Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

 Søger erfaring med islænder
Forfatter: 
Dato:  08-09-2015 13:03

Hej!

Jeg har altid redet dressur, men er blevet lidt forelsket i de islandske heste. Jeg har fået tilbudt at købe en vallak på 3 år, som jo så skal tilrides næste år. Han kan ikke noget- har aldrig haft grime på, så han er helt nybegynder.

Han er super flot, blodrød med tynd blis og lidt lysere krafig man/hale. Hans far er Snöggur fra Skovgården, kåret med 8.44.

Prisen for ham er pt 23.000 kr.

 

Hvad tænker I, er en fair pris for en islandsk om ham?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm.....
Forfatter: 
Dato:  08-09-2015 18:01

Du skriver han aldrig har haft grime på? - Hvordan er dyrlæge og smede besøg så blevet genneført gennem de sidste 3 år?

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 svar på ovenstående
Forfatter: 
Dato:  08-09-2015 19:26
Jeg regner med det er blevet gjort på folden, men jeg ved det ikke. Men han har i hvert fald haft smed og dyrlæge. Men han kan ikke trækkes med :-)
Nu var det heller ikke det mit spørgsmål gik ud på. Jeg ved han er i de bedste hænder lige nu.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad kan man få?
Forfatter: 
Dato:  09-09-2015 08:53

 

Umidelbart syntes jeg det lyder dyrt.

 

Har du kikket på joras.dk og set hvad du kan få for de samme penge?

 

www.joras.dk/annoncer/ HingstVallak.asp

 

Jeg har en fin hoppe til salg, som er fuldstændig håndterbar også af børn, passet med alt, vaccineret efter nyeste regler og til en noget lavere pris, derfor syntes jeg at det lyder dyrt med en, som ikke er vant til håndtering selvom du ikke skriver hvor høj han er. Min er oven i købet vindott!

 

Blup og kåring lægger jeg så ikke så meget vægt på da det er HESTEN og dens kvaliteter jeg skal have glæde af i dagligdagen.

 

At tilride en islænder er forøvrigt ikke bare lige! Jeg har en veninde som er helt islænder tosset (kærligt ment. ) og hun bliver helt når hun hører om alm. ryttere som selv vil tilride deres ishest og hun gør det heller ikke selv til trods for en del års erfaring. Så måske du skal lægge tilridnings omk. oven i. (Tølttræning kan de færreste uerfarende håndtere tilfredsstillende.)

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/342805/

Islænder hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Er da yderst relevant....
Forfatter: 
Dato:  09-09-2015 10:30

i forhold til dit spørgsmål, om dyrlæge + smed har haft mulighed for at tjekke for korrekt tandskifte + benstilling. Beskæring og evt. rettelse af benstillings udfordringer (som skal ske indenfor det første år) kan jo ikke gøres på folden med mindre der er et stabilt fast underlag hvor hesten kan stå og holdes i ro.

 

Men genrelt er 3 års ikke i høj kurs, men hvis han er efter en spændende hoppe? (Hans far har jo endnu ikke vist noget i avlen eller sporten, så derfor synes jeg hoppestammen i dette tilfælde er mere relevant i forhold til prisen.) Er virkelig stor (138+), langbenet og fyldig? Har en flot hals + overlinie + hårpragt? Bevæger sig stort og rummeligt i alle gangarter? Er tillidsfuld og nysgerrig? Så synes jeg det er en helt fair pris! Men hvis han "bare" er en gennemsnitlig charmerende rød 3 års vallak, så er det virkelig en god pris set fra sælgers side, da der stort set ikke er køber til den type hest pt.

 

Og er enig med Shagya - hvis du ikke selv har erfaring med at balancere og smidiggøre gangartsheste, så har du en spændende udfordringer foran dig, der kommer til at koste træning og undervisnings timer!

1
0
Svar på denne tråd
 
 svar på ovenstående
Forfatter: 
Dato:  09-09-2015 12:24
Jeg har ikke tænkt mig at tilride selv, jeg ved godt der er meget mere i det og jeg har fundet et sted hvor de til rider og igangsætter ismuler, så I behøver ikke dømme på forhånd. Jeg ved lidt om det, tak ;-).
Han er stor, langbenet og har generelt en flot bygning.
Men tak for svar salle sammen :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 svar på ovenstående
Forfatter: 
Dato:  09-09-2015 21:39
- og undskyld stavefejl/autocorrect ;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Dømmer dig ikke
Forfatter: 
Dato:  10-09-2015 08:35

men hvis du har styr på det og er villig til at betale prisen så forstår jeg ikke dit spørgsmå, for så er det vel en "happy deal" for alle! Men nu spurgte du og så vil jeg da til enhver tid foreslå at se flere forskellige heste (hvilket generelt altid er en god ide) og, især når der er tale om en islænder.


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/342805/

Islænder hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 svar på ovenstående
Forfatter: 
Dato:  10-09-2015 11:24
Er ked af hvis jeg forvirrer.
Jeg har IKKE styr på hvad prisen normalt er for sådan en islænder som jeg har beskrevet, derfor spørger jeg om det er dyrt.
Selvfølgelig sætter jeg mig ikke bare op og regner med at jeg kan tilride og gangsætte ham selv, det skal der en professionel til. Håber det er mere forståeligt.
Jeg vil altså bare vide, om prisen er i orden eller om jeg er i min gode ret til at forlange nedslag.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis hesten er den rigtige...
Forfatter: 
Dato:  10-09-2015 13:36

Umiddebart synes jeg det lyder dyrt for hesten... men omvendt har jeg også betalt "overpris" for hest i mit liv, bare fordi jeg ikke kunne leve uden den.

 

Jeg vidste godt, at jeg betalte for meget, men tænkte samtidig at de 3-5.000 kr. jo er småpenge i det lange løb.

 

Hvis du ikke er forelsket i hesten, så ville jeg opfordre dig til at kigge efter, hvad man ellers kan få for samme penge. Der er mange heste til salg på Joras (som der også henvises til længere oppe) og så er der også en masse grupper på FB med salg af islandske heste.

 

Pøj pøj med evt. køb af en islandsk hest... de er fantastiske, men noget helt andet end en dressurbetonet DV. (det eneste jeg savner ved DV'en er en lækker kort galop, men ellers intet)

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider