Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

 " Nybegynder " :-)
Forfatter: 
Dato:  25-01-2015 10:02

Hejsa.

 

Jeg har jo købt mig en skøn hoppe som min første islænder ( er gamle store hesterytter)

 

Men hold da op det er jo virkelig en hel anden verden jeg har "rodet" mig ud .

Har været inden for og se på udstyr og bliver helt forvirret over trenser, står der komplet nakkestykke osv. Betyder det at det er en hele trense eller kun nakkestyke

 

Hjælp !!!


Mor til en dejlig dreng fra d.25/6-08 3380g og 53cm

Elsker ham så meget....



Mor til en dejlig pige fra 22/11-10 3400g og 49cm

Elsker hende så meget....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  26-01-2015 10:29

En islænder er altså bare en pony med et lidt stort hoved, så at det skulle være en helt anden verden - jeg behandler mine islænder på helt sammen måde som mine andre heste - også angående udstyr!

 

Desunden er det lidt svært at hjælpe dig med dit spørgsmål når du ikke linker til det aktuelle produkt?
Hvis det er et "islænder" produkt du har kigget på, består trensen højst sandsynligt af et nakkestykke og med mulighed for tilkøb af et næsebånd, og derfor vil jeg umiddelbart tro at komplet nakkestykke hentyder til et nakkestykke der uden problemer kan bruges uden næsebånd, da dette ikke er fast monteret på nakkestykket.

Så tror det er et fint køb og så skal du bare finde et bid der passer samt en tøjle, så er du klar til at komme ud og nyde din nye hoppe

0
0
Svar på denne tråd
 
 smil :-)
Forfatter: 
Dato:  26-01-2015 17:59

Hi hi :-)

Nu var det inden i islænder udstyr jeg så det, er bare vant til det hedder en komplet trense med tøjler osv. Så blev forvirret over der kun stod komplet nakkestykke. Men mon dog ikke jeg lære det grin . :-)

Har jo ikke skrevet jeg ville behandle hende andersledes end alm hest.

Der stod bare det ene sted at det hed "islænder" full,cob. Så tænkte at alm full måske vil være for stor ?


Mor til en dejlig dreng fra d.25/6-08 3380g og 53cm

Elsker ham så meget....



Mor til en dejlig pige fra 22/11-10 3400g og 49cm

Elsker hende så meget....

0
0
Svar på denne tråd
 
 En helt almindelig
Forfatter: 
Dato:  28-01-2015 12:52

trense i str. full vil ganske givet være for stor - de fleste islændere bruger pony eller cob i alm. trensestørrelser. Jeg vidste ikke, at der fandtes full og cob i islænderstørrelser (det er det, du mener, ikke?) - hvis det er tilfældet, så må du i gang med målebåndet på din hests hoved.

Komplet nakkestykke lyder lidt pudsigt. Hvis du ikke ud fra annoncen kan se, om tøjler medfølger, så ville jeg nok spørge sælger.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja det kan godt være....
Forfatter: 
Dato:  23-02-2015 09:18

...lidt misvisende - men man behøver ikke købe sit udstyr bare fordi der står islænder på det - faktisk syntes jeg at de kendte dyre mærker er en elendig kvalitet...

Men bare vent til du så skal til at finde en sadel....


2 Lækre ulddækkner til salg str 125 og str 135

Kongur fra Litla-Moshvoli -Top sej hest

Vikur fra Baverslund - på til at blive ridehest

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider