|
|
| Hvad hedder farver på engelsk. |
|
|
Hej, jeg har en islandsk SORTBLAK VINDOT farvet islænder hoppe. men hvad hedder hendes farve enligt på engelsk? kan nogle fortælle mig det?
TEAM SM Følg os på Instagram, Facebook og youtube: @SM_horses SM Horses SM Horses
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Silver Dapple |
|
|
Jeg er rimelig positiv på at den farve hedder Silver Dapple. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| eafsdgfs |
|
|
ved ikke hvad "sortblak vindott" betyder, men min er vindott og er i hendes pas "silver dapple" Hendes farve kan du se her:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sortblak vindott |
|
|
For det første super smuk hest! sortblak er når hesten har ålen og er lysere i farven. At en hest er sortblak vindott er meget specialt og regnede ikke med at der var så mange der kendte til den, men det kunne jo være  søg evt på vores Facebook side for at se hendes farve: Natte hesten
TEAM SM Følg os på Instagram, Facebook og youtube: @SM_horses SM Horses SM Horses
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mon ikke det |
|
|
er noget i retning af black dun silver dapple? Fin hest i øvrigt - min søster har avlet en i samme kulør (mor var móvindótt som T1nes hoppe, og far er palomino).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det hedder |
|
|
Silver Dapple Grullo/Grulla afhængigt af om det er en han eller hun.
Umadachi wa wareware no kagami desu!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad hedder farver på engelsk |
|
|
Det er en hoppe 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| Jeg vil mene at.... |
|
|
Silver Dapple Grulla er et lidt sydlandsk udtryk for farven, og ville derfor personligt selv bruge silver dapple black dun for en islandsk hest, da jeg synes denne betegnelse stemmer bedre overens med det oprindelig nordiske udtryk for farven. Det er også denne oversættelse jeg har mødt når jeg har bevæget mig rundt i verden blandt islænder-folk. Men eftersom at en grullo/grulla er en black dun, kan den ene jo være lige så god som den anden, hvis ellers modtager forstår det udtryk du benytter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er det bare mig? |
|
|
Jeg kan ikke finde billedet af den omtalte hest/farve - er der nogen der kan sætte et ind her? Evt bare et direkte link?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trådstarter |
|
|
skriver, at man kan søge efter hendes profil på Facebook: Natte hesten Der ligger billeder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ergamsdv-lnægre |
|
|
Det noterede jeg mig.. Men der kommer intet frem når jeg søger, hverken med/uden mellemrum eller med bindestreg 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det har du da |
|
|
ret i - det gjorde der for mig i går, men ikke i dag? Weird.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar til jer |
|
|
Min Facebook SIDE hedder ikke længere Natte hesten, men Harmony Horse  grunden til det måske ikke dukker op er fordi det jo som sagt er en meget special favre, som kun 6% af alverdens heste har.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Farven er ikke så speciel.... |
|
|
blandt islandske heste. Der findes nemlig flere hingste der har vindott, blak eller begge gener. Her er et link til en hingst der har farven sortblak vindott http://www.hejelte.dk/blaskjar.html
Vi har også haft en dansk født hingst der havde farven, nemlig Jarl fra Granbakken, og der kommer masser af billeder af farven ved at google hans navn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|