Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

 Kontakter til gårde på Island
Forfatter: 
Dato:  06-12-2014 17:48

Jeg holder sabbatår, og har fået den idé at jeg rigtig godt kunne tænke mig at komme nogle måneder til Island og arbejde på en gård, med dyrene. Det være sig både får, køer og self heste. Det skulle gerne være i løbet af efteråret 2016.

Problemet er nu, at jeg er meget i tvivl om hvordan jeg kan få kontakt til en familie på øen. Er der nogen herinde, der kender nogen på Island, som kunne være interesseret i noget frivilligt arbejdskraft (forventer kun kost og logi for arbejdet)? Eller som kan give mig nogle kontaktoplysninger, til en anbefalelsesværdig gård?

Jeg er selv 20 år og meget rutineret indenfor hesteverdenen. Jeg er først lige begyndt at ride islænder og er samtidig lige startet akademisk ridning, på min nye part.


Jeg håber der er nogle der kan sætte mig i kontakt med de rette mennesker, så jeg kan få drømmen opfyldt (-:

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prøv igennem
Forfatter: 
Dato:  08-12-2014 12:01

hjemmesiden http://www.joras.dk - der er tit opslag på annoncemarkedet. Og prøv at snakke med nogen, der allerede arbejder der/har arbejdet der, før du tager afsted, så du får en ide om, hvad der kræves på netop dette sted.

 

Jeg har selv haft en uheldig oplevelse i Spanien, og netop oplevet, at en pige, der skulle arbejde på en gård i Island, hvor jeg selv havde en god oplevelse for 10 år siden, i år havde en dårlig oplevelse deroppe. Man er desværre ikke sikret, uanset hvad man gør, men jeg vil stadig anbefale at komme i snak med nogen, der allerede arbejder der/har arbejdet der for nylig.

 

Jeg elsker Island, og selvom det er 8 år siden, jeg sidst har besøgt landet, så tænker jeg ofte på mine oplevelser deroppe.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

1
0
Svar på denne tråd
 
 blablablabla
Forfatter: 
Dato:  08-12-2014 12:08

Tak for svar! Det er klart at man kan have både gode og dårlige oplevelser - sådan er det altid.
Jeg har tænkt at skrive jobopslag forskellige steder og så se om jeg får nogle svar. Har forsøgt at søge på gårde, men der kommer ligesom kun de store turiststeder frem og det er ikke sådan et sted jeg er interesseret i. Jeg er lige kommet i tanke om, at jeg faktisk har en islandsk bekendt (langt ude) og hende vil jeg forsøge at få nogle oplysninger igennem. Det kan også være hun kan kontakte de rette folk for mig. Så nu prøver jeg!
Islandsdrømmen, er en del af en større rejseplan, hvor jeg bla også skal til nepal og arbejde med gadehunde, samt på motorcykel tur med en veninde (nok bare i sverige). Jeg håber det hele kan realiseres (-: God jul i øvrigt!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Det lyder
Forfatter: 
Dato:  08-12-2014 20:01

som nogle spændende ting, du er ved at planlægge - hvor der er vilje, er der vej Jeg rejste meget i mine to sabbatår og er egentlig ikke holdt op siden (er 30 og har sammenlagt tilbragt 7 ud af de sidste 11 år i udlandet). Man kan SÅ mange ting, hvis man ikke har luksusvaner og lader sine "uh, det kan jeg ikke"-følelser blive derhjemme.

 

God vind herfra - håber du finder et godt sted i Island at starte


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider