-11-2015 12:42

Hvad hvis du først starter med ikke at sætte bommen på støtterne, men lader den ligge på jorden, derefter måske sætter den op som en havlt kryds, og når han springer det (eller bare går villigt over) Så sætter den anden bom på så det bliver et kryds spring?

Og evt for at hjælpe ham med at bedømme hvornår han skal springe, lig en forbom.

Og ved ikke om du tager det i galop eller trav, men måske du skulle starte fra traven af, indtil han føler sig tryg ved det :)

 

Og som du jo nok ved da du er gammel springrytter, ligeudrettedhed, rytme og læn dig tilbage og tænk i hovedet at i kommer over ;)

 

Hilsen en anden gammel springrytter :)


Besøg min side: https://www.facebook.com/bettefarm

- hvis du vil se masser af ponybilleder (updates)

 

Ponykørsel er vejen frem

- og som bonus får man ikke ondt i ryggen ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvor højt er dit spring ?
Forfatter: 
Dato:  02-01-2016 11:26

Min islænder Kongur gider ikke springe noget der er under 50 cm...det løber han bare hen over - eller ind i så bomme flyver til alle sider - men sæt den op til 60 - så er han flyvende og "trækker" rigtigt på springet - derud over skal det fylde noget...Så er han i hopla.....

Unghesten Vikur er først ved at lære det og har slet ikke den samme skub som Kongur - så der er vi nede i 50 cm og nu her 2 måneder efter med undervisning 1 gang om ugen er han ved at fatte det - nu springer han alle små bunker i skoven også....men højt gør vi ikke endnu.

Så det korte råd er - prøv med kryds (som der er foreslået ) med fyld og opsprings pind - og krydset med min 55 cm på midten.....


 

Kongur fra Litla-Moshvoli -Top sej ALRID hest

Vikur fra Baverslund - på til at blive ridehest

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider