Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

 Rense en pas bundet hest
Forfatter: 
Dato:  29-04-2015 19:21

en af vores islænder er meget pasbundet, han foretrækker at gå en grissepas, men kan også gå i trav, dog er det ikke hans første valg..

men hvordan vil jeg kunne få ham, redet over mod tølten.? få brudt denne pasgang.?

 

nogle råd?


0
0
Svar på denne tråd
 
 Pasgang
Forfatter: 
Dato:  30-04-2015 07:52

For mig hjalp det at lave løsgørende øvelser volter slangegang masser af versader, stille til siderne syntes passen var meget udbredt i skridt så der satte jeg tempoet ned eller stoppede ham helt

Jeg ser aldrig pas mere men der er masser af pas i ham, for mig var det undervisning i ovennævnte der hjalp

0
0
Svar på denne tråd
 
 Alt pasgang skyldes...
Forfatter: 
Dato:  30-04-2015 12:56

enten stivhed, anspændthed, smerter eller en af de mulige kombinationer af disse. Så til at starte med skal du bare finde ud af hvilke af disse der er årsagen til at din hest er pasbunden. Derefter ved du om løsningen er smidigheds træning, løsgørende arbejde eller dyrlægen Og så stop helt med at benytte hans grisepas - det gavner ingen og gør kun din vej til en taktfast gående hest længere, for hvergang du benytter den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er vi så ikke enige i...
Forfatter: 
Dato:  13-08-2015 12:21

at det altid skyldes smerter. Nogen starter bare i den gangart - og så må man træne sig ud af det. At der er noget galt er ikke altid tilfældet


 

Kongur fra Litla-Moshvoli -Top sej ALRID hest

Vikur fra Baverslund - på til at blive ridehest

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Til piadora ♥granie♥
Forfatter: 
Dato:  09-09-2015 10:37

Hvor ser du at nogen nævner at pasgang altid skyldes smerter? Så vidt jeg kan se, er jeg den eneste der nævner smerter, og jeg nævner det nemlig som EN mulighed!! Selvfølgelig kan stivhed og anspændthed som jeg også nævner som mulige grunde, skyldes smerter, men som ofte skyldes de mangelfuld eller forkert træning.

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider